1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. 5. Element

Posts by 5. Element

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • February 8, 2021 at 5:28 PM

    Uskoro slijedi zaokret na capeovima koji ce dodatno podignuti manje brodove.

    Imali smo pozitivan q3, ceka se CnB za q4, a onda ce biti jasnije sto se moze ocekivati od q1 i dalje za Atpl. A sa CnB i cijena ce biti ceenbeovska, ne?

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • February 5, 2021 at 4:52 PM

    Bojao sam se malo jedino kako ce ovaj period ispasti, ali vozarine su cvrste, a cijena Atpl otporna. Tako da je razumno ocekivati zesci kataput kad se odledi zima. I to u nultom case-u, da se u Americi nista ne pocne desavati. Ako pak Biden zaroka infrastrukturu, te mozda jos poneko, ni 100% utilizacija nije nikakvo cudo.

  • PVCM (Pevex)

    • 5. Element
    • February 4, 2021 at 4:26 PM

    Znaci dao bi 70k, najvjerovatnije.

    Zadnjih nekoliko kom sam i ja platio nesto manje i nesto vise.

    Glavnina je bila po starih 200 kn.

    Ali prosjek je jos ispod 40k.

    Ceka se...

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • February 4, 2021 at 12:48 PM
    Quote from jasko
    Quote from 5. Element

    Ovo je prejako za Cape.

    A podrzava i ostale s tim sto ce se oni manje gurati u ugljen.

    U 2022. godini očekuju 400m tona.

    Kad bi samo supstituirali australskih 50 mt, koliko je to dodatnih tona milja u jednom smjeru? I onda koliko u dva?

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • February 4, 2021 at 12:18 PM
    Quote from jasko

    VALE estimates 2021 production capacity at 350m tonnes

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ovo je prejako za Cape.

    A podrzava i ostale s tim sto ce se oni manje gurati u ugljen.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • January 31, 2021 at 8:58 PM

    https://www.tradewindsnews.com/bulkers/coal-d…reen/2-1-948617

    Evo, to je recimo bitno. Jer da, bit ce svijet zelen, ali naredne 4 godine ugljen ce rasti. A za 4 godine tko ziv tko mrtav, ne vjerujem da itko ovdje ima toliki ulagacki horizont.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • January 31, 2021 at 7:18 PM

    Sto se tice broja umrlih, da, vise ih je, znacajno, i naravno da je tako. Kad imas oko 80 g U PROSJEKU, i dodje nova neka zaraza, a organizam ti je star, krhak i znacajno oslabljen, naravno da si kandidat za umrijeti, prije nego netko drugi. I da, tu i tamo umre i netko mladji. Ali jaaaako rijetko netko tko je zdrav, toga de facto nema. Ali sto sad? Da li cinjenica da je odredjeni broj ljudi umro sad, a ne iduce godine opravdava ugrozavanje egzistencije desecima pa i stotinama tisuca ljudi uz zagorcavanje zivota apsolutno svima?

    Da li smanjenje vjerovatnosti da se zarazi i umre moja mater od 71 opravdava da moja kcer od 4 ne moze na ritmiku, moj sin na tenis, a ja da ne mogu nakon napornog dana s frednom na pivu? I tako mjesecima. Ili tko zna, mozda i vjecno?

    Moj vrijednosni sud je APSOLUTNO NE.

    To je zlocin i mora biti kaznjen.

    Nadam se da ce narod to kazniti na izborima i Naduvenka anemicnog i njegov smradni stozer otpuhati sa scene.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 31, 2021 at 4:26 PM

    Kolega, razocarali ste me...

    Niti jednom niste rekli "sloboda izbora je zakon". A to mi je najdraza linija.

    A gledajte, na Atpl ce postati zanimljivo tek na 400. Skupit se veci broj "investitora" i onda igre mogu poceti. Nece biti prvi put.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • January 31, 2021 at 1:31 PM

    Alias ima ili neki problem s Atpl ili ja doista ne znam o cemu se tu radi, nemogucnost smirenja zivaca, cudno nesto, sve je moguce...

    Mene recimo Rivp i turizam ne zanimaju i ne trosim vrijeme pljujuci po tome. Ni po jednom ni po drugom. A ni po ostalim stvarima. Niti dokazujem nekome da je ulaganje u neku firmu vani bolje od ulaganja u nesto ovdje, ili obrnuto.

