1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. lebowski

Posts by lebowski

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 19, 2023 at 9:37 PM

    U Maersku misle da će trebati few weeks da saveznici budu u punoj ratnoj spremi, a few weeks je užasno puno vremena u ovom slučaju. Maersku se ne žuri, a nisam siguran ni da se saveznicima žuri jer Huti trebaju pogoditi samo jednom da proglase pobjedu. Mislim da je svima sigurnije da Huti ne dođu do te šanse i da svi do daljnjeg zaobilaze Suez.

    S tim u vezi evo procjene Clarksonsa, pad prometa Suezom 70%.

    https://twitter.com/Clarksons_CRSL/status/1737202222843170930/

  • Nekretnine opcenito u HR

    • lebowski
    • December 19, 2023 at 2:35 PM
    Quote from Shogun

    Evo brata pitao koji zivi u dresdenu, stan 80m2 placa 680 eura bez grijanja i vode. Zivi 2 km od centra u odlicnoj cetvrti....

    Ok, a koliko je tamo kvadrat stana ako kupuješ?

  • Nekretnine opcenito u HR

    • lebowski
    • December 19, 2023 at 1:19 PM

    Čekaj emile, ima tu više podataka.

    Ako se zbroje trošak zemljišta i sve potrebne dozvole, prije par godina cijena gradnje kvadratnog metra stambenog prostora bila je oko 3000 eura, a sad je oko 5000 eura sa zemljištem. "Da bi pokrili naše troškove, naši podstanari trebali bi plaćati 20 eura po četvornom metru", kaže glasnogovornik Vonovije, a to je jednostavno preskupo i nije cilj poslovanja ove tvrtke. Usporedbe radi, trenutno je prosječna visina stanarine ovog vlasnika nekretnina 7.60 eura po četvornom metru.

    Ajmo onda neku banalnu računicu. Ako je zemlja + kvadrat 5.000 eura, treba im 20 eura/m2 da bi im se isplatio trošak; odnosno godišnje 240 eur/m2 za pokrivanje troškova. Da prihodima pokriju investiciju, treba im 21 godina?

    Onda okrenemo pilu naopako. Ako je sad prosječna visina stanarine 7,60 eura/m2, odnosno 91,2 eura godišnje, a treba im 21 godina da pokriju troškove, onda zemljište + radovi ne bi smjeli biti skuplji od 1.915,20 eur.

    Dakle, po sadašnjim cijenama najma čak niti one stare cijene zemlja + radovi nije bilo isplativo.

    A koliko znam, uvijek je stanovanje u Njemačkoj bilo skuplje nego u Hrvatskoj.

    Tako da sam dosta skeptičan prema tom podatku o 7,6 eur/m2.

    A opet, moguće je da Hrvati bježe u Njemačku ne zbog većih plaća, nego zbog nižeg troška stanovanja. 8)

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 19, 2023 at 10:01 AM

    U Maersku nisu fascinirani savezničkom odlukom o Prosperity akciji.

    https://www.maersk.com/news/articles/2023/12/15/maersk-operations-through-red-sea-gulf-of-aden

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 18, 2023 at 9:40 PM

    Evo ovdje razgovor s jemenskim novinarom, najbitniji dio je to da Jemenci znaju da će u rat a Amerima. Jemen bi like "bring it on".


    https://twitter.com/MarhelmData/status/1736828994173943992/

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 18, 2023 at 6:54 PM
    Red Sea Shipping Crisis: Here's Everything You May Have Missed
    Escalation of attacks against Red Sea shipping by the Iran-backed Houthi militant group in Yemen has led to shipping giants pausing Red Sea voyages, changes in…
    gcaptain.com


    Evo sažetka o Hutima i Crvenom moru. Sad se očekuje da krene ta neka Prosperity akcija, ali nisam siguran da sva silna sila može riješiti Hute za jedan dan. Trebali bi izbombardirat pola Jemena. Ne znam ni kako ide međunarodno pravo moraju li proći neke procedure ako žele igrati napad.

    A ako će raditi konvoje i igrati bunker, dovoljno je da Huti imaju jedan pogodak pa da se ostali preplaše.

    Ne čini mi se da nas čeka brzo rješenje.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 18, 2023 at 9:52 AM

    Evo kako bi se zatvoreni Sueski kanal mogao odraziti na pojedine segmente. Što je bliže stotki, to je veća mogućnost naglog rasta vozarina. STNG je product, NAV mu je cca 75$.

    Files

    Screenshot_2023-12-18-09-46-40-483_com.twitter.android.jpg 55.3 kB – 0 Downloads
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • December 18, 2023 at 8:46 AM

    China's COSCO Shipping, HK's OOCL, Taiwan's Evergreen Marine Corp (EMC), and Japan's Ocean Network Express (ONE) have announced the suspension of cargo loading on the Red Sea shipping route.


