1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Mark85

Posts by Mark85

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • April 24, 2023 at 12:33 PM

    Zato i investiranje je teško. Kad nešto padne 90% ne znači da je jeftino. S druge strane, kad nešto poraste 2x ili 3x na znači nužno da je skupo (anchoring bias). Ja osobno prodajem iz tri razloga:

    1.Kad se priča promijenila i poslovanje je postalo lošije.

    2. Kad sam pronašao nešto bolje.

    3. Kad je dionica značajno precijenjena.

    U slučaju Vlen-a mislim da nije zadovoljen niti jedan od 3 uvjeta. Dakle, rast cijene nije razlog za prodaju, pogotovo ne uz ovakvu inflaciju. Strana zapadna tržišta su uglavnom i dalje preskupa. Teško da Vlen može biti precijenjen kad je p/e oko 6 a budućnost se čini sjajnom. Mislim i da je uprava Vlen-a najbolja od uprava svih firmi izlistanih na ZSE.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • April 19, 2023 at 4:43 PM

    Dodajem da je neto dobit bila oko 40 mil. za 2022., ali je na izvanredan/jednokratan porez otišlo oko 9 mil. kn a amortizacija je obračunata u iznosu od 11.7 mil EUR (što je oko 88. mil kn) i mislim da predstavlja apsolutni rekord za VLEN.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • April 19, 2023 at 3:43 PM

    Kad bi dionica bila na 10 eur, tržišna kapitalizacija VLEN-a bi bila oko 168 mil. EUR. Dobit bi trebala biti oko 16 mil. eur godišnje za p/e 10. S obzirom da je već prošle godine dobit bila oko 100 mil. Kn (amortizacija iznimno visoka) mislim da 16 mil. eur dobiti nije nerealno u narednim godinama, pogotovo ako obnove dok 11. Osim toga, nisu zaduženi a ako i budu, kredit HBOR-a bi trebao biti po OK uvijetima. Crno more više nije konkurencija niti će biti godinama pa bi marže mogle ostati više.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • April 19, 2023 at 11:14 AM

    Prema mojim izračunima, fer vrijednost VLEN-a bi bila 9-10 EUR po dionici. Da Palumbo prodaje svoj udio mislim da bi tražili i dosta više... Čak i ako dođe do tog nivoa i dalje bi bila jeftina. Koliko god dionica raste, p/e je sve manji jer su rezultati svake godine sve bolji. Sjećam se da sam KORF prodao cca x4 od ulaza. Na kraju je išao cca x10. Nikad neću prežaliti ali sam nešto naučio...

  • LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

    • Mark85
    • April 11, 2023 at 5:49 PM

    Zanimljiv protuprijedlog oko otkupa vlastitih dionica... Vlasništvo je dosta rascjepkano među prvih 10 dioničara, bez pravog gazde, tako da bi se uskoro mogao dogoditi sličan scenarij kao kod Turisthotela. Vlasničko preslagivanje bi bilo jako pozitivno za dionicu da malo živne. Biti će zanimljivo pratiti skupštinu.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • April 2, 2023 at 12:23 PM
    Quote from havi

    Dakle, brodograđevni biznis je po svojoj naravi ciklican biznis.

    Lenac je dio sire grupe koja ne kotira na burzi i ima većinskog vlasnika koji drži kontrolu i to potpunu kontrolu nad firmom sto znaci da uprava ima limitirani doseg odlučivanja jer je zaduzena samo za jednu operaciju sire grupe. Očito je da ima posla za sve clanice grupe i pitanje je sto će biti kad ciklus posustane ako posustane. Lenac trenutno ima vise posla, vecu maržu i ostvaruje u dugom roku gledano natprosječan rast. No, ako i kada se jednom situacija u ovom dijelu svijeta izbalansira i smiri, Lenac će izgubiti trenutne kompetitivne prednosti. Osim ako geopolitička situacija ne ostane dugo vremena ovakva. Drugim riječima, pitanje je koliko je trenutan rast poslovanja i dobrih fundamenata održiv na duge staze i kakav to utjecaj ima na vrednovanje. Americki brodovi možda nikad neće na remont na u Crno more, al Lenac ne može živjet samo od popravaka i remonta vojnih brodova. Nitko ne spori da je danas Lenac u daleko boljem stanju nego prije 20 godina, ali i prije 20 i koju godinu Lenac nije bio u tako lošem stanju, već naprotiv, pa su ga ipak tadašnja recesija, pogrešno upravljanje i financiranje doka, skupo stajali.

    VL nije u brodograđevnom biznisu nego u brodoremontnom biznisu. Razlika je ogromna. Brodoremontni biznis nije toliko cikličan. To je kao da uspoređujete proizvođača automobila VW sa lokalnim serviserom automobila koji servisira sve marke automobila.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • March 31, 2023 at 12:29 AM
    Quote from havi

    Zadnji put kad je Lenac ulagao značajna sredstva u dok, prije dvadesetak godina, završio je u stečaju. Ne ovisi poslovanje o doku nego o uvjetima poslovanje i sto drugih stvari. Lenac jaše na valu zatvorenih ukrajinskih remontnih brodogradilišta i rasta ulaganja u vojnu infrastrukturu. To je ciklus. Ali kao svaki ciklus, ne traje vječno. Palumbo dobro vodi kompaniju, al ulaganje samo po sebi ne znaci rast vrijendosti.

