Ne mogu ni ja baš vjerovati da su toliko pali, ali bio je takav pad sličan i neobjašnjiv već dvaput u ovih godinu dana što se igram s njima. Slično kao tuširanje hladnom vodom, do neke mjere se možeš priviknuti, ali nikad neće biti ugodno. Valjda se zato i zove hladan tuš. Ali ovo je svakako meni najpoučniji do sad intervju, ima odličnih dijelova i nekih novih pogleda.
Posts by lebowski
-
-
Još jedan od prekrasnih dana za kontejneraše, a evo i današnjeg intervjua, mene oduševio:
https://theloadstar.com/the-big-interv…pucci-maritime/ -
Pa zicer je na ovim cijenama kao i sve ostalo u zivotu.
I kuca, stan u kojoj zivis… ili apartmani koje rentamo, moze netragom nestati u nekom potresu, pozaru, olujnom nevremenu, il je slucajno pogodi neki zalutali ili namjerni dron, asteroid pa ti trazi od koda ces naplatit stetu … svasta je moguce
Rizik je neusporedivo manji od onog da bi brodarine mogle dolje. Ovakva usporedba je promašena.
Apropo gospodarstva i ekonomskih ciklusa sad već svi ekonomisti i političari spominju skoru recesiju.
Ma prošao bi dry bulk gotovo neokrznut kroz najveću globalnu recesiju ikad, ali uz uvjet da nije bilo ogromne novogradnje, mislim da je čak 60% nove flote izašlo na tržište u jednom trenutku. To je bio prethodni kraj ciklusa dry bulka. Mi smo sad više nego očito u novom ciklusu, ali s tom razlikom što sada, unatoč ustvari visokim vozarinama, knjiga narudžbi u dry bulku (i tankerima) ostaje prazna. Sad, sve i da hoće, drybulkaši ne mogu imati na tržištu nove brodove sve do negdje 2026. godine, ako ne i dalje, jer su ostali slotovi popunjeni.
Isto tako, ti ciklusi se ne bi zvali ciklusima da traju šest mjeseci ili godinu-dvije, ti ciklusi traju mnogo duže.
Volatilnost je, naravno, prisutna, ali ni "obrambeni" sektori ne prolaze dobro u recesiji.
Ali slažem se isto tako da se dobit i novac na računu ne mogu promatrati izoliran, bez spominjanja dugova. Vrijednost brodova pada kada za njima nema potražnje, u dry bulku potražnje još uvijek ima jer su vozarine visoke. Nisu previsoke kao na kontejnerima, jer da jesu, onda bi se gradili novi dry bulk brodovi. Ovako se ne grade, jer se brod radi za period od 20 godina, a za sada ne postoji dogovor oko tehnologije koja će se ugraditi, a da traje 20 godina, s obzirom na propisane eko norme. -
Ni za izgradnju LNG terminala nije bilo vrijeme, a o Pelješkom mostu da ne govorimo. Nikad nije vrijeme nizašta kad nisi na vlasti. I uvijek je vrijeme za sve kad si na vlasti. To su jedine dvije ideologije koje postoje.
-
Nije lahko gledati kako brodari konstantno padaju, bez obzira radilo se o dry bulku ili kontejnerima, no sreća prati hrabre.
Ovdje je thread o rezalištima i tome da će zbog novih eko pravila dio flote u dry bulku morati završiti na rezalištima. Istovremeno, negdje sam slušao da će nova regulacija od sljedeće godine manje pogoditi dry bulk jer na ovim razinama ionako voze sporo, a što sporije voziš, to manje zagađuješ. Kontejneraši voze brzo jer imaju visoke vozarine pa bi oni trebali usporiti. Ali oni imaju veliku knjigu narudžbi.
Ovdje Shipping DNA prognozira dno, ali imao je i prije takvih pokušaja koji se nisu realizirali.
-
US Ports: Rising volumes slowing port flow on East, Gulf coasts
Puni se istočna obala, a congestion na zapadnoj obali ne jenjava. Nema nikakvih naznaka o oštrom padu dolaska kontejnera, dapače.
