Evo što kaže guru:
J Mintzmyer
$STNG 52w high $84 (+53%)
$INSW 52w high $62 (+51%)
Both achievable if #tanker #sanctions pan out… Massive #shipping catalyst!
Evo što kaže guru:
J Mintzmyer
$STNG 52w high $84 (+53%)
$INSW 52w high $62 (+51%)
Both achievable if #tanker #sanctions pan out… Massive #shipping catalyst!
Pod OFAC sankcijama 183 broda iz dark fleeta. Ovo je bolje od Hutija i Crvenog mora, a P/NAV nikad niži u cijelom tankerskom sektoru.
Opet je postalo dinamično na tržištu tankera, ovog puta krivac su kineske luke.
https://www.reuters.com/business/energy/chinas-shandong-port-group-blacklists-us-sanctioned-oil-vessels-say-traders-2025-01-07/
Kina izbjegava sankcije tako što iransku naftu uvoze takozvane teapot rafinerije i onda takvu naftu prodaju kineskim državnim firmama. Te rafinerije su imune na američke sankcije i zato se očekivalo da će Iran nastaviti bez obzira na Trumpove prijetnje.
Biden je sinoć na crnu listu stavio Cosco, najvećeg ili jednog od najvećih brodara kineskih, što ne znači automatski i sankcije, ali svakako nije dobro za Cosco.
Nije se očekivalo ni da će Bidenova administracija povući taj potez, a pogotovo se nije očekivala ovakva reakcija Kineza.
Ovo je najbolja vijest za VLCC, ali i svi ostali posredno dobivaju.
Zbog dugog perioda visokih vozarina i zbog visokih zarada tih shadow fleets, nije uopće bilo rezanja tankera, a u međuvremenu su jako ostarili.
Mislim da je jedno 20% tankerske flote shadow fleet. Kada bi toga nestalo i kada bi Rusi smjeli koristiti samo "legalne" tankere i s price cap-om na djelu, posljedice za vozarine bile bi nezamislive.
Što se tiče sankcija prema Coscu, zadnji puta su bile 2019. godine, a vozarina za VLCC je tada skočila u nekoliko mjeseci (tjedana?) sa 30 na 200 tisuća dolara.
Zato danas američki tankeri leti. Europski su bili slabašni.
Ja se vodim onom starom da postoje samo dva dana u životu zatvorenika, dan kada uđeš u zatvor i dan kada iz njega izađeš. Mislim da trenutno cijene brodarskih dionica nemaju nikakve veze s fundamentima i da nikad nisu bile jeftinije, moj jadni DIS.MI već sad ima dividendu veću od 10 posto godišnje, P/NAV na 0,4... I dalje uporno roni. STNG, HAFN, INSW... Sve je pobijeno.
Naravno, sad kad je sve palo do 50% od vrha, pojavljuju se crni scenariji - da će Huti postati hipici, da će se pomirit Rusi i Ukrajinci, da će ovo - ono. Više nitko ne gleda starost flota, sankcije protiv Irana i sve ono o čemu se glasno pričalo u vrijeme kad su tankeri skakali.
od Kineza ptatim Super hi i Qifu i to raste ko ludo.
Nekako mi se čini da du najveće žrtve Trumpa što se dionica tiče Japan i Europa. I Kanada tu i tamo osim banaka.
I brodari.
tankeri su jučer poskočili, treba popratiti jel to dead cat bounce ili nešto više?
Prema dolje vuče slaba zaposlenost VLCC-a, što se pripisuje Kini. Prema gore vuku nove sankcije prema Iranu, jučer je nekih 35 brodova dodano, a očekuje se da će Trump dodatno stisnuti Irance. Prema dolje vuče i OPEC+ sa svojim cutovima čije se poništavanje uporno odgađa.
A tankeri su popadali zadnjih mjeseci kao da posluju i da će poslovat s gubitkom idućih godina.
Display MoreMaersk je zakratko krenuo u zalet, uz panegirike analitičara.
al se odma umorio.
gledam trmd. propadoše naskroz. dividenda 30%!?
bili normalna kompqnija, vozio dionicu tu i tamo
Sad više nisu normalna kompanija ili?
HAFN je isto u tom društvu. STNG, INSW, DIS.MI, you name it.
Što se tiče tankera, mislim da je očekivanje da će Trump za tjedan dana pomirit Rusiju i Ukrajinu i vratiti rusku naftu u Europu. Koliko je to realno, vidjet ćemo za tjedan dana.
Međutim, čak i da se to dogodi i da se drastično smanje ton-miles, ti tankeri koji prevoze rusku naftu na crno više ne bi bili konkurentni i bili bi za scrap.
Zna netko kad STNG smije početi s buybackom?
Navodno dva dana nakon objave izvješća, a postoji šansa i ranije. Izgleda da se Bugbee nakrcao opcijama pa bi mogao krenuti vlakić.
Oh ne STNG pada, mora da je opet imao dobro izvjesce 😀
Pa otprilike da. Kupili su $DHT za 90 milja dolara dionice, tržište to nije očekivalo, sad se stvara logika da su prodali brodove po 1 NAV i umjesto da kupe svoje dionice po 0,7 NAV oni kupuju crude dionicu za 1 NAV. Logika Bugbee-a (i svih u product) je da su producti žrtve kanibalizacije tržišta jer su se crudeovi prali preko ljeta da prevoze product jer je crude imao niske vozarine. Sad više nije tako i Bugbee i ostali optimisti misle da je to bio jednokratan poremećaj do kojeg neće doći, barem ne preko zime. Ako je njihova pretpostavka točna, onda je STNG sad bezobrazno jeftin. STNG je bio u blackoutu zbog objave rezultata pa ni nije mogao raditi buybackove, sad mislim da smije, ali da ne smije dnevno kupovati više od 25% dionica na tržištu. Kupovali su velike količine po 70+, sumnjam da im cijena od 60- nije interantna.
