1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. lebowski

Posts by lebowski

  • Porez na ekstraprofit i utjecaj na tržište kapitala

    • lebowski
    • September 8, 2022 at 7:25 PM

    Siguran sam da Plenki ne radi ništa što se ne radi u ostatku Europe.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • September 6, 2022 at 9:54 PM

    Evo dok čekamo treći svjetski rat da ja malo udavim s kontejnerašima:

    https://seekingalpha.com/article/453914…ded-risk-reward

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • September 1, 2022 at 8:42 AM
    Quote from maratonac

    Još da je par kolega sa foruma poslalo punomoć, protuprijedlog bi prošao. Za mizernih cca 12.000 komada. Šteta!

    Meni je to odličan uspjeh. Sljedeća pobjeda je naša.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 31, 2022 at 11:55 AM
    Quote from Ray Dalio
    Quote from Hrx84

    Već sam mislio da smo nadrljali mi koji nemamo dovoljnu izloženost bilo kakvoj energetici, plinu, nafti, uraniju...

    Kad ono dvoznamenkasta brent nafta, a wti čak ispod 90$.

    To je dobra za vijest za sve osim "naftaše",ja sam već mislio da opet kreće nafta i inflacija u nebesa,pošto cijena nafte najviše utječe na istu.

    Da budem precizan i za velik broj naftnih kompanija je dobro dok cijena iznad 80$.

    NE bavim se previše tankerima, ali jeftina nafta ne mora nužno biti loša stvar za tankere, pogotovo sad u svjetlu tih silnih sankcija i ton milja.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 31, 2022 at 10:45 AM

    https://xeneta.turtl.co/story/xsi-august-2022/page/2/1

    Kaže Xeneta da su dugoročni ugovori za kontejnere skočili 121% na godišnjoj razini i da još uvijek skaču. Sve je to bilo vidljivo u svakom izvješću DAC-a i GSL-a, a vidljivo je i iz objava novih ugovora i obnove starih ugovora, ali tko će to sve gledat...

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 30, 2022 at 7:33 PM
    Quote from Hrx84

    Da, DAC je naručio 6 novogradnji za 2024, ali to je stara vijest.

    Taj potez sam smatrao greškom jer je jako upitno pošto će ih ugovoriti tada pošto dolazi poplava novogradnji te 2024. GSL je na vrijeme ugovorio dobre vozarine, nadam se da i DAC bude.

    Inače slažem se Mintzom da se na DAC ili GSL ne bi trebalo izgubiti i u bear scenariju.

    GSL je danas ugovorio vozarine za te novogradnje, odnosno danas je objavljeno. Direktor DAC-a je rekao da će čekati da vidi gdje će to sve ići. U svakom slučaju, ne brine me hoće li DAC ugovoriti dobro ili ne, mislim da uprava dobro radi svoj posao.

    E sad, što se tiče ultimativnog bear scenarija, njega smo imali prije par godina, a rezultirao je preuzimanjem dionica ZIM-a, što se u međuvremenu itekako isplatilo.

    Dakle, ti ugovori nisu uklesani u stijenu, ali materijal u koji su uklesani nije mnogo mekši. :)

    Inače sam danas jedan omanji dio ulaganja prebacio iz DAC-a u ZIM jer mi je nekako nenormalno da ZIM baš ovoliko pada, s obzirom da i dalje zarađuje, ima hrpu love na računu, dividendnu politiku kakvu ima i plus što i dalje jato crnih labuda leti okolo po podružnicama sindikata.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 30, 2022 at 5:32 PM

    Danas ludnica na GSL, DAC. GSL objavio čarter za novogradnje:

    https://finance.yahoo.com/news/global-sh…-125700799.html

    6 brodova, 5 godina, 393 milijuna dolara EBITDA.

    Taj čarter ugovor je u totalnom i apsolutnom nesrazmjeru s općim narativom o padanju s litice u kontejnerskim cijenama i ovim informacijama da cijene užasno padaju, da su već pale ne znam, 70% na spotu, tako nešto. Ukratko, novogradnje stižu na tržište krajem 2023. i početkom 2024. godine (u vrijeme kada tržište strahuje od previše brodova i premalo kontejnera), a ugovoreno je s Hapag Lloydom 13,1 milja $ po brodu EBITDA godišnje ili 43 tisuće dolara dnevno po brodu.

    GSL prvo skočio 4%, sad je na 9% plusa. (18,24$ trenutno)

    DAC, koji se bavi istim biznisom, početkom dana padao, dogurao na 64$, mislim da je 2% minusa bio. Netko je javio na Twitteru da i DAC ima 6 novogradnji koje stižu u isto vrijeme i to još boljih spceifikacija. Sad je DAC na 67,51$, 4 posto plusa.

