1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • June 29, 2021 at 3:54 PM
    Quote from mitkko

    BTC formira nekakav rastuci trokut, trenutno je na rubu breakouta. Hocemo li vidjeti failure, mozda konsolidaciju prije breakouta ili odmah jaki breakout, tek ostaje za vidjeti. Target bi bio oko 40k. Ja sam long od oko 30,7k i gledam da to zatvorim u slucaju da ne uspije probiti ovaj trokut.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Evo ga i breakout.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • June 29, 2021 at 1:13 PM

    BTC formira nekakav rastuci trokut, trenutno je na rubu breakouta. Hocemo li vidjeti failure, mozda konsolidaciju prije breakouta ili odmah jaki breakout, tek ostaje za vidjeti. Target bi bio oko 40k. Ja sam long od oko 30,7k i gledam da to zatvorim u slucaju da ne uspije probiti ovaj trokut.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • June 28, 2021 at 5:38 PM
    Quote from 5. Element
    Quote from trial

    Kinezi stalno luduju, negoduju i rogobore zbog previsokih cijena sirovina, a vjerojatno i prijevoza. Možda misle najaviti neke mjere u znak prosvjeda. Tko će ga znat. Dovoljno su moćni da to možda i mogu jer oni sami generiraju veći dio svega što se u bulk brodarstvu trenutno događa.

    Nitko nije dovoljno mocan da iskontrolira globalno trziste necega sto nema nego to sto nema kupuje.

    Mnogi ne znaju cinjenicu da je Kina najveci svjetski proizvodjac ugljena (proizvodi cak 7 puta vise nego Australija) i treci je najveci proizvodjac zeljezne rude (odmah iza Australije i Brazila). Tako da, imaju oni puno rude, ali imaju i veliku dodatnu potraznju pa su ujedno i najveci svjetski uvoznik.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • mitkko
    • June 23, 2021 at 7:06 PM
    Quote from zlocesti

    ----------

    The US government has

    —Passed three record stimulus bills that cost a combined $4.8 trillion; and

    Handed out over 160 million stimulus checks.

    Now it’s looking to approve a new infrastructure stimulus bill that could cost anywhere from $4 trillion to $6 trillion.

    Vani prognoziraju i inflaciju od 10%

    A burze nezaustavljive. Jedino što mi pada na pamet je shit i fan

    Display More

    Haha, bas, shit i fan :)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 22, 2021 at 10:00 PM
    Quote from bubimir
    Quote from diokidina

    Ja cu to sa njim rijesit.

    Ja u citanju pojedinih postova iscitavam da oni koji nisu kupili ili se dvoume aludiraju na dokapitalizaciju.

    sa predsjednikom uprave? (aludira na dokapitalizaciju) :D

    Treba procitati tekst plana dokapitalizacije. Cak i u ovom clanku pise par kljucnih rijeci na koje valja obratiti paznju:

    "Prema odluci skupštine od prije nešto više od godinu dana, uprava može, uz suglasnost nadzornog odbora, provesti povećanje temeljnog kapitala do najviše 40,9 milijuna kuna, izdavanjem novih dionica." - komentar - ne znaci i da mora.

    "Predsjednik Uprave Jadroplova Branimir Kovačić ističe kako je ovime nominalna vrijednost usklađena s tržišnom, što je osnovni preduvjet za kvalitetan proces traženja dodatnog kapitala, a sam proces odlukom skupštine ne predviđa njegovo hitno provođenje, odnosno ostavljen je petogodišnje razdoblje za njezino provođenje." - komentar - petogodisnje razdoblje.

    “Slijedi prvo utvrđivanje mogućeg interesa ulagača, ali je prioritet osigurati kontinuitet i stabilnost poslovanja, što smo i u uvjetima korone uspjeli postići”, ističe Kovačić." - komentar - ovogodisnjom zaradom vjerujem da ce osigurati stabilnost poslovanja i bez potrebe za dokapitalitacijom, pogotovo ne hitnom i na stetu malih dionicara.

