1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. user35

Posts by user35

  • ERNT (ERICSSON NIKOLA TESLA d.d.)

    • user35
    • July 27, 2021 at 11:59 AM

    Gledam polugodišnji FI i sve se čini super, ali najznačajniji utjecaj na rezultat ima ova promjena vrijednosti zaliha i nije mi to jasno.

    od 77 mio dobiti rasta u odnosu na 2020, 80 mio je utjecaj te promjene zaliha/proizvodnje u tijeku...

    da li je to nešto fundamentalno ili računovodstveno... ima li netko tko razumije što to ERNT proizvodi i rač efekt na FI?

  • SPAN (SPAN d.d.)

    • user35
    • July 27, 2021 at 10:25 AM

    u prospektu stoji da nemaju planu isplatu dividende...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 26, 2021 at 4:24 PM
    Quote from mitkko
    Quote from user35

    Oprostite ali gdje sam ja to točno osporio... sa vašom se tvrđnjom:

    P/NAV je najcesci parametar koji se koristi u shippingu...pomocu njega usporedjujem pojedina drustva sa peer grupom...

    Zasto je bitan? Jer uzima u obzir neto dug kompanije i trzisnu vrijednost brodova (koja je detrminirana sadasnjim i buducim vozarinama)...tako da te vase insinuacije o buducim vozarinama su potpuno promasene...one su vec ukljucene u sadasnju trzisnu vrijednost brodova..."

    se u potpunsoti slažem.

    Samo tvrdim da je procjena cjenjenog kolege "napuhana" za 29 HRK per share s osnove očekivane veće vrijednosti HQ nekretnine...

    Ajde molim te procitaj zadnjih par strana ovog foruma, raspravljali smo detaljno o tome na nekoliko stranica i sve potkrijepili dokumentacijom. Nisam ja nista procjenjivao na svoju ruku, vec je to sluzbena procjena neovisnog procjenitelja koji je tu nekretninu 2018. procijenio na tih 45M kn po koliko ju vodim u tablici. Ona se u bilanci vodi amortizirana za malo vise od 1M kn. Znas valjda sta je amortizacija i kako se nekretnine knjize.

    Display More

    gospon mitko sve jasno, prihvatio sam već taj savjet prije nekoliko dana i sve pročitao i dalje stojim pri tvrdnji da je to špekulantski..

    da li se igrati sa razlikom kv i fair value nekretnina za obavljanje djelatnosti? gdje bi završili na ostalim dionicama?

    dajte samo molim Vas mi za pravo da imam drugačije mišljenje...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • user35
    • July 26, 2021 at 4:03 PM

    evo brodovi u najmu u sklopu DI na 31.12.2020 (a sve sukladno zahtjevima IFS16 dug najam se kapitalizira)..

    kako je i Mitko napisao nema utjecaja na NAV... (cca isti iznos obveze/imovine se kreće kroz bilancu)

    utjecaj na RDG nema troška najma, već amortizacija i kta => PUNO LJEPŠA EBITDA!!!

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 26, 2021 at 3:49 PM

    Oprostite ali gdje sam ja to točno osporio... sa vašom se tvrđnjom:

    P/NAV je najcesci parametar koji se koristi u shippingu...pomocu njega usporedjujem pojedina drustva sa peer grupom...

    Zasto je bitan? Jer uzima u obzir neto dug kompanije i trzisnu vrijednost brodova (koja je detrminirana sadasnjim i buducim vozarinama)...tako da te vase insinuacije o buducim vozarinama su potpuno promasene...one su vec ukljucene u sadasnju trzisnu vrijednost brodova..."

    se u potpunsoti slažem.

    Samo tvrdim da je procjena cjenjenog kolege "napuhana" za 29 HRK per share s osnove očekivane veće vrijednosti HQ nekretnine...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • user35
    • July 26, 2021 at 1:50 PM
    Quote from Marielena

    Imam ja jedno pitanje. Da li se sell&lease back brodovi uknjizuju u NAV kao cisto vlasnistvo?

    Ja ne znam tocno.

    Logicno mi je da bi se u book uracunavala vrijednost ugovora, koja barem meni nije poznata.

