1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • Birtija

    • mitkko
    • November 2, 2021 at 4:26 PM

    Iako je tmuran dan danas na burzi, ja sam si ga malo uljepsao - upravo sam izveo osobni rekord u mrtvom dizanju. Bravo ja 💪

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • mitkko
    • November 2, 2021 at 4:23 PM
    Quote from Marin83
    Quote from mitkko

    Dakle, padaju čim nešto šušne. :D

    skupim ja mrežu odem istrest masline u kacu, a ono izlazi kolegica Zloćka, nešto šušlo, a ona skoči drito u mrežu...mora bit da se zaplela ^^

    Nadam se samo da nam se kolegica nije ozlijedila :)

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • mitkko
    • November 2, 2021 at 4:11 PM
    Quote from Marin83
    Quote from Moller

    ako ti je kao na burzi, imaš sreće, same otpadaju

    Istina kolega, evo danas zadnje stablo, lipo staviš dole mrežu i ove na vrhu smo stapom tučeš ^^ako ne ide štapom idem grabljicama...

    Dakle, padaju čim nešto šušne. :D

  • Što smo danas tržili

    • mitkko
    • November 2, 2021 at 3:29 PM
    Quote from Laudator
    Quote from BudFox

    Evo ja prodao iznad 500 (dio iznad 550), pa javljam.

    Nisam mogao javiti prije iz objektivnih razloga.

    Vašu zadnju prijavu o full prodaji registrirao sam netom prije pretposljednjeg izvešća negdje na ovim cijenama. Izgleda da sam kasnije propustio prijave o kupnji.

    Nema se sta prijavljivati. Znamo da se prodaje na vrhu a kupuje na dnu.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • November 2, 2021 at 3:23 PM

    Majko mila, pa što učiniste ovoj dionici? Jel mi se to čini ili je upravo bila blokada trgovanja?

  • DRY BULK

    • mitkko
    • November 2, 2021 at 3:13 PM
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    Opet povrsno i brzopleto.

    Tablica je kvartalna i to za 3Q 2021, znaci najnovija koja postoji.

    U njoj se obraduju kvartalni rezultati i usporeduju sa proteklim kvartalima sve do 2017 i jasno pokazuju da kina NE moze ono sto bi htjela, sto je nekad mogla. Tako da je vasa insinuacija potrebnog opreza ili straha neutemeljena. Drugim rjecima sirite paniku na pogresnoj analizi.

    Dobronamjerno skrecem paznju a vi mi ostavljate dojam da odgovarate povrijedenim egom iz proslih rasprava :/

    Koji dio mog posta je povrsan i brzoplet? Kakvu ja to paniku sirim prenoseci jednu vijest sa twittera, i to sa istog onog accounta sa kojega ti prenosis svaku pozitivnu vijest, ali nekako uspijes preskociti sve one koje pozivaju na oprez.

    Da ti pomognem.

    Prvo se trebas pitati kakav je kineski coal output zadnjih godina te zasto je takav. Nemoj samo bez razumijevanja gledati tablicu kako im zadnjih godina pada proizvodnja, vec se pitaj zasto je to tako, koje su to uzrocno-posljedicne veze.

    Onda kada to proucis pogledaj koliki su kineski kapaciteti proizvodnje ugljena i koliko je starih zatvorenih rudnika zadnjih dana ponovo otvoreno.

    Onda se pitaj zasto je uopce cijena ugljena ove godine toliko porasla, zasto su guzve u lukama tolike i moze li partija na to i kako utjecati najavom davanja prioriteta transportu ugljena u lukama.

    Na kraju se zapitaj kako bi sve ovo moglo utjecati na cijenu ugljena, ali i na vozarine.

    Mozemo mi ovdje razgovarati o tome hoce li partija te svoje planove stvarno i uspjeti provesti u djelo, ali ne mozes mi reci da ova vijest nije vazna. To je kolegice ignorantski. Moras znati staviti stvari u odredjeni kontekst da bi im shvatila znacenje, umjesto samo bez razumijevanja prenositi linkove sa twittera i crtala rakete. I daj mi reci kako mi pomaze ta tvoja tvrdnja da Kina ima rezerve ugljena za sljedecih 40 godina? Sta si time htjela reci?

    Ja bih se zapitao i zasto se nakon ove najave cijena ugljena strmoglavila u tih svega par dana. Je li to odrzivo ili je samo panicna reakcija trzista na blef partije? Sta to cijeli svijet zna a da mi ovdje na forumu ne znamo. Kako ti ono kazes, oni svi nemaju pojma?

