Danas ludnica na GSL, DAC. GSL objavio čarter za novogradnje:
https://finance.yahoo.com/news/global-sh…-125700799.html
6 brodova, 5 godina, 393 milijuna dolara EBITDA.
Taj čarter ugovor je u totalnom i apsolutnom nesrazmjeru s općim narativom o padanju s litice u kontejnerskim cijenama i ovim informacijama da cijene užasno padaju, da su već pale ne znam, 70% na spotu, tako nešto. Ukratko, novogradnje stižu na tržište krajem 2023. i početkom 2024. godine (u vrijeme kada tržište strahuje od previše brodova i premalo kontejnera), a ugovoreno je s Hapag Lloydom 13,1 milja $ po brodu EBITDA godišnje ili 43 tisuće dolara dnevno po brodu.
GSL prvo skočio 4%, sad je na 9% plusa. (18,24$ trenutno)
DAC, koji se bavi istim biznisom, početkom dana padao, dogurao na 64$, mislim da je 2% minusa bio. Netko je javio na Twitteru da i DAC ima 6 novogradnji koje stižu u isto vrijeme i to još boljih spceifikacija. Sad je DAC na 67,51$, 4 posto plusa.
U međuvremenu Mintz šalje mail i govori da u svojih 12 godina koliko prati brodare DAC i GSL nikad nisu bili jeftiniji. Po njemu, DAC u najgorem bear scenariju vrijedi 100$, a GSL 30$. Kune se i Titom i majkom da su trenutne cijene (DAC 64$, GSL 17,8$) po omjeru rizika i moguće zarade nešto najbolje što je vidio u životu.
Posts by lebowski
-
-
Da su se neke stvari poslozile, i sam bih bio za 60 kuna. Ovako, uz dva broda trenutno u remontu, jednom izvan stroja, vozarine koje danima padaju a dolazi najbolji dio sezone, te svu ovu nesigurnost u svitu, i 20 kuna je dovoljno, pa ako se sve poslozi u sljedecim godinama nek nas bogato nagrade.
Neće te nitko nagraditi ako ne mora. Socijalizam više ne postoji. Oni se brinu za svoj džep.
Ne mislim da će dividenda biti 60 kn, ali zar najveći dioničar želi do kraja ostati u ATPL? Ako ne želi, mora imati izlaznu strategiju, a izlazna strategija je da izađe iz dionica. Može izaći s manjom ili većom cijenom.
Dakle, u tom kontekstu nagrađujući druge nagrađuje sebe. To je kapitalizam, a ne socijalizam. -
mogla bi uprava predložiti i da se dividenda ne isplati ove godine...
Da, i mogli bi umjesto da predlože kupovinu svojih dionica, donijeti odluku da ih prodaju. Idemo se malo uozbiljiti.
-
FED radi na svojoj vjerodostojnosti i gasi vatru pohlepe. Čim je inflacija prošla vrhunac, krenule su "analize" da je to to, FED će dignut za .50 i nakon toga nikom ništa, sve super, za godinu dana već će počet smanjivati. Kad ono, mauna!
-
Nikakve vozarine i nista tu nije bitno.
Naprosto je veliki strah zbog Ukrajine, inflacije, dizanja kamata, sve burze vani su pod pritiskom, i rjesenje je samo jedno, odnosno preduvjet da se uopce pocne rjesavati: da netko Putinovog kruga sprasi njemu metak. Tek tada se mozda steknu uvjeti da oligarsi mozda nadju nekog drugog, razumnijeg, i da se onda krene s pregovorima itd. A mozda zavrsi i jos gore. Ne znamo..
Jedino rješenje je zapravo da se ukloni trenutna ukrajinska politička elita koja je čak na očigled financirana i savjetovana od strane SAD-a i da se postave razumni ljudi koji su skloni pregovorima i mirnom rješenju. A taj proces treba voditi Europska unija odnosno lideri EU jer je upravo Uniji takvo rješenje u interesu.
Očito je da demokracija u Ukrajini nije dala rezultat koji bi odgovarao njihovim dobrohotnim susjedima Rusima i zbog bi bilo najbolje da se demokracija povuče radi zadržavanja dobrosusjedskim odnosa a Ukrajinci će da se izvinu Rusima što su ih tukli.
-
Nego... pitanjce za vas koji pratite kontejneraše (ZIM, Maersk i sl.)