    Računovodstveno gledano to je najam pa bi trebalo biti u dug imovini (treba pogledati FI rač politike i objave vezane za IFRS16).

    Također za istu imovinu potrebno je vršiti revalorizaciju (opet pitanje rač politike koliko često itd)...

    U svezi revalorizacije brodova, kako smo imali teoretsku raspravu na JDPL temi (gosp Mitko i ja) evo čisto kako to rade u ATPL citiram Deloitte iz mišljenja az FI Ye2020:

    "Uprava je pripremila testove izračune umanjenja vrijednosti temeljene na diskontiranim novčanim tijekovima za sve
    brodove unutar flote, prilikom sastavljanja financijskih izvještaja na kraju godine. Izračuni se temelje i na
    procijenjenim nadoknadivim iznosima, po jedinicama koje stvaraju novac, koji su definirani kao fer vrijednost
    umanjena za procijenjene troškove prodaje ili vrijednost u uporabi, ovisno što je veće.
    Osnovne pretpostavke za procjenu vrijednosti brodova odnose se na očekivane dugoročne vozarine po brodarskim
    ugovorima na vrijeme (eng. time charter) i brodarskim ugovorima na putovanja (eng. voyage charter) kao i
    ponderiranoj prosječnoj cijeni kapitala (eng. Weighted Average Cost of Capital - WACC).
    Za potrebe procjene ključne pretpostavke se utvrđuju prema prosjeku izvedenom iz dostupnih procjena vrijednosti
    neovisnih pomorskih agenata..
    ."

    Koliko vidim nije procjena na temelju benchmark tržišnih transakcija nego DCF test...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 26, 2021 at 10:19 AM
    Quote from mitkko
    Quote from user35

    Pozz Mittko, vidim da ste se prebacili na HANDY u procjeni.

    Samo za lakše razumjevanje Vaše procjene NAVa 29 HRK per share je Vaša procjena vriejdnosti HQ (47 mio HRK više od BV).

    Kada bi tu neizvjesnost maknuli iz procjene dobijete 26 HRK, cca početna vrijednost u dokapu (interesting)...

    Neću komentirati ove tvoje ostale tvrdnje, vidim da se opet nisi potrudio pročitati zadnjih 10 stranica ovog foruma gdje ti je sve pojašnjeno i argumentirano, komentirat ću samo ovo za handy - da, prebacio sam se na handymax za ova dva starija broda. Iste vrijednosti brodova dobiješ ako koristiš supre, ali sa popustom razmjernim razlici u tonaži - u ovom konkretnom slučaju za ova dva broda je to -15%. Handymax sam eksplicitno stavio u tablicu da ušutkam kritičare :)

    Ali tebe sam kritizirao jer gledaš vozarine za handy umjesto supre. Vozarine za handy (BHSI) se odnose na handysize brodove, ne handymax, to su kruške i jabuke. Ne postoje vozarine za handymax brodove, njih možeš samo derivirati iz vozarina za supre. Pročitaj si malo o tome, tako to rade i u JDPL, pročitaj si revizorsko izvješće, prate index za supre.

    Ok, a razlika u procekciji vozarine prema ALIBRI u periodu 2 YR je...?

    Mislim no hard fillings, samo komentiram Vašu procjenu, za opće razumjevanje...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 26, 2021 at 9:24 AM
    Quote from mitkko
    Quote from Parica

    Taj Vaš kolega na kojeg se pozivate je držao ATPL barem 3-5 godina i u prosincu prodao ATPL na samom dnu...i sad lagano gubi razum i piz.di okolo....

    Ovo je njegov izračun...

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Prema zadnjim, meni dostupnim (Cleaves aka sv. Joakim), podacima o cijenama brodova na secondhand marketu situacija je ovakva...

    Supramax

    Solin 51,5k dwt (2012) - 15mil USD

    Peristil 52k dwt (2010) - 14mil USD

    Sv. Dujam 52k dwt (2010) - 14mil USD

    Handymax

    Trogir 44k dwt (2001) - 6 mil USD

    Split 43k dwt (1998) - 5,5 mil USD

    Upravna zgrada - 45 mil kn

    Znači, flota vrijedi 54,5 mil USD...bit ću pošten i oduzet ću još 5 mil USD koliko će koštat ugradnja BWTS za svih pet brodova...prema tome flota vrijedi 49,5 mil USD, odnosno 316 mil kn + upravna zgrada 45 mil kn + 25mil kn KI (31.03.)

