1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. 5. Element

Posts by 5. Element

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 13, 2021 at 8:40 PM
    Quote from mariv002
    Quote from brajakica

    SH bi trebao rasti jos x2 na danasnji bdi

    U tome lezi rev rezerva od 500-800 kn po dionici.

    Na vec do sada rev. rastu od pocetka godine oko 200-300kn po dionici.

    Ako ode bdi na 10.000 navedeno treba pomnoziti x2

    I dodati pripadajucu dobit iz poslovanja koja bi bila

    500-1000Mkn

    A cijena i dalje halo bing kako brat.

    Ima i onih koji se guraju u prvi red na asku👍🤭

    Spot i ffa ne staju rasti za sve osim za cape

    Idemo dalje... 😁

    Display More

    "SH" znači ...

    Display More

    Znaci second hand

  • PVCM (Pevex)

    • 5. Element
    • October 13, 2021 at 8:33 PM
    Quote from Aldricus

    Jučer prošlo pet komada po 110 000 kn..

    Gdje to pise?

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 13, 2021 at 8:16 PM
    Quote from brajakica

    Duga hladna i mracna zima u praksi za oko 1mil britanaca.

    Nisu prvi a ni zadnji koji ce popuniti listu.

    Nisu se sjetili ili radi principa nisu kupili vuglena.

    Cekali su da zapuse vjetaj

    nije zapuhao :(

    Cekali da su da sunce izade iza oblaka

    nije izaslo :(


    Another two UK gas / electricity retail companies go bust. Colorado Energy (15,000 clients) ceases trading, and importantly, BP-backed Pure Planet (250,000 clients) also goes down.

    Display More

    Dosta vise tog vuglena.

    Ćumur se trazi.

    Stigo ćumur!!

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 12, 2021 at 11:00 PM

    Povecanje cijene goriva smanjuje brzinu.

    Povecanje vozarina povecava brzinu.

    Samo je pitanje koji je utjecaj jaci.

    Odnosno kolika je cijena goriva i kolike su vozarine.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 12, 2021 at 10:54 AM
    Quote from Moller
    Quote from BabaLuji

    Zna li se od cega ce se raditi ovi novi brodovi, jel izmisljen neki novi materijal s obzirom da svi narucuju u Kini a problemi sa celikom.

    ne bi mene iznenadilo da oni imaju negdje skrivene već izgrađene brodove, dok je železo bilo jeftino, ako Evergrande ima onolike izgrađene stanove, ma imaju sigurno i brodova, samo čekaju dobru cijenu

    U pecini negdje, samo cekaju da izrone.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 11, 2021 at 10:36 PM
    Quote from stipe_Cro
    Quote from 5. Element

    Sve je stvar ponude i potraznje. Dugorocnim ugovorom o isporuci struje po cijeni od jucer si mozes obrisati d.pe ako tvoj proizvodjac pravi struju od ugljena ili plina koji su poskupjeli 5x. Ako ima hidroenergiju, nuklearnu, obnovljive, jos ajde nekako, ali i tu se postavlja pitanje zasto bi isporucivao tebi ako moze nekom drugom skuplje. Ugovori su super stvar, ali kad se radi o jako velikoj pari ubrzo dodje do aktivacije raznih rupa o kojima se ne razmislja kad je sve regularno.

    S tim da je ovo tek pocetak, sve tvornice koje su sad ugasene ce morati saugati jos jace jednom kad supply energenata jace krene, da nadoknade zaostatak. To je kao jos jedan port congestion na postojeci port congestion.

    Realno vidim jos jaci porast energenata, a onda ce se supply pojacati jer je ekonomski incentive vrlo jak. S porastom volumena dodatno ce rasti vozarine, nebu pod oblake.

    Nisu to vozarine pa da imaju ugovore s klauzulama (za koje isto samo nagađamo). Kupljena energija mora se isporučiti. Tu sad u priču dolazi pitanje odakle ti prodavač isporučuje. Ako nema vjetra ili vode, teoretski ti isporuči iz ugljena, ali na svoju štetu jer je ugljen sada skup. Poanta je da nakon što tebi isporuči po ugovoru, on još uvijek može lijepo zaraditi po ovim cijenama prodavajući energiju na burzi.

    Ali dobro, malo smo zastranili...

    Jedna stvar je ako je nesto kupljeno, unaprijed placeno. A druga ako je ugovoreno i sad na tebi trebam isporucivati i na tome gubiti novce. Radije zatvorim preduzece.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 11, 2021 at 8:38 PM

    Sve je stvar ponude i potraznje. Dugorocnim ugovorom o isporuci struje po cijeni od jucer si mozes obrisati d.pe ako tvoj proizvodjac pravi struju od ugljena ili plina koji su poskupjeli 5x. Ako ima hidroenergiju, nuklearnu, obnovljive, jos ajde nekako, ali i tu se postavlja pitanje zasto bi isporucivao tebi ako moze nekom drugom skuplje. Ugovori su super stvar, ali kad se radi o jako velikoj pari ubrzo dodje do aktivacije raznih rupa o kojima se ne razmislja kad je sve regularno.

