Mogu steći manje dionica po alikvotno većoj cijeni. Dakle po 300 kuna steći će trećinu manje dionica odnosno 2 milijuna komada. Dakle, cijena nije ograničena/plafonriana već ukupan iznos programa (600 milijuna kuna)
Posts by Flight
-
-
Jedina “prava dobit” iz perspektive vlasnika i investitora koji razumiju poslovanje je operativna dobit, EBIT ili Ebitda. Uz dostatan novčani tok.
Na sve ostalo utječu razni računovodstveni i knjigovodstveni principi i način financiranja poslovanja te raspolaganja dobiti tj. kapitalom.
-
StatusQuo da ali ponuda je valjda dana prošle godine.. u ožujku.. pa ako je i ove godine u 4. Kvartalu.. nema valjda sad korekcije ako su ponude već dane... Da ne i EBITDa.. negativna.. mislim pa ako su već dane ponude.
Sve te ponude nemaju direktne veze sa izvještajnom Ebitdom jer se Ebitda računa kao interna varijabla koju procjenjuje kupac. Na kraju će nekako morati vrednovati transakciju pa će reci za javnost to je toliko i toliko Ebitda prije jednokratnih stavki ili već čega.
Znaci, Optima sa investicijskog stajališta ima svoju vrijednost, ali sa stajališta uključivanja Optime u neki drugi sustav ima još vecu vrijednost jer se kroz konvergenciju stvara dodatna vrijednost. Čak i pod pretpostavkom da prihodi ne rastu, konvergencija će donijeti koristi kroz uštede. Za tu i takvu logiku i način valuiranja, molim još jednom proučiti: https://www.telekom.com/resource/blob/…ustria-data.pdf
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Gdje je nestala rasprava o dlkv ?
Vezano na link u prilogu....
Upravo tako.
Po mojem osobnom misljenju death cross znaci “zabijanje kriza nad odrom pokojnika”. Tehnički je ovo odvelo dionicu DLKV “pod zemlju” i sad je očito samo stvar vijesti, pozitivne ili negativne koja će donijeti i konačan rasplet. No, vjerojatnost je trenutno značajno veća i tangira prema negativnom scenariju.
U tom smislu, samo dobri i izvanserijski rezultati Dalekovoda bi mogli pomaknuti dionicu iz ove “sell zone” i nezahvalne situacije. Ili neka vijest koja bi isla na ruku privatizaciji po transparentnom modelu. Ja osobno iz dosadašnjih iskustava ne očekujem promjenu ponašanja kljucnih vjerovnika i dionicara u tom smislu. Otuda ne očekujem niti pozitivan rasplet za manjinske dioničare. -
To bi mozda tako i bilo da se Ebitda može linearno razrezati po kvartalima odnosno da je doprinos ukupnoj Ebitdi isti po kvartalima. Jasno je da su prihodi zbog manjka konvergentnosti usluga manji, ali je i amortizacija iz vise razloga povecana. Pored toga postoji i nešto o čemu se ovdje redovito ne vodi računa, i to opravdano (jer to ne piše u izvjescima), a to je trošak i sam postupak regulacije, koji će ove godine biti smanjen. To u izvjescu uprava i navodi:
U ovom izvještajnom razdoblju Hrvatska regu- latorna agencija za mrežne djelatnosti (dalje u tekstu: HAKOM) donijela je konačne odluke o novim cijenama reguliranih veleprodajnih usluga na tržištu veleprodajnog lokalnog pristupa koji se pruža na fiksnoj lokaciji (tržište M3a) te tržištu veleprodajnog središnjeg pri- stupa koji se pruža na fiksnoj lokaciji za proi- zvode za masovno tržište (tržište M3b). Nove cijene za tržišta M3a i M3b biti će u primjeni od 1. travnja 2021. godine, a ista će imati pozitivan utjecaj na poslovanje Društva.
Također, ono sto se navodi kao Ebitda prije jednokratnih stavki je investicijsko-računovodstveni pojam, al on ne uključuje operativne zarade koje proizlaze iz konvergencije sada HT-a i Optime, a u budućnosti između nekog novog operatera koji će kupiti Optimu i Optime. Te koristi mjereno internom operativnom dobiiti su značajno vece u odnosu na postojeće (investicijsko-računovodstveni pojam). Ponajviše jer Optima HT-u plaća nemale iznose za veleprodajne i ostale usluge koje ce nakon prodaje prestati biti korist odnosno zarada za HT.
-
Na nekim stockovima se formiraju potencijalno mnogo opasniji patterni, ala DLKV gdje se trenutno formira setup za “death cross”.
A to bi značilo kaj?