    Tržišna vrijednost imovine je oko 386 mil kn

    Ukupne obveze - 337,6 mil kn

    NAV=48,4 mil kn

    NAV per share = 30 kn

    Ovo je najkonzervativnija procjena brodova budući sam umanjio vrijednost brodova za 5 mil USD zato jer nemaju ugrađen BWTS filtere...također podaci koje sam koristio se odnose na kraj lipnja (slika ispod) a u međuvremenu su cijene brodova porasle barem za još 5%, isto tako za par dana kad izadje q2 za očekivat je i da je dug nešto manji, a valjda će i novca na računu bit više :)

    Da nisam umanjivao vrijednost brodova zbog BWTS NAV bi bio oko 50kn

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ako bi koristio podatke o vrijednosti brodova iz donje tablice NAV (s umanjenjem vrijednosti flote od 5 mil USD) bi iznosio 60 kn per share.

    Vrijednost-brodova.png

    Obje kalkulacije su rađene poprilično konzervativno, sva moguća umanjenja vrijednosti flote sam uključio (BWTS filter; zastarijeli modeli manje tonaže)

    Dok sam kopao podatke, računao i čitao naletio sam ne dvije jako zanimljive stvari...stvarno su me obradovale i ugodno iznenadile...

    1. Iz revidiranog GFI 2020.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    2. Sa foruma

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    I dalje mi je q2 trenutno najbitniji i jako će utjecat na moju percepciju vrijednosti JDPL-a, za sad sam bullish i nadam se da će tako ostat...bude li q2 preko 10 mil kn dobiti ozbiljno ću razmislit o sudjelovanju u dokapu...

    P.s. čisto da se zna, sad kad je objavljen poziv za dokap bio bih puno sretniji da prođe nego da ne...pa nek me razvodne, samo da maknu državu i da se počisti "nered" koji je ostavila iza sebe

    Sad sam vidio da je i kolega mittko napravio svoju analizu, koja je znatno detaljnija, oku ugodnija i pozitivnija...a nadam se i točnija :) :) . Razlika u NAV-u je najvećim dijelom posljedica različitog vrednovanja upravne zgrade

    Display More

    To je manje-više to, tu negdje smo sa procjenom brodova. Ja sam još uzeo u obzir i plaćene troškove budućeg razdoblja u iznosu 17M kn, što je još oko 10 kn po dionici. Moram još provjeriti ove svoje podatke o dugotrajnoj imovini. Naime, te podatke sam vadio iz revizorskog izvješća za prošlu godinu, i onda sam ručno umanjio knjigovodstvenu vrijednost brodova iz 2020. za kupoprodajni iznos koji su dobili za brod Bene koji su prodali početkom 2021. i onda sam na to dodao još vrijednost nekretnine od 45M kn, umanjio za 1,5M kn po koliko se vodi amortizirana vrijednost te nekretnine. Oni tu u imovini osim brodova imaju i nekakva postrojenja i opremu čija je akumulirana amortizacija skoro 11M kn i trenutno se vodi po jedva 1M kn (tržišna vrijednost toga je sigurno veća od neto knjigovodstvene vrijednosti). To sve još treba detaljnije analizirati, ali ok, i bez toga se dionica trži dosta ispod NAV-a.

    Zato, ako i to sve eliminiram i ostavim samo vrijednost nekretnine i dodam 2M za sve ostalo, te uz ove reducirane vrijednosti brodova kako sam jučer računao, NAV u najlošijoj varijanti dobijem 55 kn, što je diskont od 40% u odnosu na trenutnu cijenu dionice na burzi.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Pozz Mittko, vidim da ste se prebacili na HANDY u procjeni.

    Samo za lakše razumjevanje Vaše procjene NAVa 29 HRK per share je Vaša procjena vriejdnosti HQ (47 mio HRK više od BV).

