JDPL
Graf i dosadašnji rast izgleda dosta zdravo. Raste na rastućem volumenu, nema divergencija. 42 kn bi trebala biti dobra zona podrške. Sljedeći uspide target je 63 kn.
JDPL
Graf i dosadašnji rast izgleda dosta zdravo. Raste na rastućem volumenu, nema divergencija. 42 kn bi trebala biti dobra zona podrške. Sljedeći uspide target je 63 kn.
Ne znam, lik je Bakićeva škola. A takav će sve učiniti da zaštiti ili promovira svoju investiciju. Kao i Bakić, on ne smije “omanuti”.
Znam da će zvučati kao hereza al lik se bio toliko zapetljao u margine da je skoro izgorio. Ljudi brzo zaborave. al prije godinu dana on je jedva uspio pozatvarati sve svoje dubioze. JDPL je skrenula barem malo fokus investitora sa njegove investicije, a lik to moguće ne trpi.
Ili je to, ili se priprema neka igra oko JDPL. Vidjet ćemo.
Zanimljivo, u svakom slucaju, tko ce ga znati, puno je tu razlicitih interesa i veliki su ulozi u igri.
Kako god, ja i dalje pomalo dokupljujem na svakom padu, vjerojatno mi je bas Bilbija prodao .
Al ako me sjećanje ne vara, posljednji put kad se JDPL pokusavao privatizirati osim jednog njemačkog brodara, interes je pokazivala Tankerska plovidba koja je sjećam se lobirala po državnim institucijama da se JDPL njoj prepusti. Čak je i škver bio dao ponudu i to najbolju, al Debeljak je htio prebijati nekakva državna potraživanja pa mu ju je CERP to odbio. Radilo se o 152 milijuna kuna odnosno cca 132 kune po dionici.
Zanimljivo, nisam ovo znao.
Uspoređivao sam tablice vrijednosti brodova, usporedio sam zadnje tablice Cleavesa i ovu što je neki dan postao kolega jasko, pretpostavljam da je to tablica od Clarksonsa.
Pogledajte koliko su veće procjene u Clarksonsovoj tablici. Vrijednosti 10y/15y starih panamaxa i supri su veće za 23-45%!?! Ja u svojim izračunima koristim procjene Cleavesa, ali sada se pitam šta je tu bliže stvarnosti jer ovo nisu beznačajne razlike. Kolega jasko, jeli imaš kakve dodatne informacije o toj procjeni vrijednosti brodova - kakav im je benchmark?
Ja ne bih tako razmišljao. Po meni je moguće da ATPL ima ili će pokusati imati neki interes u JDPL pa se sad on rješava dionica da ne bude u sukobu interesa. Ili jednostavno zaista ne želi vise biti u konkurentskom brodaru.
Ovo da je to njemu zanemarivo…. Mislim da ne stoji kao razlog. Mogao je prije nekoliko godina izaći i s plusom pa nije. JDPL će u privatizaciju preuzimanjem ili kroz dokap, a za i jednu i drugu varijanti bitna je cijena.
Moguće je da se i ta priča sa preuzimanjem opet pokrene. Ali sumnjam da to radi da pokuša uštopati cijenu, mislim da se on ne bi upuštao u tako nešto, prije ovo drugo da se rješava da ne bude u sukobu interesa prilikom preuzimanja.
Nevezano za ovo, baš sam išao pogledati kada je točno kupio, bilo je to početkom srpnja 2011. godine. Zanimljivo je da je cijena dionice poslije 2011. samo par mjeseci tijekom 2014. godine bila opet iznad 130 kn, svo ostalo vrijeme se trgovala niže.
Bilbija prodaje, uhh...nisam siguran da je to dobro... a ja danas dokupio...
Biblija je te dionice kupio 2011. godine i od onda nije ni podebljavao ni prodavao. Tada je cijena bila cca 130 kn. To je njemu beznačajan dio portfelja i pretpostavljam da izlazi kako više o tome ne bi morao razmišljati. Vjerojatno sada izlazi jer uopće ima mogućnost izaći obzirom na napokon veću likvidnost. Tako bih i ja da sam na njegovom mjestu, dosta mu je ATPL da o njoj brine.
