1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Parica

Posts by Parica

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Parica
    • April 15, 2021 at 9:48 AM
    Quote from tin

    Čudno čišćenje po asku jučer...danas nema onih velikih naloga na prodaji.

    Kupac je stiskao prodaju (dok su vozarine padale) i sad, kad je pokupovao sto je mislio, je dignuo rampu...

    Za par dana, doci ce svima iz guz.ice u glavu da velikih prodajnih naloga vise nema...

  • Brokeri i brokerske naknade

    • Parica
    • April 6, 2021 at 7:23 PM
    Quote from D_artagnan

    Ne nađem temu dali to ima.

    Nisam odavno pratio koji su sve aktivni brokeri na HR tržištu i koje naknade imaju, mjesečno, pa minimalna naknada, i % od transakcije ?

    Agram Brokeri...

    Provizija 0,3% po transakciji ili naknada 19kn (odnosno ako je transakcija veca od 6.000kn placas samo 0,3%).

    Promjena cijene i kolicine unutar istog naloga tretira se kao jedan nalog...

    Samo preko njih trgujem i (pre)zadovoljan sam...

  • THNK (Tehnika d.d.)

    • Parica
    • April 3, 2021 at 11:50 PM

    Kako stvari stoje, cijena u preuzimanju bi trebala biti 250kn (paket ESOP-a) koliko je iznosila najveca cijena stijecanja "ekipe" u zadnjih godinu dana prije nastanka obveze za preuzimanje...

    Problem je sto do ponude nece doc...

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Parica
    • April 1, 2021 at 8:23 PM

    Nezavisnost/rat je krenuo zbog zelje da se rjesimo ugnjetavanja privlegirane kaste (partije)...30 godina nakon, samo se stoljece promijenilo..sve ostalo je isto...a ovaj sitni napredak je dosao po inerciji jer sve napreduje pa i ovo cudo od drzave...

  • PBZ (Privredna Banka Zagreb d.d.)

    • Parica
    • April 1, 2021 at 6:42 PM

    Skoro pa sam siguran 100% da MF-ovi ne smiju imati dionice drustva koje ne kotiraju na TK. MF trenutno kupuje dionice jer ima siguran prinos od cca 2%.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • March 31, 2021 at 10:22 AM
    Quote from Manu

    Ako se dobro sjećam promet od 500 000 na tjednoj razini značio bi ubrzani prijelaz na modalitet kontinuirane trgovine. A baš ovaj tjedan je skraćen kao i sljedeći.

    Tocno...

    Za sada u ovom tjednu ima 150 tis kn prometa

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • Parica
    • March 30, 2021 at 8:16 PM
    Quote from Obrazovanje

    Isprika za prilog, tribalo je biti:

    Kolega krenulo Vas je...dajte produzite crtu barem do 196kn...

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Parica
    • March 30, 2021 at 8:00 PM

    Prodaja OPTE nam je zadnja slamka spasa da TK malo zivne...

    Nadam se da ce se uskoro prodat...po bilo kojoj cijeni...svaka cijena ce bit dobra za ostale dionice

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • March 27, 2021 at 10:03 AM
    Quote from Flight
    Quote from mitkko

    Sada smo na temi TA - komentiramo graf, a graf mi izgleda tako kako sam pokazao, i pro i contra. Ako se šalica i razbije, neće biti prva koja se razbila. Za sada nemam razloga vjerovati da će se razbiti.

    Ako znaš nešto o dokapitalizaciji i fundamentima, molim te da to podijeliš s nama na temi JDPL, ja o tome ne znam ništa osim onoga što je uprava objavila. Budući da su se sada vjetrovi promijenili i perspektiva brodara je dobra, ja da sam u upravi ne bih srljao sa dokapitalizacijom. U svakom slučaju, ne znam kakve će uprava donijeti odluke, zato do daljnjega gledam graf i prilike na dry bulk tržištu, i shodno tome trgujem.

    Kako si već primijetio, ja sam oportunist koji je spreman riskirati ako je risk/reward povoljan :)

    Pa ja isto komentiram jednu od mogućnosti da se uzorak promijeni promjenom bitnih uvjeta na tržištu odnosno u okrilju kompanije. Ti ne bi srljao.... al ti o tome ne odlučuješ. Ti jedino o čemu odlučuješ su tvoji papiri. Onaj tko je potencijalno bio u dealu taj odlučuje i taj vjerojatno neće htjeti dokapitalizirati po većoj nego po manjoj cijeni, a cijenu su podigli sitni špekulanti. Ionako je sve bilo pripremljeno da se dokap napravi po 10 kuna, pa ako će ići onda će vjerojatno ići po toj cijeni. Ako neće onda neće.