    Ali kako god bilo, dokapitalizacija vise nije mac koji visi nad glavom. Sada ako se i odluce na nju (a osobno mislim da bi to bilo dobro), bit ce u skladu sa trzisnim uvjetima, bez prisile i ne na stetu postojecih dionicara.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 22, 2021 at 9:17 PM
    Quote from bubimir
    Quote from user35

    molim Vas da li netko može pojasniti kako ovo stoji fundametalno?

    ako dobro vidim ovo je čista pržnionica, break even su na cca 14.000 USD vozarine, što je očekivani dugoročni trend prema ALIBRA (HANDY 2YR pdpr).

    eventualna revaloriazacija brodova će malo proljepšat bilancu, ali opet ovo je gledano danas priča za sljedeće max 2 godine...

    ne može se pojasniti, ali postoje oprečna mišljenja...jedino je sigurno da ovdje nismo transparentni, kao i obično kada je u pitanju sprega ekonomije i politike..

    pa kaže nama m. Kovačić-flota broji pet bulk carriera? ;)

    dok..Handymax Trogir 44.000 dwt 2001. je u škveru zbog SS/DD(suhi dok i obnova klase).

    Ista stvar čeka Handymax Split 42.500 dwt 1998., što znači u 3Q,dodatnih 12.5 mil kn troška...

    btw, za svaki dan kašnjenja broda brodar unajmitelju plaća penale..

    Display More

    Dokovanje se amortizira, to nije trosak koji se knjizi u Q3. Takodjer, trosak dokovanja racunam na razini godine u iznosu od 10M kn, kao sto je bilo u 2020., sve pise u tablici iznad.

    Ne pratim inace onaj drugi forum, ali citam sada pa vidim da me onaj Lapad tamo blati. Ne znam koji mu je nick ovdje, ali bilo bi lijepo da se ovdje javi pa da argumentirano prodiskutiramo ono sto ga muci. Ovako to samo ispada frustrirano trolanje nekoga koji nesto dobacuje iz zadnje klupe.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 22, 2021 at 5:05 PM
    Quote from looserst

    @mittko: Zasto je mv trogir u *uposlenost flote out cijeli srpanj? Na jdpl kretanje brodova stoji do 29.06 :/

    Greska :) treba biti od 6.6.-29.06. Nisam se bas pretrgao oko te tablice, nemam podatke pa sam mislio da netko ovdje mozda zna vise da dopuni. Ali kako kaze kolega StatusQuo , mozda i nema puno smisla to pratiti jer se brodovi daju i u podnajam, a onda ne ide zarada u JDPL - to bi nas samo vjerojatno obmanulo. JDPL vozi na TC vezanom za spot, tako da je dovoljno tocno pratiti indeks.

    Ne znam je li gledao netko jucer onaj podcast koji sam stavio na temi Dry bulk, svi brodari govore da trenutno pokusavaju sto vise brodova drzati na spotu jer je sada "harvest time" :), steta je biti na dugorocnom ugovoru. Kazu da se sada nakon 8 gladnih godina nadaju da ce sada biti 2 godine za debljanje :) JDPL kao sto znamo sve brodove ima na TC vezanom za spot.

    Kazu i da asseti imaju jos prostora za rasti za prosjecno 100%, svi kupuju ili planiraju kupovati SH brodove, nitko ne planira novogradnju.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 22, 2021 at 4:50 PM

    Ako dobit u Q2 bude ovakva kako se sada čini, to bi značilo skoro 15 kn dobiti po dionici u samo Q2. Q3 već sada znamo da će biti još bolji (zbog faznog pomaka je efektivno već prošlo skoro pola Q3), tako da je zarada u Q2 i Q3 već veća od iznosa koji su planirali prikupiti kroz tu famoznu dokapitalizaciju.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 22, 2021 at 4:40 PM
    Quote from user35

    Zgodno kolega mitko, ali drz ovime upravlja, njihova popunjenost izgleda nije na 95% kapaciteta jer bi to znacilo da bi po prosjecnoj vozarini 18 tusd kako su napisali u FI za Q12021, prihod bi bio cca 45 mio HRK a oni su zavrsili na 31 mio HRK. Takoder efikasnost RH mngm ih dovodi do pr dnevnog opexa na cca 14 tusd, dok npr ATPL vozi na cca 6,5 tusd.

