https://lidermedia.hr/tvrtke-i-trzis…ske-luke-145771
----------Nakon dvije godine zagušenja luka i manjka kontejnera, opskrbni poremećaji napokon popuštaju jer kineski izvoz usporava zbog smanjenja potražnje zapadnih zemalja i nešto boljih globalnih gospodarskih uvjeta. Cijene kontejnerskog prijevoza, koje su rekordno skočile na vrhuncu pandemije, danas brzo padaju, a kontejnerske pošiljke na rutama između Azije i SAD-a također su pale, pokazuju nedavni logistički podaci.
Ima li istine u ovome što pišu ? Vrijeme ZIM-a je dakle iza nas ?
Ona ludnica od prije par mjeseci je defitivno gotova, a ZIM je već jako dugo na silaznoj putanji. ZIM ima linijski prijevoz i koristi unajmljene brodove i oslanja se većinom na cijene na spot tržištu tako da je najizloženiji ovakvom padu. Ubacili su se malo u reefere (hladnjake) i brodove za prijevoz automobila, imaju i nešto timecharter ugovora, ali trenutno je omjer rizik-dobit veći nego kod brodara koji iznajmljuju brodove (DAC, GSL).
Općenito, sentiment u kompletnom sektoru kontejneraša je trenutno iznimno loš, za razliku recimo od tankera ili LNG-a, jer imamo oluju svih oluja - sljedeće godine dolazi jako puno novogradnje na tržište, a potražnja pada zbog prepunjenih skladišta. U ovom trenutku vidi se vlak na kraju tunela, a ne svjetlo, iako je podosta argumenata koji govore da sve to nije ni približno onoliko crno koliko se želi prikazati.