Izgleda da ostajemo bez grindroda, steta:
Posts by looserst
-
-
nizak orderbook i nove regulative EXII od pocetka sljedece godine ce pomoci DRY Bulku jos ako bi pojacali scrap do kraja godine ceka nas ljepa 2023
Nizak orderbook je bio i ove godine a exii utjecaj na drybulk je minoran.
Scrap je zanimljiva varijabla. Uvijek ga se gleda iz dva kuta, bull/bear naravno. Bull ce reci super, manje brodova, manja flota, vece vozarine... Medo ce s druge strane reci kako su vozarine lose pa se zato scrapaju stare rage koje bi jos vozile da su vozarine bolje
-
Jedino rješenje je zapravo da se ukloni trenutna ukrajinska politička elita koja je čak na očigled financirana i savjetovana od strane SAD-a i da se postave razumni ljudi koji su skloni pregovorima i mirnom rješenju. A taj proces treba voditi Europska unija odnosno lideri EU jer je upravo Uniji takvo rješenje u interesu.
Očito je da demokracija u Ukrajini nije dala rezultat koji bi odgovarao njihovim dobrohotnim susjedima Rusima i zbog bi bilo najbolje da se demokracija povuče radi zadržavanja dobrosusjedskim odnosa a Ukrajinci će da se izvinu Rusima što su ih tukli.
Oce, jedva cekaju. Ko i mi za oluju. Dajte nam ispricnice da potpisujemo. Wtf
I ako moze ikakvo suvislo objasnjenje kakve veze ovo ima sa temom?
Admine...regariaj pas mu je.. m..er
-
Nikakve vozarine i nista tu nije bitno.
Naprosto je veliki strah zbog Ukrajine, inflacije, dizanja kamata, sve burze vani su pod pritiskom, i rjesenje je samo jedno, odnosno preduvjet da se uopce pocne rjesavati: da netko Putinovog kruga sprasi njemu metak. Tek tada se mozda steknu uvjeti da oligarsi mozda nadju nekog drugog, razumnijeg, i da se onda krene s pregovorima itd. A mozda zavrsi i jos gore. Ne znamo..
Ubacite jos malo ljudi gmazova i to je to
-
Mislim da je 2020 bdi došao do 300 bodova. Onda je otišao gore.
Dno je bilo negdje prije 6 godina.
The Baltic Dry index is compiled by the London-based Baltic Exchange. The index reached an all-time high on May 20, 2008, when it reached 11,793 points. The all-time low occurred on February 10, 2016, when it was down to 290 points.
Evo, točni podaci.
Capesize rates padaju zbog straha od recesije i manje ekonomske aktivnosti zbog toga.
Nebi rekao da cape rate pada zbog straha, ako ne pricamo o ffa? Jednostavno ima vise brodova nego tereta trenutno i u prednosti su vale, rio, bhp...
-
Nego... pitanjce za vas koji pratite kontejneraše (ZIM, Maersk i sl.)
Jel može biti da razlog pada vozarina nije u zagušenju luka i štrajkovima (što je po nekima od vas forumaša čak dobro) već u tome što sve više retailera javlja da imaju neprodane zalihe robe? Jučer čitam članak da su skladišta (i luke) toliko pune da se rentaju kamioni i šleperi koji onda puni robe stoje na do tad praznim lotovima (parkiralištima). Jedan veći trgovac kaže da je tako pospremio neprodanu robu još od prošlog Božića, koju nije uspio prodati jer mu je kasnila isporuka. Ergo neće ni naručivati novu robu dok bar ne proba prodati ove stare zalihe.
Pitam... Ne znam...
Čudno mi je to sve. Neke dione imaju PE oko 1 ili 2, a cijena i dalje pada
Po mom skromnom misljenu i jedno i drugo. Ima viska zaliha kod nekih vecih igraca i smanjen je congestion koji je meni se cini vaznija varijabla (zanemaraju ga i drybulkeri kako se vidi). Problem je buduci E, zato padaju
-
Na AP Revelinu rupetina, a na ovom drugom samo ogrebotina
Pa od čega je napravljen taj drugi koji se zabio u brod od ATPL
Puka ga je provon u bok ali i meni je palo na pamet isto. Na slici izgleda 2 vaza piture i vozi dalje ali pise u clanku da je prima vodu tako da nece ni taj brzo na put. Dobro da nisu ubili koga, a revelin je jadan bas ko otvorena konzerva. Tuga
-
A ništa ne razumin, netko rasprodaje Atpl ka da je brod potonija, a ono je samo malo ozbiljnije oštećen. I to cijena roni ubrzano od jučer, dok na Tpng se mahnito kupuje, a do neki dan je promet bija skoro pa nikakav.