    To ukazuje sve da ima prostora za rast ali sumnjam da će se dog brzo...

    Mozete ove gore tablice malo pojasniti koliko bi po vama revalorizacija brodova podigla bilancu, 40 mio Hrk?

    Uf, svašta si tu pogrešno napisao:

    • U FI ti piše da je prosječna vozarina 18k USD prema BSI indeksu, a ne da su oni to ostvarili - to pišu da bi pokazali koliko je stanje na tržištu bolje u odnosu na prošlu godinu. Svake godine u izvješćima se to uspoređuje. Te vozarine nije ostvario nitko tko je vozio na TC vezanom za index, a sve zbog faznog pomaka kako sam pojasnio gore u postu.
    • 14,6k USD je break-even za JDPL za Q1, ne OPEX, pogledaj moju tablicu, svi troškovi su ti razloženi. ATPL prema podacima za 2020. ima OPEX na razini 6.250 USD, a JDPL na oko 7.500 USD, dok je break-even za 2020. i za ATPL i JDPL podjednak (JDPL 12.600, ATPL 12.300). Ove godine je OPEX za JDPL porastao iz razloga koje sam naveo u ranijem postu, ali mislim da je to samo jednokratni trošak u Q1, i da će već za Q2 OPEX opet biti povoljniji (osim ako nisu imali neke velike dodatne troškove oko zatvaranja sada ovog kredita prema Alterni). Stavio sam ovakvu tablicu svojevremeno i na temi ATPL pa se brojke mogu usporediti.
    • Da, revalorizacija brodova bi podigla vrijednost imovine za oko 40M kn. Revalorizaciju će vjerojatno raditi tek na kraju godine.
  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 22, 2021 at 4:19 PM

    Evo neka je i ova zadnja tablica ovdje.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 22, 2021 at 4:11 PM

    Vidite ovu tablicu - ubacio sam podatke o troškovima za Q1 da se može usporediti sa 2020., a onda sam pokušao malo se poigrati sa BSI podacima tako da uštimam "fazni pomak" vozarina koji bi najbolje odgovarao nekakvim prosječnim stvarnim duljinama trajanja putovanja, a što bi (ukoliko sam dobro odredio pomak) trebalo odgovarati prosječno ugovorenim vozarinama flote tj. poslovnim prihodima (naravno uz pretpostavku da JDPL uspijeva postići prosječne vozarine u skladu sa BSI indeksom).

    Fazni pomak sam uštimavao preko podataka za Q1, i ispostavilo se da pomak od 45 dana unazad dosta dobro opisuje izračunani TCE na bazi ukupnih prihoda (znam da ovakvim pristupom radim nekakvu manju grešku, ali nema veze, tražim samo red veličine, a za točnije izračune ionako nemam dovoljno podataka). Ove standardne rute koje su sastavnice BSI indeksa imaju udaljenosti 20-65 dana, kako koja, tako da i po tome ima smisla uzeti prosječno 45 dana.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    * BSI rute

    Ovu tablicu OPEX troškova sam malo dodatno pojednostavio, tako da sam i neke troškove koje bi inače išli u voyage troškove ubacio u OPEX radi lakše računice (zanima me samo ukupni trošak, a ne i trošak po kategorijama). U 2020 je cijela flota bila na time charteru, pa to zapravi i nije greška, ali JDPL se bavi i preprodajom goriva, nešto su krivo to gorivo knjižili u prošloj godini pa su im revizori to kasnije ispravljali... ima i nekih relativno manjih izvanrednih troškova, nisam ulazio u tu problematiku i razlagao troškove, zato sam samo sve ubacio u OPEX, a ostale prihode pretvorio u povećani TCE. Tako je vuk sit, a ovce na broju.