    No, Jadroplov si ne može dopustiti dočekati sljedeći downturn bez novog kapitala jer ga vjerojatno bez njega vise neće biti. I to treba imati na umu i to crtkarijama nećeš pokazati. Hype je tu i dalje traje, ali aanaliza se ne temelji samo na sbbkbb crtežima nego i stvarnim činjenicama u i oko kompanije. Pogotovo ako su javno dostupne i poznate.

    Kako je godina krenula mogao bi JDPL imati preko 30mil kn neto dobiti...i vise, ali sam konzervativan i bojim se napisat...

    Trenutni MCAP je oko 28 mil kn...

    Ako bude dokap po 10kn u teskoj smo pari...ojacat ce bilancu i postat ce zanimljiv siroj publici...

    Sto se mene tice nek dokap odmah sutra bude po 10kn...mene je strah spajanja dionica (npr. 5 u 1) i dokapa po cca. (2kn)...zato imam malu kolicinu...

    A ako ne bude dokapa, ode JDPL u svemir...

    Uglavnom, nakon izvjesca q1 ocekujem zestoki rast i ulazak u modalitet kontinuirane trgovine...

    I da, JDPL raste dok ATPL stagnira...sto ce se dogodit s cijenom kad (ako) krene ATPL???

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • Parica
    • March 26, 2021 at 8:04 AM

    Ajmo svi "stat na balun"...

    Svi smo tu da se informiramo, nesto naucimo i naravno zaradimo...izumiruca smo vrsta (ulagaci na ZSE) i zalosno je citat kako medjusobno ratujemo...ionako imamo i previse vanjskih "neprijatelja"

    Mozemo i trebamo bolje...rastimo zajedno!!!

    A sti se tice nasih miljenica evo moj mali doprinos temi:

    Tek u ovom ludjackom rastu vozarina je vecina shvatila da je zadnjih 4-5 godina ATPL bila precijenjena nekoliko puta...pa NAV joj je godinama bio stalno blizu 0...sada su se cijena i vrijednost priblizili i postala je investibilna...medjutim ne moze se 12 losih godina ispravit u 1 kvartalu i trebat ce dosta vremena da "stanu na noge", a makroekonomski podaci (potraznja/ponuda) pokazuju da je realno za ocekivat visoke vozarine u duzem razdoblju..izvanredno je sto se ovaj rast dogodio u tradicionalno najgorem kvartalu i sto traje vec preko 90 dana...

    Kod TPNG je situacija suprotna, imaju jaku bilancu i vlasnicku strukturu, ali su dva tradicionalna najjaca kvartala plovili u minusu, makroekonomski podaci su solidni (ali ne i izvanredni) i trenutno nema nekih faktora za ludjacki rast vozarina...ovdje su ulaze na temelju trenutacne podcijenjenosti dok kod ATPL temeljem buducih predvidjanja...kod ATPL q1 i q2 bi trebali bit dobri/odlicni dok kod TPNG ne ocekujem pozitivno poslovanje...

    Naravno da se situacija moze promijeniti u trenu...svatko nek odluci za sebe sto mu je draze...

    P.s. ispricavam se kolegi Neu na "teskim" rijecima i pruzam ruku mira🖖🖖🖖

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • Parica
    • March 25, 2021 at 8:11 PM
    Quote from Marin83

    Ovde sam malo više od 4 miseca, a već mi je ovo kokošarenje za pro i kontra na bilo kojoj dionici toliko postalo bezveze, da vam mogu reći da ne postižete nikakav efekt.

    Stvarno mislite da ekipa koja je akumulirala svoj kapital kroz štednju i ulaganje tokom godina ili desetljeća da će slušati što tko piše i na temelju toga donositi odluke?! Eventualno možete ošišati( i to jednom) nekog bogatog nasljednika, kojemu je lova pala sa neba. A i taj će poslije toga sparkirati svoj novac na banku ili uložiti u beton, a ZSE će dobiti doživotnu negativnu reklamu.

    Svrha financijskog foruma bi trebala bit raspravljanje i izlaganje misljenja temeljenog na cinjenicama i(li) predvidjanjima te transfer znanja i podataka...u suprotnom nema smisla i ne sluzi nicem moralnom...

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • Parica
    • March 25, 2021 at 7:57 PM
    Quote from Neo

    Koega Parica neki dan hvali Tpng, a danas je mozda iskrcao i odmah prigovor sto nije fer i korektno. I onda to isto "drukanje" radi preko mojih tekstova.