    U međuvremenu Mintz šalje mail i govori da u svojih 12 godina koliko prati brodare DAC i GSL nikad nisu bili jeftiniji. Po njemu, DAC u najgorem bear scenariju vrijedi 100$, a GSL 30$. Kune se i Titom i majkom da su trenutne cijene (DAC 64$, GSL 17,8$) po omjeru rizika i moguće zarade nešto najbolje što je vidio u životu.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • August 30, 2022 at 4:48 PM
    Quote from Blister
    Quote from KicanCRO

    Da su se neke stvari poslozile, i sam bih bio za 60 kuna. Ovako, uz dva broda trenutno u remontu, jednom izvan stroja, vozarine koje danima padaju a dolazi najbolji dio sezone, te svu ovu nesigurnost u svitu, i 20 kuna je dovoljno, pa ako se sve poslozi u sljedecim godinama nek nas bogato nagrade.

    Neće te nitko nagraditi ako ne mora. Socijalizam više ne postoji. Oni se brinu za svoj džep.

    Ne mislim da će dividenda biti 60 kn, ali zar najveći dioničar želi do kraja ostati u ATPL? Ako ne želi, mora imati izlaznu strategiju, a izlazna strategija je da izađe iz dionica. Može izaći s manjom ili većom cijenom.

    Dakle, u tom kontekstu nagrađujući druge nagrađuje sebe. To je kapitalizam, a ne socijalizam.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • lebowski
    • August 29, 2022 at 10:34 AM
    Quote from abraham

    mogla bi uprava predložiti i da se dividenda ne isplati ove godine...

    Da, i mogli bi umjesto da predlože kupovinu svojih dionica, donijeti odluku da ih prodaju. Idemo se malo uozbiljiti.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 27, 2022 at 8:40 AM

    FED radi na svojoj vjerodostojnosti i gasi vatru pohlepe. Čim je inflacija prošla vrhunac, krenule su "analize" da je to to, FED će dignut za .50 i nakon toga nikom ništa, sve super, za godinu dana već će počet smanjivati. Kad ono, mauna!

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • lebowski
    • August 25, 2022 at 9:22 PM
    Quote from nik07aos
    Quote from 5. Element

    Nikakve vozarine i nista tu nije bitno.

    Naprosto je veliki strah zbog Ukrajine, inflacije, dizanja kamata, sve burze vani su pod pritiskom, i rjesenje je samo jedno, odnosno preduvjet da se uopce pocne rjesavati: da netko Putinovog kruga sprasi njemu metak. Tek tada se mozda steknu uvjeti da oligarsi mozda nadju nekog drugog, razumnijeg, i da se onda krene s pregovorima itd. A mozda zavrsi i jos gore. Ne znamo..

    Jedino rješenje je zapravo da se ukloni trenutna ukrajinska politička elita koja je čak na očigled financirana i savjetovana od strane SAD-a i da se postave razumni ljudi koji su skloni pregovorima i mirnom rješenju. A taj proces treba voditi Europska unija odnosno lideri EU jer je upravo Uniji takvo rješenje u interesu.

    Očito je da demokracija u Ukrajini nije dala rezultat koji bi odgovarao njihovim dobrohotnim susjedima Rusima i zbog bi bilo najbolje da se demokracija povuče radi zadržavanja dobrosusjedskim odnosa a Ukrajinci će da se izvinu Rusima što su ih tukli.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 25, 2022 at 6:39 PM
    Quote from accountant

    Nego... pitanjce za vas koji pratite kontejneraše (ZIM, Maersk i sl.)

    Jel može biti da razlog pada vozarina nije u zagušenju luka i štrajkovima (što je po nekima od vas forumaša čak dobro) već u tome što sve više retailera javlja da imaju neprodane zalihe robe? Jučer čitam članak da su skladišta (i luke) toliko pune da se rentaju kamioni i šleperi koji onda puni robe stoje na do tad praznim lotovima (parkiralištima). Jedan veći trgovac kaže da je tako pospremio neprodanu robu još od prošlog Božića, koju nije uspio prodati jer mu je kasnila isporuka. Ergo neće ni naručivati novu robu dok bar ne proba prodati ove stare zalihe.

    Pitam... Ne znam...