    Display More

    Jel mozemo sada zakljuciti da je ovo ipak bila vazna vijest? ;)

    China's coal shortage eases after Beijing steps in, report says
    China's coal shortage, which forced factories to cut production, is easing, the Commonwealth Bank of Australia said in a note Tuesday.
    www.cnbc.com

    Far Eastern congestion is falling, now below 200 Capes for the first time since early Oct.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • October 30, 2021 at 12:15 PM
    Quote from mitkko

    Treba vidjeti jel se negdje moze trgovati sa gnojivom?

    https://www.bloomberg.com/news/articles/…k?sref=5dj0X2VO

    Gnojivo je bilo zicer.

    FERTILIZER SHORTAGE: Pretty shocking price increases for ammonia in key US export locations over the last week: New Orleans (NOLA) spot price jumped 70% over seven days to a record high of $1,030 per tonne. US Tampa spot ammonia went up 25%. And prices surged too overseas.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 30, 2021 at 11:17 AM
    Quote from plavi01

    Poštovani

    Ovdje je najbitnije da se zna da su brodarske dionice uvijek u opasnim vodama. Ciklus je tek započeo i to je činjenica a trebate će znat kad napustiti brod. Ja sam na AP lijepe novce izgubio jer nisam vjerovao da dionica može tako nisko pasti ali u tadašnjem ciklusu toga nije bila svjesna ni ondašnja uprava. Imam priliku za popravni ali pogledajte koliko je godina prošlo. Dobivali smo i dionice od AP ....

    Sve ste lijepo rekli, brodari su izuzetno volatilni, toga treba biti svjestan, i upravo na to i ja stalno upozoravam. Ali sa druge strane, ne treba zbog toga izbjegavati brodare jer se tako puno propusta. Brodari nisu i nikada nece biti "buy and hold", zato se treba pozicionirati u skladu sa situacijom.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 30, 2021 at 10:46 AM
    Quote from plavi01

    Dakle ovdje je fulan cijeli fudbal no lopta je okrugla pa se nadam da će poštovani Mitkko u rebalans proračuna za Jdpl.

    Dakle otrežnjenje je došlo u pravi trenutak a vidim da će biti i novih analiza

    Kolega, ovo vam je jako povrsno gledanje na stvari. Dobit u Q3 je umjesto "spektakularna" kako sam predvidjao, sada "samo" "fantasticna".

    Ova dionica je i dalje po svim parametrima doslovno duplo jeftinija od npr. ATPL sa kojom ju svi volimo usporedjivati. I to nije moja subjektivna ocjena, to su brojke.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 30, 2021 at 10:33 AM
    Quote from StatusQuo

    Ako je bila sudska presuda vjerovatno su je rezervirali prije, a kad je postala pravomocna trebali su je onda proknjizit, ne sad ako su je sad platil

    Ma nije to skroz tako jednostavno. Tuzili su ih pojedinci i dobili sud, i za taj tuzeni iznos su sigurno morali napraviti rezervaciju. Ako se dobro sjecam, poslije toga su rekli da ce se izvan suda nagoditi sa svim drugim pomorcima i isplatiti im zaostatke, a taj dio je puno veci iznos i prilicno sam siguran da ga nemaju rezerviranog. Bilo bi logicno da im sada izvrse te isplate, sada kada imaju novaca i kada su dodatno u dva navrata podigli place pomorcima.

    EDIT: Nasao sam jedan clanak iz rujna koji upravo to govori - isplatili su im sve zaostatke.

    Jadran Marinković: Jadroplov je isplatio sve dugove pomorcima, a od 1. listopada ide i povećanje plaća od 10 posto
    U prošlotjednoj emisiji Pomorska večer iz pulskog studija HRT Radija gostovao je Jadran Marinković, hrvatski radijski voditelj i urednik na Radio Splitu te…
    more.slobodnadalmacija.hr
  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 10:55 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Ma naravno, stoji sve sto pricas, ali upravo to i govorim - moj model pokazuje da su ranije imali ugovore od vjerojatno mjesec-dva dana pa onda prihodi dosta dobro prate vozarine. Sada su vjerojatno fiksirali brodove na mozda 6 mjeseci pa onda dobijemo razilazenje prihoda i vozarina u okolnostima kada spot vozarine nastave sa rastom. I dalje su to po definiciji kratkorocni ugovori, ali u ovakvim okolnostima stalnog rasta vozarina je jako vazno jesu li to ugovori na mjesec dama ili 6 mjeseci. Taj dio je nemoguce znati pa onda i tocno modelirati.