    Ono sto me zanima i u sto ulazem po tim topicima pisem.

    Kad se realizira ovo sto je evidentno da je u pipeline-u kolega alias ce kosu pocupati.:-)

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 30, 2021 at 11:35 PM

    Indija u 2020ima je isto sto i Kina i 2000ima. Usporedite GDP Kine 2006 i Indije sada. I rast. Sve je jasno. Tko se okladi na suprotno zbrajat ce oportunitetne gubitke. Slijedi oluja koja ce sasvim moguce nadmasiti vrhove iz 2000ih. A i da ne opet je strava.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 30, 2021 at 9:54 PM

    Rule of thumb: 5% povecanja utilizacije je 50% povecanje vozarina, ako ide s 85 na 90. Provjerite s bivsim brojevima iz perioda 2005-2011. Dozvoljavam da sam fulao ponesto, ali tu negdje je.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • January 29, 2021 at 1:44 PM
    Quote from Festival

    Treba imati hrabrosti za uci po 170 kad je firma jednom nogom vec u .... Dugo sam vjerovao u nju ali mislim da je ovdje došao kraj. Insajderske informacije su da nikad nije bilo gore. Ja im zelim da se izvuku jer ce i mene izvuci :)

    Kolega, ovo sto ste napisalo je jako hrabro. Iz barem dva razloga:

    1. Tvrditi da insajderske informacije nesto kazu je isto kao da ste rekli da ih imate, sto je ludo samo po sebi, i

    2. Iste takve, bez navodjenja izvora i konkretnog sadrzaja javno pisati kao nesto pouzdano je jos ludje.

    Ovo su elementi kaznenog djela. Ozbiljnog.

    Srecom po vas, mozda i samo mozds vas izvuce, trziste bas i ne vjeruje u to pa vas mozda nitko ne shvati ozbiljno.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 28, 2021 at 9:53 PM

    Mislim da bi za sektor apsolutno najjaca stvar bila da Australci prikoce s rudacom za jedno 10ak %. Cijena bi prosla 200 USD, oni bi uzeli vise para, Brazil bi se morao jace aktivirati sto je dodatna tonamiljaza, a u medjuvremenu bi scrap podivljao.

    A naucili bi Kineze lekciju oko koje ovi ne mogu kratkorocno i srednjerocno nista.

    I ugljen bi morali ponovno pustiti.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 28, 2021 at 9:33 PM

    S ovim TC-ovima bi i moja baba vozila pozitivno. Ali nekako mislim da ce se vise dati uzeti na spotu. Cim su TC-ovi za 1 i 2 godine na recimo Panamaxu ovakvi to bi reklo da se ocekuje prosjecan spot i veci, ali se bas to ne zeli riskirati.

    Atpl treba uzeti na leasing 2 cape-a i odigrati muski. Neka stara, odguliti 3-4 i u rezaliste. Sad je vrijeme za to.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • 5. Element
    • January 28, 2021 at 6:04 PM

    Primjetio sam na onom drugom forumu da se ekipa pljuvaca nesto utisala. Valjda su uspjeli skupiti po targetu pa sad malo miruju, hehe. Nejasno je doista zasto netko ima potrebu drugima tumaciti da nesto ne valja.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 28, 2021 at 6:41 AM
    Quote from st-brajo
    Quote from alias

    Kako je uvezeno prosjecno, ako je u 1Q uvezeno ispodprosjecno i to iznimno ispod prosjeka, a na kraju je ukupno uvezena rekordna kolicina robe? To meni govori, koristeci logiku, da je u 2.,3. i 4 Q moralo biti uvezeno iznadprosjecno robe. Pa nije tu matematika teska. Vrlo je jednostavno riješenje ove jednadžbe. Na tržištu ima dovoljno brodova i za izvaredne situacije. A gdje se to jos može vidjeti? Razmisli o ovome. Kina jedino čega nije uvezna rekordno je ugljena, nego ga je cak u zadnjim mjesecima godine uvezla gotovo 20% manje. Nastupa strašna zima neviđena zadnjih 50 godina i Kina se naglo mora nanovo opskrbiti tim energentom. Kako to da je cijena prijevoza, čak i u toj izvarednoj situaciji, porasla za nekoliko %, i to svega nekoliko dana? I to meni sugerira da brodova ima dovoljno. Mattko je postavio jucer link kako se racuna cape, pa ga procitajte. U Kini se krenutno Capovi daju po 14.000$, dok svega nekoliko slobodnih brodova u americi diže prosjek indeksa na 20.000$, jer se ti americki iznajmljuju po preko 30.000$, a koji ne čine gotovo nikakvu količinu prometa. Opet je prosjek zajebana stvar. Dakle, u Kini, a koja je najzasluznija za prijevoz, se ne događa ništa posebno.