    Kada bi tu neizvjesnost maknuli iz procjene dobijete 26 HRK, cca početna vrijednost u dokapu (interesting)...

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • user35
    • July 22, 2021 at 11:13 PM

    Iako mozda bi drugi malo drukcije gledali na vasu okladu kada bi svoje kunice tipovali.

    Znate onih 90% tigrića sto vas vjerno prati nisu znali ovo, to malkoc utjece na njihovu percpeciju vasih postova..

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 22, 2021 at 11:07 PM

    Eh sad ste vec iskreni. Sretno sad cu i ja navijati za vas :*


    Quote from bubimir
    Quote from user35

    Tigre moj pricam o tvojim procjenama koje su spekulativne i kao sto sam velis sluze 90% mase...

    Chalangiram ti izracun, ne vrijedam te, al cim se tako pjenis nesto mi tu ne drzi vodu.

    Izracun ti se svodi na ocekivano povecanje vrijednosti broda sto daje cca 38 hrk nategnutih, ostatak na 35 hrk revalorizacija HQ.

    Long gledano core buss oni su jedva break even, sa trnutnim overheadsima, da ne pricam o neopravljanja Fx i kta...

    Sto me dovodi do zakljucka da je ocekivati da ovo proradi spekulacija... nije za long

    To ti je samo moje laicko vidjenje :*

    ..

    Display More

    poštovani kolega, vidim da nastupate racionalno i očito baratate sa podacima...može jedno praktično pitanje za vas, upućeno od moje malenkosti malog ulagača (nisam Tigar :( ):

    da li možete podijeliti sa nama podatak o prodaji broda Bene koju je objavio švedski portal specijaliziran za pomorstvo :

    "A di je cijena? Poslovna tajna u javnom poduzecu? Zadnji put se prodajna cijena JDPL-a i cijena koju je objavio švedski portal specijaliziran za pomorstvo razlikovala 300.000,00 USD!"

    unaprijed hvala, Lp.

    Display More

    Cjena bi bio onaj inflow u CF na 31/3, cca 32 mio HRK. Drugdje nevidjeh eventualni info. Kaj su vam rekli švedi?

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 22, 2021 at 10:52 PM

    Nu evo ga opet udri po meni.

    Reko bi fino nastupic, dokazi mi to u teoriji.

    Ma uzeo sam ja i to povecanje brodova, al HQ me peče. Al i to povecanje vrijednosti broda je nategnuto (kuzis spekulativno). Onaj clanak za NaV je piso sud pri stecaju, likvidaciji, pa za long bas nije nesto.

    Kuzis ak bus tu long buju ti prema procjenama kretanja vozarina, poceli przit kapital vec mozda sljedece godine...

    Ucim se o brodarima. Gospon pa vi ste ovdje negdje cca prije nekoliko strnica pisali da je ovo stecajkusa, onda se promjenio sentiment ulazak i hvalospjevi. Dajem vam fresh ajs...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 22, 2021 at 10:41 PM

    Dobra paralela, jel hotel RIVPa vrijedi isto ko i hotel Imperijala?

    Tigre moj pricam o tvojim procjenama koje su spekulativne i kao sto sam velis sluze 90% mase...

    Chalangiram ti izracun, ne vrijedam te, al cim se tako pjenis nesto mi tu ne drzi vodu.

    Izracun ti se svodi na ocekivano povecanje vrijednosti broda sto daje cca 38 hrk nategnutih, ostatak na 35 hrk revalorizacija HQ.

    Long gledano core buss oni su jedva break even, sa trnutnim overheadsima, da ne pricam o neopravljanja Fx i kta...

    Sto me dovodi do zakljucka da je ocekivati da ovo proradi spekulacija... nije za long

    To ti je samo moje laicko vidjenje :*

    Jel to ovdje forbiden? Ima neka lozinka da unesem pa da me puste da pisem drukcije od mitka?

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 22, 2021 at 10:14 PM

    Jesam gospon mitko.

