1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 25, 2021 at 8:03 PM

    Najviše je bulkera u zastoju zbog ovog "začepljenja" Sueza.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 25, 2021 at 7:36 PM
    Quote from mitkko
    Quote from mitkko

    TPNG

    I dalje ništa zanimljivo. Cijena je previše puta testirala ovo dno na 42,40 i rekacije su sve lošije. Vjerojatno ćemo ubrzo vidjeti nekakav veći pad.

    Pozitivna stvar u svemu ovome je što ovo sve više sliči na Wyckoff akumulaciju, a što je bullish. U toj varijanti bi se cijena trebala kretati ovako nekako kako sam ucrtao na grafu.

    Nemam ovu dionicu pa ne pratim vijesti. Prodao sam što sam imao ubrzo nakon što u 9. mjesecu nije uspjela probiti 56,50 kn. Zadnje što znam je da im je dosta brodova na spotu, a vozarine su jako nisko, pa je očekivanje za Q4 dosta loše.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    TPNG apdejt

    Lijepo se ovo zakotrljalo. Jučerašnja svijeća se lijepo zaustavila na 40,00 kn, što je bilo prijašnje dno. Mislim da je još za tvrditi da je ovo bilo dno, mislim da ima još prostora za pad, barem ako je suditi po indikatorima koji još uvijek ne ukazuju na preokret trenda. Kota 38,00 kn mi se čini ključnom.

    Pratimo dalje.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    TPNG apdejt

    Stavit ću samo apdejt onog starog grafa, da se može pratiti, vidim da je krenulo drukanje na temi TPNG :)

    Edit: Švrlju na grafu sam morao rekonstruirati jer mi se stari graf obrisao.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 25, 2021 at 7:06 PM

    INGR

    Izgleda da ova dionica više nije u fokusu, evo već dva dana nema trgovanja. Šteta, jer graf izgleda bullish.

    Cijena je pala do 100EMA, probila trendlajn i sada leži iznad 50EMA i iznad Ichimoku cluod-a. Stoch izlazi iz oversold. Da nam je burza likvidnija, kupio bih ovo, ali budući da je stanje tako kakvo je, ovaj graf stavljam jer će moguće biti zanimljiv onima koji su već u dionici.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 25, 2021 at 6:43 PM

    VLEN

    VLEN postaje zanimljiv. Pratim ga zadnjih par dana, cijena je pala na razinu podrške, 11 kn. Tu je i 100 EMA, RSI i MFI rade bullish divergenciju, Stoch je u oversold. Cijena je drugi put pala na 11 kn na manjem volumenu nego prvi put.

    Danas vidimo reakciju na tu zonu podrške. Cijena je trenutno na trendlajnu, bullish bi bilo kada bi ju probila, prvi target je 12,60 kn, a za dalje će biti potrebno vidjeti kako će cijena tu reagirati.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 25, 2021 at 6:29 PM
    Quote from mitkko
    Quote from mitkko

    HT apdejt

    Vidjeli smo odbijanac u toj zoni, ali nimalo uvjerljiv. Ako se ubrzo ne odlijepi, bojim se da će ići dolje ovom drugom trajektorijom.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    ATPL apdejt

    Cijena je došla do prve razine otpora na 192 kn, i mislim da sada gledamo retest ovog bullish pennanta. Cijena je otišla malo niže nego što bih to volio, ali ajde, tehnički još uvijek drži vodu. Ako ne bude većh šokova zbog FI-a, rekao bih da je sljedeća postaja cca 220 kn.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    ATPL apdejt

    Onaj bullish pennant više nije pennat, cijena je sada u nekakvom uptrend kanalu, tako da bi sada bilo već vrijeme da ode opet do vrha kanala, negdje oko 194 kn. Tu je 200 EMA koja je svojevrsna zona otpora, a ujedno je to i razina otpora od ranije. Bilo bi jako bullish ako bi se tu cijena konsolidirala neko vrijeme, to bi ukazivalo na vjerojatni breakout prema 215 kn.

    Cijena se za sada uspješno drži iznad 50 i 100 EMA, bez obzira na agresivne prodavače. Pratimo dalje.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    ATPL apdejt

    Eto nas pri vrhu kanala. Sada bi bilo bullish kada bi se cijena ovdje konsolidirala, to bi ukazivalo na vjerojatni breakout. Prvi target je 215 kn, ali me isto tako ne bi iznenadio niti brzi skok odmah i do 228 kn.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • March 24, 2021 at 4:41 PM

    Od jucer Tesla prima Bitcoin kao sredstvo placanja. Zanimljivo je i da ih nece konvertirati u dolare.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 22, 2021 at 10:44 PM

    China Seen Needing More U.S. Corn to Plug Domestic Shortage

    "China, the biggest corn consumer after the U.S., is still short of the feed grain, and more overseas purchases are likely.