To ne znaci ništa, ali može značiti “veselje i radost”.... za shortere.
Na nekim stockovima se formiraju potencijalno mnogo opasniji patterni, ala DLKV gdje se trenutno formira setup za “death cross”.
A da izvolis nacrtati za nasu forumsku javnost pa da bude upoznata, ali vjerovatno nisi ni pogledao graf jer odgovor je radi drugacijih pobuda.
Vidi se iz aviona. Al ako će kupci kupovati, mogu ga (jos) odgađati.
https://www.rast.hr/hr/trziste/zse/vrijednosnica/dlkv-r-a
Crtam na mobu., a to bas nije tak ‘simple’...
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Na nekim stockovima se formiraju potencijalno mnogo opasniji patterni, ala DLKV gdje se trenutno formira setup za “death cross”.
-
A to se netko potrudio malo da crta u crtanci. Racionalni investitori neće nasjesti na shemu, a opsjenari će pokusati okrenuti još koji krug.
-
Prije objave izvješća evo rezultata i očekivanja sličnih kompanija za usporedbu. Danska kompanija očekuje da će se iznimno stanje na tržištu protegnuti do četvrtog tromjesečja, povisivši procjenu rasta globalne potražnje za prijevozom tereta s tri do pet na pet do sedam posto, uglavnom zahvaljujući kineskom i američkom izvozu.
Maesrk se bavi prijevozom kontejnera. To je drugi segment koji je posljednjih mjeseci vise rastao od bulk segmenta. Tako da nema mnogo veze sa ATPL.
-
Ne nego je bilo obratno. HPB nije dao kredit, pa su ga pokusali ishoditi preko HBOR-a.
https://www.jutarnji.hr/vijesti/crna-k…etnika-15068388
HPB mu odbio kredit
Za svoje usluge lobiranja u HBOR-u, Milenko Bašić je Rimac, tvrdi USKOK, nagradio u kolovozu 2019. jedrenjem u vrijednosti 2000 eura. Osim kod HBOR-a, Bašić je, tvrdi Uskok, pokušao ishoditi i 50 milijuna eura kredita od Hrvatske poštanske banke (HPB), obećavajući direktoru HPB-a da će mu se odužiti, no on ga je odbio također. Uz Gabrijelu Žalac novim je proširenjem osumnjičen i ravnatelj Hrvatskoga operatera distribucijskoga sustava (HOPS) Tomislav Plavšić, koje se sumnjiči da je CEMP-u na traženje Josipe Rimac osigurao zaključivanje ugovora potrebnih za daljnji razvoj, puštanje u rad, proizvodnju i prodaju električne energije za vjetroelektranu iako je znao da CEMP ne ispunjava potrebne uvjete. Naime, tvrdi USKOK, Plavšić je zaključio Ugovor o korištenju mreže s CEMP-om iako CEMP "nije dostavio dokaz o vlasništvu odnosno nekom drugom stvarnom pravu na građevini koja se priključuje na mrežu".
U Zabi je slično kao u HPB-u samo je milje iz kojeg potječu komitenti malo drugačiji i Zaba ima mnogo vise retaila kojem opet izlazi u susret po potrebi. Samo moraš znati “pravog referenta”. Iako, posljednjih godina su uvjeti odobravanja redovito strozi i vise podložni internim i eksternim provjerama odnosno provjerama kreditne izlozenosti. Kredit je ugovor dviju ili vise ugovornih strana i kao svaki ugovor podložan je pregovaranju i promjenama uvjeta do sklapanja, pa i nakon sklapanja ugovora.
-
Mislim da je Mittko dao dobar point. Na sve, pa i na ATPL treba gledati cum grano salis. Argumenti, argumenti i na kraju još jednom argumenti.
-
Apsolutno se slažem, takvu glupost da vas nazove Rimac ili Žalac, i vi na račun toga date 30 mil € kredita, sa povoljnijim uvjetima i manjim zalozima, ne da je glulo, već idiotski....
Nemoj trolati zalozima i uvjetima. Kredit se može mijenjati na uvjetima kreditiranja vezano na njegovu rizičnost, rocnost i uvjete kreditiranja u skladu s tim rizikom, al da će ti netko dati kredito bez instrumenata osiguranja - neće. Osim ovih retail kojih je sve manje u ponudi.
I Zaba daje kredite određenim skupinama kao VIP klijentima povoljnije uvjete kreditiranja, a velik broj njih ne može svaki mjesec sastaviti kraj s krajem i o financijama nema pojma.... pocevsi od naših kazališnih i filmskih glumaca, preko estradnih umjetnika pa nadalje. U Zabi valjda znaju razloge zašto to čine.