Kolega ako ce pomoci...usporedite kretanje vozarina za pmx, supre i mr tankere u zadnje vrijeme. Mozda bude jasnije
Dok svi gledaju rupu na brodu i broje dividendu vozarine padaju.
Rekao bi onaj iz mostara ili odakle je vec..."usa nan je sazada"
-
Raja ne shvaca da Atpl nema Capove a nista jos 144kom plus na 400
A zasto misite da raja ne shvaca da atpl nema capeove? Jer sve raste a cape pada? Wtf?!
-
Naravno da sam jalna.
Jalna sam na svakoga tko pojede pristojan obrok za 20 kn.
Čini se da ćemo svi na zimu jedan drugome u tanjur gledati.
Ili birati, mi obični mali ljudi. Hoćemo li biti siti, ili ćemo biti oprani i u toplom.
Čitam najave cijene plina, i mada mi je već zlo kada vidim sunce na balkonu treći mjesec bez počinka, Hiroshima, pada mi na pamet zima i mrak i hladno. Šmrcko
Ko se boji plina neka udari hedge. Npr glng, vet, flng...ima toga. Pa ce manje boljeti kad doleti racun
I obavezno pola svinje kako ljubo savjetuje
-
ljubo nostalgičar
...ali očito dugo nije bio na "selu" pa ne zna da više nema "sela" kako ga on pamti... niti svinjskih polovica, niti kupusa, ni piceka ni jajc ni kravica ni sira i vrhnja... sada i selo ovisi o lidlovima, konzumima i dr. marketima krcatim skupom jeftinom robom loše kvalitete iz bjelosvjetskih zabiti...
...ali ipak, kako navodi kol. looserst, još se bar može dobro napiti, vina ima više nego ikada, samo sada imaju fensi nazive ali svejedno su to i dalje ritoznojček, jebežljivac i plazizid pa tko kakvo voli
Kako to narucite? Litru jebezljivca i vodu? Gemist od plazizida? Ritoznojcek 2 u 3?
Zaj... se mi a ljubo nas ostri nozeve i ceka prvu buru vec
Zapravo kad vidimo ko nam je bio ministar...ma dobro je nama
-
https://www.index.hr/vijesti/clanak…ijesti_ostalo_d
Na ovo se nema što reći, mada pravila foruma nalažu barem tri riječi uz link
https://www.index.hr/vijesti/clanak…ijesti_ostalo_d
Na ovo se nema što reći, mada pravila foruma nalažu barem tri riječi uz link
Evo nekoliko riječi ovom stručnjaku - J.... T. M.... glavonjo
Je..s kupus ali ovaj dio bi mogao poslusat
Vino kupiti direktno kod proizvođača, 100 ili 200 litara
-
Teška nesreća dubrovačkog broda tijekom isplovljavanja iz američke luke, u bok mu je ‘uletio‘ drugi brod, šteta je velika: ‘Imat ćemo značajne gubitke zbog havarije i popravaka‘Brodarska kompanija "Atlantska plovidba" iz Dubrovnika potvrdila je danas da je u njezin brod za prijevoz sipkih tereta "AP Revelin" udario drugi brod i…slobodnadalmacija.hr
"Iz dubrovačkih pomorskih kuloara može se čuti kako posada "AP Revelina" nije kriva za ovaj incident."
-
Oprostite kolega OnajKojiSveZna, nisam vas prepoznao
Bozesacuvaj da bi se na forumu mogla povesti konstruktivna rasprava
Hahahaha, dobra, dobra...
Pa mislim da sam vam naveo razloge zbog kojih ocekujem dobar omjer ponude i potraznje u narednom desetljecu.
I jos govorim iz uspjesnog iskustva, sto svakako nije zanemarivo, ne?
Vi ste naravno slobodni iste iskomentirati, opovrgnuti, potvrditi, zanemariti, ignorirati...
Ili krenuti ad hominem, kao sto vec jeste...
U svakom slucaju, zelim vam srecu s investiranjem, koju kod strategiju ili premise upotrijebili.
Naveli ste razloge koje vec svi znaju, na kraju krajeva to je copy-paste iz joakimovih tj cleavesovih reporta jos od pocetka ovog nazovi superciklusa. I s tim razlozima smo svi i kupovali pocetkom 2020. Ono sta se sada dogadja (kina, congestion release) stavlja novo svijetlo na cijelu pricu. To da bi u slucaju da kompletno krkne gradjevina u kini a lako je moguce bulk bio profitabilan iducih 10 godina je smijesno. Previse je tonaze, posebno capeova, nukeova na moru da to apsorbira nesto drugo i tako brzo, ne ide to tako.