Jel može biti da razlog pada vozarina nije u zagušenju luka i štrajkovima (što je po nekima od vas forumaša čak dobro) već u tome što sve više retailera javlja da imaju neprodane zalihe robe? Jučer čitam članak da su skladišta (i luke) toliko pune da se rentaju kamioni i šleperi koji onda puni robe stoje na do tad praznim lotovima (parkiralištima). Jedan veći trgovac kaže da je tako pospremio neprodanu robu još od prošlog Božića, koju nije uspio prodati jer mu je kasnila isporuka. Ergo neće ni naručivati novu robu dok bar ne proba prodati ove stare zalihe.
Pitam... Ne znam...
Čudno mi je to sve. Neke dione imaju PE oko 1 ili 2, a cijena i dalje pada
Zagušenja smanjuju kapacitet pa negativno utječu na ponudu pa povećavaju cijenu. Zagušenja su i dalje prisutna, možda bi, da ih nema, pad cijena na spotu bio brži? Tko će ga znat. Što se tiče ove robe na skladištu i "preskakanja" sezone, vjerojatno bi, kada bi toga bilo puno, pao promet u lukama, a promet ne pada nego raste. Imali smo i prebacivanje iz "just in time" u "just in case" nabavke pa je i to dodatno pritisnulo potražnju.
E sad, zašto padaju vozarine? Moguće je da je prošle godine potražnja jednostavno bila prevelika i nastupila prebrzo pa je to dovelo do panike u kojoj su svi unaprijed osiguravali kapacitete za sljedeću godinu ili sljedećih više godina ne pitajući za cijenu. Na vrhuncu je na spotu bilo valjda i do 20.000$ po kontejneru. Ne po brodu, nego po kontejneru.
Zbog zagušenja su, čini se, retaileri ove godine krenuli ranije u nabavku školskog programa pa je to onda ispeglalo vrhunac sezone što je ustvari dobro za luke, a manje dobro za nas pohlepne vlasnike.
Treba reći i da spot tržište čini 10-ak posto tržišta, gdje smo i šta smo vidjet ćemo kad se krenu time charteri ugovarati. -
Čovječe, izgleda da ga je dobro udario kada predviđaju izbivanje dulje vrijeme dok se ne ustanovi i popravi šteta na brodu.
Teško da kod sudara broda postoji blaži sudar.
-
Evo što nas grafovi iz povijesti uče o budućnosti:
-
Znaci sad šaljemo punomoci u vuciju jazbinu? Tamo je dobri vuk Sanja koja će ovce cuvati , maziti I paziti dok pastir ne dodje ?
Zamislite da u vasoj firmi radi Sanja , vi kao šef ste donjeli odluku , al Sanja se ne slaže nego ide pomagati da se odluka srusi ?!
Ili je Sanja luda , ili sam ja lud .
Neznam
Gđa Putica je voditeljica odnosa s investitorima, ona u ovom slučaju olakšava investitorima ostvarenje njihovih prava. Nitko nikog ne ruši, nego se predlaže veća dividenda.
-
Cerp i OTP nemaju kako drugačije glasat nego za dividendu.
Cerp je nezainteresiran. Hoće li glasati, hoće li se pojaviti, zna li gdje je Dubrovnik, što je to brod, čemu to služi, prevoze li se tu neki putnici, kontejner, nafta... Prekomplicirano.
-
Svi ZIMogrozni sto su jucer prodali danas placu. Ja sam uletio sitno jucer u padu.
Trenuto 10% plusa od jucer(ima cakza burek s jogurtom)
e sad sam u klasicnom problemu kad izac a da slucajno ne zaradim
Pa ako ne znaš kad izaći, sjeti se da će DAC sigurno prodavati u najgore vrijeme i sjeti se da ZIM iz čistog mira može pasti 8% u 20 minuta.
-
Jedan bravo i za gospođu Sanju!
-
Danas čekam earnings za 2q od Zim-a
Razočarali... manja dobit (od Q1) ali veća divka. Nebu dobro danas...
Jedino pozitivno kaj vidim je ovo
"A prime example of this
has been the growth in our car carriage activities, growing from one vessel operated 2 years
ago to 10 car carriers operated today. We believe that this approach will continue to serve us
well as the market is expected to normalize from peak levels"Dobit u q2 je 50% veća nego u q1 2022, a dobit u h2 je 100% veća u odnosu na 2021.
q2 - q1 - h2-2022-h2-2021
Earnings per share (diluted EPS) ($) ..................... 11.07 7.38 25.26 12.56
https://s27.q4cdn.com/416879924/file…l-17-8-2022.pdf
Ovo je prezentacija:
https://s27.q4cdn.com/416879924/file…L-17-8-2022.pdf -
Capeovi padaju zbog krize građevinske industrije u Kini.
