Jutros panamaxi oko nule, cape zeleno, možda je gotovo sa ronjenjem za neko vrijeme
Posts by looserst
-
-
GOGL u premarketu +5% dakle na razini je prije nego je počeo pad BDI-a ( ustvari kejpova kojeg GOGL ima u izobilju) a ATPL grebe po dnu ovog pada i dobrano se iskorigirala u odnosu na isti taj GOGL a nema ni jedan kejp? Ludilo. Ali čekamo da BDI krene u plus pa ćemo mi to nadoknaditi već.
moram se ispričati za ovaj krivi podatak, na googl tražilici sam vidio da u PM GOGL raste 5 %, sad mi piše 0... izgleda da je bio neki bug
uglavnom evo linka koji me zaveo https://www.google.com/search?client=…-d&q=gogl+stock
Mislim da se ne trebaš ispričavati
https://www.nasdaq.com/market-activit…e-market-trades
u tom trenutku je bilo +5%, možda i više ali taj pre-market jako oscilira
Pre-Market Time (ET) Pre-Market Price Pre-Market Share Volume 08:00:00 $9.3 200 -
Rast nije sporan, trenutna profitabilnost takodjer ali i vi se upotrijebili "ovoj korekciji". U par dana razlike neko ugovara sa 10k usd per ship/day manji tc
Cinjenica je da je to palo naglo i poprilicno i nije mi smijesno kao nekima te se nadam da ce uskoro prema gore. Za dobro velikih, srednjih i malih brodova i nas koji se kladimo na njih
Pricate o capeu a atlantska nema te brodove na tcu. Vozarine njihovih brodova su i dalje iste.
Tema je dry bulk a ne atpl. Vozarine brodova atpl neznamo (bar ne panamaxe)
-
Korekcija o kojoj smo pricali je capesize ffa june a ne bdi indeks. Kako cape kompanije reagiraju na to se vidi po kretanju cijena dionica prosli tjedan. Malo drugacije izgleda kada se gleda iz bci perspektive.
Ali pogledajte kakav je strmi rast prethodio ovoj korekciji. Tek treba vidjeti gdje ce biti novo dno i da li je jos u up trendu.
Rast nije sporan, trenutna profitabilnost takodjer ali i vi se upotrijebili "ovoj korekciji". U par dana razlike neko ugovara sa 10k usd per ship/day manji tc
Cinjenica je da je to palo naglo i poprilicno i nije mi smijesno kao nekima te se nadam da ce uskoro prema gore. Za dobro velikih, srednjih i malih brodova i nas koji se kladimo na njih
-
Inace, evo, to je ta korekcija BDI.
Prejako nesto...
Korekcija o kojoj smo pricali je capesize ffa june a ne bdi indeks. Kako cape kompanije reagiraju na to se vidi po kretanju cijena dionica prosli tjedan. Malo drugacije izgleda kada se gleda iz bci perspektive.
-
A koliko točno dana bi trebalo padati i do kojih levela da bi vama ovo bile loše vijesti? Nekad je potrebno skinuti ružičaste naočale, ako je loše loše je. Šta naravno ne znači da ne može od ponedjeljka opet gore
Pa ako je BDI 2900 lose, onda je lose.
Nije los bdi 2900, dapace ja bi ga zamrznuo iducih 10god na toj razini da mogu ali nikako nije dobar pad ffa capeova sa 47k na 34k u tjedan dan i to za 6 mjesec kad bi trebala rasti potraznja za istima. Mozda svi gledaju kroz prizmu atpl i to je ok, najmanje su pali najmanji segmenti ali eto nekidan svi korelirate atpl sa gogl, dsx, gnk... Poanta je da je pad zestok i brz i svakako neugodan, po meni malo vise od dobrodosle "obicne korekcije", nebi nikako bilo dobro da se nastavi
-
A koliko točno dana bi trebalo padati i do kojih levela da bi vama ovo bile loše vijesti? Nekad je potrebno skinuti ružičaste naočale, ako je loše loše je. Šta naravno ne znači da ne može od ponedjeljka opet gore
Pad sam po sebi ne znaci da je lose.
Bitno je GDJE JE.
A s ovim prosjecima to je mlacenje love nevidjeno. Tako da definitivno nije lose nego upravo sjajno.
I jos nesto, to sto vidite su trenutni novi ugovori, koji sacinjavaju mozda promil od svega.
Zato je bitan prosjek jer sustav ima svoju tromost koja se mjeri u dugim mjeseci..
Pad sam po sebi ne znaci da je lose.
Bitno je GDJE JE.
Nadam se da je ovo pročitao i onaj šta je poklopio naloge na 390+
Mirno more!
-
Neda se nikome kad su loše vijesti, a?
Baltic #Capesize index -8% to $35k/d
Brazil/China -6% to $30k/d
Jun FFA -11% to $32k/d
Jul FFA -9% to $32k/d
Evo ja ću pa neka poberem thumbs down
daleko je to od loših vijesti ako gledamo razine vozarina neviđenih gooodinama.
trenutni trend nije za pohvaliti ali ne može biti samo up.
generalno puno toga upučuje da će opet up
i prije zanjih vrhunaca su prethodili padovi pa iz toga se može isto nešto izvući.
trenutno je malo veći pritisak jer je veći broj capesize na putu za brasil gdje se očekuju u nastavku godine bolje vozarine.