    Američki ratni brodovi sigurno neće ići na remont u crnomorska brodogradilišta, čak i ako Ukrajna dobije rat. Bojim se da ni trgovački neće još godinama. Lenac s Palumbom i bez Palumba prije 20 godina kad je završio u stečaju su dvije potpuno različite priče. Ne znam bolju upravu od kompanija izlistanih na ZSE od uprave VL. Ako ne vjerujete, pročitajte sva financijska izvješća zadnjih 6-7 godina. Vidjet ćete konzervativno i oprezno vođenje kompanije, čak i s dozom pretjeranog pesimizma. S druge strane, rade najbolji posao od kad kompanija postoji. Tako da ne vjerujem da nisu dobro razmislili isplati li se dok. Važu svaki eurocent 10 puta.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • March 30, 2023 at 9:56 PM

    Dividenda se isplaćuje kada nema adekvatnog prinosa na investicije u vlastiti biznis ili u druge biznise. Svi razmišljaju o dividendi a nitko ne razmišlja koliko će novih prihoda i dobiti donijeti novi dok odnosno koliko će porasti vrijednost cijelog biznisa kad će moći primati prave grdosije od brodova. Treba se fokusirati na FCF a ne na dividendu.

  • LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

    • Mark85
    • March 14, 2023 at 6:04 PM
    Quote from havi

    https://eho.zse.hr/obavijesti-izdavatelja/view/48116

    Od divke nista, al nismo tu samo zbog divke :)

    Idu na otkup vlastitih dionica, moguće ih je stjecati do 35 EUR po dionici u naredne 5 godine, još bolje od dividende IMHO. Ako stvarno krenu s time, značilo bi dosta za likvidnost. Slična stvar je upalila za ARNT nedavno.

  • ARNT (Arena Hospitality Group d.d.)

    • Mark85
    • February 27, 2023 at 5:39 PM
    Quote from Junius

    Po ovome ispada(isplata max 25% prošlogodišnje neto dobiti) da je gubitak svega 28 milijuna kuna za 4Q, dok je za 4Q21 gubitak bio cca 70 milja kuna, što je IZVAREDNO. Ako sam dobro brzinski izračunao.

    Kad bude otvoren hotel u Petrinjskoj još će se dodatno smanjiti sezonalnost.

  • LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

    • Mark85
    • January 15, 2023 at 6:16 PM
    Quote from nimimada

    Sa Moje dionice

    Tržišna kapitalizacija 11,99 miliona eura

    Novac na računu 4,72 miliona eura

    Dug/kapital 28,81%

    P/B 0,54

    EV/EBITDA 4,55

    Snažan rast profitabilnosti posljednjih godina.

    Nekretnine vode po nabavnim cijenama iz prošlog stoljeća :)

    Ali unatoč navedenom rastu prihoda, rastu profitabilnosti, rastu cijena nekretnina, inflaciji ... unatoč činjenici da je LPLH danas mnogo uređenija tvrtka nego prije 5 godina na ZSE vrijedi 12 % manje nego tada.

    Display More

    To je uistinu jedna anomalija. Međutim, kao što fizika ima svoje zakone, dugoročno ih i tržište kapitala. Posao value investitora zapravo i je da traži anomalije i da bude strpljiv. Određeni discount se može pripisati slabijoj likvidnosti, ali sve više iznad 15-20% po toj osnovi mi se čini pretjeranim. Nelikvidna imovina je i stan u Zagrebu pa se ipak na kraju proda. Kako se ne bi prodalo prvoklasno turističko zemljište na Malom Lošinju bez tereta? Firma je praktički bez duga. Ono što je nevjerojatno je da čak i uz navedeni discount, dionica ne bi bila skupa ni na 400 kn ako se gleda vrijednost nekretnina i potencijal rasta biznisa, prvenstveno kroz kampove. Doći će sve na svoje, za LPLH se ne brinem.

  • LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

    • Mark85
    • October 29, 2022 at 6:27 PM

    "Uslijedio je i nastavak aktivnosti na projektiranjima novih zona i daljnjeg uređenja u kampovima Lopari i Rapoća, te u marini. Također su nastavljene aktivnosti održavanja i popravaka na zgradama i infrastrukturi u kampovima, marini i ostalim objektim".

    Najbolje od svega je da ta zemljišta u kampovima od cca 550000 m2 u poslovnim knjigama vode po cijenama iz 90-tih godina. Ovaj biznis je melem na inflacijsku ranu.

  • LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

    • Mark85
    • October 29, 2022 at 6:19 PM

    Lplh - brutalno dobro izvješće. Dobit oko 12,5 mil. kn na tržišnu kapitalizaciju od 89 mil. kn. Opet jak porast prihoda i dobiti. Turizam i brodogradilište rasturaju. Cijena dionice na burzi bi to trebala popratiti. Uvjeren sam da je prirodna profitabilnost grupe 25-35 mil. kn godišnje. S obzirom na gotovo nikakvu zaduženost, moguća je isplata dividende ili još bolje daljnja ulaganja u gradnju kampova koji bi trebali imati puno veći ROCE od ulaganja u gradnju hotela. Prezadovoljan sam s razvojem u zadnje 2 godine. Nova PU radi sjajan posao.

  • LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

    • Mark85
    • July 31, 2022 at 11:48 AM

    Vidljiv je veliki napredak, treba čekati Q3 kao i kod drugih turista.

  • ADPL (AD Plastik d.d.)

    • Mark85
    • July 28, 2022 at 5:01 PM

    Preživjeti će ovo ADPL, nisu imali sreće s koronom, nestašicom čipova i s ratom u Ukrajni. To je sve viša sila, ništa nije kriva kompanija odnosno uprava. Sada je puno bolje vrijeme za kupnju nego što je bilo po 200 kn, čak i uz ove nepoznanice. Tržišna kapitalizacija je pala za cca 55 mil. eur a otpis je bio cca 7 puta manje od toga. Očito, njima nije problem ugovarati nove poslove na europskom tržištu. Premda, ne bi Rusiju potpuno otpisao, u naredne 1-3 godine je sve moguće. Bezbroj je scenarija. Treba si samo postaviti pitanje da li će ADPL opet raditi dobit od 50-90 mil kuna godišnje. Ako je odgovor da, onda je jako jeftino. Ja mislim da hoće. Mislim da je autoindustrija jako žilava i da ADPL jako dobro pliva u toj industriji.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • June 30, 2022 at 10:02 AM
    Quote from LodeRunner
    Quote from Mark85

    Novac je ostao na računu tog biznisa i nije se dogodilo ništa zbog čega bi dionica trebala pasti 15%.

    Nisu trebali onda isplatiti 90% nego samo promijeniti odluku na 40%. Nije ovo problem apsolutne dividende.

    Kako je i darac11 napisao, ovo je problem odnosa prema dionicarima. Ovo radis samo kada ti se zivo fucka za njih.

    Pa većinski vlasnik nije isplatio ni sebi dividendu. On odlučuje jer je većinski.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • June 30, 2022 at 10:00 AM
    Quote from Moller
    Quote from Mark85

    Zato vam burza daje prilike. Jedan od razloga zašto većina ljudi gubi novac na burzi leži u tome da ne razmišljaju da su vlasnici biznisa tj. ne razmišljaju dugoročno. Novac je ostao na računu tog biznisa i nije se dogodilo ništa zbog čega bi dionica trebala pasti 15%. Vjerujem da uprava može bolje izdvojiti taj novac za daljnji rast nego da ga isplati kao dividendu. Isplata dividende bi značila i oko 2 mil. kn poreza i prireza a to baš nije malo.

    a koje godine je onda najbolje isplatiti ddividendu iz poslovanja, tamo negdje u idućem stoljeću dok se nakupi i smanje se porezi :/

    Ako dionica bude 45 kn za 2-3 godine, mislim da vam dividenda neće biti toliko bitna.

  • VLEN (Viktor Lenac d.d.)

    • Mark85
    • June 30, 2022 at 9:53 AM
    Quote from tenchi0110

    Ali evo ja stvarno ne razumijem logiku.

    Znači, tih 1,17 kn neće isparit nego će ostat u firmi a onda sruše dionicu za 3kn.

    Kaj je nekom to TAJ signal koji je čekao u moru informacija i loših vijesti da si protumači da možda ipak dolazi recesija?!

    Zato vam burza daje prilike. Jedan od razloga zašto većina ljudi gubi novac na burzi leži u tome da ne razmišljaju da su vlasnici biznisa tj. ne razmišljaju dugoročno. Novac je ostao na računu tog biznisa i nije se dogodilo ništa zbog čega bi dionica trebala pasti 15%. Vjerujem da uprava može bolje alocirati taj novac za daljnji rast nego da ga isplati kao dividendu. Isplata dividende bi značila i oko 2 mil. kn poreza i prireza a to baš nije malo.

  • PODR (Podravka d.d.)

    • Mark85
    • June 22, 2022 at 10:30 AM
    Quote from Yieldchaser

    https://danica.hr/bez-vegete-pod…-milijuna-kuna/

    Evo za kolegu alfa ,

    još jedan moj 'druk'...

    Samo joj trebamo dati vremena. Da se dobro ugnijezdi.

    Kakva pemetna analiza Danice. Izuzeti Vegetu iz poslovanja Podravke je kao izuzeti Coca Colu iz poslovanja Coca Cola Company. Vegeta će se uvjek dobro prodavati ali Podravka mora raditi i na novim proizvodima i brendovima.

  • LPLH (Lošinjska plovidba d.d.)

    • Mark85
    • June 2, 2022 at 11:55 AM

    Kupuje se sve što CERP postavi, jedna od najjeftinijih i najsigurnijih dionica u RH. Kampovi su jači od hotela, samo neka postavljaju i nove mobilne kuće (zemlje u vlasništvu imaju na bacanje) i poboljšavaju infrastrukturu i evo nas na 200.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™