    Druga stvar gdje sam napravio vjerojatno grubu grešku je broj brodova u Q1. U jednom trenutku su prodali brod Bene, ne znam koliko dugo je još vozio pa sam pretpostavio da je vozio pola kvartala, iako je vjerojatno i manje. Tu su vjerojatno zato i troškovi po brodu dosta veći, a vjerojatno su imali i dodatnih troškova oko isporuke broda (vidi OPEX za Q1 u odnosu na 2020). Ali ok, za potrebe projekcija poslovanja za Q2 ću i dalje konzervativno koristiti taj OPEX.

    Onda dolazimo do projekcije poslovanja za Q2. Uz taj fazni pomak od 45 dana, sa 5 brodova (Bene više nije u igri), uz pretpostavku 95% operativnih dana, te uz pretpostavku da će ostali prihodi biti na razini Q1, dođem do EBITDA = 37M kn, odnosno neto dobiti = 24M kn. Ovdje su mi nepoznanica još samo tečajne razlike, a koje su u Q1 napravile -2,9M kn. Prosjek vozarina u Q2 prema BSI je bio oko 24.739 USD, a dok je sa faznim pomakom 21.659 USD. Kada u to ubrojim i ostale prihode, dođem do 23.041 USD/ship/day.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    * projekcija poslovanja za Q2


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    * BSI indeks


    PS. Jel ima netko kakve dodatne podatke o postignutim vozarinama za pojedini brod? Ja sam si pribilježio otprilike neke iznose i datume koje sam pokupio ovdje sa foruma, bilo bi zgodno dopuniti ovu tablicu.


    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    * uposlenost flote

  • DRY BULK

    • mitkko
    • June 22, 2021 at 10:04 AM

    Zanimljiv clanak na temu kontejnerasa. Ima puno slicnosti sa bulkerima pa je zanimljivo za procitati.

    Mounting evidence that container crunch will persist until 2022

    Retail inventory-to-sales levels still historically low despite higher spending on services

    Osnovna teorija koja pojasnjava jaki rast vozarina kontejnerasa je da su kupci zbog nemogucnosti trosenja na usluge uslijed zatvaranja gospodarstava zbog Covida poceli vise trositi na raznu robu. Kako je korona poremetila i opskrbne lance roba, skladista su se ubrzano praznila, a sto se moralo brzo nadoknaditi jednom kada su se granice opet otvorile pa je potraznja za kontejnerskim prijevozom eksplodirala. Sada podaci ukazuju na to da ce trebati vise vremena nego sto se ranije ocekivalo da se ponuda i potraznja opet izbalansiraju, te da ce se ove visoke vozarine vjerojatno preliti i na 2022.

    https://www.freightwaves.com/news/mounting-evidence-that-container-crunch-will-persist-until-2022

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • June 21, 2021 at 11:26 PM

    Ja se sjecam vremena kada se na forumu ismijavalo tog Joakima, a ja ga stalno citirao - kako nema pojma, kako ga stvarnost konstantno demantira, i tako. A vidi sada, sada ima prefiks St. Joakim. Kako se stvari mijenjaju, iliti, mijenja se onaj tko se ne mijenja, vise ni sam ne znam o cemu se zapravo radi :) Ali sta je, je, covjek zna znanje.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 21, 2021 at 10:26 PM
    Quote from D_artagnan

    Ako ti je 7k komada dobra kolicina ok, ja da sam uzeo jos malo bi usao u top 10 sa tim malim iznosom u kunama 😂