šira slika je pozitivna i to je ono na čemu treba držati fokus
možda i griješim,nebi bilo....
p.s.
ovo vrijedi dominantno za cepesize a manja braća imaju svoj teret i za sada bitno bolje odolijevaju pritiscima šta ne?
p.p.s.
avg je uvijek bio i biti će ključ .
za sada je onakav kavim ga gotovo nitko nije sanjao pa....
A koliko točno dana bi trebalo padati i do kojih levela da bi vama ovo bile loše vijesti? Nekad je potrebno skinuti ružičaste naočale, ako je loše loše je. Šta naravno ne znači da ne može od ponedjeljka opet gore
-
Neda se nikome kad su loše vijesti, a?
Baltic #Capesize index -8% to $35k/d
Brazil/China -6% to $30k/d
Jun FFA -11% to $32k/d
Jul FFA -9% to $32k/d
Evo ja ću pa neka poberem thumbs down
-
Sve su to vrlo visoke razine.
Zapravo je i pozeljno da malo ohlade pa da brodovlasnici pocnu pojacano slati brodove u scrap.
Uskoro ce se vidjeti utjecaj visokih cijena scrap metala.
A onda zalet preko 50k u iducem rastu.
Leveli su profitabilni, to stoji ali nije u skladu sa cape sezonalnosti. A s druge strane...nije ovo ni normalna godina, čemu se ja čudim
-
Nastavak šamaranja (posebno capeova) jutros:
-
Kolega,
Meni je q1 jako, jako bitan...sad vec mogu reci da mi je najbitnije izvjesce ove godine...
Otkrit ce mi djelomicno puno nepoznatih informacija kao sto su:
1. Kako su "prosli" u refinanciranju
2. Imat cu naznake kako su ugovoreni petogodisnji TC za PNMX (jesu vezani uz indeks, jel plove sa +)
3. Imat cu dokaz da ostatak flote plovi na spotu
4. Prateci buduce vozarine imat cu i bazu za racunanje dobiti u buducem razdoblju i za procjenu potencijala rasta
5. Znat cu jesu li moji snovi o +100mil kn neto dobiti samo snovi ili nadohvat ruke
Jako mi je bitno sto cu tamo naci...
Završila je euforija...kreće panika...
Treba utvrdit znanje i opravdat odluke o dokupu...
1. Refinanciranje je prošlo izvrsno, trošak kamata (u kvartalu) smanjen je za 4,5 mil kn. Prema revidiranom GFI2020. kamata je smanjena sa 8,97% na 6,8%. "Prosječna ponderirana kamatna stopa na primljene kredite za godinu koja je završila 31. prosinca 2020. iznosila je 6,80% (2019: 8,97%)." U siječnju 2021. refinancirali su dodatno još dva broda pa se u budućim kvartalima mogu očekivati još niži troškovi kamata. Na financijski dug od 814 mil kn očekivana godišnja ušteda je oko 25 mil kn.
2. TC Panamaxa su i dalje enigma, ali nešto se i saznalo. Za Ugovore na 5 godina realno je očekivat da su vezani uz indeks ili da se svako malo revidiraju. Jedan od dokaza da nisu fiksni već je objasnio kolega Status s primjerom Q2/2020 kada su ostvarili prosječne vozarine od oko 7k USD/d, a tako niske vozarine nisu mogli imati ako su PNMX bili na fiksnom TC-u. Mislit mi je dao i kolega Jasko za neprovjerenim infom da u ovom kvartalu ide revidiranje PNMX TC Ugovora...također, kolega Status je postao intervju sa rukovoditeljem stranog brodara koji objašnjava da ne želi dati CAPE-ove na TC na dvije godine, a da za Supre još uopće nema na vidiku dvogodišnjih TC ugovora, što mi pokazuje da je petogodišnji Ugovor uistinu rijetkost i da su Ugovori "klizni".
3. Nakon Q1 bio sam malo razočaran sa ostvarenim prosječnim vozarinama, ali danas sam naletio na post (opet od Statusa) sa prosječnim ostvarenim vozarinama stranih brodara:
"PANL TCE average 1Q 16.524$
SB TCE average 1Q 15.567$
NMM (cak i s kontenjerima) TCE average 1Q 14.022$
ATPL TCE average 1Q 12.900$
EGLE TCE average 1Q 15.124$
GNK TCE average 1Q 12.200$
p.s. većina njih ima i cape size brodove"
Sad mi ostvarene vozarine od ATPL ne djeluju toliko loše.
