1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. user35

Posts by user35

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 6, 2021 at 3:41 PM

    kolega mitko, ako imate još malo strpljenja :saint:

    Evo me sa NAV ( mv brodova prema izvoru tablica Vaše malenkosti, a sve po metodi sa seeking alfa),

    Koliko vidim u odnosu Vašu kalk, razlika je u dug imovini. tu mi se čini da imate mali pemac, gdje osim brodova navodite ostalu dug imovinu od 60 mio HRK (takva NE postoji u JDPL!!, vidi sliku 2 isječak iz FS revidiranog ili bilo koju bilančicu ove cash mašine :) ).

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    ps molim kolegu Flight također da baci stručni osvrt, kako bi unaprijedio buduće uratke...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 6, 2021 at 8:58 AM

    Hvala na konstruktivnom komentaru...

    Eto za razliku od mog trolanja, dajte vi uložite malo energije u ove procjene koje mitko spominje ili ipak ne...

    Molim Vas u cilju kontruktivnog dijaloga, da me uputite koje vozarine bi bile prihvatljivije od handy-ija (flight?)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 6, 2021 at 7:08 AM
    Quote from mitkko
    Quote from user35

    -hvala, pogledam ovaj ROA pa javim kaj veli ta metoda, ovaj vaš NAV mi više djeluje na likvidacijsku vrijednost, cjenim linkove, sugestije :thumbup:, ne cjenim podcjenjivački ton (niste se ni vi baš potrudili poraditi na procjeni prema Vama novijoj/točnijoj/složenijoj metodi), evo vam jedna sugestija ako dajete prijedloge buy and hold za dionice da ponudite barem srednjoročni osvrt na nju (koliko će biti FCF break even i vrijednost broda kada se TCE Handy stabilizira i što NAV kaže tada?)

    -cca 20 HRK/stock je veća vrijednost JDPL prema vašem izračunu povećanja vrijednosti brodova JDPL

    -druga velika pogreška navedena je uključena u cijenu, 20 HRKperstock kako sam prethodno naveo, inače dobijem cca 1HRKpershare

    - koliko vidim postoje futuresi i postoje pretpostavke kretanja vozarina za duži period od pola godine (https://alibrashipping.com/data/), gdje će poslje je pitanje, konzervativno je pretpostaviti da idu negdje u skladu sa zadnjom godinom za koju postoje trž pretpostavke ili ftrsi

    -ako bi se referirao na NAV, a kažete da je vrijednost brodova narasla 50-100% onda bi i zaključio da je opet value JDPL negdje na 20 HRK, sa početnih 10HRK, od kuda je krenuo ovaj rast :) ili možda ne?

    Podcjenjivačkim tonom obično odgovaram na podcjenjivanje. Radiš analizu brodara, a nisi se potrudio ni raspitati što je NAV, i svejedno imaš drskosti/hrabrosti nabacivati se projekcijama, futuresima i ostalim. Svatko može skinuti excelicu za DCF metodu i ubaciti unutra bez razumijevanja par brojeva - to se ne zove "analiza". Sve to izgleda jako pametno onima koji ne znaju o čemu se radi, ali je bez pravog konteksta zapravo potpuno besmisleno.

    Druga stvar je, a to vidim nikako da shvatite, ja ne dajem prijedloge za kupnju i prodaju, ja dajem svoje mišljenje o temi, pa kome se kako sviđa.

    I zašto pobogu koristiš TCE za handy?

    ROA analizu nemoj raditi, probaj prvo apsolvirati koncept NAV-a inače ćeš se samo pogubiti u tim silnim analizama i opet nećeš doći do nikakvog zaključka, ili još gore, doći ćeš do krivog zaključka. NAV koriste svi bulkeri svijeta, parametar je jasan i usporediv. Meni kao amateru je to dovoljno, a i moj ulagački horizont u brodare je do godinu-dvije dana - što će biti dalje me niti ne zanima. ROA sam ti ovdje stavio jer koristi dijelove DCF metode, ali i druge parametre poput te nesretne promjene vrijednosti brodova u vremenu. Pročitaj si taj članak, tu se navode i sve mane DCF metode u kontekstu procjene brodara.