    Dobro, da, ta definicija "dobre kolicine" je relativna, relativna u odnosu na ukupnu velicinu portfelja, ali i relativna u odnosu na rizicnost dionice. Moglo se uci i u top10 sa relativno malim novcima.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • June 21, 2021 at 10:04 PM
    Quote from BabaLuji
    Quote from D_artagnan

    Ovdje je tako mala kolicina na kupnji/prodaji, da su se samo male kolicine mogle skupiti... slicno kao ulpl, jedino ona jos nije bila na piku, nesto posebno, pa se moze jos cekati da netko proda

    Pa zanimljivo je sad da je Nenad 7000 kom uzeo u tom periodu od pada cijene. Nije nesto ali covjeka veseli. Tako da moglo se skupiti da se pazilo na satu. 😉

    Definitivno se moglo skupiti, samo pomalo, strpljivo i kroz duzi period bez dizanja cijene. Ja znam da sam ja skupio prilicnu kolicinu i to po prosjecnoj cijeni od cca 12 kn :) Rekao bih da tu sijem i Bobana :)

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • June 21, 2021 at 9:59 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from mitkko

    A i ovo je jedna od mogucnosti, mozda cak i izglednija :)

    wyckoff?

    moguće je i to, pod uvjetom da dolar ostane tu di je.

    netko računao i da je medijan kupnje na 36.000, tako da je moguće i da okinu stop loss-evi.

    veliki bear case je 20.000, a tu bi i ja bio kupac.

    btw., negdi je zapelo sa Bitcoin ETF-om kod SEC-a :(

    Display More

    Da, za ovo kazu da je wyckoff akumulacija, i za sada tako i izgleda, a onaj top je bio Wyckoff distribucija. Mislim da sam bio prenio jedan graf ovdje ranije na tu temu. Distribucija je potrajala valjda 3 mjeseca, pa kazu da bi toliko mogla i akumulacija. Trguje se u range-u 30-42k, sada bismo mogli vidjeti spring pa onda znamo sta ide dalje.

    Nisam bas ocekivao ovakav pad, ali izasle su opet neke vijesti da je Kina zabranila rudarima da rudare u Kini (a tamo ih je najvise) i oni sada ovih dana gase proizvodnju i prebacuju svoju opremu u druge zemlje. Kina izdaje svoju digitalni Yuan i BTC im je smetnja.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • June 21, 2021 at 9:26 PM

    A i ovo je jedna od mogucnosti, mozda cak i izglednija :)

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • June 21, 2021 at 9:21 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from zlocesti

    Meni to liči na SHS ?

    niste jedina koja to vidi :S

    To po meni nije desno rame.

  • Crypto? Ulaganje i trgovanje kriptovalutama

    • mitkko
    • June 21, 2021 at 7:22 PM
    Quote from mitkko
    Quote from mitkko

    Ukazala se bullish div na 4h. Sada bi bilo lijepo kada bismo vidjeli odbijanac do negdje 37,5k.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Lijepi odbijanac na BTC. Te divergencije na 4H grafu su uvijek bile dosta pouzdane.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Prva divergencija se vrlo brzo ispuhala, mozda ova druga bude plodnija. Sada bi stvarno bilo vrijeme za jednu vecu zelenu svijecu.

    Na ovom drugom propadu smo vidjeli vrlo velik volumen, mozda je to bila kapitulacija.

    Ja sam long, stop vrlo uzak, malo ispod 31.500. Vrijedi pokusati.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • June 21, 2021 at 7:06 PM
    Quote from mitkko

    Dobar podcast, preporucam. Jedna gospodja iz Clarksonsa ima prezentaciju gdje secira trziste bulkera.

    A Golden Age for Dry Bulk Shipping

    Drugi dio je mozda i jos zanimljiviji, direktori nekoliko brodarskih kompanija pricaju o perspektivama trzista.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™