Ad hominem ste krenuli vi kolega sa podcjenjivanjem i pricom da vi znate vise, najvise. Jasno, to mislite i za ostale, zapravo sve na forumu, vi ste taj tip koji sve i najbolje zna. Najmanje sta ste zasluzili je da vam neko da nadimak pa sam si uzeo tu slobodu
O uspjesnosti...kazete da ste usli na 530kn sa nekakvih 450 komada i dodajete na putu prema dole, nebi rekao da ste etalon za uspjeh niti da sa takvim rezultatom trebate nekome docirati
Prezirete trade a trejadju i joakim sa cijelim fondom i mintzmyer ali oni nemaju pojma i propustit ce tune a njih ce ulovit peti element sa foruma u hrvatskoj
Sretno u tunolovu
-
I opet se necu sloziti...naravno
. Ako je etalon za superciklus ono sta se dogodilo do 2008 ovo nema veze s time niti smo u superciklusu. Pojava koja se dogodila 2021 a podsjeca na superciklus sa cape vozarinama na 80k+ je daleko, daleko najvecim djelom uzrokovana port congestionom. Flota je masu ali bas masu veca nego tada a ni blizu nemamo demand kao sta je bila kina. Olako pricamo o prdcu u cabar jer ako ccp ne okrene tu pricu sa infrastrukurnim stimulusima (pokusavaju izgleda a ne ide) bulk je njkz (naj..li kao zuti)
Definitivno ima nade da se razumijemo, ugljen ce drzati pricu na nekom levelu, odlicno je i ovo sa podcjenjenim boksitom iz gvineje, mali brodovi sa special cargo, svasta nesto ali bez kine, rude...a sta da kazem. ffa govore sami za sebe.
A to da imamo 100% sanse biti profitabilni iducih 10 god je smijesno svakome ko iole duze promatra drybulk. Nadam se da sam ja 100% u krivu i da cemo se smijati meni za 10 godina uz casicu fino ohladjenog dom perignona
i chevape sa strane
Kolega, trenutni FFA je upravo to, trenutan. Promijenit ce se jos ove godine znacajno. I iduce jos nekoliko puta.
A da bi ste razumjeli to sto sam rekao za narednih 10 godina dovoljno je shvatiti da ce dolasci novih brodova biti jako priguseni, odlasci pojacani zbog generacije sagradjene u prvom desetljecu ovog stoljeca i da ce stanovnistvo planete kao i njegov standard, citaj potraznja za materijalnim dobrima rasti, a ne padati.
Znaci, narednih 10 godina ce svi glavni faktori u sumi utjecati na poboljsanje omjera potraznje naspram ponude, ni u kojem slucaju na pogorsanje.
I to sve u odnosu na SADASNJU situaciju.
Idu u prosjeku, iskljucivsi sezonalnost, daleko bolja vremena od proslih 10 godina pa i od prosjecnih dry bulk ciklusa, zbog te tri navedene stvari.
Sve sto ste znali ili mislili da znate, zaboravite. Ipak ja znam malo vise. Ili barem mislim da znam.
Oprostite kolega OnajKojiSveZna, nisam vas prepoznao
Bozesacuvaj da bi se na forumu mogla povesti konstruktivna rasprava
-
Superciklus u Dry Bulku je vjerojatno završio, jer je Kina doživjela kolaps građevinskog sektora i partija sada pokušava oživjeti ekonomiju, ali bez previše uspjeha. Covid lockdowni su samo nalili ulje na vatru. FFA rates se i danas crvene.
Definitivno bih se slozio s tvrdnjom da je kineski sektor gradjevine prdnuo u cabar i da ce to smanjiti potraznju za rudacom u narednom periodu za 10 pa mozda i 20%. Na neko vrijeme, a onda ce ici oporavak. Ali superciklus je kao fenomen mnogo veci od toga jer se govori o dugotrajnom porastu potraznje preko svih kategorija tereta, across the board, naprosto zbog rasta stanovnistva i rasta standarda. Dok je pak ponuda novih brodova jako prigusena, na povijesnom minimumu, uz dobre prospekte da sada i hrpa kejpova ode u rezaliste. Nastavno na to, ne treba zanemariti niti eexi i skupo gorivo, a pogotovo ne cinjenicu da ce za par godina pa do kraja ovog desetljeca brodovi isporucivani tijekom perioda 2004 do 2011 redom navrsavati 20 do 27 godina, sto je za rezaliste, a oni sacinjavaju preko 30% ukupne flote. Za tocan % neka kolege pomognu ako mogu, ali znam da su tada novoizgradjeni brodovi cinili kumulativno 40% tadasnje flote, u 2010, cca., i potopili su trziste.