    Display More

    - pogledam i sto je NAV, eto pa se mozemo pricat na istom levelu, hm? Takoder i za DCF i za ROA ubacim i sensitivity analizu na kljucne pretpostavke pa dobijem raspon vrijednosti, rekao bi da je tek onda prica gotova.

    - ako ne handy, sto uzeti?

    - s obzirom da je NAV printscreen na dan, dajte mi recite prema NAV-u sto je printscreen za godinu dana?

    Takoder i ja dajem samo svoje misljenje i ne razumijem zasto vas je uzrujalo tako?

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 5, 2021 at 10:32 PM
    Quote from mitkko
    Quote from user35

    pozdrav, kolega mitkko bio sam davno obećao ali nisam prije stigo pa dostavljam procjenu prema DCF metodi, kako sam radio i ATPL (procjena cca 850 HRK). Sa napomeniom da je doprinos 20 HRK/per share ova revalorizacija. za tu nisam siguran da je baš ova metoda tržišne cijene ispravna, također tu bi revizor def radio DCF (jer pokazuje povećanje ekonomske koristi za JDPL (imova se koristi ne likvidira)).

    na žalost ne mogu dobiti ovu vašu vrijednost od 75 HRK.

    Ovdje treba voditi računa da vozarine u srednjoročnom trendu (pod pretpostavkom da koristimo HANDY) su skoro EBITDA break even, jer JDPL ima dnevni opex cca 12,5 USD, net income negativne (ili CF negativne kada se uzmu kta) da ne pričamo o neupravljanju FX....

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Evo par opaski:

    • ja sam računao da je 75 kn NAV, što sa DCF metodom nikako ni ne možeš dobiti jer DCF metoda ne računa NAV - to su kruške i jabuke,
    • inače, DCF metoda se ne koristi za procjenu vrijednosti bulkera iz više razloga (vidi članak o sudskom sporu Genco Shippinga iz 2014. baš na tu temu DCF metode procjene - ta sudska presuda je sada presedan da se DCF metoda više ne koristi za procjenu vrijednosti bulkera: https://restructuring.weil.com/slice-of-the-p…sh-flow-method/) - greške u procjeni zbog krivih pretpostavki jako dolaze do izražaja upravo u ovom izrazito volatilnom i nepredvidivom sektoru - cijeli DCF se temelji na cijelom nizu pretpostavki koje je ovdje nemoguće makar i približno odrediti,
    • upravo zbog cijelog niza nepouzdanosti DCF metode, za procjenu vrijednosti brodara se najčešće koristi NAV,
    • evo, i ti cijelu svoju analizu temeljiš na nekakvoj procjeni vozarina za sljedećih 5 godina ?!? a svi analitičari svijeta se ne mogu dogovoriti kakve će biti vozarine ni za 6 mjeseci unaprijed!!! Kužiš?
    • druga velika greška u analizi ti je što ne uzimaš u obzir promjenu vrijednosti brodova, ti im samo umanjuješ vrijednost za amortizaciju i kasnije računaš terminalnu vrijednost - a znamo da su brodovi prihodovna imovina i da kada su vozarine visoke brodovima strašno raste vrijednost pa time podiže vrijednost firme - to ti se ovdje u DCF nigdje ne vidi, a evo ti ove godine primjer vrijednost brodova je narasla 50-100% - koliko je samo zbog toga porasla vrijednost firme?
    • ako već hoćeš raditi projekciju poslovanja bulkera, imaš jednu noviju/točniju/složeniju metodu - zove se "Real options analysis" (ROA), ima sličnosti sa DCF, ali koristi puno drugih parametara i specifična je za brodare (vidi pdf:
      The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
      )

    -hvala, pogledam ovaj ROA pa javim kaj veli ta metoda, ovaj vaš NAV mi više djeluje na likvidacijsku vrijednost, cjenim linkove, sugestije :thumbup:, ne cjenim podcjenjivački ton (niste se ni vi baš potrudili poraditi na procjeni prema Vama novijoj/točnijoj/složenijoj metodi), evo vam jedna sugestija ako dajete prijedloge buy and hold za dionice da ponudite barem srednjoročni osvrt na nju (koliko će biti FCF break even i vrijednost broda kada se TCE Handy stabilizira i što NAV kaže tada?)

