Us steel sam ušao na cca 25$, povukao se na 20.xx$, nije bila velika količina.
Ovo ostalo ostajem long do daljnjega
Us steel sam ušao na cca 25$, povukao se na 20.xx$, nije bila velika količina.
Ovo ostalo ostajem long do daljnjega
Meni su gubici protekla tri tjedna takvi da će mi trebati više od 6 mjeseci da ih nadoknadim, ako ne možda i godina.
A sve redom solidne kompanije: Dac, Nmm, X, Tga, Na Zimu sam pokriven put opcijama komplet, pa sam tamo ok prošao. Da se nisam štitio bio bi armagedon skoro kao 2008.
Ne mogu vjerovati da mi se i TGA raspao. A na nafti još nema pada. Razumio bi da je Nasdaq 10% u minusu, ali ovo mi je čudno. Tga je pao do razine od prije rata u Ukrajini
Očito se očekuje smak svijeta. Ja ga još ne vidim
DAC u ovom trenutku na 63$ ima Mcap od samo 1.35B$.
Ne mogu vjerovati da sam ovdje uspio nadrljati.
Ovako mi izgleda tablica s brodovima s očekivanjem pada vozarina na normalne razine tijekom 2023 i dalje.
Opet sve izgleda super za cijelu 22.,23. i 24. godinu. Prihod u prosjeku 200m$ kvartalno.
Nisam mogao zamisliti da ću ovdje toliko nadrljati. Da je ovo na zse izlistano cijena bi bila 120$ minimum.
Opet, s ovom cijenom to će biti 2025 na P/B oko 0.4, ali će P/e biti bitno lošiji nego sada a kontejneraše vjerojatno nitko neće gledati.
Čak i u crnom scenariju mogu pretpostaviti da dno nije daleko.
Plus dodati na ovo paket ZIM-a koji će odraditi dobro ovu godinu, kako-tako iduću, onda ide u prašinu.
Tablica sigurno nije skroz točna, ovo je okvirno za osobnu upotrebu
Očito dolazi do sloma post covid potrošačke groznice.
Display MoreDok svijet juri u globalnu recenziju, evo nekih podataka o kontejnerima:
New containership fixtures:
- DAC: CMA CGM Musset (6,540 TEU) at 62,000 for 3 years, starting in Feb. 2023
- Atco (Seaspan): Seaspan Chiba and Seaspan Kobe (both 4.520 TEU) at 43,000 for 5 years, starting in March 2023
Rates are still very strong. DAC's Musset is currently on a mega lucrative market-rate charter at 152k per day until October. The charterer has an option to extend the market-rate charter for a period of up to 6 months. Looks like this option will be exercised for a period of 4 months from Nov. until Jan., considering that the new 3-y 62k charter starts in February 2023.
Onda imamo i NAVIOS:
https://ir.navios-mlp.com/news-releases/…acquisition-two
Čini se da market kaže još dvije godine veselja na Danaosu i Naviosu pa onda desetljeće plovidbe s gubicima.
Sa 6% na stambene kredite zaustavlja se sigurno nekretninska manija bilo kod nas bilo u Americi. Kao i bilo kakvi risk-on mentalitet. Samo raja ne može shvatiti to odmah, treba im koji mjesec, oni nisu u toku s vijestima. A onda se bude i inflacija ohladila.
Kupio NMM po 24.80$ i put opciju Dec22 strike 25$ po 4.5$ da se štitim.
Pojačao TGA po 3.90$
Minus 2,4% u ovoj godini. Do nekidan bio u plusu. Računam u odnosu na eure. Iako je zastarjelo tako računati bez inflacije koju je teško izračunati. Ajde, ove godine se barem market hladi pa to ne mogu smatrati velikim neuspjehom.
Kupio sam TGA (transglobe) po 3,82$. Mala naftna kompanija, dosta solidna. Obećali su odlične dividende. Dugo sam je mjerkao, danas ušao kako je sniženje
Što se tiče EU raja i političari su godinama naviknuli da kamate mogu biti samo na nuli ili oko nule, pa čak i negativne. Ovih par zadnjih dana je ogroman šok. Veći od rata u Ukrajini i poskupljenja nafte i plina.
Sad sam onako ovlaš pogledao par dionica tipa Netflix, Nvidia, Meta... Nvidia, onako iz aviona, P/E 41, grafiške kartice bile skupe zbog majnanja, nema više majnanja, cijene padaju, prijevoz sve nesigurniji... Koliko NVID treba pasti da bi ponovno bila privlačna? Još 50%? Onda Netflix s kapitalizacijom od 50 milijardi dolara, a Star bulk sa 128 brodova cijeli vrijedi 2,67 milijardi dolara. Zarađuje više od Netflixa. Nisu to iste branše, ni približno... Ali ovo je još uvijek jako smiješno.
Kod brodara se rezultati vide iz kvartala u kvartal, a lova koju zarađuju toliko je velika da je to u slučajevima poput ZIM-a apsurdno.