Supre rastu zbog izvoza žitarica iz Ukrajine.
Mislim da se malo precjenjuje to ukrajinsko zito. 17 brodova u 20 dana, nema to toliki utjecaj,vise je dobra prica. Spasit ce svijet od gladi itd
Da, za sad izgleda tako, iako se zadnjih dana primjećuje sve više brodova. Mislim da i Zelenskij danas ili ovih dana ima nešto u Odesi s UN-om i možda još nekim. Kad bi to proradilo kako treba, imalo bi donekle utjecaj.
-
+1968 dionica
Već par dana razmišljam šta napisati....
Mislim da je ATPL na prekretnici, pa nisam htio pustiti da ovako važna tema poput dividende ostane u zraku. Uprava i izvršni idu u dobrom smjeru, no njihov je prijedlog previše konzervativan.
Protuprijedlog je pokušaj davanja konstruktivnog doprinosa, tako da većina dioničara ima priliku odlučiti kakvu politiku dividende želi u budućnosti. Imamo preko 7.000 dioničara i znam da nisam bio jedini razočaran sa originalnim prijedlogom od 20,00 kuna. Drago mi je vidjeti pozitivne reakcije od malih i velikih dioničara.
Za sve koje zanima zašto je u protuprijedlogu 60,00 kuna, postoje dva razloga:
- ATPL je imala ogromnu dobit u 2021, imati će i ove godine, no nije nam prezentiran plan razvoja i upravljanja sa viškom dobiti. Meni kao dioničaru nema smisla da menadžment sjedi na 200+ milijuna kuna u doba najveće inflacije.
- Kad sam računao koji je optimalni iznos dividende u odnosu na financije, tražio sam maksimalnu svotu koju ATPL može isplatiti bez ikakvih negativnih posljedica za poslovanje, tj. čisti višak dobiti. Iznos od 60,00 kuna je predstavljao puno pošteniji omjer raspodjele dobiti jer bi većini dioničara donio povrat na ulaganje od 10%-15% u skladu sa međunarodnom praksom. I dalje bi fizički ostalo preko 120+ milijuna kuna u društvu za pokriti sve projekte.
Drugim riječima, 60 kn nije puno, već je 20 kn stvarno malo.
Vidim da postoji dosta dilema kako glasati, a svega 10tak dana za organizaciju.
Svaka dionica ima svoju težinu i glas. Prema rezultatima ankete na forumu imamo oko 65.000 glasova što znači treća glasačka snaga nakon IB i Cerpa. Ako možete dođite na skupštinu ili opunomoćite nekog od povjerenja tko će biti. Što bude više glasova za, imamo veće šanse za uspjeh.
Kao što sam rekao ljudima koji su me kontaktirali putem društvenih mreža, ja moram biti na GS kao predlagatelj protuprijedloga. Zapravo ću ići do Dubrovnika par dana prije 24.08. položiti još nekoliko punomoći. Za one koji bi punomoć dali direktno meni, moje osobne podatke i adresu imate u protuprijedlogu.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Treba napraviti tri koraka:
- Ispunite obrazac prijave na GS
- Punomoć ovjerite kod javnog bilježnika
- Pošaljite mi sve čim prije poštom
Pa ajmo glasati i nek većina odluči.
Puno pozdrava svima iz Rijeke
B
Evo stiže i moja sirotinja poštom do Rijeke.
-
Otkako su proradile one tri ukrajinske luke, uključujući Odesu, tek danas vidim da se pojavljuju brodovi barem nekim intenzitetom, ovo sve do sad je bilo simbolično. Nadajmo se da će profunkcionirati kako treba.
-
Sve je prodao Burry prije kraja q2/22
-
Deset posto je malo, trebalo bi 20-30%, kako ja mogu otvoriti svoj blog na zero hedge, jel treba osobna?
-
Neke stvari će uvijek biti misterij, meni recimo današnji kratkotrajni osam-postotni pad ZIM-a predstavlja zagonetku, tim više jer MATX trguje oko nule i to nakon relativno lijepog rasta temeljenog na dobrom q2 rezultatu. Takve iznenadne i ničim izazvane panike na ZIM-u odlična su prilika za trejdanje, jedino što mislim da je sad grijeh prodati prije objave q2 rezultata za koje mislim da će biti očekivano iznad očekivanja.
-
za one koji nemaju što čitati na go:
Impacts of Shipping Carbon Tax on Dry Bulk Shipping Costs and Maritime Trades—The Case of ChinaGreenhouse gas (GHG) emissions in shipping have been receiving growing concerns in the maritime industry. Recently, the International Maritime Organization…www.mdpi.com