    -cca 20 HRK/stock je veća vrijednost JDPL prema vašem izračunu povećanja vrijednosti brodova JDPL

    -druga velika pogreška navedena je uključena u cijenu, 20 HRKperstock kako sam prethodno naveo, inače dobijem cca 1HRKpershare

    - koliko vidim postoje futuresi i postoje pretpostavke kretanja vozarina za duži period od pola godine (https://alibrashipping.com/data/), gdje će poslje je pitanje, konzervativno je pretpostaviti da idu negdje u skladu sa zadnjom godinom za koju postoje trž pretpostavke ili ftrsi

    -ako bi se referirao na NAV, a kažete da je vrijednost brodova narasla 50-100% onda bi i zaključio da je opet value JDPL negdje na 20 HRK, sa početnih 10HRK, od kuda je krenuo ovaj rast :) ili možda ne?

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 5, 2021 at 9:08 PM

    u postojeću cijenu ukalkuliran je rast vozarina i bolji rezultat Q2,Q3...

    cijenim vas kolega mitko ali niste mi baš pojasnili zašto je moje krivo a vaše točno, tanko mi je to nešto...

    ako gledamo dugoročni trend (u dcf je tako) onda ovo vrijedi malo više od 1HRK, sve ostalo su špekulacije..

    kolega mitko iskreno ovaj vaš izračun NAVa mi je prvi doticaj sa takom kalkulacijom za equity instr (možda je to neki specifikum za brodarske dionice).

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 5, 2021 at 3:15 PM

    pozdrav, kolega mitkko bio sam davno obećao ali nisam prije stigo pa dostavljam procjenu prema DCF metodi, kako sam radio i ATPL (procjena cca 850 HRK). Sa napomeniom da je doprinos 20 HRK/per share ova revalorizacija. za tu nisam siguran da je baš ova metoda tržišne cijene ispravna, također tu bi revizor def radio DCF (jer pokazuje povećanje ekonomske koristi za JDPL (imova se koristi ne likvidira)).

    na žalost ne mogu dobiti ovu vašu vrijednost od 75 HRK.

    Ovdje treba voditi računa da vozarine u srednjoročnom trendu (pod pretpostavkom da koristimo HANDY) su skoro EBITDA break even, jer JDPL ima dnevni opex cca 12,5 USD, net income negativne (ili CF negativne kada se uzmu kta) da ne pričamo o neupravljanju FX....

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • PTKM (PETROKEMIJA d.d.)

    • user35
    • July 1, 2021 at 11:41 AM

    to su vam ZSE trejderi, par ih ima i na ovom forumu

    druk druk, pa vozi dalje na sljedeću stačajkušu..

    opcija blok je jedan od boljih feature foruma...

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • user35
    • July 1, 2021 at 11:06 AM

    a s obzirom na očekivano dizanje kta, prinos će im biti još negativniji.

    ali nema alternative jelda?

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • user35
    • July 1, 2021 at 10:48 AM

    Realni negativan prinos cca 1,5%.

    Pa zašto ne ubacit 5-6 mlrd kuna mirovina...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • user35
    • June 30, 2021 at 5:35 PM
    Quote from trial

    Počni pratiti krivulju vozarina (BDI), pa krivulju ATPL, pa ih stavi u korelaciju, i shvatit ćeš zašto je bolje pratiti ponašanje naloga na lijevoj i desnoj strani nego te nekakve TA, FA , RA, BA ... itd. Čak i da ne pratiš izravno što radi CERP i zašto to radi, na nalozima i utjecaju na cijenu ćeš to vidjeti.

    A jedino ako vidiš i shvaćaš kako se odvija trgovanje kroz bid i ask naloge i kuda se kreće, nešto ćeš zaraditi.