Naravno, meni je drago kada brodari padaju samo zato što ih je netko strpao u NASDAQ. Drago mi je da padaju zbog toga, a ne zbog sumorne budućnosti, čak i računajući recesiju.
Sada je recesija jasna stvar. Samo je pitanje hoće li se ona nakon toga pretvoriti u neku depresiju koju ćemo pamtiti cijeli život.
Kod mojih brodara mene jedino brine što gledaju budućnost preružičasto i ne vide probleme te razmatraju obnovu flote.
A vrijeme je za razmišljati kako uloviti što je više moguće, raditi share buyback i dati dividendu, razduživati se te rasprodavati flotu i pripremiti se za novo mračno doba.
Super za Dac da ide u share buyback.
A na Zimu je samo nadati se da će vozarine izdržati još neko vrijeme.
Nadam se da je u ovako nisku cijenu uračunato sve loše što se očekuje.
Što se tiče ZIM-a za nj imam posebnu strategiju-Zimovanje
Držim cca pola stana vrijednosti ZIM-a, najveća mi je pozicija nakon keša. Rekli bi da sam lud ili pišem nebuloze.
Zapravo držim ZIM i pokrivam ga dugoročnim put opcijama s dospjećem 2024. Pretpostavljam da će mi dividende kroz 2022 i 2023 pokriti trošak te opcije.
Zarađujem pomalo prodavanjem kratkoročnih call-ova do mjesec dana i namjeravam tako do isteka put opcije. Ciljam na to da me ne izvrši i da cijelo vrijeme budem u ZIM-u do 2024.
Ne bi trebao izgubiti osim ako ne ode cijeli svijet kvragu i rikne Interactive Brokers a meni sredstva popapa maca.
A zamisli kako li je strašno Costasu u DAC, kolika je njegova pozicija i koliko je popušio u par dana ne bi mu bili u koži.
Ja sam izgubio više tisuća dolara u tjedan dana. Hold i dalje, na sreću Zim štitim s dugoročnim putovima pa tamo nisam puno izgubio.
A tek koliko li je milijardi Elon Musk izgubio u ovih par mjeseci ili Cathie Wood, mi smo super prošli
Mene još samo zanima je li mi skori potop kontejneraških vozarina uračunat u cijenu kod Zim i DAC ili ne. Po cijeni se čini da je ili barem uglavnom je. A možda griješim.
Sve je ovo očekivan razvoj događaja. Ne znam što bi tu bilo čudno. Vremena su neizvjesna, market visoko, moralo je jednom krenuti nizbrdo. Do prije tri mjeseca market se mogao početi hladiti samo uz pomoć nuklearnog oružja ili invazije nasilnih izvanzemaljaca, ostale vijesti ma kako loše bile nisu bile u stanju izazvati ni korekciju.
Kaže naš J. da Harpex raste već četiri tjedna za redom.
Slava našima Joakimu i Mintzmyeru
Moguće je da će nastaviti poslovati na taj način, ali moguće je i da govore istinu kad kažu da će povećati dividendu kad smanje dugove na prihvatljivu razinu. U ovom depresivnom trenutku čini se naravno da treba prodavati, ali vidjet ćemo za par mjeseci. Inače, početkom godine prodali su dva broda, 20 godina starosti za ukupno 130 milijuna dolara, koja luda vremena.
https://www.danaos.com/news-and-media…ls/default.aspx
Ma vremena za njih su sjajna, nikad bolja i zato smatram da bi bolje bilo i njima pa i ostalima da stanu malo na loptu. Jer dovoljno je par mjeseci da se sve okrene naopako iako kako bilo oni budu izvrsno poslovali do 3Q24 sigurno, a iza tko zna.
Pojačao bi još DAC po trenutnoj cijeni bez obzira na globalna događanja kada bi imali slijedeću politiku
1. Povećali dividendu
2. Radili buyback
3. Odustali od novogradnji
4. Razmatrali da ove brodove kojima će isteći ugovori tijekom 22 i 23 pokušaju dugoročno ugovoriti što prije jer vozarine padaju, a 2024 i poplava novih kanti je sve bliže. Ako tu ne dobiju izvrsnu cijenu, išao bi na prodaju brodova.
Ali svi rade isto pa i oni i samo dodaju nove kante dok se vozarine ne slome te ignoriraju rizike. Sada mi se čini idealna prilika za razmatranje smanjenja flote, ali nitko tako ne radi.
Sve što zarade ove 2 slijedeće godine utrpat će u nove kante koje će možda vozit za kikiriki tamo 2025 na dalje, katastrofa.
U samo dva dana sam zbog velike pozicije u DAC a kroz prodane opcije i ZIM te NMM doživio katastrofu.
Do prije dva dana bio u ovoj godini u plusu čak. Pojačao danas Zim i osigurao ga dugoročnom put opcijom za 2024.
ZIM osiguravam, Dac i NMM ne jer ih smatram manje rizičnim iako ih market ne vrednuje i očito ne razumije. Ne mislim nikud bježati. Nadam se da će razvoj događaja uvjeriti uprave da ne rade dodatne brodove