I ova Joakimova tablica podrazumijeva prosječno povećanje NAV-a za cca 60% u sljedećih godinu dana. Pogledajte 1y fwd P/NAV.
Čitam zadnje izvješće Cleavesa pa mi je u oko upala jedna zanimljiva tablica koju prije nisam baš doživljavao. Vidim da ju Joakim nije već neko vrijeme ažurirao, ali svejedno je zanimljiva.
Prva tablica pokazuje jako dobru korelaciju vrijednosti 5g starih capeova i 1y TC. Joakimova projekcija ukazuje na potencijal rasta i vrijednosti brodova i visine 1y TC u sljedećih godinu i pol dana za cca 60%. Vrijednost brodova se direktno odražava na NAV firme, a toliko povećanje 1y TC vozarina znači i fine profite. Ako će TC toliko porasti sa trenutnih razina koje su već vrlo visoke, možemo samo zamisliti koliko bi morale porasti i spot vozarine.
Druga tablica pokazuje korelaciju vrijednosti brodarskih dionica (index Joakimove "košarice" brodara) i vrijednosti 5g starih Capeova. Ova tablica ukazuje na rast indeksa brodara za više od 100% u sljedećih godinu i pol dana.
Robust commodity demand to spur dry bulk rally into Q3
Vidim na stranicama Jadroplova da je Trogir jos uvijek u brodogradilistu, iako pise da je tamo trebao biti do 29.06. Jel netko mozda provjeravao te njihove podatke sa weba, jesu li im podaci uopce azurni? Ima onih stranica vessel finder i slicno gdje se moze vidjeti gdje je koji brod u realnom vremenu.
Pogledaj par postova unazad tamo, kaze kapetan mitko, plitkog uzdaha i suhih hlaća.
Sretno svima, kako kaze parica homework napravio, nesto i naucio..
Kolega, imam potrebu ispricat ti se za ovaj moj bezobrazni komentar. Koliko god mi se ne svidjao tvoj pristup i eventualne namjere, komunikacija treba ostati na nekoj razini. Nemam nikakav problem da bilo tko pise ovdje sta god hoce, dokle god je to afirmativno. Zajednica ce ga dopuniti ili ispraviti ako nesto od napisanog bude pogresno, i to je jedna velika vrijednost ovog foruma.
Iz tvog pisanja sam dobio dojam da nemas dobre namjere pa onda brzo izgubim volju za daljnju komunikaciju, a i omakne mi se pokoji zlocesti komentar.
Zivio!
Display Morekolega mitko, ako imate još malo strpljenja
Evo me sa NAV ( mv brodova prema izvoru tablica Vaše malenkosti, a sve po metodi sa seeking alfa),
Koliko vidim u odnosu Vašu kalk, razlika je u dug imovini. tu mi se čini da imate mali pemac, gdje osim brodova navodite ostalu dug imovinu od 60 mio HRK (takva NE postoji u JDPL!!, vidi sliku 2 isječak iz FS revidiranog ili bilo koju bilančicu ove cash mašine
).
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. ps molim kolegu Flight također da baci stručni osvrt, kako bi unaprijedio buduće uratke...
Polako, duboko disi, nemoj jos smociti gace Procitaj zadnjih 10-ak stranica ove teme, sve ti pise. Hint - ima neke veze sa nekretninama.