    Evo tablica vozarina za TC prije 6 dana gdje se vide vozarine za TC po 14.000.

    Pretpostavljam da je TC danas cca 16.000-17.000 sto za Tpng znaci poprilicnu dobit i sigurnu plovidbu dugorocno.

    BCTI i dalje u porastu. Skok indeksa sa 480 na 674 i nije malo.

    Laz na laz...nista cudno od Vas

    Tc na danasnji dan

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Spot jucer

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Prosjecni break-even...

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ja ludji sto uopce ulazim u raspravu...

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • Parica
    • March 25, 2021 at 6:32 PM
    Quote from Neo

    Ne znam sto je sporno u svemu. Suez je blokiran, brodovima treba puno vise vremena za istu robu sto povlaci vecu potraznju i vece vozarine.

    Vozarine su vec na dobrim razinama pri kojima Tpng moze opet akumulirati povecu dobit. Firma dobro posluje i prema BV i dobiti je podcijenjena poprilicno. I 2020g je bila dobit. Ove godine ce opet biti, a i veca jer avionski promet se dize i potraznja raste. Projekcije su odlicne.

    Na kraju godine ide nova revalorizacija i opet ce BV na 80+ kn. Free float je malen i kad tad cemo ugledati efekt nedostatka dionica. Ovi sto su izbacili prodaju na 47k ce se u ponedjeljak skloniti. Rekao bi plasenje trzavih rucica. Promet raste...probijanje 47kn otvara put tehnicki ka puno vecim razinama -60kn.

    Pa daj prestani, pretjerao si...zadnjih 7 dana lupetas da trenutno plove sa dobit sto je potpuna nebuloza..elaboriraj egzaktno svoje predvidjanje...bar pokusaj/nadrukaj...potrudi se bar malo

    P.s. a sto je najgore, spot za MR pada zadnja 2 dana i daleko je od profitabilnih razina...

  • SUKC (Sunce hoteli d.d.)

    • Parica
    • March 25, 2021 at 7:18 AM

    Malo cinjenica...malo graha...cijena???

    1. Jako je prvak svijeta u pregovaranju

    2. Bila su 22 zainterseirana kupca (neobvezujuce ponude)

    3. U finis su usla dva kupca te je blize pobijedi stalno bio americki fond koji je pokleknuo u zadnjim sekundama...ocito je bilo nabidavanje

    4. Cijena je jednaka kao i lipnju 2020. (kad se smatralo da COVID posustaje i da je otplesao svoje) kad se singapurski fond povukao skoro iz sklopljenog posla

    5. MF-ovi su usli po 179kn

    6. Jako je trazio 150mil EUR (190kn/share)

    7. Osim hotelskog biznisa SUKC ima i dosta zemljista na atraktivnim lokacijama

    8. Šeik je kupac

    9. Minimalna cijena u preuzimanju je 145kn (3-mjesecni prosijek)

    Ocekujem cijenu od 180kn/share...

  • SUKC (Sunce hoteli d.d.)

    • Parica
    • March 24, 2021 at 10:07 AM
    Quote from xdado
    Quote from verdi

    nešto onako glasno razmišljam zašto odmah nije objavljena cijena po kojoj je bilo preuzimanje?! do sad je bila takva praksa jer se ništa značajno ne mijenja. pošto ja ovom jaki ne vjerujem apsolutno ništa iz više razloga koje sad ne bi elaborirao da li je moguće da se zvanično proda po manjoj cijeni i resto para da mu se isplati na neki strani račun?

    Cijena se nije ni na LRH objavila dok nije izašla ponuda za preuzimanje tako da ako se nije objavila jučer onda vjerojatno se ne bi ni smjela objaviti do objave ponude.

    Obvezna ponuda za preuzimanje nastaje ukoliko fizička ili pravna osoba, neposredno ili posredno, samostalno ili djelujući zajednički, stjecanjem dionica s pravom glasa ciljnog društva prijeđe prag od 25% dionica s pravom glasa ciljnog društva (kontrolni prag).

    Hanfa odlučuje o zahtjevu ponuditelja za odobrenje objavljivanja ponude za preuzimanje te nadzire primjenu odredbi Zakona o preuzimanju dioničkih društava i u slučaju utvrđenih nezakonitosti i/ili nepravilnosti izriče nadzorne mjere propisane odredbama toga zakona.