    China’s corn imports could eventually climb as high as 40 million tons this calendar year from 11 million tons in 2020, according to Meng."

    https://www.bloomberg.com/news/articles/…mestic-shortage

  • Birtija

    • mitkko
    • March 22, 2021 at 1:49 PM
    Quote from buMBum

    Ipak, samo je novac u pitanju!

    ..., a novac kvari ljude :)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 22, 2021 at 1:28 PM

    Singapore — Supramax bulkers in the Asia-Pacific region are attracting steep spot freight rates on the back of a growing minor bulk trade and tonnage tightness caused by ships held up at Brazilian ports for grain loading.

    Many market participants though forecast spot rates to appreciate rapidly. "Charterers may have to pay up with how fast the markets are moving. I don't believe charterers have the negotiating power [now]. Rates are going up and up every day, they might have to just take the lowest they see on the day," said the first source.

    https://www.spglobal.com/platts/en/mark…-lng-worldsteel

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • March 22, 2021 at 12:51 PM
    Quote from st-brajo

    ma sve je to ništa.

    ja čekam da mitkko izbaci Mitkkoin ili da svoju firmu izlista na ZSE.

    tu bi odmah kupio manjinski udio.

    čovječe, tip ne spava, a na bilanci imaš biznis, dionice i crypto.

    btw., imaš li još i neku nekretninu pod rentom, pa da sve fino zaokružimo? :S

    Haha, imam i nekih nekretnina, ali ih ne rentam, zahebancija je to sa najmoprimcima, stoje mi prazne i ne znam što sa njima :) Nešto od toga sam kupio, a nešto sam i sam sagradio :) Sada ću ih vjerojatno prodati jer su cijene otišle u nebo, pa ponovo izgraditi nešto novo.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 22, 2021 at 8:11 AM
    Quote from zlocesti

    Fibo je od vrha ever do dna u ozujku.

    Kolektivno pamcenje

    To je, rekli bi, legitimno :) :thumbup:

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 21, 2021 at 10:55 PM

    Vidim da dosta vas vuce Fibo linije drugacije od mog shvacanja kako bi se one trebale koristiti. Primjer sada na OPTE, zasto vucete od pocetka ovog rasta pa do trenutno najvise cijene? Sta time dobivate? To ima smisla samo ako mislite da je odradjeno svih 5 valova impulsa i onda sada trazite retracement, a vidim da svi mislite da slijedi 5. zavrsni val, pa mi to onda nema smisla.

    Ako trazimo retracement ovog trenutnog vala (u ovom slucaju je to cetvrti), onda valjda trebamo Fibo vuci od pocetka prethodnog vala (treceg), a ne skroz od prvog vala - time se nista ne dokazuje.

    Jel nesto krivo gledam?

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 21, 2021 at 5:16 PM

    Ajmo tehničari, da vas vidim kako baratate sa Elliottom, pomozite drugaru. :)

    Pokušavam savladati ovu tehniku - puno je mogućnosti, pravila, varijacija... nisam stručnjak pa zato molim da me korigirate.

    Idemo se okušati na primjeru OPTE.

    Ako dobro gledam, ovo bi mogao biti primjer impulsnog vala sa extended 3. valom. 2. val se korigirao u jednostavnom (abc) obliku, a ovo što sada gledamo bi mogao biti 4. korektivni val. Ako primijenimo pravilo alternacije (2. i 4. val se obično izmjenjuju u kompleksnosti), 4. val bi mogla biti (abcde) korekcija u obliku trokuta koji se nazire. Korekciju su se odradile školski - 2. val do 0,5 Fib, 4. val do 0,382 Fib.

    Ako uzmemo u obzir da je duljina 5. vala u ovoj varijanti sa extended 3. valom najčešće jednaka duljini 1. vala, onda je target negdje oko 7,25 kn.

    Na grafu sam negdje zanemarivao ove neke visoke wickove - ZSE je dosta nelikvidna pa mi se ti wickovi ne čine nešto posebno značajni, a dosta iskrive sliku.

    Za početak vala sam uzeo dno iz 10. mjeseca prošle godine, što je dno onog starog Adam&Eve patterna, a ujedno se dobro uklapa u flat varijantu abc korekcije koju smo vidjeli zbog korone.

    Šta mislite?