S obzirom da sam poslovno na neki način povezan s politikom, shvatio sam s vremenom da politika ovako pristupa problemu:
Problem postoji i postao je prevelik, odnosno previše se o tom problemu priča. Moramo djelovati. Djelovat ćemo brzo i nepromišljeno, a kasnije ćemo već pronaći brojke kojima ćemo pokazati da je naš model odličan.
Jedan od tih primjera je obnova nakon potresa. Najveći uspjeh je to što smo nažicali puno para od Europe, a sljedeći najveći uspjeh je to što smo svu tu lovu uspjeli potrošiti.
Imali smo priliku koja se događa u sto godina, da iskoristimo taj potres najbolje što možemo, ali napravili smo to što smo napravili.
Tako će biti i s porezom na nekretnine. Puno se priča, idemo nešto napraviti.
S tom razlikom da vjerujem da HDZ neće ići džonom kao Linić pa uništi sve, nego će razvodniti da ispadne da se nešto mijenja, a da se ništa ne promijeni.
I to je na kraju konzervatizam, a oni su konzervativna stranka.
Ma s jedne strane gospođa je u pravu, u smislu da će jednak iznos poreza plaćati bakica koja ima četiri kreveta u šupi i vlasnik elitne vile s četiri kreveta.
S druge strane, porezi su jednostavno mali u tom biznisu, a sad čak i ako se povećaju, mislim da neće biti previsoki. ILi ako će biti, neka idu u dugoročni najam.
U Hrvatskoj porezna uprava svakog građana smatra lopovom, a u Hrvatskoj svaki građanin državu smatra lopovom. Ta je ljubav obostrana.
Na temelju kojeg zakona HEP ima pravo državi dati na uvid potrošnju za svaki stan?
Zar nije to nekakvo kršenje GDPR ili tako nešto?
Razlog svakako mora postojati, a recimo porezna utaja može biti razlog zbog kojeg je HEP dati poreznoj upravi na uvid potrošnju.
Kaže da bi cijena trebala biti priuštivija. Može li cijena biti istovremeno 50 posto skuplja, ali i priuštivija?
Naravno da može. Porezne olakšice za plaću, subvencioniranje najma, malo veći porez za praznu nekretninu.
Botovi, eto što je. Ne da se botovima raditi dosadne ljudske korekcije koje traju. Botovi to riješe za dva sata.
I tako, cijelu godinu trošim oči i pratim valutne tečajeve, indexe, raznorazne vozarine, dionice, cryptovalute i tako dalje, i onda botovi to sve unište u par minuta...živjeli botovi...
Shvati to kao lekciju u kojoj nas botovi uče da uvijek imamo određenu količinu keša za nagle akcije. Mene još nisu uspjeli naučiti.
Ajme ode Nasdaq vani -6% na startu, Vix na +136% na 56..ovo ne vidjeh, osim kada je počela Korona...RIP...panika do bola...recesija u USA...Iran napada Izrael..tko zna što je...
Botovi, eto što je. Ne da se botovima raditi dosadne ljudske korekcije koje traju. Botovi to riješe za dva sata.
Mi tankeraši smo očvrsnuli, možda i previše. Gadno se ovo streslo, tko zna je li početak kraja ili kraj početka ili sredina sredine, ali odokativnom metodom čini mi se da se približavamo prekrasnim razinama. Moj D'amico je sad na nekih 6,2x eura, NAV je 8,90 eura i raste, niša stoji odlično, dividenda se povećava na 40% neto dobiti, a od sredine kolovoza/početka rujna do kraja godine počinje sezona za product tankere. Tu je i Scorpio koji ipak pada sramežljivije jer imaju jak share buy back. Potencijalno mi je zanimljiv i Danaos, ali samo u trenutku kad objave da su kupili nazad svoje dionice jer oni kupuju odjednom, a do sad su bili izuzetno precizni u pogađanju dna.
Korekcije su ovdje žestoke, brze i bolne, a fundamentalno mi sad dolaze na razinu da i sam skočim do banke i zatražim nenamjenski kredit.
Evo jednog indikatora jel korekcija ili kataklizma: Ako se ne sjećate kad je bila zadnja korekcija, onda je korekcija.
Mislio sam u smislu da bi se to "preuranjeno" rezanje kamate moglo protumačiti kao panično i da bi zbog toga eventualno mogla nastati panika. U smislu samoostvarujućeg proročanstva. Inače su te odluke FED-a meni beyond my paygrade, što bude bude, kako tržište reagira, reagira.
A ako odrežu 30.07., neće li biti prerano? U smislu da je riječ o paničnom rezanju?
Zaustavili su pola svijeta, sad valjda tek kreće natezanje s osiguravajućim kućama, ne bih ja to ni štapom dirao u ovom trenutku.
na CRWD su kupci odlučili da neće čekati više detalja
barem danas tako izgleda
Vidim da su sad na -8%. To je na tankerima standardna dnevna varijacija. Svašta, očekivao bih negdje 30% pada, onako muški, a ne ovo...