1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. 5. Element

Posts by 5. Element

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • August 19, 2022 at 11:37 AM

    Inace, kao liberal, bolje receno slobodnotrzisni fundamentalist, smatram da bi za dry bulk kao sektor najzdravija situacija bila kad kineski komunisti ne bi intervenirali ala ama bas nista. Pustili taj sektor niz vodu pa da onda posljedicno vozarine padnu dovoljno nisko narednih godinu i kusur da se nesto veci broj brodova, jedno ekstra 3% flote ili vise potjera u rezalista. I da se onda oporavljena potraznja nakelemi na smanjenu flotu. Stvarno smanjenu, ne usporeno rastucu.

    Naravno, to bi za mene bio idealan trenutak za jaci ulaz.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • August 19, 2022 at 11:30 AM
    Quote from looserst
    Quote from 5. Element

    Kolega, trenutni FFA je upravo to, trenutan. Promijenit ce se jos ove godine znacajno. I iduce jos nekoliko puta.

    A da bi ste razumjeli to sto sam rekao za narednih 10 godina dovoljno je shvatiti da ce dolasci novih brodova biti jako priguseni, odlasci pojacani zbog generacije sagradjene u prvom desetljecu ovog stoljeca i da ce stanovnistvo planete kao i njegov standard, citaj potraznja za materijalnim dobrima rasti, a ne padati.

    Znaci, narednih 10 godina ce svi glavni faktori u sumi utjecati na poboljsanje omjera potraznje naspram ponude, ni u kojem slucaju na pogorsanje.

    I to sve u odnosu na SADASNJU situaciju.

    Idu u prosjeku, iskljucivsi sezonalnost, daleko bolja vremena od proslih 10 godina pa i od prosjecnih dry bulk ciklusa, zbog te tri navedene stvari.

    Sve sto ste znali ili mislili da znate, zaboravite. Ipak ja znam malo vise. Ili barem mislim da znam. :)

    Display More

    Oprostite kolega OnajKojiSveZna, nisam vas prepoznao :S

    Bozesacuvaj da bi se na forumu mogla povesti konstruktivna rasprava :rolleyes:

    Display More

    Hahahaha, dobra, dobra...

    Pa mislim da sam vam naveo razloge zbog kojih ocekujem dobar omjer ponude i potraznje u narednom desetljecu.

    I jos govorim iz uspjesnog iskustva, sto svakako nije zanemarivo, ne? :)

    Vi ste naravno slobodni iste iskomentirati, opovrgnuti, potvrditi, zanemariti, ignorirati...

    Ili krenuti ad hominem, kao sto vec jeste...

    U svakom slucaju, zelim vam srecu s investiranjem, koju kod strategiju ili premise upotrijebili.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 19, 2022 at 8:21 AM

    Ecco i mojih 450ak komada!

    Bojane, sretno!!

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • August 19, 2022 at 7:40 AM
    Quote from looserst
    Quote from 5. Element

    Definitivno bih se slozio s tvrdnjom da je kineski sektor gradjevine prdnuo u cabar i da ce to smanjiti potraznju za rudacom u narednom periodu za 10 pa mozda i 20%. Na neko vrijeme, a onda ce ici oporavak. Ali superciklus je kao fenomen mnogo veci od toga jer se govori o dugotrajnom porastu potraznje preko svih kategorija tereta, across the board, naprosto zbog rasta stanovnistva i rasta standarda. Dok je pak ponuda novih brodova jako prigusena, na povijesnom minimumu, uz dobre prospekte da sada i hrpa kejpova ode u rezaliste. Nastavno na to, ne treba zanemariti niti eexi i skupo gorivo, a pogotovo ne cinjenicu da ce za par godina pa do kraja ovog desetljeca brodovi isporucivani tijekom perioda 2004 do 2011 redom navrsavati 20 do 27 godina, sto je za rezaliste, a oni sacinjavaju preko 30% ukupne flote. Za tocan % neka kolege pomognu ako mogu, ali znam da su tada novoizgradjeni brodovi cinili kumulativno 40% tadasnje flote, u 2010, cca., i potopili su trziste.