    S tim da je ovo tek pocetak, sve tvornice koje su sad ugasene ce morati saugati jos jace jednom kad supply energenata jace krene, da nadoknade zaostatak. To je kao jos jedan port congestion na postojeci port congestion.

    Realno vidim jos jaci porast energenata, a onda ce se supply pojacati jer je ekonomski incentive vrlo jak. S porastom volumena dodatno ce rasti vozarine, nebu pod oblake.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 11, 2021 at 5:52 PM

    Tako je.

    Zagovarati zelenu trazniciju bazirano na sadasnjim tehnologijama je potpuno neodgovorno i proponentima te politike bi trebalo suditi za superveleizdaju.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 10, 2021 at 1:27 PM

    Da bi vozarine znacajno pale mora se znacajno smanjiti port congestion. A sto u uvjetima kad se trazi svaka kila ugljena otkuda god naprosto nije realno. Propusnost luka je kolika jest. Kontejnerske rade 24/7. Veliki dio jakih bulkerskih isto. Tu nema prostora za velika smanjenja zaostataka. Barem ne u kratkom vremenu.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 10, 2021 at 9:48 AM
    Quote from stipe_Cro

    Općepoznata stvar je da futuresi što je proizvod dalje u budućnosti slabije prate trenutnu cijenu, odnosno da u ovom slučaju imaju popust na cijenu, a da je obratni slučaj i da cijene strelovito padaju, imali bi premiju.

    Tako da mi stanje futuresa ne označava trenutno ništa što se tiče početka pada vozarina.

    Pogledajte samo kako se korigiraju mjesec za mjesec. Jedino na capeu imamo značajan pad za studeni, što ne znači da se neće iskorigirati.

    U matematici je to poznato kao autokorelacijska funkcija. U ovom slucaju, funkcija vremena je cijena, a ona je to manje korelirana sa samom sobom u odnosu na sadasnji trenutak sto gledas dalje u buducnost. Tako da to sto pisete ima i strogo matematicku podlogu u obliku jedne priblizno asimptotske funkcije.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 9, 2021 at 10:18 PM
    Chinese President vows to pursue 'reunification' with Taiwan by peaceful means
    Chinese President Xi Jinping vowed to pursue "reunification" with Taiwan by peaceful means in a speech in Beijing on Saturday.
    edition.cnn.com

    Znaci ipak im je jasno da bi cijena invazije bila pregolema. Prvo, 160 km je ogroman put i brodovi bi bili na brisanom prostoru protubrodskih raketa, a drugo, poremecaji u ekonomiji i trgovini strahoviti. Preskupo, naprosto.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 9, 2021 at 9:15 PM

    Govorim o pojedinom brodaru, ne o svima. Pogotovo ako si mali i nebitan kao Atpl, Jdpl i sl.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 9, 2021 at 8:23 PM

    Tocka infleksije je ona tocka u kojoj brzina rasta pocne usporavati. Tamo gdje je druga derivacija, u ovom slucaju po vremenu, jednaka nuli. To znaju svi ovdje, vjerujem.

    Znaci da itekako jos ima prostora za rast.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 9, 2021 at 7:50 PM
    Quote from mitkko
    Quote from 5. Element

    To je los potez i losa poruka za fjucerse.

    Sad je vrijeme za 100% spot, i kraj price, zs tri godine tko ziv tko mrtav. Sad se u godinu dana na spotu moze uzeti profita vise nego za 10 godina mrcvarenja s time charterima. Uzasna odluka, jako lose.

    Svakako primjer kako se NE treba raditi.

    Jedna stvar je ovo gledati sa pozicije investitora koji jedan dan kupi dionice brodara a već drugi ih može brzo i lako prodati, a druga kada vodiš brodarsku firmu, vlasnik si brodova, imaš kredite i zapošljavaš stotine ljudi.

    Ovo je skroz razuman potez ako gledaš sa ove druge pozicije. Brodar mora razmišljati dugoročno, odgovorno i održivo. On ne može samo tako jednostavno rasprodati flotu, otpustiti ljude i zatvoriti firmu kada dođu turbulentna vremena. Trenutno je tržište naklonjeno brodarima, ali nije uvijek tako bilo i neće tako uvijek biti. Lako vjetrovi promjene smjer.

    Danas su dugoročni TC ugovori visoko iznad break-evena i zgodno je zaključati takve vozarine za jedan dio flote na što je moguće duži period. Uzmimo jedan primjer da neka firma ima 10 brodova - od toga 5 brodova ostavi na spotu, a 5 fiksira na više godina za vozarine koje pokrivaju break-even za svih 10 brodova (vozarine su trenutno visoke pa je to moguće, taman jedan brod pokriva troškove za dva broda). Na taj način je ograničen downside tako da sve te godine ne mogu biti u gubitku koliko god da je tržište loše (u najgorem slučaju su na nuli), a upside potencijal je otvoren jer je pola flote na spotu i tu pokušavaju pokupiti vrhnje. U tom slučaju je ovdje reward/risk izuzetan.