Sve je ovo ionako počelo jer su luke premale za primiti toliko kontejnera. Svi kojima to ne paše uhvatili su se tanke nade da će uvoz pasti kao što je pao 2009. godine u Drugoj velikoj depresiji, ali to se ne događa.
-
Ajme, kad njih danas vidim budem sretna da živimo Bogu iza nogu
Cijeli energetski sektor, za početak, potop, minus 6%
GOGL je izgubio 50% na cijeni u mjesec dana, od 06.06
Pa ti budi dugoročni. Gaće na štapu
Ako si dugoročni točno mjesec dana, i to točno tih mjesec dana kad ti dionica padne 50%, onda stvarno odneseš gaće na štapu.
-
Iako ovo zvuči preoptimistično, stavit ćemo:
Erdogan says Ukraine, Russia close on grain deal.
“Negotiations are going ahead so that this grain, and sunflower oil, everything can reach the world," Turkish President Erdogan said.Italian Prime Minister Draghi said that Turkey had "a central role" in the plan. (Kyev Independent)
-
-
mi čekamo jednu od najgenijalnijih odluka naše vlade da uskočimu u euro brod koji tone.
Jesi li pogledao u zadnje vrijeme tečaj suverenističke forinte? Ajde pogledaj pa nam pričaj o brodovima koji ne tonu. Turska lira je isto dobar suveren. NItko njima neće govoriti šta i kako! A to što je godišnja inflacija 78%, ma koga brine.
-
Rekao je J da će kupovati tim tek na 30$ AKO GSL i DAC ostanu na ovim razinama. A ima J i bull scenario za ZIM, a u bull scenariju ZIM je 120$.
Iskreno, J piše gluposti kako mu paše. A o tome koliko vjeruje u ZIM na $120 govori činjenica da je prodao. Iako mislim da je ova cijena od $120 vrijedila prije izdašne divke. Tako da... put your money where your mouth is, Mintzy
Jbg i ja bih kupio AAPL po $30 ako bude
Ideja za trejd za tjedan pred nama: short CCL i NCLH
Naprotiv, J. je konzistentno konzistentan, a prinosi su mu fantastični. I jedan je od rijetkih koji govori kad nešto proda.
Znači, dokle god je DAC 60$, ZIM njemu vrijedi 30$. Zašto? Zato što smatra da je DAC (kojeg procjenjuje na 140$) puno manje rizičan u ovom dijelu ciklusa od ZIM-a, a ima jednako velik potencijal rasta. Otkako ga pratim, a to je sad možda godinu dana, nisam našao nekonzistentnost kod njega, a nisam našao ni krive procjene. Naravno, nitko nije nepogrešiv, a niti božanstvo, ali J ima stvarno jako puno podataka , kvalitetnih analiza pa i razgovora s igračima u brodarskoj industriji.
Osobno mislim da je jako velika mogućnost da congestion bude veći nego lani u peak sezoni, bez obzira što količina robe možda i padne. Ako se to dogodi, svi kontejneraši rastu, s tim da bi ZIM mogao rasti više od DAC-a. Ali po ovim cijenama mislim da se teško može fulati. Naravno, ne znači da ne mogu još padati. -
Opa, jel to nama ide dividenda ipak na 20%? Samo još da padne na sto kuna.
-
Vozarine padaju u povijesno najboljem dijelu godine za bulkere, Capeovi na 18500$, a lijepo sam vam prije dva mjeseca govorio što će se desiti, pa ste me tada ismijavali, a cijelo vrijeme sam vam dobronamjerno pisao. Sada kada je vrag odnio šalu, više nije tako smiješno. A što će tek biti na zimu sa vozarinama kada je najslabiji dio godine, ako sada toliko padaju? Treba puno čitati i proučavati, te raditi analize da bi se mogla donijeti ispravna odluka, a ni tada nisi 100% siguran da je ispravna. Gdje su sada širitelji propagande, više se ne javljaju jer su vjerojatno prodali.
Vozarine padaju jel Kina uvozi trenutno manje zeljeza. Tko zna sto ce biti do kraja 3Q. To se lako obrne. Meni je sada najvaznije pitanje kuda ce trziste u USA i gdje je dno.