    U protivnom ... TA, FA, RA, BA ... itd. ;)

    A možeš početi i pratiti koliko dnevno dolara zarađuje svaki pojedini brod, a da pri tom ne znaš koliki su mu troškovi osoblja, pogona i svih ostalih troškova, pa dokučiti kakav će biti FI na kraju svaka tri mjeseca, pa onda po tome trgovati. Svatko kako zna i umije.

    Ja zasad pratim naloge koje postavljaju ljudi koji to sve prate i indexe vozarina i dobro mi ide. :) 8o

    Najs, ima smisla...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • user35
    • June 30, 2021 at 4:18 PM

    izgleda nema procjene CAPEX.a? dnevno praćenje vozarina u nedogled ?(

    ne vjeruje ekipa u TA, ne radi FA, uvijek se pitam na temelju čega ljudi donose inv odluke... raste pa udri po bidu, pada pa rasipaj..

    jel ima netko neka saznanja koja je taktika CERP, neki javni dokument upravljana drž imovinom, da li su HOLD, SELL ili nešto... ( da li to vrijedi pitati, postaviti sl upit?), jer realno to je jedina kočnica cijene, sada i nakon Q2/Q3 itd.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • user35
    • June 30, 2021 at 3:26 PM

    malo sam računao kako bi po dcf trebala izgledati dionica ATPL, prilažem summary...

    EV/EBITDA sa EBITDA 31/3 je 12 što je cca peer (GOGL).

    pitanje CAPEX budućnosti mi je enigma totalna, da li će biti nekih većih ulaganja u floti?

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    • user35
    • June 30, 2021 at 12:59 PM
    Quote from Flight
    Quote from user35

    Pravomocni su i svicarci, al bi reko da nisu rezervirali niti 10%.

    A na temelju čega bi ti to konkretno “rekao”?

    Na temelju posrednog iskustva...

  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    • user35
    • June 29, 2021 at 4:15 PM

    Pravomocni su i svicarci, al bi reko da nisu rezervirali niti 10%.

  • ZABA (Zagrebačka banka d.d.)

    • user35
    • June 29, 2021 at 4:00 PM

    Onako laicki koliko poznajem bankarski mindset za impairment rekao bi da nije u potpunosti rezerviran trosak, niti da ce ga i sada rezervirati u potpunosti, mozda malo vise jer je neizvjesnost naplate porasla, i tako dalje sve dok nije i zadnji pravni lijek konzumiran.

  • Best buy

    • user35
    • June 28, 2021 at 1:55 PM
    Quote from deny_09

    Kakav je porezni tretman, ako se kupe slovenske dionice?

    evo članak rrif sa detaljnom uputom pa možda pomogne. uživajte...

    Files

    clanak (2).pdf 672.46 kB – 9 Downloads
  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • user35
    • June 24, 2021 at 7:30 PM
    Quote from Kvark

    Jesmo spremni za novi izracun --> rezultat za 2Q/2021? :))

    Ponovno postavim tablicu pa tko zeli popuni i vrati pa opet napravim prikaz svih prognoza u jednoj tablici. Nema nickova, samo ste forumasi u ovoj prognozi i opet imenujemo samo najblizeg stvarnom rezultatu.

    Sad vec imamo malo iskustva u prognozama; naucili smo da je sve u pomaku i vozarine iz kojeg razdoblja upotrijebiti.

    jasko ce pribaviti prosjecne vozarine za kvartale i YTD. On to najbolje zna. :)) To ce nam olaksati zadatak.

