Display MoreNajviše će profitirati oni koji imaju VLOC tankere, jer ako potraje ovakva situacija neko kraće vrijeme kupovat će se i fizički nafta i ukrcavati na tankere kako bi se popunila skladišta a potom i ti tankeri pretvorili u plutajuća skladišta. To se već i dogodilo u prošloj krizi.
Bilo bi zanimljivo doznati kako će reagirati "genijalci" u INA... bilo da ju kupuju sada (ovise o raspoloživim kapacitetima skladišta) bilo da ju kupuju terminskim ugovorima (ima tu dosta mogućnosti od hedginga, call-put opcija ali u svakom slučaju pred naftnim kompanijama poput INA je zlatna prilika). Nekako sam siguran će iduće izvješće biti banana...genijalci...
kad smo već kod terminskih ugovora, pad cijena nafte ide u prilog i kemijskoj industriji.
plastika, deterdženti, umjetna gnojiva, itd. koriste naftu kao sirovinu.
p.s. ja ne očekujem neki drastičan pad cijena goriva.
najvjerojatnije ćemo gledat klasičnu priču hrvatskog seljaka i cijena u dućanu (otkupna cijena sirovine pada, maloprodajna cijena baš i ne).
znači, marža +
kod nas je, osim turista, najvise osisalo ove kojima odgovara jeftina nafta radi jeftine sirovine (INA je iznimka).
to samo govori koliko trgovanje zadnjih dana nema veze s mozgom.