Vozarine pucaju po svom cilindrima.
Posts by lebowski
-
-
Možda je trebalo pisati hedge-ajte ...
Zašto bi šortao ako očekujem pozitivu?
Ili ja ne znam što znači šortat ....
https://www.investopedia.com/terms/s/shortselling.aspHeđajte, da, dobro si primijetio.
U svakom slučaju, samo bih neprijatelju preporučio da šorta sad tankere, vozarine nam lete poput raketa, koliko god to sad bila jako neprimjerena usporedba. -
Primorac je, ako sam dobro shvatio, doslovno doktorirao na prihodima lokalne samouprave.
-
U što god ulagali, šortajte ulaganjem u tankere ako vam je tako lakše. Ovo što se događa u Crvenom moru, odnosno Suez + Panama je nešto što će se vrlo teško razriješiti, a to je samo jedan od disruptivnih događaja koji značajno pozitivno utječu na tankere.
-
Nije ni meni jasno otkud odjednom ovakav potez, ali ako Adris misli da će se u skorom roku država riješiti preostalog dijela CROS-a onda je vrlo elegantno koristiti njihov kapital kroz isplatu dobiti za zatvaranje financijske konstrukcije.
Hrvatska ulazi u OECD, moguće da je privatizacija jedan od uvjeta i da će otići i CROS i PODR i možda ACI, ali u duhu burze takve stvari trebale bi se unaprijed najaviti, a ne ovako iznebuha. Ako ti je stalo do toga da budeš na burzi i ako ti je stalo da imaš dioničare.
-
Je li igdje u prethodnim izvješćima navedeno da se razmišlja o isplati dividende, neka najava i slično?
Bio sam jednom davno dioničar CROS-a i znam da su slovenski osiguravatelji bili puno skuplji, odnosno CROS je bila smiješno jeftina, s obzirom na kvalitetno upravljanje itd.
Razlog tomu svakako je bila i neisplata dividende. Ali, ako se dobro sjećam, nigdje u izvješćima nije pisalo da se razmišlja da se dio dobiti jednog lijepod dana isplati kao dividenda.
Naravno, nikada kod nas nije bilo nekih konferencijskih poziva i prezentacije rezultata gdje se dopušta dioničarima i analitičarima da u javnom prijenosu postavljaju upravi sasvim normalna pitanja tipa capital allocation, shareholders returns...
U hrvatskoj inačici dioničarstva onaj tko je znao da će CROS dijeliti dividendu danas je 35% bogatiji nego što je bio jučer.
I tu je ujedno i osnovni problem s hrvatskom burzom. Je li CROS u najvišoj kotaciji?
-
Prošle godine je trebala biti najočekivanija recesija u povijesti, a ove godine najočekivaniji bull u povijesti.
-
Srebro, bakar i dr. metali nakon kratkog razdoblja oporavka opet vuku dolje.
tako je već dulje od godinu dana.... i unatoč situaciji oko crvenog mora nafta također vuče dolje... ne mogu se oteti dojmu da je recesija na pomolu.
Je li recesija ili možda tržište polako počinje razmišljati u pravcu da FED neće baš tako brzo i naglo rezati stope?
-
Da dodam, ona silna inflacija na koju su kontejneri utjecali samo djelomično, neke procjene su 2% (2% ukupnog postotka, nije ni beznačajno), dogodila se zbog congestiona u lukama. Trenutno, eno ga jedan piše na Twitteru, u Genovi luka na 50% radi. Niti što ide za Kinu, niti što dolazi iz Kine. I sad nakon tjedan-dva svi odjednom dolaze i stvara se gužva. Plus što ovi što sad idu u Kinu trebaju i kontejnere prazne vratit. A dok ih ne vrate, nema se u šta utovarati.
Ever Given je samo šest dana bio u Suezu blokiran. Sad preko 50% kontejnera ne ide kroz Suez tjednima.
Taj efekt će se tek početi širiti. Suzuki u Mađarskoj zatvorio na tjedan dana, Tesla je zatvorio negdje... Toga će biti sve više i više.
Govorilo se u jeku krize u near shoringu, o friendly shoringu, a zamjeni modela just in time modelom just in case, u ulaganje u luke za veći protok...
Ništa se od toga nije dogodilo. -
Mislite li da bi kriza u crvenom moru mogla imati inflatorni učinak na CPI vec u sijecnju, tu primarno mislim na Europu?
sudeći po kretanju cijene nafte, ne! nakon laganog skoka iza prvog okršaja s Hutima, situacija se hladi na grafu
Nije nafta jedina. Kad kasne dijelovi u kontejneru, kasni i čitav auto. Pa onda ako hoćeš taj auto sad, morat ćega više platit. To je samo jedan mali segment, a prvi efekti će se vidjeti tek za par mjeseci.
-
Nastavno na $STNG, opet su prodali brod. Mislim da se opako brzo približavaju najavljenim ciljevima.