Slično su piskarali na Podravci o prodaji dionica kad je došla Dalic na čelo firme. Sad će gledati sa tribina kako dionica raste i nadam se shvatiit da ne treba robovati isključivo stereotipima i kuloarskim i medijskim pisanijama.
-
Zaista ne znam sto sve može pisati u ugovoru. Al znam da je moguće sklopiti dugorocan ugovor sa promjenjivom komponentom i da je to uobičajeno. Dakle, ako nešto odstupi za vise od nekog postotka onda se primjenjuje unaprijed ugovoreno odobrenje odnosno korekcija ugovora ili se on naprosto veže za kretanje nekog indeksa ili cijene obicno sa nekim vremenskim zaostatkom.
-
Pa koliko sam ja primjetio strategija ATPL je da polovinu flote drži na “spotu” (do godine dana), a polovinu na T/C ugovorima (na razdoblje dulje od godinu dana). Dakle, lovi se neki prosjek, a ako i kada vozarine rastu u dugom roku onda rastu i cijene T/C ugovora odnosno dolazi do njihove periodične uskladbe ili raskida. U ovisnosti o tržišnim uvjetima, ugovornim klauzulama odnosno interesima ugovornih strana.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -
Dakle, to da ovo ili ono piše u ugovoru ne može nitko znati osim onih koji su vidjeli ugovor. Ono sto se dionicari mogu opravdano pitati jest zašto bi netko potpisao tako dugorocan ugovor i fiksirao nešto za sto zna da je jako i kontinuirano promjenjivo. Dakle, ugovori takvog tipa su mogući međutim u pravilu imaju ugrađene i mehanizme prilagodbe tijekom vremena trajanja ugovora. Vjerojatno nitko ništa ne fiksira u tako dugim vremenskim rokovima.
Međutim, za sve ovakve nedoumice dionicari moraju otići na skupštinu i tamo postaviti takva pitanja. Na takve stvari i upite uprava mora dati odgovor. Barem ovakve informacije koje su vezane na razdoblja trajanja ugovora, a odnose s ena prethodna vremenska razdoblja navodnog ugovaranja.
-
TPNG dionica je uvijek bila fundamentalno podcijenjena upravo zbog odnosa vecinskog dionicara prema manjinskim dionicarima. Takva je i danas.
Vozarine za dry bulk su trenutno izvrsne, za tankere srednja zalost, ali Tpng je trenutno podcijenjena dionica, Atpl mislim da trenutno nije uopce.
Ne tvrdim o perspektivi rasta u blizoj niti jedne niti druge nista time.
Za takve tvrdnje moraš dati neke argumente ili usporedbe sa slicnim kompanijama. Ja ne mislim da je TPNG uvijek (bila) podcijenena. Moguće da nije (bila) fer vrednovana. TPNG je malen product brodar i tesko je naći izravnu usporedbu, no usporedba sa vecim kompanijama koje imaju znatno vece flote product i tankera za sirovu naftu ne sugerira veliku podcijenjenost u odnosu na TPNG. TPNG je manje volatilan zbog specifičnosti vezanih na domacu burzu i segmenat u kojem posluje, a kojeg obilježavaju stabilnije vozarine u odnosu na tankerase koji prevoze sirovu naftu.
Nije to tako jednostavno niti bas izravno moguće tvrditi, da je nešto relativno jeftinije u odnosu na nešto ili nekog drugog. To ipak zahtjeva usporedbu i analizu po mnogo vise parametara i pokazatelja.
https://finance.yahoo.com/quote/NAT/key-statistics?p=NAT
https://finance.yahoo.com/quote/ESEA/key…&.tsrc=fin-srch
https://finance.yahoo.com/quote/FRO/key-…&.tsrc=fin-srch
https://finance.yahoo.com/quote/EURN/key…&.tsrc=fin-srch
https://finance.yahoo.com/quote/PXS/key-…&.tsrc=fin-srch
Itd. Itd.
-
Slažem se ali onda neka ne foliraju sa eventualnim otkupom velikih količina dionica.