Znaci, po meni, nema zime jos barem 10 godina, tj. vjerovatnost da niti jedna godina u narednih 10 nece biti neprofitabilna za dry bulk brodare je ugrubo 100%.
I opet se necu sloziti...naravno
. Ako je etalon za superciklus ono sta se dogodilo do 2008 ovo nema veze s time niti smo u superciklusu. Pojava koja se dogodila 2021 a podsjeca na superciklus sa cape vozarinama na 80k+ je daleko, daleko najvecim djelom uzrokovana port congestionom. Flota je masu ali bas masu veca nego tada a ni blizu nemamo demand kao sta je bila kina. Olako pricamo o prdcu u cabar jer ako ccp ne okrene tu pricu sa infrastrukurnim stimulusima (pokusavaju izgleda a ne ide) bulk je njkz (naj..li kao zuti)
Definitivno ima nade da se razumijemo, ugljen ce drzati pricu na nekom levelu, odlicno je i ovo sa podcjenjenim boksitom iz gvineje, mali brodovi sa special cargo, svasta nesto ali bez kine, rude...a sta da kazem. ffa govore sami za sebe.
A to da imamo 100% sanse biti profitabilni iducih 10 god je smijesno svakome ko iole duze promatra drybulk. Nadam se da sam ja 100% u krivu i da cemo se smijati meni za 10 godina uz casicu fino ohladjenog dom perignona
i chevape sa strane
-
ZIM dividendu odere porez, ja bjezim prije ali naravno jedna dobra pumpa prema 55 bi bila dobrodosla
-
Ma gle, sve zavisi sto hoces. Ako zelis pogadjati dnevne ili tjedne te eventualno sezonalne vrhove, pokusavas tempirati market, pogoditi koji ce sve utjecaji biti, kako ce se odraziti na cijenu sutra i za dva tjedna, onda si trejder, vise ili manje uspjesan.
Ako pak gledas malo dulje, zadovoljan si cinjenicom da si na sigurnoj strani, tj. da ce ponuda i potraznja za dugo vremena u prosjeku sezona biti barem izbalansirane, i to da su poceli davati divku, onda je to nesto drugo, onda si investitor, i svakako, in the long run, zaradit ces vise nego kao trejder. Ako, naravno, odjases svoju dionicu.
Naprosto nema sanse, bar po meni, da napikavajuci dnevno ili tjedno kao pilic saberes vise nego kad odrapis debelu tunu, recimo 150-200%, plus divke, kroz godinu ili dvije.
Govorim iz osobnog iskustva. Naravno, netko mozda ima sasvim drukcija, ali zato razgovaramo i razmjenjujemo misljenja.
P.S.
izasao sam s oko 100% povrata kad je poceo rat u Ukrajini, i kasnije inicirao poziciju, nesto manju, na oko 530 kn.
Pomalo dodajem, budem jos ako padne nize.
Apsolutno se ne slazem. Pogotovo u necemu tako ciklickome kao sto je drybulk. Swing trade, tempiranje vrhova je ono sta bere i tune i hrpu palamida a ko drzi dobije ili ne dobije tu tunu. Okrenuli ste 100% i usli nazad na 530 pa se dobro i istopilo tih 100% i sad je ceka sa tezom supply vs demand koja trenutno bas i ne pali, nejasno je zasto bi upalila dogodine ili za 3 godine ako sad bdi roni? Kako je to cekanje tune bolje od par swingova, 350-500 ili slicno pa tuna kad dode... ako dode. Nece nju trader propustit,samo ce investitor propustit ova brda i doline...imho
-
https://finance.yahoo.com/news/saudi-wea…-095718637.html
7 bilijuna . Uf.
7 bilijuna zvuci puno. Ako pricamo o bilijunima a ne usa bilijunima sta su zapravo milijarde. Onda je to ajmo rec sica. Posebno za nekog bin salmana iz arabije koji to na crnoj corbi od 100 usd po bacvi ispumpa dok mi kazemo keks
-
Danas vani pada sve od reda, uljučujući i brodare
Nikad ne pada sve dragi chuck a bijah slobodan baciti oko i vidjeh cak i neke zelene brodare
a opet puno je bolje da pada sve nego samo brodari, mislim...pa neka crkne i susjedu krava