4. Znam da je mittko računao breakeven i da je, koliko se sjećam, dobio neke lude cifre (preko 12k USD/d). Ja sam jednostavniji (i ne znam bolje od ovog)...ako je u q1 ostvarena dobit od 11,8 mil kn to znači da su po brodu zaradili 998 tis kn, odnosno 157 tis UDS ili 1.745k USD/d. Prema izvješću prosječna dnevna vozarina iznosila je 12,9 k USD/d...po tome ispada da im je breakeven oko 11.155k USD/d. Breakeven oko 11k USD/d su imali i u prvih devet mjeseci 2018. godine ("Prosječni dnevni TC ekvivalent po brodu u prvih devet mjeseci je iznosio 11.215 USD bruto"...firma je imala dobit od oko 5mil kn u tih devet mjeseci) pa mi to potvrđuje izračun.
Još je rano za predviđati rezultate za q2, ali ako u q2 ostvare prosječne vozarine iz ožujka (14k USD) neto dobit bi im bila oko 20 mil kn, na vozarine od 16k USD/d neto dobit bi im bila 34mil kn (uz iste troškove). Na današnji dan, prosječne spot vozarine u q2 za PNMX iznose 21,5k USD, za SUPRE 22k USD i HANDY 18k USD (razlika od prosječnih spot vozarina iz q1 je oko 5k USD po klasi)
5. Ajmo sad o dugu...kamatonosni dug iznosi oko 815 mil kn, obzirom da je u q1 ostvarena EBITDA od 41 mil kn, realno je očekivati EBITDA-u za cijelu godinu oko 200 mil kn...na kraju godine imat ćemo neto dug/EBITDA manji od 4 što znači da već na kraju ove godine možemo očekivat da ATPL prestane bit prezadužena...osim EBITDA-e imamo i rast NAV-a što znači da dug za 6 mjeseci postaje irelevantan, samo će se pratiti profitabilnost i korištenje NT (ili u zatvaranje kredita ili u flotu ili u divku :))
Ako uzmemo EBITDA-u od 200 mil kn u 2020. imamo sljedeće forward pokazatelje:
P/EBITDA - 2,4 (peer grupa 3,2; izvor Cleaves)
EV/EBITDA - 6,2 (peer grupa 4,4; izvor Cleaves)
neto dug/ EBITDA - 3,87
Sve ide svojim tokom, previđanja su odlična i ove vozarine bi trebale biti dugoročno održive (2-3 godine)...a ako se to ostvari...onda je nebo granica...na prosječnu ostvarenu dnevnu vozarinu od 20k USD/d (za cijelu flotu) ATPL će imati neto dobit oko 240 mil kn...a sadašnja TK je oko 480 mil kn...
Mirno more...
Fino si ga ošacovao! Jel se tako kaže?
-
Apsolutno se slažem s mittkom ali za sve fanove dijane evo:
https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2C…r=1&bypass=true
Čak mali plusić na otvaranju, svaka čast
Više nije baš plusić, ali polako samo.
Ma samo na otvaranju, zaronila je u 5 min kao i svi. Mozda se varam ali cini mi se da su capeovi malo smanjili minus kroz popodne. 2 dana u podmornici je dosta i bilo bi dobro izroniti sutra
-
A cijena ATPL je tada bila na 30% višoj razini nego danas.
Još jedna stvar mi nije skroz jasna, upravo ovo uspoređivanje cijene dionice i vozarina, danas i prije 3 godine. Pa nešto se valjda i fundamentalno izdogađalo u te 3 godine, i iz aspekta tržišta, ali i aspekta poslovanja/fundamenata/bilance firme? Ako mislite gledati samo vozarine, onda trgujte futuresima, ne dionicama firmi. Nema smisla ni supoređivati sve brodare u smislu postotka rasta, pa nemaju sve firme jednake fundamente, uvjete poslovanja i ostalo, iako voze na istom tržištu - npr. DSX je rastao 55% pa onda mora toliko i ATPL, ili obrnuto. To su gluposti i jako površno gledanje stvari.
Apsolutno se slažem s mittkom ali za sve fanove dijane evo:
https://finance.yahoo.com/quotes/gogl%2C…r=1&bypass=true
Čak mali plusić na otvaranju, svaka čast
-
Izgleda da su se veliki poigrali malo
Strašan doprinos temi. Tko su veliki, koja je igra? Daj nam pojasnite kolega
-
stigli smo tamo (364) gdje je zloćka predvidjela i ja bih sada trebao ulaziti, a malo se nećkam jer se "mornarica" nekako rasula po biloj burzi
ufffff, ode to i ispod dok ja štampam, sad me skroz pokolebalo,
joSko 111 kažeš 350, ajd vidjeti ćemo
Vidim da vozarine padaju. Kad dođe BDI malo lošiji bude netko već pokleknuo
Panamaxi su i dalje 25k+ ali koga to briga, jel tako?
-
Vanka crveno na otvaranju ali ide i nekakav rebound pa ćemo vidjet gdje će to završiti:
-
Kakva burza takva i korekcija... (neučinkovita)
-
Vanka otvaraju kako je i red:
-
@mittko jesmo hepi? eto nas na korak do 29 šta bi značilo novi graf uskoro?
Pretpostavljam da nisi ovako brzo očekivao taj target ali eto atpl je jaka lokomotiva