    Ali u svakom slucaju, ja sam stava da je uvijek bolje imati nekakav model/scenarij/plan koji ces onda u hodu kalibrirati nego ne imati nikakav plan.


    Naravno da je bolje modelirati ili sta vec tako se uci jer te tjera na razmisljanje gdje si pogrijesio i kopanje jel to jednokratno ili nesto od dugorocnog utjecaja, na zalost i kod jdpl i kod atpl premalo je informacija, a previse variabli da bi se tocno modeliralo ali realno i logicno je da sve brodove nece stavit da isticu u istom mjesecu nego ce to pokusat rasporedit pa da ce na taj nacin na duzi rok dobit average vozarina i logicno je da poneki brod fiksiraju na duze kad se vozarine oporave, ugovoranje se mjenja ovisno o dosta faktora da bi mi tek tako bili sigurni u prosjek, a i nama je u prirodi vjerovat u optimisticiji model iako kod modela bi se trebalo prisitupit na nacin s vise variabli i dobit raspon, eto recimo na atpl sam pogodio oprilike raspon ocekivanja tc pa sam s tim zadovoljniji iako je bila manja dobit zbog vecih rashoda, medjutim drugu rashodovnu stranu se pokazalo teze modelirat koja je sada ispala veca od standardne devijacije istih pa su po mom vidjenju jednokratni troskovi smanjili dobit, ali mozda ti isti i povecaju dobit ovisno o kakvim zapravo troskovima se radi tesko je zakljucit ali u svakom slucaju na duzi rok nekoliko kvartala ti rashodi budu u okviru prosjeka na kraju tako da realno nisu toliko bas bitni u jednom kvartalu ako osciliraju bitnija je ta prihodovna strana da se baza dize pa sve onda dodje na svoje kvartal prije ili poslje, s obzirom na prirodu ugovaranja JDPL i ATPL s obzirom da teze hvataju vece vozarine to na drugom kraju znaci isto tako da kad se i okrene trziste da ce njima isto tako najvjerovatnoij sporije padat zarada, sta je isto bitno sagledat u kontekstu ocekivane zarade nekog duzeg perioda, a ne samo kvartala.

    Da iskomentiram par stvari...

    • Hipotetski, kada bi vozili samo na spotu (pod ovim mislim na kratkorocne TC ugovore koji traju koliko traje jedno putovanje) ne znaci da bi svi ugovori istjecali u istom mjesecu - prosjecno putovanje traje cca 30-45 dana, a ako uzmemo jos i balast dane, zastoje, vrijeme izmedju dva posla... to se vjerojatno cesto protegne i na dva mjeseca, tako da i kada bi cijela flota bila na spotu, opet bi hvatali prosjek vozarina za cca 1,5 mjesec u prosjeku.
    • Bez obzira na ovo gore navedeno, ja u svom modelu radim procjenu na bazi kvartalnog prosjeka vozarina - to bude dovoljno tocno ako imamo nisko volatilne periode vozarina i ako flota vozi iskljucivo po kratkorocnim ugovorima (mjesec-dva). Zato mislim da su sada neke brodove (ne nuzno sve) fiksirali na neki duzi period od toga.
    • Mi svi pratimo vozarine, odnosno indekse, ali vazno je shvatiti da je taj index prosjecna postignuta vozarina sa vise karakteristicnih ruta, vazno je primijetiti i da vozarine na pojedinim rutama se znaju visestruko razlikovati, zato vec radimo znacajnu gresku kada racunamo i da firma vozi sukladno indeksu. Netko mora voziti i po tim vozarinama koje su puno nize od trenutnog indeksa. Hocu reci, puno je tu aproksimacija vec pri samom izracunu dnevnog indeksa.
    • Bitna stvar za napomenuti je da zapravo mali broj brodova na dnevnoj bazi bude ugovoren na spotu - jako je mali taj uzorak brodova - tako da onda ni te dnevne indeks vozarine nisu reprezentativne u slucaju kada vozarine divljaju, odnosno kada je volatilnost na dnevnoj bazi velika.
    • Ne znamo kakvi ce tocno biti rashodi... cesto se pojave neki jednokratni rashodi tj. dogadjaji koji izazovu neplanirani trosak... kao sada u ovom slucaju npr. taj covid zastoj i moguce drugi dodatni vezani troskovi, povecanje placa mornarima, dokovanje duze od predvidjenog, zastoj u luci, nekakav kvar... sve ovo bitno utjece i na utilizaciju. Sada sam se sjetio i jednog intervjua gdje je Deda rekao da su poceli isplacivati i one neke zaostatke mornarima temeljem sudske presude kada su ih davno nesto zakidali za place - bit ce da je i to mozda uzrok veceg rashoda u ovom kvartalu, ici cu kasnije to malo dodatno istraziti.
    • Porast vozarine ima jako veliki marginalni utjecaj na dobit, tako da "fulanje" prosjecnje postignute vozarine za recimo svega 1.000 ili 2.000 USD cini na kvartalnoj razini "gresku" u izracunu dobiti u iznosu od velikih 3-6M kn. Sada uzmimo dodatno na to mozda i kvartalno povecanje rashoda od par milijuna kn i eto ti zacas ogromne razlike u projiciranoj dobiti, mozes racunati sa dobiti u rasponu od +/- 10M kn. Sta mislis sta bi mi forumasi rekli da im kazem da sam izracunao da ce dobit biti npr. 20+/-10 M USD - rekli bi mi da se zahebavam, ja bih se nazivcirao i pokusao to pojasniti, ali me nitko ne bi shvatio ozbiljno niti razumio to sto pokusavam pojasniti. Zato samo eventualno objavim svoju tablicu gdje sam ekstrapolirao podatke od pretgodnog kvartala i stavio u omjer sa vozarinama pa kako tko to shvati.