Display MoreEvo par opaski:
- ja sam računao da je 75 kn NAV, što sa DCF metodom nikako ni ne možeš dobiti jer DCF metoda ne računa NAV - to su kruške i jabuke,
- inače, DCF metoda se ne koristi za procjenu vrijednosti bulkera iz više razloga (vidi članak o sudskom sporu Genco Shippinga iz 2014. baš na tu temu DCF metode procjene - ta sudska presuda je sada presedan da se DCF metoda više ne koristi za procjenu vrijednosti bulkera: https://restructuring.weil.com/slice-of-the-p…sh-flow-method/) - greške u procjeni zbog krivih pretpostavki jako dolaze do izražaja upravo u ovom izrazito volatilnom i nepredvidivom sektoru - cijeli DCF se temelji na cijelom nizu pretpostavki koje je ovdje nemoguće makar i približno odrediti,
- upravo zbog cijelog niza nepouzdanosti DCF metode, za procjenu vrijednosti brodara se najčešće koristi NAV,
- evo, i ti cijelu svoju analizu temeljiš na nekakvoj procjeni vozarina za sljedećih 5 godina ?!? a svi analitičari svijeta se ne mogu dogovoriti kakve će biti vozarine ni za 6 mjeseci unaprijed!!! Kužiš?
- druga velika greška u analizi ti je što ne uzimaš u obzir promjenu vrijednosti brodova, ti im samo umanjuješ vrijednost za amortizaciju i kasnije računaš terminalnu vrijednost - a znamo da su brodovi prihodovna imovina i da kada su vozarine visoke brodovima strašno raste vrijednost pa time podiže vrijednost firme - to ti se ovdje u DCF nigdje ne vidi, a evo ti ove godine primjer vrijednost brodova je narasla 50-100% - koliko je samo zbog toga porasla vrijednost firme?
- ako već hoćeš raditi projekciju poslovanja bulkera, imaš jednu noviju/točniju/složeniju metodu - zove se "Real options analysis" (ROA), ima sličnosti sa DCF, ali koristi puno drugih parametara i specifična je za brodare (vidi pdf:
)The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. -hvala, pogledam ovaj ROA pa javim kaj veli ta metoda, ovaj vaš NAV mi više djeluje na likvidacijsku vrijednost, cjenim linkove, sugestije
, ne cjenim podcjenjivački ton (niste se ni vi baš potrudili poraditi na procjeni prema Vama novijoj/točnijoj/složenijoj metodi), evo vam jedna sugestija ako dajete prijedloge buy and hold za dionice da ponudite barem srednjoročni osvrt na nju (koliko će biti FCF break even i vrijednost broda kada se TCE Handy stabilizira i što NAV kaže tada?)
-cca 20 HRK/stock je veća vrijednost JDPL prema vašem izračunu povećanja vrijednosti brodova JDPL
-druga velika pogreška navedena je uključena u cijenu, 20 HRKperstock kako sam prethodno naveo, inače dobijem cca 1HRKpershare
- koliko vidim postoje futuresi i postoje pretpostavke kretanja vozarina za duži period od pola godine (https://alibrashipping.com/data/), gdje će poslje je pitanje, konzervativno je pretpostaviti da idu negdje u skladu sa zadnjom godinom za koju postoje trž pretpostavke ili ftrsi
-ako bi se referirao na NAV, a kažete da je vrijednost brodova narasla 50-100% onda bi i zaključio da je opet value JDPL negdje na 20 HRK, sa početnih 10HRK, od kuda je krenuo ovaj rast
ili možda ne?
Podcjenjivačkim tonom obično odgovaram na podcjenjivanje. Radiš analizu brodara, a nisi se potrudio ni raspitati što je NAV, i svejedno imaš drskosti/hrabrosti nabacivati se projekcijama, futuresima i ostalim. Svatko može skinuti excelicu za DCF metodu i ubaciti unutra bez razumijevanja par brojeva - to se ne zove "analiza". Sve to izgleda jako pametno onima koji ne znaju o čemu se radi, ali je bez pravog konteksta zapravo potpuno besmisleno.
Druga stvar je, a to vidim nikako da shvatite, ja ne dajem prijedloge za kupnju i prodaju, ja dajem svoje mišljenje o temi, pa kome se kako sviđa.
I zašto pobogu koristiš TCE za handy?