    Znaci, po meni, nema zime jos barem 10 godina, tj. vjerovatnost da niti jedna godina u narednih 10 nece biti neprofitabilna za dry bulk brodare je ugrubo 100%.

    I opet se necu sloziti...naravno 8). Ako je etalon za superciklus ono sta se dogodilo do 2008 ovo nema veze s time niti smo u superciklusu. Pojava koja se dogodila 2021 a podsjeca na superciklus sa cape vozarinama na 80k+ je daleko, daleko najvecim djelom uzrokovana port congestionom. Flota je masu ali bas masu veca nego tada a ni blizu nemamo demand kao sta je bila kina. Olako pricamo o prdcu u cabar jer ako ccp ne okrene tu pricu sa infrastrukurnim stimulusima (pokusavaju izgleda a ne ide) bulk je njkz (naj..li kao zuti)

    Definitivno ima nade da se razumijemo, ugljen ce drzati pricu na nekom levelu, odlicno je i ovo sa podcjenjenim boksitom iz gvineje, mali brodovi sa special cargo, svasta nesto ali bez kine, rude...a sta da kazem. ffa govore sami za sebe.

    A to da imamo 100% sanse biti profitabilni iducih 10 god je smijesno svakome ko iole duze promatra drybulk. Nadam se da sam ja 100% u krivu i da cemo se smijati meni za 10 godina uz casicu fino ohladjenog dom perignona ;) i chevape sa strane 8)

    Kolega, trenutni FFA je upravo to, trenutan. Promijenit ce se jos ove godine znacajno. I iduce jos nekoliko puta.

    A da bi ste razumjeli to sto sam rekao za narednih 10 godina dovoljno je shvatiti da ce dolasci novih brodova biti jako priguseni, odlasci pojacani zbog generacije sagradjene u prvom desetljecu ovog stoljeca i da ce stanovnistvo planete kao i njegov standard, citaj potraznja za materijalnim dobrima rasti, a ne padati.

    Znaci, narednih 10 godina ce svi glavni faktori u sumi utjecati na poboljsanje omjera potraznje naspram ponude, ni u kojem slucaju na pogorsanje.

    I to sve u odnosu na SADASNJU situaciju.

    Idu u prosjeku, iskljucivsi sezonalnost, daleko bolja vremena od proslih 10 godina pa i od prosjecnih dry bulk ciklusa, zbog te tri navedene stvari.

    Sve sto ste znali ili mislili da znate, zaboravite. Ipak ja znam malo vise. Ili barem mislim da znam. :)

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • August 18, 2022 at 9:18 PM
    Quote from Chuck

    Superciklus u Dry Bulku je vjerojatno završio, jer je Kina doživjela kolaps građevinskog sektora i partija sada pokušava oživjeti ekonomiju, ali bez previše uspjeha. Covid lockdowni su samo nalili ulje na vatru. FFA rates se i danas crvene.

    https://www.braemarscreen.com/

    Definitivno bih se slozio s tvrdnjom da je kineski sektor gradjevine prdnuo u cabar i da ce to smanjiti potraznju za rudacom u narednom periodu za 10 pa mozda i 20%. Na neko vrijeme, a onda ce ici oporavak. Ali superciklus je kao fenomen mnogo veci od toga jer se govori o dugotrajnom porastu potraznje preko svih kategorija tereta, across the board, naprosto zbog rasta stanovnistva i rasta standarda. Dok je pak ponuda novih brodova jako prigusena, na povijesnom minimumu, uz dobre prospekte da sada i hrpa kejpova ode u rezaliste. Nastavno na to, ne treba zanemariti niti eexi i skupo gorivo, a pogotovo ne cinjenicu da ce za par godina pa do kraja ovog desetljeca brodovi isporucivani tijekom perioda 2004 do 2011 redom navrsavati 20 do 27 godina, sto je za rezaliste, a oni sacinjavaju preko 30% ukupne flote. Za tocan % neka kolege pomognu ako mogu, ali znam da su tada novoizgradjeni brodovi cinili kumulativno 40% tadasnje flote, u 2010, cca., i potopili su trziste.