    Nakon što Hanfa odobri objavljivanje, ponuda za preuzimanje se javno objavljuje (u Narodnim novinama i putem tržišnog operatera uređenog tržišta na koje su uvrštene dionice ciljnog društva) i traje 28 kalendarskih dana računajući od dana zadnje objave.

    U roku od 10 dana od objave ponude za preuzimanje, uprava ciljnog društva dužna je objaviti obrazloženo mišljenje o ponudi za preuzimanje (Smjernice za sastavljanje mišljenja uprave ciljnog društva).

    Za vrijeme trajanja ponude za preuzimanje, dioničari ciljnog društva koji žele prodati svoje dionice ponuditelju, iste pohranjuju kod depozitara (u Republici Hrvatskoj za nematerijalizirane dionice to je uvijek središnje klirinško depozitarno društvo, a za materijalizirane dionice to je kreditna institucija po izboru ponuditelja).

    Po završetku ponude za preuzimanje, ponuditelj plaća i preuzima sve dionice pohranjene kod depozitara za vrijeme roka trajanja ponude za preuzimanje, nakon čega javno objavljuje izvješće o preuzimanju.

    Objavljivanjem izvješća o preuzimanju završava postupak preuzimanja ciljnog društva.

    https://www.hanfa.hr/trziste-kapita…ickih-drustava/

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • Parica
    • March 24, 2021 at 7:00 AM

    Kolega Neo,

    Mozete li kvantitativno elaborirat kako ste dosli do 50mil dobiti godisnje???

  • SUKC (Sunce hoteli d.d.)

    • Parica
    • March 23, 2021 at 4:40 PM
    Quote from mjanko
    Quote from Flight

    To bi vrednovalo firmu 300 milijuna eura. A toliko nije dobio. A Jako ti ima “malo vise” od 50%.... sto izravno, sto neizravno.... piše ti u dopisu na burzi.(nešto manje od 70% vlasništva).

    Da, sad sam pogledao baš taj dopis, piše da su stekli 4.151.000 dionica .... to bi opet po novinarskoj vijesti davalo oko 36 eur po dionici, što je cca 270 kn ... opet mi se čini malo puno .... a i novinarka je ča je, piše da fondovi imaju 30% udjela, a imaju 15% ... i iz njenog teksta proizlazi da jako za svojih 50.5% traži 150 milja, a zapravo je jako posredno držao 70% .... nema veze, meni je sve preko 200 kn puna šaka brade ...

    Ma meni je i trentna trzisna cijena skroz prihvatljiva...sve preko je odlicno

  • SUKC (Sunce hoteli d.d.)

    • Parica
    • March 23, 2021 at 3:55 PM

    Do sada su novinari bili u pravu...evo jedna stara vijest...Jako je trazio 150mil EUR...

    https://lider.media/poslovna-scena…i-biznis-132592

  • SUKC (Sunce hoteli d.d.)

    • Parica
    • March 23, 2021 at 1:23 PM

    Jako...samo jako...jos samo cijena...prosjek je 145kn...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Parica
    • March 22, 2021 at 7:18 AM
    Quote from mitkko
    Quote from mitkko

    Jel računao tko NAV?

    Evo moja računica. Knjigovodstvenu vrijednost brodova sam preuzeo iz zadnjeg FI, ali sam istovremeno izračunao tržišnu vrijednost prema tablici od Cleavesa. Razlika je 21milijun, što mislim da je korektno. JDPL svake godine radi usklađenje vrijednosti brodova.

    Prema ovome ispada da je NAV 30 kn, P/NAV 0,41. U ovome uopće nisam uzeo u obzir charter premium. Ako to usporedimo sa stranim brodarima koji se prosječno trguju po 1,07, dobijemo dobar prostor za rast cijene, čak 2,6 puta.

    Trenutno su vozarine izuzetne, JDPL trenutno ima 6 supramaxa i svi su na spotu (Bene je prodan, ali još nije isporučen). Ako uzmemo u obzir da je za supramax break-even oko 11.500 USD/day, imamo dobru maržu ovih dana.

    Mislim da će JDPL mnoge ove godine iznenaditi.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Ažurirao sam tablicu za NAV, a dodajem i još jednu tablicu gdje računam break-even.

    Znamo da u slučaju značajnog porasta vozarina snažno rastu i vrijednosti brodova, svjedočimo tome ovih dana. Sada je prema zadnjim podacima tržišna vrijednost brodova za 26M veća od knjigovodstvene iz FI za 2020.

    NAVps sada iznosi 47 kn. Malo mi je čak i nevjerojatno gledati takav jaki rast vrijednosti brodova u tako kratkom periodu.