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • March 20, 2021 at 9:33 PM
    Quote from alias
    Quote from mitkko

    Mislim da nije tako. I ja sam to mislio, ali zbog novog računovodstvenog standarda MSFI16 i oni se sada knjiže u imovinu. Mislim da se u imovinu knjiži ne njihova vrijednost, već vrijednost ukupnog iznosa najma (za razliku od leasinga gdje se knjiži ukupna vrijednost), to nisam siguran, ali bi imalo smisla. Ako se dobro sjećam, ti brodovi u u trogodišnjem najmu. Zbog istog razloga su im prividno naglo rasle i amortizacija, kamate i dug, pisao sam već ranije o tome.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ok. Nisam znao ni ja. Onda dignemo za 130mil kuna. I dalje su brodovo precjenjeni za skoro 250mil kuna. Jel pošteno? Pa dobijemo P/NAV 1,1 sto je vec u nekim granicama normale, a ne teške podcjenjenosti

    Nema mi smisla da se knjiži cijela vrijednost broda, vjerojatno samo vrijednost tog trogodišnjeg najma, to mi jedino ima smisla.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • March 20, 2021 at 9:21 PM
    Quote from alias

    Oni su u bareboat charteru tj. nisu njihovi, pa se ne ubrajaju u imovinu.

    Mislim da nije tako. I ja sam to mislio, ali zbog novog računovodstvenog standarda MSFI16 i oni se sada knjiže u imovinu. Mislim da se u imovinu knjiži ne njihova vrijednost, već vrijednost ukupnog iznosa najma (za razliku od leasinga gdje se knjiži ukupna vrijednost), to nisam siguran, ali bi imalo smisla. Ako se dobro sjećam, ti brodovi u u trogodišnjem najmu. Zbog istog razloga su im prividno naglo rasle i amortizacija, kamate i dug, pisao sam već ranije o tome.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 20, 2021 at 9:13 PM

    Skužio sam grešku u tablici NAV-a, ne valja vrijednost 1. broda, nešto sam zbrljao u formuli za interpolaciju cijena. Ispravak je u nastavku.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 20, 2021 at 8:43 PM
    Quote from Kvark

    Procekirala sam izracune. Sve mi se cini ispravno i prilicno konzervativno.

    Usporedila sam iznose vozarina i troska koje sam koristila kod izracuna predvidjenog rezultata za 1Q/2021 za Atpl.

    Za Supramax na spotu sam predvidjela prosjecnu vozarinu 16.000 $ (identicno iznosu u tabeli iznad) te trosak u iznosu 10.200 $ (u tabeli iznad je 10.182 $). Bila sam 18 $ manje precizna, uz uvjet da se trosak za isti brod ova dva brodara mogu usporediti.

    Cini se da ce rezultat za 1Q biti dobar. :thumbup:

    JDPL za razliku od ATPL ima sve brodove na spotu. Inače im se to nije bilo pokazalo pametnom odlukom, ali sada će zato ekstra profitirati.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 20, 2021 at 8:29 PM
    Quote from harpun
    Quote from harpun

    https://novac.jutarnji.hr/novac/aktualno…-pogon-15051407

    Tržište je u ovom trenutku za ovaj dio godine najbolje u posljednjih deset godina. Vozarine su u ovom trenutku dosegnule 12.000 dolara po danu. Prošle godine su u ovo doba godine bile između 3.000 do 4. 000 dolara. Početkom 2016. godine vozarine su bile na povijesno najnižoj razini. Granica održivosti je oko 5.500 do 6.000 dolara po danu“, pojašnjava Kovačić.

    ne znam jesi li vidio

    Vidio sam... tu je vjerojatno mislio na OPEX, taman sam ga i ja tako približno izračunao - vidi tablicu, kod mene je 5.852 USD. Ja ovdje računam break-even, gdje su uračunati i preostali troškovi - G&A, amortizacija i troškovi financiranja.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 20, 2021 at 8:12 PM

    Edit: mcap je 22M, po likvidaciji firme ostane 54M vrijednosti (ne 76M).

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • March 20, 2021 at 7:55 PM
    Quote from mitkko

    Jel računao tko NAV?

    Evo moja računica. Knjigovodstvenu vrijednost brodova sam preuzeo iz zadnjeg FI, ali sam istovremeno izračunao tržišnu vrijednost prema tablici od Cleavesa. Razlika je 21milijun, što mislim da je korektno. JDPL svake godine radi usklađenje vrijednosti brodova.

    Prema ovome ispada da je NAV 30 kn, P/NAV 0,41. U ovome uopće nisam uzeo u obzir charter premium. Ako to usporedimo sa stranim brodarima koji se prosječno trguju po 1,07, dobijemo dobar prostor za rast cijene, čak 2,6 puta.

    Trenutno su vozarine izuzetne, JDPL trenutno ima 6 supramaxa i svi su na spotu (Bene je prodan, ali još nije isporučen). Ako uzmemo u obzir da je za supramax break-even oko 11.500 USD/day, imamo dobru maržu ovih dana.

    Mislim da će JDPL mnoge ove godine iznenaditi.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Display More

    Ažurirao sam tablicu za NAV, a dodajem i još jednu tablicu gdje računam break-even.