    Znaci, po meni, nema zime jos barem 10 godina, tj. vjerovatnost da niti jedna godina u narednih 10 nece biti neprofitabilna za dry bulk brodare je ugrubo 100%.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • August 18, 2022 at 3:24 PM
    Quote from Hrx84

    Ovo je 2022 godina, vrijeme kad ne možeš na kavu bez 100 kn, ne možeš noćiti na moru u šupi ispod 1000 kn, dnevna vozarina za malu ne preluksuznu jahtu je 10000$,

    a Capesize brod ide po samo 10000$.

    Da imam toliko para, radije bih iznajmio kejp za te pare i radio tulum na njemu nego na ne znam kakvoj jahti.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 18, 2022 at 2:20 PM

    Ako stignem, posaljem.

    U nekoj divljini sam pa nisam bas blizu biljeznika.

    Sretno u svakom slucaju!

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • August 18, 2022 at 2:14 PM

    Ma gle, sve zavisi sto hoces. Ako zelis pogadjati dnevne ili tjedne te eventualno sezonalne vrhove, pokusavas tempirati market, pogoditi koji ce sve utjecaji biti, kako ce se odraziti na cijenu sutra i za dva tjedna, onda si trejder, vise ili manje uspjesan.

    Ako pak gledas malo dulje, zadovoljan si cinjenicom da si na sigurnoj strani, tj. da ce ponuda i potraznja za dugo vremena u prosjeku sezona biti barem izbalansirane, i to da su poceli davati divku, onda je to nesto drugo, onda si investitor, i svakako, in the long run, zaradit ces vise nego kao trejder. Ako, naravno, odjases svoju dionicu.

    Naprosto nema sanse, bar po meni, da napikavajuci dnevno ili tjedno kao pilic saberes vise nego kad odrapis debelu tunu, recimo 150-200%, plus divke, kroz godinu ili dvije.

    Govorim iz osobnog iskustva. Naravno, netko mozda ima sasvim drukcija, ali zato razgovaramo i razmjenjujemo misljenja.

    P.S.

    izasao sam s oko 100% povrata kad je poceo rat u Ukrajini, i kasnije inicirao poziciju, nesto manju, na oko 530 kn.

    Pomalo dodajem, budem jos ako padne nize.

  • Birtija

    • 5. Element
    • August 18, 2022 at 10:11 AM
    Danas pada odluka o sudbini Fortenova grupe? N1 tvrdi: ‘Najveći suvlasnik postaje Pavao Vujnovac‘
    Što će biti s dionicama Sberbanka nakon što ih otkupi sama Fortenova, u ovom trenutku nije jasno
    www.jutarnji.hr

    Eto i ta prica ide svom kraju.

    Kralj je mrtav, zivio kralj!

    Jedino sto je vjecno su agrokorska jamstva.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 13, 2022 at 11:10 AM

    Ma to su sve bezvezarije. Hocu P/E=10, ili 8, ili 6, a ne 2. To me zanima.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 10, 2022 at 2:33 PM
    Quote from havi

    Kolega Stipe…

    Bilo bi dobro da navedete ipak i neke druge argumente osim onih tipa dolaze nam crni dani? I onih da ste u slozi sa mojim mišljenjem.

    Naime ja mislim da bi uprava trebala se obratiti svim dioničarima i navesti im stanje svih projekata i detalje oko njih. I onih građevinskih tipa Batala o kojima javnost niti dionicari gotovo ništa ne znaju. Da kažu ili napišu neku o tome, tipa kolko je to velik projekt fizički i financijski i koji se povrat od njega očekuje, možda bi dionicari stali uz upravu. Ovako (manjinski) dionicari se vode svojom logikom koliko može pripasti njima kuna u njihov novčanik. A da ne ugroze poslovanje kompanije. To je potpuno legitimno jer pored interesa kompanije, svi dionicari imaju i vlastite interese i vlastite financije. Moji interesi ili vaši, nisu vjerojatno isti interesi Bilbije ili glavnog operativca u kompaniji Domijana (taj ni nema neki značajniji vlasnički udjel) pa je očito da će se on boriti za vece place i dnevnice i rikverce ispod stola kakvi su uobičajeni u građevinskim projektima diljem Lijepe nase. I IB je potekao iz nekrentinskog biznisa prije investitorske karijere pa eto i on može imati neke oportune ili specificne interese glede komapnije i isplate dobiti. Da se razumijemo ja ne insinuiram nikakve zloupotrebe niti nečasne radnje, samo navodim različite mogucnosti i različite interese.