    Ipak i Kinezi zaobilaze.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • December 17, 2023 at 5:23 PM
    Quote from Junius
    Quote from safarick

    U ovom trenutku su i Huti uz male dioničare. Ako ovako nastave idu vozarine u nebo

    Egipat i Kina se ne slažu sa vama...Egipat jer su im prihodi od Sueza jedan od najvažnijih izvora deviza, Kina jer pristup njenom najvećem izvoznom tržištu Europi je duži i skljuplji...

    Brijem da će Egipat intervenirat uz asistenciju KSA i SAD-a.

    OOCL je rekao da neće stajat u Izraelu. Nije dry bulk, ali je dobra najava o ponašanju Kine.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 15, 2023 at 5:14 PM

    Panamski kanal je prepolovljen zbog suše, Sueski neupotrebljiv zbog Huta, rt Dobre nade dodaje kako puno milja na ionako premalo brodova, sad bi se taj nedostatak trebao početi reflektirati na cijene.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 15, 2023 at 4:31 PM

    Maerskovi kontejneri prestaju ploviti Crvenim morem, ranije danas su objavili i da će im tankeri moći birati hoće li preko Crvenog mora, Huti danas napali najmanje tri broda, jedan uspjeli zapaliti. Ovo je ono što se veli umjetno smanjenje ponude.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 14, 2023 at 11:04 AM
    Quote from stipe_Cro

    Što je sa SBLK-om?
    Zašto tone, možda zbog mergera s EGLE-om?

    SBLK kupuje EGLE svojim dionicama, možda je nekom EGLE sada proksi za SBLK. U smislu da je SBLK trenutno jeftiniji kao EGLE.

  • KOEI (Končar - Elektroindustrija d.d.)

    • lebowski
    • December 14, 2023 at 8:43 AM

    Nisu ih prodali puno vani, ali su ih prodali.


    https://www.koncar.hr/isporucen-prvi-koncarev-tramvaj-za-latviju/

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 13, 2023 at 11:52 PM
    Quote from accountant
    Quote from st-brajo

    projekcije FED-a za FED funds u budućnosti:

    Q4 2023. 5,4%

    Q4 2024. 4,6%

    Q4 2025. 3,6%

    Q4 2026. 2,9%

    Q4 2027., pa nadalje 2,5%

    meni se čini da je ovo prilično bullish za TLT.

    šta ti misliš accountant?

    Display More

    da objasnimo, što je FED Funds Rate:

    Quote

    The federal funds rate, or Fed rate, is the interest rate that U.S. banks pay one another to borrow or loan money overnight. It also affects interest rates on everyday consumer products, such as credit cards or mortgages.


    i to je ono što govorim u zadnje vrijeme... nema više besplatnog novca, po tim projekcijama tek smo 2025. ispod 4%

    nađite sektore/industrije koje mogu ili su naučene raditi pod tim uvjetima, nikako solari i auto industrija, po meni je upitna čak i avio industrija odn. kompanije koje će biti kapitalno rastegnute (trenutno je predah na avio prijevoznicima radi pada cijene nafte, međutim još nemamo aviona na baterije niti će ih skoro biti)

    zato guraju cijelo vrijeme softver kompanije, one se ionako financiraju kroz equity, ne kroz dug

    QQQ ekipa ukratko

    Display More

    Zašto sektore, a ne firme? Firma koja nema dugova vs. firma koja ima dugova. A sad odoh u brodove. :love: Firme koje imaju takozvani war chest ili ga žele izgraditi. Danaos (DAC) izraz war chest koristi zadnjih najmanje godinu dana, neto dug im je oko nule, a Scorpio (STNG) u sljedeća dva kvartala planira imati dug na razini scrap value svoje flote. Obje firme govore nešto u stilu da s minimalnim zaduženjem mogu brzo djelovati u izvanrednim prilikama koje će se možda ukazati.
    Još jedan aspekt visokih kamata je u tome što poskupljuju ulaganja. Drugim riječima, ionako skupi brodovi postaju skuplji, a to za sobom povlači i da postojeća flota vrijedi više. Pogotovo ako je nova, s obzirom na silne eko regulacije koje se sve više primjenjuju.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • lebowski
    • December 12, 2023 at 2:01 PM
    Quote from accountant

    Major Shipping Merger News! $SBLK and $EGLE merging in an all share deal on a NAV to NAV basis. Values $EGLE at $52.60/share.

    dionica EGLE je jučer zatvorila trgovanje na $46.19

    .....

    iako je ovo jedna od nižih premija jer se spajanje dogovara na NAV osnovi a ne nekoj multipli pa je i premija na trgovinsku cijenu mala, ipak na stranim burzama dionice napuštaju burzu uz premiju

    na ZSE naprotiv uvijek neki tromjesečni trg. prosjek ispod kojeg cijena u preuzimanjima kao ne smije ići, a elaborat se napravi tako da je firma praktični bezvrijedna, pa ti trg. prosjek ispada k'o neka premija ^^

    iz tog mogu izvuči dva zaključka (od kojih je jedan sigurno točan):

    1. CROBEX je precijenjen jer su precijenjena društva kojima se trguje pa cijena u preuzimanjima odražava pravu, stvarnu vrijednost, trg. društava
    2. preuzimatelj može i hoće napraviti sve u zakonskim okvirima da obezvrijedi imovinu i prihode, precijeni obveze i (ponekad) jamstva (primjer Agrokora) da pokaže kako su mali dioničari u stvari sretni što će dobiti išta (ili u slučaju Agrokora - ništa!)

    onda slijedi i završno pitanje... čemu ZSE burza? ako ne može dati odgovor na pitanje koliko koje društvo vrijedi (fer)?