Kažu da se Kina bori protiv inflacije slabijom potražnjom za željezom što dovodi do pada cijene, slično je bilo i lani kad su smanjivali cijenu ćumura. Brazil isto šteka trenutno.
-
Rekao je J da će kupovati tim tek na 30$ AKO GSL i DAC ostanu na ovim razinama. A ima J i bull scenario za ZIM, a u bull scenariju ZIM je 120$.
-
Što očekujete nakon što nastupi zabrana uvoza ruskog ugljena?
Da, to nam ubrzo slijedi, početkom ili krajem kolovoza, tako nešto. Dva su efekta, jedan je trenutno povećanje uvoza ruskog ugljena od Europe dokle god nije zabranjeno, a sljedeći će biti taj da će Europi trebati ugljen s drugih strana. Ruski će ići vjerojatno Kini, Indiji... A Europa će ga uvoziti sa svih strana, čak i od USA.
Sve takve disrupcije su pozitivne za dry bulk jer roba prirodno ide najkraćim putem.
-
SHIP je strašno pao.
Na papiru firma samo takva.
TA? Ispao iz rising wedge i iscurio na pod, treba ga spužvicom pobrat.
PE(fwd) oko 1 i neš
Koliko ih je takvih?
Tu je prošla baba s kolačima kao i na tech dionama zimus u US.
Recesija i inflacija kolo vode, ruku pod ruku.
Pa da, sad kad su jeftini, ne treba ih kupovati. Treba čekati da poskupe.
Uprava Shipa ne ulijeva povjerenje. Sad su napravili loš spin off starih capeova. Na razini su NMMa.
EGLE izgleda jako dobro na ovoj cijeni, a mislim da je na ovim cijenama jaki teško progutati bilo što iz dry bulka. GOGL i SBLK su imena koja mi ulijevaju povjerenje. Posebice njihove dividende.
Preko 70% dry bulka je vezano uz Kinu, tako da recenzija u EU ili SAD-u ne znači previše.
Rizik koji ovdje igra je Kina. Prvu polovicu godine su propustili, tržište računa da će propustiti i drugu, a brodari kažu: Kina ko Kina, oni uvijek naprave svoje.
Žele si dosegnuti svojih 4,5% rasta BDP-a, morat će uprijeti.
Knjiga narudžbi u brodogradilištima je i dalje povijesno najranija za 2023. i 2024. godinu, praznih slotova više i nema.
Od sljedeće godine kreću i nova eko pravila, a brodari uporno ponavljaju: Brodovi se kupuju za sljedećih 20-25 godina, a mi još uvijek ne znamo koje je to gorivo i koja je to tehnologija koja će pokretati brodove 2030. godine i zato ne želimo kupovati nove brodove.
Koliko god brodari bili rizični, a vidimo iz ovih cijena da su jako rizični, toliko na strani ponude u dry bulku cvjetaju ruže. Vozarine po kojima sad plove dosta su profitabilne, a dugovi su dosta smanjeni.
-
Opa, vadi se teško naoružanje. Netko bi rekao da je tržište pri dnu kad krenu priče da u brodarstvu svaki ciklus mora završiti.
-
Čitaš mi misli... Odnosno čitaš misli Mintzeve vojske. Već imaju dosje o analitikantici koja im je ZIM proklela:
https://www.tipranks.com/experts/analysts/muneeba-kayani
Zanimljiva stranica, nema što!
Dakle, kupujmo Easy Jet. -
Bank of America je downgradealo ZIM sa 79$ na 40$. Zanimljivo je što i dalje misle da će ZIM ove godine zaraditi 43.29$, sljedeće 13.17$, a onda gotovo ništa. I zato im sad vrijede 40$. I onda kad pogledaš brojeve, vidiš da gotovo da nisu promijenji što se očekivanja tiče, samo je drastično promijenjen target.
Bog J. kaže da mu dokle god je DAC na 66$, ZIM mu je jeftin tek na 30$. -
Downgeadealo ZIM na 40$, Merrill. Sigurno im se alias preko nekog javio.