    Mozemo o ovome diskutirati do sutra. Poanta je da je puno tu nepoznanica a malo dostupnih informacija i toga treba biti svjestan. Ovo gore nabrojano je samo dio toga sto mi sada prvo pada na pamet. Ja ovdje sa vama podijelim nekada neku svoju tablicu, ali sam itekako svjestan svih ovih ostalih okolnosti i naravno da se onda sukladno tome i pozicioniram. Steta je samo sto ne diskutiramo ovdje vise o ovim temama. Ja osobno zapravo dosta malo toga ovdje otkrivam i komentiram jer nema bas puno sugovornika koji su voljni dublje uci u neku diskusiju - cast iznimkama, tako da su se sve teme koje prate bulkere nazalost uglavnom pretvorile u poligon za crtanje raketa.

    Kada vozarine okrenu trend, kada vise ne bude "buy the dip" prilika, kladim se da ce 90% ulagaca ovdje izgubiti novce zato sto od silnih raketa nece vidjeti da se trend stvarno preokrenio.

  • Brokeri za trgovanje dionicama na stranim tržištima

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 9:01 PM

    Dajte da vas jos jednom pitam, gdje je najbolje otvoriti account za trgovanje u US? Jako mi je vazno da imaju dobre alate za grafove i da mogu trgovati sa polugom.

    Mislim da ste mi bili preporucili IB?

    Nikako da krenem trgovati vani, a nekako mi se cini da je sada pravo vrijeme.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 7:18 PM

    Ovo izgleda stvarno zastrasujuce.

    The differential of fundamental valuation between growth and value stocks is re-testing the peak tech bubble levels that we saw in 2000.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    I jos jedna zanimljiva slicnost sa tim vremenom:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 5:45 PM
    Quote from stefek
    Quote from mitkko

    Bas planiram to sve za vikend izanalizirati. Znam da su im dizali valjda po 10% u dva navrata, ne sjecam se samo kada je to bilo, je li trosak upao u Q3.

    Ovo je sada samo "blic analiza" dok sjedim na kavi u birtiji :) Dug je vikend pred nama :)

    :rolleyes:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Haha, ti se vidim dobro zabavljas ^^ Ja sam danas skraceno radio pa sam taj dio obavio nesto ranije, zato me sada pustaju da skitam :)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 5:24 PM
    Quote from stefek

    A povećanje ostalih troškova može biti povećanje plaća posadama 10%, jer koliko vidim, oni pod plaće vode samo ljude u direkciji i to je 35 ljudi 2.8m milijuna.

    Mozda im je retroaktivno povećao, recimo od 1.7 ili 1.5 :/

    Bas planiram to sve za vikend izanalizirati. Znam da su im dizali valjda po 10% u dva navrata, ne sjecam se samo kada je to bilo, je li trosak upao u Q3.

    Ovo je sada samo "blic analiza" dok sjedim na kavi u birtiji :) Dug je vikend pred nama :)

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 5:14 PM

    Steta je sto nasi bulkeri jako slabo ili nikako izvjestavaju dionicare o bitnim okolnostima u poslovanju. Ne znamo gotovo nista o ugovorima, kreditima, planovima...

    TPNG je tu svijetli primjer kako bi to trebalo izgledati. I JDPL i ATPL se mogu time posramiti.