Ako gledas realno nije da imaju novca za bacanje kao Ht sta kaze kolega da im je bitno udarat po asku iako je podcijenjena s obzirom na imovinu pa s te strane bi bilo logicno da kupuju ali opet nije da imaju love na odmet, drugo u situaciji kada su vozarine ovakve i kada rade u minusu moraju u prvom redu gledat stablinost kompanije, a ne se bavit kupnjom dionica, jer vidili smo na dry bulku koliko dugo trziste vozarina moze biti nepovoljno da bi oni sada smanjivali likvidnost radi stjecanja dionica, a vozarine jos ne pokazuju znakove zivota, jos im jedan brod za manje od mjesec dana izlazi iz TC s cime ce imat 4 broda na spotu, 2 na TC, sta je sa ovakvim vozarinama izrazito nepovoljno, stoga mislim da u prvom slucaju moraju gledat likvidnost sada nego nesto drugo dok jasno ne vide oporavak na trzistu i ne ugovore koji novi dobar TC
HT nije nikad do sada udario po asku. TPNG je ovisno društvo matice na koju je nekolicina kljucnih pojedinaca iz sustava TNPL koncentrirala vlasnistvo i upravljanje. Zbog namjere delistiranja TNPL, manjinski dionicari su prebačeni na TPNG koja je dokapitalizirana novcem mirovinaca uz velika obećanja koja se kasnije nisu ispunila. Neki od mirovinaca nisu sudjelovali u dokapu jer su ih prethodno zafrknuli delistanjem TNPL i prinudnim otkupom znatno ispod fer vrijednosti. Vozarine mogu ići gore ili dolje, al glavnina flote sustava i dalje se nalazi na matici, tako da poslovanje TPNG nije isključivi ni jedini interes Grupe. To je (bio) spin off da se očisti vlasnicka struktura TNPL od manjinskih dionicara i napravi nova “igračka za manjinske dioničare, mirovince i burzu”. Koliko se u tome uspjelo i sto se ostvarilo od prvotnih najava i planova, neka svatko sam prosuđuje.
-
Pa vjerojatno ne foliraju. Kupovali bi oni, ali na mnogo nizim cijenama. TPNG naprosto nije HT, kompanija sa hrpom keša i mogućnosti za generiranje novog keša da može kupovati po ovim ili na svakoj cijeni.
Ovo sto oni povremeno daju neke signale tržištu očito iz njihove perspektive je dovoljno i u tom smislu ne postoji dodatna potreba da se uključuju u kupnju. A ako još k tome nemaju jasno određenu namjenu za te dionice, onda im nije u interesu glumiti “branu”. Trezorske dionice kasnije treba dodjeljivati nekome i/ili ih poništavati. A njima se očito s time trenutno ne da “zezati”.
-
Mislim da pogrešno interpretiraš temeljni zadatak ili zadatke uprave. Njihov zadatak je stvaranje vrijednosti dioničarima, rastom i poboljšanjem poslovnih rezultata u prvome redu ili osvajanjem odnosno zadržavanjem tržišnog udjela ili već jednog ili vise bitnih poslovnih parametara. Ako uprava dobro radi svoj posao, to će se vidjeti na poslovnim rezultatima, a onda i na cijeni dionice. Jedan od posrednih zadataka uprave je i briga za ostale suvlasnike, al to nije temeljni zadatak uprave i zato to da li oni kupuju ili ne kupuju dionice u trezor nije prijeloman trenutak za rast cijene Tim vise jer je brodarstvo ciklicna industrija koja je podložna kretanjima na koja uprava ne može izravno utjecati, već im se (uglavnom) mora prilagođavati. Oni bi vjerojatno kupovali mnogo vise da je cijena znatno niza. S druge strane, treba shvatiti da je TPNG kao ovisno društvo TNPL i ono sto upravu odnsono NO TPNG zanima je njihov interes u TNPL. Zato je TPNG iz perspektive njihova upravljanja, “igračka za raju i male dioničare, (pa i mirovinske fondove, koje su izigrali obećanjem o konstantnoj i sigurnoj dividendi)”, dok se oni kao ključni dionicari Grupe (vlasnici TNPL i posredno TPNG), naplaćuju neposredno iz poslovanja i od TNPL. Njih u tom smislu zanima ponajviše fee kojeg TPNG plaća TNPL za upravljanje kompanijom.... a sve ostalo, odnosno sto ja i ti mislimo o tome, njima je manje važno.... odnosno sporedno im je. Dakle, cijena dionice TPNG na ZSE njima nije presudna za maksmizaciju njihovih interesa u upravljanju Grupom.
-
Još samo 8 radnih dana se ima pravo na 8 kn dividende, a cijena nikako da krene gore.
A vjerojatnost je da će se i nakon isteka prava na nju opet cijena vratiti na ovu razinu, zato čudi da nitko nije htio iskoristiti tih 4-5%.
ja se slažem a tvojom logikom. HT će kupovati dionice u trezor i polako dizati cijenu. Nije to toliko vezano za dividendu nego je to njihova strategija. Podržavanje cijene.
A i sve su jači pritisci od manjinskih dionicara da se isplati izvanredna dividenda. Ove godine je bio jedan takav konkretan protuprijedlog, nažalost većinski se nisu odazvali na nj.