    Display More

    Prvo da velim da sve potpisujem. A onda evo i par sitnica.

    Postoje i tamo brodari koji razrjeđuju dionice do apsurda, Maxim grupa recimo, a mislim da je prošle ili ove godine GASS valjda išao s burze, ali ne uz dobru cijenu.

    Ima i onih poput slavne Angelike i NMM-a koji ne vole dioničarima vraćati pare, nego vole naručivati nove brodove pa su i njihove dionice poprilično diskontirane.

    E sad, ono što razlikuje Amere i nas je sloboda izbora. Ako volim brodare, birat ću između dirty i clean tankera, kontejnera, dry bulka, kombinacije svega toga, lessora, lajnera, LPG-a, LNG-a... Ako se furam na dividendu, uzimat ću one koji daju dividendu, ako se furam na buyback, uzimat ću takve...

    U Hrvatskoj sam imao Atlantsku, Jadnoplov i Tankersku. Ne znaš kojoj su od te tri firme dioničari draži.

    Tako je i u ostalim sektorima. Sjećamo se mi stariji pa je pola naših burzovnih zvijezda silom na burzi, od Ere do Adrisa.

    Prednost naše burze je bila onomad prije sto godina kad nitko nije znao što je P/E, što dividenda, a što NAV.

    Tu glavnu komparativnu prednost smo izgubili.

    Mala smo, neugledna i nebitna burza i treba nas pripojiti nekom. Čak više nemamo niti jednu zvijezdu poznatu izvan hrvatskog tržišta.

    Možda se nešto promijeni ulaskom u OECD, vidjet ćemo.

  • Nekretnine opcenito u HR

    • lebowski
    • December 10, 2023 at 7:25 PM

    Mislim da bi stanove trebalo nacionalizirati da se mladim obiteljima omogući da imaju svoj stan.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 7, 2023 at 11:51 AM

    Jel to opet ona priča o prestanku dolara kao svjetske valute i prestanku Amera kao svjetske dominacije? Nije da se taj scenarij svakog mjeseca čuje. Još malo pa sa'će

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • December 6, 2023 at 1:21 PM
    Quote from my moon

    Ako nafta pada kako se ponašaju tankerske dionice?

    Pokušavam naći na netu nešto o tome, nemam šifru za AI pitao bi nju, mada mislim da bi pregorila. te ima te nema


    Ovi tankeri koje sam ja imao se ponašaju kao da ima. TRMD će toliko padat da će mu dividenda biti između 30 i 40 %

    Zavisi o trenutnom općem raspoloženju. Kad je bear, onda kad cijena nafte pada, pada zbog pada potražnje, zato i potrebe za prijevozom. U bearu kad cijena nafte raste, onda cijena smanjuje ponudu.

    Kad je bull, a cijena nafte pada, nafta se kupuje sa svih strana svijeta i prevozi na sve strane svijeta. Kad cijena nafte raste, rast će još više pa se kupuje sad i transportira po svim stranama svijeta.

    TRMD ima ograničenje u obliku većinskog dioničara koji prodaje iznad određene cijene. Torm - Oaktree, mislim da je oko 30$ ta neka granica, ne pratim previše.

    Mislim da su u ovom trenutku šansa za ektra rast tankera Huti, Iranci i Suez, a općenito su im cijene dosta ispod NAV-a.

  • DRY BULK

    • lebowski
    • December 6, 2023 at 10:11 AM
    Quote from accountant

    jedan od većih truckera u US, kompanija ARCB, dala je sljedeće friško izvješće o padu prometa i prihoda u listopadu i studenom, neveselo... tako da vas slično čeka i na brodarima? neki moj špurijus...

    U kojem segmentu brodara? Kontejnerima prihodi padaju već godinu dana, nije ovo neka neočekivana vijest. A dry bulk i tankeri nemaju veze s kamionima, eventualno bi se dalo povezati s manjom potražnjom dizela.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • November 17, 2023 at 3:10 PM

    Uletjeli su jer grcaju u parama od tankera, a tankeri su sad skupi, dok je dry bulk jeftin. A i dobili su ATPL debelo ispod cijene, upola NAV-a, ako ne i niže. S obzirom da disperziranost ATPL dioničara, Tankerskoj nitko ne može stvarati probleme, a kakvi su prema malima pokazali su do sad.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™