    Znamo da u slučaju značajnog porasta vozarina snažno rastu i vrijednosti brodova, svjedočimo tome ovih dana. Sada je prema zadnjim podacima tržišna vrijednost brodova za 26M veća od knjigovodstvene iz FI za 2020.

    NAVps sada iznosi 47 kn. Malo mi je čak i nevjerojatno gledati takav jaki rast vrijednosti brodova u tako kratkom periodu.

    U drugu tablicu sam dodao i "present value of charter premium" koju sam izračunao na rok jedne godine uzevši u obzir trenutne TC vozarine, diskontnu stopu od recimo 10% te break-even koji sam izračunao u drugoj tablici. Ideja je da se vidi koliko bi firma uprihodila da sada fiksira sve brodove na godinu dana i kako bi to utjecalo na NAV. Trenutno su 2Y TC oko 15.500 USD, a 1Y vozarine 17.500 USD pa onda konzervativno mogu uzeti da bi mogli uspjeti fiksirati brodove na recimo 16.000 USD. Ovime dobijem da bi "present value of charter premium" iznosio oko 50M kuna u tih godinu dana. Ovako izračunani NAV iznosi 78 kn.

    Malo je bizarno da je MCAP firme trenutno niti 22M kuna!?! Dakle, kupiš cijelu firmu za 22M, prodaš brodove, zatvoriš kredite i ostane ti 76M kn u džepu. Ili još bolje, fiksiraš brodove na tih godinu-dvije dana i onda po isteku chartera prodaš brodove i zatvoriš kredite - tako staviš u džep dodatnih 50M kuna po godini chartera, dakle ukupno 126M kn. Naravno, nije sve tako jednoznačno i banalno, ali je svakako zanimljivo. Ajmo pretpostaviti da sam negdje napravio grešku u izračunu pa cijelu ovu računicu prepoloviti - to i dalje daje 63M kn vrijednosti iznad trenutne cijene dionice.

    Ako gledamo NAVps od 47 kn, onda je P/NAV trenutno 0,28, a ovu drugu varijantu NAV-a neću ni spominjati.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Break-even sam pokušao što točnije izračunati tako što sam uzeo revizorsko izvješće za 2019. gdje su rasčlanjeni pojedini prihodi, troškovi i ostalo. Tako dobivene podatke sam preslikao na podatke iz FI za 2020. Kako još uvijek nekako revizorsko izvješće za 2020. neke podatke nisam mogao skroz rasšlaniti kao što su u 2019., ali zbirni podaci bi trebali biti točni.

    Ovako dobiveni break-even za 2019. godinu iznosi oko 12.500 USD/ship/day, a za 2020. malo iznad 10.000 USD jer su smanjili amortizaciju (posljedica umanjenja vrijednosti brodova), a umanjili su i operativne troškove. Istina je vjerojatno negdje između. Ovi podaci su manje-više na tragu prosječnih vrijednosti za Supre (vidi tablicu ispod).

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    U ovoj tablici sam morao pretpostaviti utilizaciju flote jer nemamo za to točnih podataka, ne znam kada je točno brod Bene prodan pa sam računao da je još cca plovio pola ovog kvartala.

    U tablicu sam upisao i prosječne vozarine za 2019. i 2020. prema BSI indexu. Iz ovoga se može vidjeti da je JDPL postizao dosta lošije vozarine u 2019. i 2020. u odnosu na prosjek. Znam da su u 2019, imali dosta kvarova na brodovima, a onaj jedan brod je (ako se dobro sjećam) bio i blokiran u nekoj luci radi duga, tako da je vjerojatno u tome kvaka, ali ne da mi se sada kopati po starim vijestima - možda se netko ovdje na forumu bolje sjeća.

    Sve u svemu, EBT po brodu će u ovom kvartalu biti odličan. Prosječne vozarine YTD su trenutno 16.000 USD, break-even sam za Q1 pretpostavio da će biti na razini prošlogodišnjeg, utilizaciju sam pretpostavio 95% što mi se čini realnim. Ovako dobijem ukupni EBT za Q1 oko 17M kuna, što je EPS od 10 kn?!? Neka sam mašio pa skinem to 30%, opet je EPS velikih 7 kn po dionici.

    Dobit u Q1 neće biti tolika, ovo je samo operativna dobit. Ovdje nisam uzimao u obzir tečajne razlike i otplatni plan kredita - ukratko, ne znam kolike će imati točno financijske rashode pa sam pretpostavio da će biti na razini prošlogodišnjih. Tečajne razlike ne znam koliki će nered napraviti.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    Ne pišem ovo da drukam i bilo koga ni išta nagovaram. Molim putnike namjernike da ovo iskomentiraju, iskritiziraju, dopune... znam da nisam jedini koji u ovo ulaže.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™