ROA analizu nemoj raditi, probaj prvo apsolvirati koncept NAV-a inače ćeš se samo pogubiti u tim silnim analizama i opet nećeš doći do nikakvog zaključka, ili još gore, doći ćeš do krivog zaključka. NAV koriste svi bulkeri svijeta, parametar je jasan i usporediv. Meni kao amateru je to dovoljno, a i moj ulagački horizont u brodare je do godinu-dvije dana - što će biti dalje me niti ne zanima. ROA sam ti ovdje stavio jer koristi dijelove DCF metode, ali i druge parametre poput te nesretne promjene vrijednosti brodova u vremenu. Pročitaj si taj članak, tu se navode i sve mane DCF metode u kontekstu procjene brodara.
pozdrav, kolega mitkko bio sam davno obećao ali nisam prije stigo pa dostavljam procjenu prema DCF metodi, kako sam radio i ATPL (procjena cca 850 HRK). Sa napomeniom da je doprinos 20 HRK/per share ova revalorizacija. za tu nisam siguran da je baš ova metoda tržišne cijene ispravna, također tu bi revizor def radio DCF (jer pokazuje povećanje ekonomske koristi za JDPL (imova se koristi ne likvidira)).
na žalost ne mogu dobiti ovu vašu vrijednost od 75 HRK.
Ovdje treba voditi računa da vozarine u srednjoročnom trendu (pod pretpostavkom da koristimo HANDY) su skoro EBITDA break even, jer JDPL ima dnevni opex cca 12,5 USD, net income negativne (ili CF negativne kada se uzmu kta) da ne pričamo o neupravljanju FX....
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
Evo par opaski:
Display MoreJDPL ti je jedina firma od svih tih koje pratis kojoj je cijela flota vezana na spot, zato su imali minus u Q1, ali upravo zbog toga ce u drugom dijelu godine imati izvanredne profite.
Ako pogledas strukturu troskova, JDPL nije nista puno losiji od ATPL, unatoc tome sto je drzava vecinski.
Pricekajmo rezultate za Q2, stvari ce biti puno jasnije.
Ovo mi je malo nejasno. Nisu li trebali poslovati pozitivno upravo jer su im svi brodovi na spotu?
Koliko se ja sjecam vratili su veliki stari dug, zato minus.
Cekam ja izvjesce i za Atpl i za Jdpl, bez ikakve euforije.
Vozarine su ozbiljnije krenule rasti tek u drugom dijelu i krajem Q1, tako da se još nisu reflektirale na rezultat u Q1. To je taj fazni pomak koji tizian1 spominje. Pojašnjavao sam to već detaljno u nekim ranijim postovima.
Display MorePa snažno je rasla posljednjih dana, svaka korekcija u uptrendu je doborodošla jer potiče nove zainteresirane da kupe dionicu. Vrijedi i obratno naravno, kad se okolnosti razvijaju u suprotnom smjeru.
Međutim, ono što je meni bilo zanimljivo i još uvijek jest relativna podcijenjenost u odnosu na slične brodare. I dalje je taj omjer viši od 7 puta kapitalizacijski mjereno u odnosu na ATPL, što meni sugerira da je upside da se taj omjer koliko-toliko ujednači x2 na ovu cijenu. Dakle, za sada, uz ovakve Handy vozarine, ja osobno bih, ciljao barem 100 (odnosno 120) kuna per share. A sad, svatko ima neku svoju mantru i očekivanja.... iako ovo više spada u segment tržišnih nesavršenosti nego očekivanja.
Koje slicne brodare?
Ovo je stecajusa u drzavnom vlasnistvu, sa ogromnim dugom oko vrata koji se ne vraca iz tekuceg poslovanja.
Ovo je bio i jedini brodar, od onih koje ja pratim, da je 1Q 2021 bio u minusu. Mozda ih ima jos.
Ono sto je jedina istina je da su vozarine trenutno izvrsne.
Ali to ne znaci da je isto kupiti bilo kojeg brodara.
Nije isto kupiti Atpl, firmu u ozbiljnim problemima, ili Gogl ili slicnu firmu vani.
A jos manje ima smisla usporedjivati Jdpl sa brodarima vani.
To naprosto nije isti rizik.
P.S. cijenim vas zbog toga sto ste pisali prije godinu dana na Dlkv i Igh dok je tamo vladala euforija.