    Display More

    Ali kolega, to naprosto nije tocno.

    Nitko ne mora vjecno imati brodove, firmu, zaposljavati ljude.

    Najbolja stvar sto brodovlasnik moze napraviti, barem oni promocurniji medju njima, je da negdje 2023 ili 2024, kad trziste vrlo vjerovatno bude na vrhuncu, rasproda po najvecoj mogucoj cijeni flotu, pokrije kredite, isplati se i zatvori drustvo.

    To je sasvim legitimna, pa cak i najpametnija opcija. Kad se nastampa opet hrpa brodova slijedi 10-12 godina mrcvarenja, topljenja kapitala, umjesto da taj maksimalni kapital ulozis za to vrijeme u nesto drugo i zaradjujes. Minus na minus umjesto plusa na plus.

    Sve na spot, napucati dobit i cijenu, prodati sve i ćao đaci.

    Osim toga, cemu sklapati sad dugorocne ugovore kad je sasvim izgledno da ce se u narednih godinu dvije trzisni balans ponude i potraznje dodatno pomaknuti u korist brodara?

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 9, 2021 at 7:10 PM
    Quote from stefek

    S 3M$ je to ipak 25.500, na 3 godine što je dosta dugo.

    Safe Bulkers ties another capesize down to a long-term deal

    NYSE-listed bulker owner Safe Bulkers has announced its second long-term capesize charter this week, sealing a three-year time charter for 2014-built Japanese capesize Lake Despina.

    The charter is at a gross daily charter rate of $22,500, with an additional $3m payment upon commencement, which is scheduled for between the end of January 2022 and the end of May 2022. There is also a one-year extension option at $27,500 per day.

    Earlier this week Safe Bulkers announced a three-year charter for its latest acquisition, a 2012-built Japanese capesize bulker, which is scheduled for delivery in November.

    Loukas Barmparis, president of Safe Bulkers, commented: “While we remain a strong spot charter market player, we decided to lock this second 3-years period time charter that further enhances the visibility of our future cash flows and supports our long term earning capability.”


    Display More

    To je los potez i losa poruka za fjucerse.

    Sad je vrijeme za 100% spot, i kraj price, za tri godine tko ziv tko mrtav. Sad se u godinu dana na spotu moze uzeti profita vise nego za 10 godina mrcvarenja s time charterima. Uzasna odluka, jako lose.

    Svakako primjer kako se NE treba raditi.

    Sad nije vrijeme za dugorocna filozofiranja nego za berbu dok ide ide.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 9, 2021 at 12:28 PM

    Ono sto mi cekamo je sinergijska konjunktura svih. Tad ce se dijeliti prave pare. Sve ovo zasad je tek pocetak zagrijavanja.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 8, 2021 at 4:52 PM
    The Global Economy: Dark Clouds on the Horizon — Breakwave Advisors
    The energy crisis isn't the only dark cloud
    www.breakwaveadvisors.com

    Ne samo da ce se voziti cumura u narednim mjesecima nego ocekujem i pojacanu voznju iduce godine da se ne ponovi ovakav crunch. Renewables su ionako jaaako dugorocna prica. I nestabilna.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • October 7, 2021 at 6:31 AM

    Zemlje su ostale bez goriva za grijanje jer su popusili Ursulinu spiku dekarbonizacijske glupanizacije. Umjesto da nabave ugljena za zimu svijet se bavi fitforfitifajvovanjem. Nisu kineski komunisti jedini debili na ovome svijetu, nazalost...

    Sad su shvatili da je vrag odnio salu pa ce nabavka biti malo skuplja.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • October 7, 2021 at 6:27 AM

    Kad bi bili potpisani na 5g po 11 tisuca ili tako nesto, ma eeeejjj, frende, pa to raskidas automatski, doviđornare, fuck off, ne dizes telefon... Kaj ti je... Da ti dobivas 11 tisuca, a netko taj isti brod preprodaje na spotu po 40 tisuca pa ne postoji taj ugovor na svijetu... Obrises dupe s njim...

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • October 6, 2021 at 6:33 AM
    Quote from D_artagnan

    Pa zato i je bila na 20-30 kn, a i sad na cijeni od predstecaja. Ali buduci da su sve rjesili, prakticno i da su vozarine visestruko vece od onih po kojim su radili izracun, neznam sta jos nije jasno 😉. Ali pomalo, bolje da sto duze cijena ostane sto nize, na svim brodarima.

    Otkad je krenulo rasti zimus imamo prosjek od nekakvih 50 kn rasta mjesecno. Skokovito, ali kad se uzme trendline tako nekako ispada. Kad bi se potegnulo tako do sredine 2023 pa da to bude 1500 kn, a nema razloga da tako ne bude, nitko sretniji od mene. S tim da ako se posloze prave okolnosti u jednom trenu moze biti i znatno vise.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™