    pošto pratim ovo na teškoj amaterskoj razini, evo par mojih, pa me potvrdi ili demantiraj.

    koliko ja to vidim, ovaj rast cijena commodites-a je isključivo pogonjen time što Kina to trenutno hoard-a, jer se sprema na nešto (nisu oni toliko bedasti koliko na prvu izgleda).

    njima je i s političke strane bitno i Svijetu i doma pokazati da su velesila, jer ove godine slave 100 god. Partije.

    s treće strane, trenutna cijena nafte je takva da se bušotine lagano zatvaraju, a za otvaranje nove/stare treba proći skoro do 1 god. + šta su takvi troškovi duplo veći, pa naftni analitičari u Q4 godine predviđaju naftnu krizu i cijenu skoro x2 na sadašnju.

    što se tiče kineskih, a i ostalih export prices, sve se izvozi uz deflaciju, tj. uz dodadni rad izvoziš s gubitkom.

    meni sve ovo govori da smo jako daleko od realnog cikličkog oporavka, te da se problemi guraju pod tepih, jer gospodarstvo nije princip ugasi/upali nego imaš dosta lagging efekta.

    Kinezi to kuže i kupuju vrijeme, al kome ćeš izvoziti i to još uz profit, ako ostatak svjetske ekonomije legne?

    bojim se da nam slijedi gadan insolvencijski efekt kad isteknu svi moratoriji na kredite (trenutno su prolongirani do početka Q4 ove godine).

    a hoće li na taknerima/bulkerima biti neki uski period di se može izaći s nekim profitom zbog nekog poremećaja na tržištu, mislim da hoće, al nakon toga tek slijede problemi.

    u svakom slučaju, u obje varijante igra trejd na momentum, a trenutno me teško netko može uvjeriti da se radi o dobrom dugoročnom ulaganju.

    Display More

    Kinezi nista ne hoardaju.

    Razine zaliha i potrosnja ugljena i zeljezne rudace te proizvodnja celika, ali i potrosnja svih ostalih suhih roba govori bas to.

    Tako da je teza nepotkrijepljena podacima.

    O tome sto ce biti kad dodje do isteka moratorija stvarno bih jer ne znam, ali to ne zna nitko, niti oni koji o tome odlucuju jer ne znaju sto ce odluciti tada. Ono na sto bih se ja okladio je produljenje, rolanje, ublazavanje price. Tako se to radi.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 27, 2021 at 10:15 PM

    Marielena, e sad se fakat vadi teska artiljerija, hahahahaha. Pa vec ste imali crash! Upumpat ce se toliko fiat novca u ekonomiju da je vjerovatnije da ode na 50k nego da bude iole znacajnija korekcija.

    Manite se corava posla...

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 27, 2021 at 5:50 PM

    Eto. Sve jasno. I ide tutta forza u 2021. Ocekuje se rast ekonomije od 8%. Plus sto su ocekivanja da ce oporavak u ostatku svijeta biti commodities intensive.

    Naravno, to analiticarima ovdje ne znaci nista jer su oni tako odlucili, hehe.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 26, 2021 at 9:36 PM

    Stvari su relativno jednostavne: 2020 je bila grozna pa je i cijena jako pala.

    A 2021 ce biti bolja, zapravo vec jest, pa evo cijena nesto kao raste. Zamisli... Cudo.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • January 26, 2021 at 1:30 PM

    Naredna 2-3 tjedna hladjenje, da, ali je ovaj mjesec vec super odradio i to hladjenje ide s visih na srednje razine, a onda nakon toga zalet da ce se mnogi smrznuti kad krene. Pogledajte TC sto je kolega migra objavio...

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™