-
Huti je dovoljno da pogode jednom, Ameri moraju pogoditi svaki put. To što je američki brod je posebna sramota.
-
Meni je apsolutno nejasno zašto SDP ide u kampanju obećanjem o uvođenju novog poreza. A kad već ide s tim obećanjem, zašto ne kaže da će porezno opterećenje biti jednako kao i do sada, samo će se drukčije (pravednije) rasporediti.
Ovakvom najavom SDP mi se svrstava u ladicu nekog Živog zida, ta ideja o dodatnom povećanju poreza kao o uvođenju pravednosti...
Kao da su baš sjeli i rekli: Ok, dečki, kad već ne možemo dobiti izbore, ajmo barem biti uvjerljivo najveći gubitnici.
-
Mislim da show tek počinje i da nitko osim najvećih optimista nema dobru sliku o onome što nas čeka.
Slazem se. Otislo je sve u k…. Huti javljaju da su potopili americki brod, ameri opovrgavaju, obustavlja se prolaz kroz crveno more, a po svemu sudeci nema skorog mirenja. Sve ovo je odlicno za brodare al j… ovakav driver.
Znaš kako kažu, kad ti kuća gori, barem se ugrij. Meni se čini da saveznici ne mogu pobijediti Hute. Huti su uskoci, partizani.... Ameri ih moraju pogoditi svaki put, a Huti moraju pogoditi samo jednom.
-
I Hafnia i Torm obustavili plovidbu kroz Crveno more prema objavama na mrežama.
Svi osim tankera koji voze rusku naftu su obustavili prolaz kroz Crveno more.
-
Mislim da show tek počinje i da nitko osim najvećih optimista nema dobru sliku o onome što nas čeka.
-
Pun sam tankera ko brod, prosječni ulaz u STNG 50$ prije oko godinu dana.
Crveno more je tek od sinoć zatvoreno za tankere, prije toga pad prometa preko Sueza je bio tek 15%. Bugbee je rekao da u slučaju zatvaranja Sueza očekuje 50% veće vozarine, a to znači jedno 80% veću zaradu za STNG.
-
Bilo bi neobično da je drukčije.
-
Evo da se javim malo o Scorpio tankerima.
Ovdje je zadnji dostupan intervju s direktorom Bugbeejem.
Na cijeni od 63.2$ P/NAV = 0,81 (NAV = 78$)
Jedan od najvećih diskonta u product tankerima i općenito tankerima ima Scorpio.
Do prije par mjeseci su agresivno kupovali svoje dionice, u intervjuu se spominje cifra od 450 milijuna dolara u buyback. Kupovali su većinom ispod 50$ per share.
Prestali su s tom praksom prije par mjeseci i sada im je plan dogurati neto zaduženost na scrap value, 800-900 milijuna $.
Sad su na cca 1,2 milijarde, predviđa se da će na kraju q2 doći na željenu razinu.
Nakon toga, ovisno o tržišnoj cijeni dionice, ili će raditi buyback ili isplaćivati veću dividendu ili uvesti specijalnu dividendu ili sve tri. U svakom slučaju, njihov je plan kad dođu na scrap dug, početi vraćati dioničarima. Ne namjeravaju kupovati nove brodove u dogledno vrijeme.
U privitku imamo procjenu kvartalne dividende u tom scenariju. Trenutno je dividenda 0,35$ (dignuta sa 0,25$ prije par kvartala), a prema ovoj procjeni trebala bi biti 2,35$ od q3 nadalje.
E sad, tankerske dionice koje imaju određeno koliko će davati dividende (tipa 70% zarade ide u dividendu) su dionice koje se obično trguju s premijom na NAV. Dionice koje ne isplaćuju dividende ili nemaju jasnu politiku isplate obično se trguju ispod NAV-a. Ima i nekih izuzetaka tipa INSW koji isplaćuje bogatu dividendu, a trguju se ispod NAV-a, ali to je možda zbog toga što INSW nema stalnu politiku dividende nego ima malu redovnu isplatu i veliku izvanrednu.
Ako, dakle, Bugbee ispuni svoje obećanje, a ja vjerujem da hoće, uz stabilnu i predvidljivu razinu isplate dobiti STNG od ružnog pačeta postaje labud.
Ne kažem da bi STNG trebao ići na 1,3 P/NAV (101$), ali svakako bi razina od 1 P/NAV bila prilično razumna i ne pretjerano ambiciozna. -
Zato što tankeri voze tamo-amo, manje ih je na tržištu, to je smanjenje ponude.
STNG će inače do travnja-svibnja (ako ne prodaju koji brod) imati dugove na razini scrap-value brodovlja i nakon toga će početi isplaćivati zaradu kroz dividende i/ili otkupljivati vlastite dionice. Trenutno su zbog isplaćivanja male dividende u nemilosti tržišta, odnosno trguju se ispod NAV-a koji je sad negdje oko 75$.
A kad te tržište jako voli, onda P/NAV ide i do 1,30.