    Čudno mi je to sve. Neke dione imaju PE oko 1 ili 2, a cijena i dalje pada

    Zagušenja smanjuju kapacitet pa negativno utječu na ponudu pa povećavaju cijenu. Zagušenja su i dalje prisutna, možda bi, da ih nema, pad cijena na spotu bio brži? Tko će ga znat. Što se tiče ove robe na skladištu i "preskakanja" sezone, vjerojatno bi, kada bi toga bilo puno, pao promet u lukama, a promet ne pada nego raste. Imali smo i prebacivanje iz "just in time" u "just in case" nabavke pa je i to dodatno pritisnulo potražnju.
    E sad, zašto padaju vozarine? Moguće je da je prošle godine potražnja jednostavno bila prevelika i nastupila prebrzo pa je to dovelo do panike u kojoj su svi unaprijed osiguravali kapacitete za sljedeću godinu ili sljedećih više godina ne pitajući za cijenu. Na vrhuncu je na spotu bilo valjda i do 20.000$ po kontejneru. Ne po brodu, nego po kontejneru.
    Zbog zagušenja su, čini se, retaileri ove godine krenuli ranije u nabavku školskog programa pa je to onda ispeglalo vrhunac sezone što je ustvari dobro za luke, a manje dobro za nas pohlepne vlasnike.
    Treba reći i da spot tržište čini 10-ak posto tržišta, gdje smo i šta smo vidjet ćemo kad se krenu time charteri ugovarati.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • August 22, 2022 at 11:41 AM
    Quote from BudFox

    Čovječe, izgleda da ga je dobro udario kada predviđaju izbivanje dulje vrijeme dok se ne ustanovi i popravi šteta na brodu.

    Teško da kod sudara broda postoji blaži sudar.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 20, 2022 at 10:28 AM

    Evo što nas grafovi iz povijesti uče o budućnosti:

    https://twitter.com/AndreasSteno/status/1560716044800516102/

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • August 18, 2022 at 9:02 PM
    Quote from Mrcash

    Znaci sad šaljemo punomoci u vuciju jazbinu? Tamo je dobri vuk Sanja koja će ovce cuvati , maziti I paziti dok pastir ne dodje ?

    Zamislite da u vasoj firmi radi Sanja , vi kao šef ste donjeli odluku , al Sanja se ne slaže nego ide pomagati da se odluka srusi ?!

    Ili je Sanja luda , ili sam ja lud .

    Neznam

    Gđa Putica je voditeljica odnosa s investitorima, ona u ovom slučaju olakšava investitorima ostvarenje njihovih prava. Nitko nikog ne ruši, nego se predlaže veća dividenda.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • August 18, 2022 at 6:12 PM
    Quote from Laudator

    Cerp i OTP nemaju kako drugačije glasat nego za dividendu.

    Cerp je nezainteresiran. Hoće li glasati, hoće li se pojaviti, zna li gdje je Dubrovnik, što je to brod, čemu to služi, prevoze li se tu neki putnici, kontejner, nafta... Prekomplicirano.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 18, 2022 at 6:10 PM
    Quote from emil

    Svi ZIMogrozni sto su jucer prodali danas placu. Ja sam uletio sitno jucer u padu.

    Trenuto 10% plusa od jucer(ima cakza burek s jogurtom)

    e sad sam u klasicnom problemu kad izac a da slucajno ne zaradim :D

    Pa ako ne znaš kad izaći, sjeti se da će DAC sigurno prodavati u najgore vrijeme i sjeti se da ZIM iz čistog mira može pasti 8% u 20 minuta. ^^

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • lebowski
    • August 18, 2022 at 2:02 PM

    Jedan bravo i za gospođu Sanju! :thumbup:

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • lebowski
    • August 17, 2022 at 2:15 PM
    Quote from tenchi0110
    Quote from Hrx84

    Danas čekam earnings za 2q od Zim-a

    Razočarali... manja dobit (od Q1) ali veća divka. Nebu dobro danas...

    Jedino pozitivno kaj vidim je ovo

    "A prime example of this

    has been the growth in our car carriage activities, growing from one vessel operated 2 years

    ago to 10 car carriers operated today. We believe that this approach will continue to serve us

    well as the market is expected to normalize from peak levels"

    Display More

    Dobit u q2 je 50% veća nego u q1 2022, a dobit u h2 je 100% veća u odnosu na 2021.

    q2 - q1 - h2-2022-h2-2021

    Earnings per share (diluted EPS) ($) ..................... 11.07 7.38 25.26 12.56

    https://s27.q4cdn.com/416879924/file…l-17-8-2022.pdf

    Ovo je prezentacija:

    https://s27.q4cdn.com/416879924/file…L-17-8-2022.pdf

  • DRY BULK

    • lebowski
    • August 17, 2022 at 10:58 AM
    Quote from looserst
    Quote from Marielena

    Capeovi padaju zbog krize građevinske industrije u Kini.

    Supre rastu zbog izvoza žitarica iz Ukrajine.

    Mislim da se malo precjenjuje to ukrajinsko zito. 17 brodova u 20 dana, nema to toliki utjecaj,vise je dobra prica. Spasit ce svijet od gladi itd

    Da, za sad izgleda tako, iako se zadnjih dana primjećuje sve više brodova. Mislim da i Zelenskij danas ili ovih dana ima nešto u Odesi s UN-om i možda još nekim. Kad bi to proradilo kako treba, imalo bi donekle utjecaj.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™