    U drugu tablicu sam dodao i "present value of charter premium" koju sam izračunao na rok jedne godine uzevši u obzir trenutne TC vozarine, diskontnu stopu od recimo 10% te break-even koji sam izračunao u drugoj tablici. Ideja je da se vidi koliko bi firma uprihodila da sada fiksira sve brodove na godinu dana i kako bi to utjecalo na NAV. Trenutno su 2Y TC oko 15.500 USD, a 1Y vozarine 17.500 USD pa onda konzervativno mogu uzeti da bi mogli uspjeti fiksirati brodove na recimo 16.000 USD. Ovime dobijem da bi "present value of charter premium" iznosio oko 50M kuna u tih godinu dana. Ovako izračunani NAV iznosi 78 kn.

    Malo je bizarno da je MCAP firme trenutno niti 22M kuna!?! Dakle, kupiš cijelu firmu za 22M, prodaš brodove, zatvoriš kredite i ostane ti 76M kn u džepu. Ili još bolje, fiksiraš brodove na tih godinu-dvije dana i onda po isteku chartera prodaš brodove i zatvoriš kredite - tako staviš u džep dodatnih 50M kuna po godini chartera, dakle ukupno 126M kn. Naravno, nije sve tako jednoznačno i banalno, ali je svakako zanimljivo. Ajmo pretpostaviti da sam negdje napravio grešku u izračunu pa cijelu ovu računicu prepoloviti - to i dalje daje 63M kn vrijednosti iznad trenutne cijene dionice.

    Ako gledamo NAVps od 47 kn, onda je P/NAV trenutno 0,28, a ovu drugu varijantu NAV-a neću ni spominjati.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Break-even sam pokušao što točnije izračunati tako što sam uzeo revizorsko izvješće za 2019. gdje su rasčlanjeni pojedini prihodi, troškovi i ostalo. Tako dobivene podatke sam preslikao na podatke iz FI za 2020. Kako još uvijek nekako revizorsko izvješće za 2020. neke podatke nisam mogao skroz rasšlaniti kao što su u 2019., ali zbirni podaci bi trebali biti točni.

    Ovako dobiveni break-even za 2019. godinu iznosi oko 12.500 USD/ship/day, a za 2020. malo iznad 10.000 USD jer su smanjili amortizaciju (posljedica umanjenja vrijednosti brodova), a umanjili su i operativne troškove. Istina je vjerojatno negdje između. Ovi podaci su manje-više na tragu prosječnih vrijednosti za Supre (vidi tablicu ispod).

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    U ovoj tablici sam morao pretpostaviti utilizaciju flote jer nemamo za to točnih podataka, ne znam kada je točno brod Bene prodan pa sam računao da je još cca plovio pola ovog kvartala.

    U tablicu sam upisao i prosječne vozarine za 2019. i 2020. prema BSI indexu. Iz ovoga se može vidjeti da je JDPL postizao dosta lošije vozarine u 2019. i 2020. u odnosu na prosjek. Znam da su u 2019, imali dosta kvarova na brodovima, a onaj jedan brod je (ako se dobro sjećam) bio i blokiran u nekoj luci radi duga, tako da je vjerojatno u tome kvaka, ali ne da mi se sada kopati po starim vijestima - možda se netko ovdje na forumu bolje sjeća.

    Sve u svemu, EBT po brodu će u ovom kvartalu biti odličan. Prosječne vozarine YTD su trenutno 16.000 USD, break-even sam za Q1 pretpostavio da će biti na razini prošlogodišnjeg, utilizaciju sam pretpostavio 95% što mi se čini realnim. Ovako dobijem ukupni EBT za Q1 oko 17M kuna, što je EPS od 10 kn?!? Neka sam mašio pa skinem to 30%, opet je EPS velikih 7 kn po dionici.

    Dobit u Q1 neće biti tolika, ovo je samo operativna dobit. Ovdje nisam uzimao u obzir tečajne razlike i otplatni plan kredita - ukratko, ne znam kolike će imati točno financijske rashode pa sam pretpostavio da će biti na razini prošlogodišnjih. Tečajne razlike ne znam koliki će nered napraviti.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Ne pišem ovo da drukam i bilo koga ni išta nagovaram. Molim putnike namjernike da ovo iskomentiraju, iskritiziraju, dopune... znam da nisam jedini koji u ovo ulaže.

    Display More

    Vise vrijedi ovaj jedan post nego 100strana sra.nja na ATPL...

    P.s. mislim da ste jedini koji ovdje ulaze, ali ne zadugo...vidimo se na palubi😉😉😉

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™