    Ako pogledas i svoju procjenu long kako velis, isto ti daje samo joj podignes vrijednost za procjenu vrijednosti broda i HQ...

    to su kratkorocni efekti, spekulativni... opet risk reward kako sam velis je veci ali

    nekako mi spekulativno i dugorocno investiranje nejde u istu recenicu...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 22, 2021 at 9:50 PM

    Evo da se slozim sa Vama to ste u pravu skroz. Narocito za ove koji su ulazili na 40 i cekali 75... ljepi prinos :rolleyes:

  • KODT (Končar - Distributivni i specijalni transformatori d.d.)

    • user35
    • July 22, 2021 at 2:58 PM
    Quote from vodoinstalater
    Quote from zlocesti

    A cijena mi lipe gore.

    Kakvog li marketa, i ulagača

    Nije da mi treba da cijena raste, rado bih da padne :S , ovdje sam long

    I na ovu cijenu potencijal rasta 60% IMHO

    Može malo kako i zašto, molim Vas?

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • user35
    • July 22, 2021 at 11:07 AM
    Quote from Marielena

    Ocito da je IB i ovdje imao inside info kada je prodavao na 50 kuna, i Atpl je prodavao pred blokadu racuna.

    I onda se netko cudi da nemamo investitora.

    optima izlazak na 9 kuna itd itd...

    na žalost problem je također što kolege forumaši špekuliraju sa povećanjem cijene, ZSE te uči da je jedino sigurno što je u bilanci bez špekulacija i onda na to dodaj haircut 30%...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 22, 2021 at 9:56 AM

    bonaca kao što i sam Brane kaže.

    Državni mng je uvijek nepredvediv i utjecajan na cijenu u jednom smjeru, kolko god ga tržište kočilo...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • user35
    • July 21, 2021 at 12:55 PM
    Quote from Kvark
    Quote from diokidina

    Koliko ocekujes 2Q u plusu?

    Uzela sam iskoristenost flote 85% (s obzirom na dokovanje jednog broda) te, s obzirom na rezultat 1q, prilicno oprezno izabrala vozarine.

    Dobit, kao produkt ovakvih pretpostavki, je ispala 11,4 mil kn.

    Da li je to bez KTA i neto tečajnih?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • user35
    • July 21, 2021 at 12:39 PM
    Quote from Marielena
    Quote from tin

    Ajde Neo drukaj na TPNG tamo toga treba da se cijena održi na 40 kn...za ATPL ne brini.

    Vi ste kolega tin drukali na Tpng na 60 kuna i pisali da ne prodajete prije 100 kuna. Onda ste napisali da ste posljednje dionice prodali na 46 kuna. Od onda firma ne valja nista, ne isplacuju dividendu, trezor ne kupuje dionice itd. Ne, nije dionica pala zbog TPa i jer oni nisu mahnito kupovali trezorske dionice, nego zbog pada vozarina. Ali taj i takav Tpng danas vrijedi fundamentalno 55 kuna i sa ovim vozarinama.

    A protiv Atpl ste pisali u sijecnju kada je dionica bila na 150 kuna. Tada firma nista nije valjala. Veliki dug, netransparentna uprava, IB prodaje dionice. Sada ta ista firma za 6 mjeseci na 400 kuna valja.

    Ne znam kakve namjere imate vi ili Neo, mozda i jedan i drugi dobronamjerne, ali primjecujem da Neo druka kada je dionica blizu dna, a vi kada je blizu vrha. Gotovo nepogresivi sat.


    Quote from user35

    Vi mislite na prijenos/dodjeluje onoj ustanovi?

    Ja bi se slozio da je CERP vjerojatno najveci uteg ovoj dionici. Takoder prema vec objavljenoj kalk dionica bi trebala biti na 500-600 hrk...

    Prema kojoj kalkulaciji to dionica Atpl fundamentalno vrijedi 500-600 kuna?

    Display More

    Ja objavljujem procjenju prema svojoj procjeni :) okačio je tu prije koji tjedan..

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • user35
    • July 20, 2021 at 4:54 PM
    Quote from josip100

    Cerp uopće ne prodaje...

    Vi mislite na prijenos/dodjeluje onoj ustanovi?

    Ja bi se slozio da je CERP vjerojatno najveci uteg ovoj dionici. Takoder prema vec objavljenoj kalk dionica bi trebala biti na 500-600 hrk...

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™