    Kolega, vrlo ste lijepo sve obrazlozili i moram primjetiti da ste vrlo benevolentni kad ne insinuirate nikakve necasne radnje. Kod nas je od mogucnosti do realizacije istih vrlo kratak put i po meni svi su krivi dok ne dokazu suprotno. Kod nas su male dionicare vec toliko puta spalili da vise ne vjerujem nikome nista. Da, svakako bi trebalo pitati na GS i sto je s Batalom. Kad bi imali 5% mogla bi se i uvrstiti tocka u dnevni red. Zanimljivo je da drzava koja ima 10% nikad nista ne pita. Zasto?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 9, 2022 at 4:15 PM

    Ako se ne varam vecina brodova na svijetu plovi pod zastavom Liberije i Paname. Pod kojom plove brodovi AP?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 8, 2022 at 7:42 PM

    Sta je ovo, to se prica da ide 60 kn?

    Jesu to neke spekulacije ili netko nesto zna?

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • August 2, 2022 at 4:22 PM

    Mislim da protuprijedlog nece proci, osim ako nije dogovoreno da prodje, tj. da ga ne podnosi recimo Bilbija nego eto, mali dionicar, a GS eto prihvati, kao sto se desavalo na Pevexu onomad.

    Iz razloga sto ce samo najveci dionicari prisustvovati skupstini, a sto je zapravo nakaradni relikt proslosti. U danasnje vrijeme nema nikakve prepreke da se omoguci sudjelovanje na skupstini preko on-line platformi. U tom slucaju, mislim da bi prijedlog mozda cak i prosao. Klikom bi se glasalo ZA.

    Trebalo bi pokrenuti izmjene zakona u tom smislu.

  • Porez na nekretnine

    • 5. Element
    • August 2, 2022 at 3:51 PM

    Samo da pojasnim, pod porezom na apartmane sam prvenstveno mislio na rentanje, jasno, ali bi trebalo razmisliti i o porezu na nekretnine kao takvom, upravo kao kazneno-preventivnoj mjeri koju bi placali oni koji sada imaju hrpu nekretnina i sto bi bila poruka ostalima.

    Ali, to mora rijesiti drzava, nikako lokalne sredine jer bi nastao jos veci kaos.

  • Ideje za razvoj zagrebačke burze - ZSE

    • 5. Element
    • August 2, 2022 at 11:39 AM

    PKD jest smetnja, ali nije ni priblizno toliko utjecajan kao apartmanizacija. Da se to oporezuje milijarde bi isle drugdje. Ne sve od toga, ali jedan dio sigurno. Em bi bilo love na burzi em bi i sama nekretninska prica bila smislenija, kvalitetnija, s popratnom infrastrukturom, a ne kao sada gdje svaka seljacina zidje i zidje sve vece i vece rugobe.

  • Ideje za razvoj zagrebačke burze - ZSE

    • 5. Element
    • August 2, 2022 at 11:29 AM

    Burza moze naprijed tek kad se uvede porez na nekretnine, tj. prvenstveno apartmane. To je zlo koje cijelu zemlju vucd prema dolje.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • August 2, 2022 at 11:22 AM

    Rusija je jedna generalno destruktivna pojavnost i jedino sto mogu je baviti se nasiljem. To ti je ono kad si onaj u razredu koji je malo ruznjikav, ne ide ti matematika i zemljopis, nemas ni love, ali znas se mlatiti pa hvatas komade na tu foru.

    Medjutim, cijela ta situacija je s jedne strane rizik, ali za dry bulk je generalno dobra. Povecava tona milje, a zbog neizvjesnosti sprecava narucivanje novih brodova.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • July 29, 2022 at 3:58 PM

    Svi cekaju smak svijeta, uplatili listic na to, cekaju, mozda ce, mozda nece, ali prodaja straha ide izvanredno.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • 5. Element
    • July 11, 2022 at 4:35 PM

    Istinabog, narast ce i dug. Ali je ipak aktiva u dolarima jaca od pasive. A dobit pogotovo raste jako.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™