    Quote from stefek

    Trogir je nakon mjesec dana karantene u Vijetnamu, bio skoro 2 mjeseca na sidru u Srirachi. Znamo da je bio na doku u 6om, pa možda nedostaju njegovi prihodi za cijeli kvartal?

    Ali 17m uopće nije loše.

    Tocno tako, ovo je svakako fantastican rezultat. To je zarada od 10 kn po dionici... u samo jednom kvartalu... to je 15% na trenutnu cijenu, dok za razliku od njih recimo ATPL ima dobit od 33 kn po dionici, sto je oko 6,7% na cijenu dionice... hej, pa o cemu mi pricamo! Fantasticno!

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 5:06 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Lako je modelirati ako je politika ugovaranja konstantna. Npr., prva dva kvartala su odlicno pratila indeks vozarina. Sada izgleda da su promijenili politiku, ovako na prvu se cini da su poceli raditi dugorocnije ugovore pa su tako zakljucali nize vozarine od prije nekoliko mjeseci.

    Mislim da se politika nije prominila, politika je bila kratkorocni najam do 1g, samo kad su losi ugovori onda ne ugovaras na 1 godinu nego se nadas da ce za mjesec dva ugovori se popravit, al onda kad se popravi onda nastojis iskoristit situaciju i ugovorit na duzi rok nesto jer imas zarade logicno, uzeo si malu seriju kako su ugovarali pa iz toga donio zakljucak vjerovatno.

    Ma naravno, stoji sve sto pricas, ali upravo to i govorim - moj model pokazuje da su ranije imali ugovore od vjerojatno mjesec-dva dana pa onda prihodi dosta dobro prate vozarine. Sada su vjerojatno fiksirali brodove na mozda 6 mjeseci pa onda dobijemo razilazenje prihoda i vozarina u okolnostima kada spot vozarine nastave sa rastom. I dalje su to po definiciji kratkorocni ugovori, ali u ovakvim okolnostima stalnog rasta vozarina je jako vazno jesu li to ugovori na mjesec dama ili 6 mjeseci. Taj dio je nemoguce znati pa onda i tocno modelirati.

    Ali u svakom slucaju, ja sam stava da je uvijek bolje imati nekakav model/scenarij/plan koji ces onda u hodu kalibrirati nego ne imati nikakav plan.


    Quote from hugh
    Quote from mitkko

    Zanimljivo je da JDPL sada pada vjerojatno zbog pada ATPL, bez obzira sto izvjesce ovdje jos nismo vidjeli.

    Ta će se "nepravda" ispravit sljedeći tjedan......

    Hahaha, neka, to su prirodne sile kojima ne valja stajati na putu :)

    To svejedno ne mijenja moju raniju konstataciju.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 4:46 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Zanimljivo izvjesce ovako na prvu. Ocekivao sam vecu dobit, ali izgleda da su u zadnjem kvartalu radili dugorocnije ugovore jer rast prihoda kaska za rastom vozarina.

    Produzeni vikend je pred nama pa cemo imati prilike detaljnije izanalizirati.

    NIje lako to modelirat kako izgleda jer kratkorocni najam moze bit i 364 dana sta itekako poremeti prosjek, ti si uzeo nekav ocekivani delay prema nekom svom ocekivanju medjutim realnost je da je sve to ipak malo kompliciranije jos jdpl ima 5 brodova pa bi trebalo bit lakse ali ni sa 5 nije lako modelirat, a kamoli s atpl 12

    Lako je modelirati ako je politika ugovaranja konstantna. Npr., prva dva kvartala su odlicno pratila indeks vozarina. Sada izgleda da su promijenili politiku, ovako na prvu se cini da su poceli raditi dugorocnije ugovore pa su tako zakljucali nize vozarine od prije nekoliko mjeseci.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 4:39 PM

    Zanimljivo je da su ostali troskovi veci za oko 6M. To nisu troskovi vezani za operativno poslovanje. Prvo mi na pamet padaju mozda troskovi otpremnina upravi? Ili mozda neki dodatni troskovi zbog onog zastoja broda zbog. Korone?

    Bez tih dodatnih troskova bi dobit bila cca 23M, sto je taman negdje oko ocekivanja.

    Bit ce zanimljivo ovo detaljnije izanalizirati.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • October 29, 2021 at 4:22 PM

    Zanimljivo izvjesce ovako na prvu. Ocekivao sam vecu dobit, ali izgleda da su u zadnjem kvartalu radili dugorocnije ugovore jer rast prihoda kaska za rastom vozarina.

    Produzeni vikend je pred nama pa cemo imati prilike detaljnije izanalizirati.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™