    Vidi se da mi je karijera ostvarena najvecim dijelom u rukovodecem kadru. Samo bi dijelila zadatke i organizirala. :)))

    I samo da znate i rokove propisujem. :))) Ako netko ovdje sad stavi onog „ljutog“, znat cete koga se najduze cekalo uz moje napomene tik-tak, tik-tak... :)))

    Display More

    Ne vidim gdje je tablica, pa ovako pisem:

    - prihod 107 mio

    - ebitda 66 mio

    - net income 35 mio

    Q2 standalone, ne kumulativ, pretpostavka pr vozarina u kvartalu 16,5 tusd.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • June 22, 2021 at 5:33 PM
    Quote from mitkko
    Quote from user35

    Zgodno kolega mitko, ali drz ovime upravlja, njihova popunjenost izgleda nije na 95% kapaciteta jer bi to znacilo da bi po prosjecnoj vozarini 18 tusd kako su napisali u FI za Q12021, prihod bi bio cca 45 mio HRK a oni su zavrsili na 31 mio HRK. Takoder efikasnost RH mngm ih dovodi do pr dnevnog opexa na cca 14 tusd, dok npr ATPL vozi na cca 6,5 tusd.

    To ukazuje sve da ima prostora za rast ali sumnjam da će se dog brzo...

    Mozete ove gore tablice malo pojasniti koliko bi po vama revalorizacija brodova podigla bilancu, 40 mio Hrk?

    Uf, svašta si tu pogrešno napisao:

    • U FI ti piše da je prosječna vozarina 18k USD prema BSI indeksu, a ne da su oni to ostvarili - to pišu da bi pokazali koliko je stanje na tržištu bolje u odnosu na prošlu godinu. Svake godine u izvješćima se to uspoređuje. Te vozarine nije ostvario nitko tko je vozio na TC vezanom za index, a sve zbog faznog pomaka kako sam pojasnio gore u postu.
    • 14,6k USD je break-even za JDPL za Q1, ne OPEX, pogledaj moju tablicu, svi troškovi su ti razloženi. ATPL prema podacima za 2020. ima OPEX na razini 6.250 USD, a JDPL na oko 7.500 USD, dok je break-even za 2020. i za ATPL i JDPL podjednak (JDPL 12.600, ATPL 12.300). Ove godine je OPEX za JDPL porastao iz razloga koje sam naveo u ranijem postu, ali mislim da je to samo jednokratni trošak u Q1, i da će već za Q2 OPEX opet biti povoljniji (osim ako nisu imali neke velike dodatne troškove oko zatvaranja sada ovog kredita prema Alterni). Stavio sam ovakvu tablicu svojevremeno i na temi ATPL pa se brojke mogu usporediti.
    • Da, revalorizacija brodova bi podigla vrijednost imovine za oko 40M kn. Revalorizaciju će vjerojatno raditi tek na kraju godine.

    Svasta osim avg vozarina, kad stignem posaljem tablicicu izracuna (ja radim dcf modele) ali uglavnom dosli smo do istog dnevnog opex? Sto opet dovodi da do zakljucka da naredne cca 1-2 godine ce biti pozitivna ebitda a ocekivana korekcija vozarina na "normalu" poslje ih dovodi u blagu pozitivu (ebitda). Ako ukljucis neupravljanje fxom i kta onda...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • June 22, 2021 at 4:25 PM

    Zgodno kolega mitko, ali drz ovime upravlja, njihova popunjenost izgleda nije na 95% kapaciteta jer bi to znacilo da bi po prosjecnoj vozarini 18 tusd kako su napisali u FI za Q12021, prihod bi bio cca 45 mio HRK a oni su zavrsili na 31 mio HRK. Takoder efikasnost RH mngm ih dovodi do pr dnevnog opexa na cca 14 tusd, dok npr ATPL vozi na cca 6,5 tusd.

    To ukazuje sve da ima prostora za rast ali sumnjam da će se dog brzo...

    Mozete ove gore tablice malo pojasniti koliko bi po vama revalorizacija brodova podigla bilancu, 40 mio Hrk?

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • June 22, 2021 at 2:16 PM

    molim Vas da li netko može pojasniti kako ovo stoji fundametalno?

    ako dobro vidim ovo je čista pržnionica, break even su na cca 14.000 USD vozarine, što je očekivani dugoročni trend prema ALIBRA (HANDY 2YR pdpr).

    eventualna revaloriazacija brodova će malo proljepšat bilancu, ali opet ovo je gledano danas priča za sljedeće max 2 godine...

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™