Display MoreNisam očekiva da budno pratite pošto “znate” da bulkeri idu u propast 😜
vidite koliko pratim kad sam tekst preletio za doslovno 15 sekundi i vidio samo pokoji dio pa postavljam pitanja na koje su odgovori u tom istom linku.......ali potrudit ću se pročitati.......
samo se držim svojih očekivanja, pretpostavki i predviđanja koja sam si postavio prije neko vrijeme i za sad sve ide po tome.......za to je potrebna disciplina i vjera u svoje razmišljanje (pokazalo se dobro) , a kad i ako moje razmišljanje bude drugaćije ili me tržište demantira (ne oni lažni bounce navlakački rastovi bez prometa koji se pojavljuju s vremena na vrijeme) napravit ću "reviziju"......
neznam baš da sam rekao da znam da bulkeri idu u propast ali znam ono što vidim i za sad dobro vidim, kad ne budem vidio pogledat ću bolje.......
"problem" foruma je opčenito ćim napiše netko nešto što nije raketa odmah je katastrofićar i predviđa propast......a to nije baš tako.......svi koji hoće vide i trenutnu situaciju i situaciju u zadnje vrijeme pa neznam zašto bi trenutno očekivao zlato doba kad vidimo da tako nije......znamo i onu dobru situaciju od prije ali ne gledam u retrovizor jel to je bilo i prošlo i garancija je samo za frontalni sudar i pogibelj dok stalno gledaš nazad........ako vozarine opet brzo odu na 20+ i +dobri razulati od prije to bi bila dobitna kombinacija (ali toga na vidiku nema a ni u očekivanjima) a do tada, spot je loš, ide prema još lošijem, 7 brodova će u nekom trenutku hvatat te vozarine ili več hvataju pa neznam od kuda bi tu mogli očekivati čuda ako ne dođe do bitnije promjene a ni predviđanja za ovu i sljedeću godinu za sad ne vode velikim očekivanjima.......ali držimo se ove god. za sada......"dajana" je još prije koji mjesec počela dogovararati vožnje oko break evena za 2023 da se osigura od gubitaka.......atpl je prije rasta 2021 dogovorila dugoročne da se osigura od velike zarade.......izgleda kao bitna razlika u strategiji......"vidjet ćemo kak bude", to može bit moja strategija ali ne može bit strategija poduzeća.......vidim u onom tekstu da tu ima i neke nove "kardio strategije".....što reći na to......kupovina brodova na vrijeme izgleda nije bila strategija pa da plove cijelu 2021 i 2022 i odlično zarade......fijasko dividende i odgode.....bitno je pitanje i kakve će vozarine novi brodovi ostvariti ako već nemaju relativno dobar ugovor.......ako market tad bude dobar, ok, ali imam na umu i veliki oprez da ako tako ne bude, 2 nova + 7 na spotu + 4 dugoročna koja bi tom slučaju također "vozila loše" ne bi bila nikako dobra kombinacija........
ako je netko drugaćije procijenio i/ili odlućio ostati kroz loše razdoblje to je njegova strategija i razmišljanje i sve ok......
u bull marketu mogu glavom kroz zid ili bar pokušat a u bearu nema smisla da razbijem glavu i ne buedm više tako lijep ........
Slazem se sa vecinom...ali u toj cijeloj prici treba ukljucit i:
1. trenutnu bilancu (kes na racunu, obveze, itd) koja je oku ugodna i trebat ce barem 2 godine losih vozarina da se to razbuca...
2. trenutnu cijenu dionice...trenutno nije ni 2x od 190kn iz ozujka 2021, a u medjuvremenu je imala EBITDA-u barem 600 mil kn...ne mislim da je cijena jeftina vec da nije skupa...u skladu sa marketo
3. sezonalnost biznisa...trenutno smo u najgorem dijelu godine, taman pred kinesku NG...i teska je depresija (za bulkove) gdje god pogledas (od spota, futuresa, raje na forumu...crnilo)...najcesce tako, ili slicno, izgleda dno
4. Treba definirat sto su to "lose vozarine", cisto za info, na 12,5k USD/d ATPL ima neto dobit oko 1k USD/d po brodu sto na utilizaciju od 93% daje godisnju neto dobit oko 30 mil kn godisnje (20kn po dionici)...sto je po meni, obzirom na stanje bilance, trenutnu cijenu i dugorocni outlook i vise nego dobro
5. Dugorocni setup je jako dobar, rasta flote sljedecih 5 godina skoro pa da ni nema niti ga je moguce povecat...iskljucivo ovisimo o potraznji, a shipping je savrseno efikasno trziste gdje poremacaji od 1p.p. na strani potraznje poprilicno utjecu na vozarine...a potraznja, na globalnoj razini, kontinirano raste...hocu reci da samo jedna "sitnica" (odluka Kine) moze dovest do tektonskih poremecaja...isto tako, novi ekoloski zahtjevi dodatno ce smanjivat ponudu brodova (manja brzina), a potencijalno "loše vozarine" ce ubrzat scarp pa ce bit potrebno jos manja promjena na strani potraznje da katapultira vozarine
6. Dobro se drzi cijena ATPL, tesko pada, vozarine moraju padat tjedan dana da padne 2%, nema panike (za sad) i kad/ako krene gore nece bit bas lako stec dionice...zato su meni ove razine i vrijeme kad je nitko nece idealne za lagano kupovanje
Hocu reci da nije sve tako crno, situacija nije bajna, ali niti losa...i nitko (ni ovdje ni vani) nema pojma kakva ce bit godina...ja se, obzirom na ogranicenu ponudu i proslogodisnju slabu potraznje od Kine pri cemu su bulkovi svejedno vozili profitabilno kladim da ce ove godine Kina malo pojacat aktivnosti i da ce godina bit profitabilna...a i cijene commoditesa su sasvim pristojne tako da ni tu nema vise znacajnih barijera da Kina zagrabi malo jace...
Duga je godina i sigurno je da ce se, kao i svake godine, izmjenjivat depresija i euforija...i na tu kartu treba igrat shipping...
Sretno svima!