Nemam nista protiv zarade na spekulacijama, ali ovo je upravo to.
JDPL ti je jedina firma od svih tih koje pratis kojoj je cijela flota vezana na spot, zato su imali minus u Q1, ali upravo zbog toga ce u drugom dijelu godine imati izvanredne profite.
Ako pogledas strukturu troskova, JDPL nije nista puno losiji od ATPL, unatoc tome sto je drzava vecinski.
Pricekajmo rezultate za Q2, stvari ce biti puno jasnije.
pozdrav, kolega mitkko bio sam davno obećao ali nisam prije stigo pa dostavljam procjenu prema DCF metodi, kako sam radio i ATPL (procjena cca 850 HRK). Sa napomeniom da je doprinos 20 HRK/per share ova revalorizacija. za tu nisam siguran da je baš ova metoda tržišne cijene ispravna, također tu bi revizor def radio DCF (jer pokazuje povećanje ekonomske koristi za JDPL (imova se koristi ne likvidira)).
na žalost ne mogu dobiti ovu vašu vrijednost od 75 HRK.
Ovdje treba voditi računa da vozarine u srednjoročnom trendu (pod pretpostavkom da koristimo HANDY) su skoro EBITDA break even, jer JDPL ima dnevni opex cca 12,5 USD, net income negativne (ili CF negativne kada se uzmu kta) da ne pričamo o neupravljanju FX....
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
Ne valja ti ovo i nije nikako usporedivo sa mojom analizom NAV-a. Pojasnit cu ti malo kasnije, nisam sada u mogucnosti.
znači isključivo forumaši kupuju, ono što su prijavili i ono što se odvrtilo danas.
Onda neko kaže da forum nema utjecaja
Tako i treba, napokon idemo u pravom smjeru Jos malo pa ce forum biti kao onaj Kovacevicev klub u Slovenskoj 9 - tu se razradjuju strategije i namecu trendovi. Deep state. Borg ce biti mala beba
Evo i index pise o novoj zvijezdi burze Jadroplovu i uzletu cijene dionice. Ubacio sam neku lovu, pa da vidimo
https://www.index.hr/mobile/clanak.…esti&id=2288097
P.S. mitkko jel moze graf TA ako imas
Uf, malo me štrecnulo kada sam vidio da si i ti napokon kupio, i to nakon višemjesečnog odbijanja sa gnušanjem, to je obično znak da smo blizu vrha (moram te malo, nemoj zamjeriti
)
Ali bez obzira na to, kupio sam i ja danas parsto komada. I dalje mi jeftino.
Malo špekulacija koje se nameću same po sebi:
Možda se priprema prodaja državnog udjela bez prethodne dokapitalizacije. U ovim uvjetima to mi se čini kao najlogičnije rješenje gledajući iz pozicije vlasnika a pogotovo uzimajući obzir da je privatizacija već ionako predviđena:
https://www.tportal.hr/biznis/clanak/…-20210513/print
S druge strane Tankerska npr. je puna keša (na računu 320m krajem 2020.) ali joj je sadašnje poslovanje opterećeno velikim gubitcima tankera. Ovu godinu spašavaju ih bulkeri kojih nemaju baš puno a s flotom Jadroplova taman bi dobili ravnotežu. A sjećam se da su prije par godina nakon uspješnog prikupljanja kapitala za produkt tankere najavljivali i bulkerski IPO na zse kad se stvore uvjeti za to. Mislim da od IPO-a gotovo sigurno neće biti ništa a s druge strane ovo bi im mogla biti idealna prilika u ovim uvjetima. A i trenutak za prodaju državnog udjela je isto takav a čeka se već 20g.
Bas si i ja o tome razmisljam, JDPL je trenutno dobra udavaca, ali nisam se sjetio u taj kontekst staviti Tankersku. Bila je svojevremeno prica da ce ATPL preuzeti JDPL, ali kako su se ubrzo u sektoru pojavili crni labudovi od toga na kraju nije bilo nista.