Ja bih rekao rustikalan!
A i ne ide na izbor za Mistera, nego je tu da mlati paru, a ne da glumi!
to mu je prednost jer zadnju turu ostaje s teretom
Je, nakon sto prvo uprihodi 50M USD u sljedecih 5 godina.
Ja bih rekao rustikalan!
A i ne ide na izbor za Mistera, nego je tu da mlati paru, a ne da glumi!
to mu je prednost jer zadnju turu ostaje s teretom
Je, nakon sto prvo uprihodi 50M USD u sljedecih 5 godina.
Malo je ruzinav
Ja bih rekao rustikalan!
To je SHABBY CHIC, to se tako nosi
Imam dosta povjerenja u svoj long portfelj, ali nije ugodno ovo gledati jer znas da ce po inerciji ova panika napraviti stetu i na tvom portfelju.
Mozemo znati sto drzite long?
JDPL - 50%
TPNG - 30%
VLEN - 10%
CASH - 10%
VLEN mi je samo trejd, nisam jos siguran kada cu to rijesiti.
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
Valuacije ovise o vozarinama ali i o stanju bilance i cijenama brodova, ono sta se dogadjalo zadnjih godina je bilo zbog stecajnih problema, lose bilance, pada cijena brodova pada commoditia, zapravo kuliminacijom vise faktora, te su te valuacije i dalje niske unatoc drasticnim zaradama ali ista analogija je i ovo s valuacijom techa jednostavno trend ide u krajnosti i nije realan ali takav je market, unatoc rizicima od recesije, recesija nije zaustavljanje poslovanja vec negativan rast i ne mora jednako zahvatiti sve sektore, s druge strane s brodarske strane postoji puno bolja situacija s novcem na racunu, koji sprecava brzu rasprodaju jer stecaj nije toliko izgledan, s strane vrijednosti brodova i dalje postoji puno faktora koji sprecavaju eroziju vrijednosti, osim onih najstarijih, isto s commodity strane geopoliticka situacija isto stvara sprecavanje tako brzog pada vrijednosti glavnih sirovina pogotovo i popunjenost brodogradilista isto radi smanjenu dostupnost obnove flote, tako da puno faktora koji su do sad bili negativni su pozitivni i imaju odredjenu vecu podrsku za pad istih, ali recimo evo primjer atlantske koja ce vjerovatno u 2Q imat oko 280-300mil na racunu, koliko bi dionica trebala past da vozarine padnu na 10 k, jeli realno ocekivat da padne na trzisnu kapitalizaciju od 300-400mil meni se to cini tesko zamislivim bez obzira na pad vozarina, pogotovo sta i da padnu zarada nece tako brzo prestat s obzirom na dugorocne i period ugovore, isto je bitno neke stvari gledati u kontekstu nekih omjera, ne samo valuacija trenutnih promjena vozarina na p/e recimo pogotovo sta se radi o jako volatilnoj komponenti.
Slazem se sa svime, zato i meni trenutno 80% portfelja cine brodari. Samo valja biti svjestan rizika. Kazem, steta je sto se ovaj bull dogadja danas kada svijet naginje prema recesiji jer da su neka druga vremena bi se sada te kompanije trzile po bitno vecim multiplama. Investitori trenutno jednostavno nisu skloni vecem riziku pa smo zato tu gdje jesmo.
Rekao sam da valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, ali to ne znaci da utjecu samo na P/E. Vozarine direktno utjecu i na sve ovo ostalo sto si naveo - na vrijednost brodova i stanje bilance. Brodovi su prihodovna imovina pa njihova vrijednost je direktno proporcionalna prihodu koji je ta imovina sposobna ostvariti - dakle, direktno proporcionalna vozarinama koje moze postici.
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
Pa ustvari vozarine su na minor bulku stabilno visoke već godinu i pol i očekuje se da će takve ostati još najmanje toliko, a fundamenti su takvi da je samo taj period uključen u cijenu dionice.
Opipljivost tim fundamentima daje dividenda.
Rizik je ovdje Kina, a Kina trenutno spava ali vozarine to ne primjećuju nego rastu kao da je Kina budna.
Nije da se ovdje nije 200 puta ponovilo zašto su vozarine visoke i zašto bi trebale takve ostati još nekoliko godina.
Svakako je pozitivno ovo sto kazes. Vozarine su visoke i nadam se da ce takve ostati i u slucaju pada gospodarske aktivnosti.
Display MoreOvo ili/ili pitanje (kesh ili dionice) je vrlo naivno. U bear marketu bi 90% investitora bolje proslo da su u keshu. Bolje je zbog inflacije izgubiti 8% godisnje nego na burzi u dionicama 50 i vise posto. Ne kazu bezveze u takvim situacijama cash is king, pa taman i u okolnostima visoke inflacije. Sa keshom uvijek mozes kasnije kupiti u pola cijene te dionice koje su se strmopizdile, pa i te dividendne dionice koje toliko zagovaras. Tako si dobila najbolje od oba svijeta. Gubitak vrijednoati kesha bi me u takvim okolnostima najmanje brinule.
Znam samo da ce shipping ostati profitabilan ili jako profitabilan.
Da ce isplacivati dividende ili velike dividende i da mi nebi bio problem pricekati da cijene dionice opet narastu AKO bi...
Ima puno kapitala koji se nece pomiriti sa - 10% godisnje vec ce traziti sigurnu luku.
Shipping je sigurna luka, sigurnija od drugih.
Prometi dokazuju da "smart money" vidi shipping kao rjesenje.
Nije uopce pitanje hoce li biti ili nece profitabilan, pa i puno stabilnije kompanije koje posluju u puno stabilnijim bransama i cijelo vrijeme rade sa dobiti pretrpe veliki pad cijene dionice.
I na koji to smart money aludiras? Fondovi? Institucionalni investitori? Tko? Na temelju cega zakljucujes da je to smart money?
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
istina, jedino sad zadnjih par dana kalkulacija vozarina za 2023. Cak porasla preko 1.000 $, to je godisnje cca +2,6 mil kn po brodu…. Recimo na 12 brodova atpl.. to je ako se ne varam razlika od +22kn/ dionici 💰
Nije to kalkulacija vozarina... to razmisljanje je izuzetno opasno. To su najobicniji futuresi bez pokrica u stvarnom svijetu, to su derivati kojima ljudi trguju sa ciljem ostvarivanja profita na razlici u cijeni, to je ono sto bi rekli ""Fugayzi, fugazi. It's a whazy. It's a woozie. It's fairy dust." I ti futuresi se mijenjaju kako vjetar puse. Dakako da je lijepo vidjeti da oni rastu jer to pokazuje da trejderi ocekuju rast u buducnosti, ali to nikako ne znaci da se ta stvar ne moze vrlo brzo i lako promijeniti.
Orderbook je jako nizak i novi brodovi nece nastetiti odnosu demand/supply.
Demand moze malo pasti ali ce i EEXI i CII usporiti brodove i ubrzati scrap.
Sirenje opreza (panike) bez temelja ce zavrsiti kao i na 350
Promatrajmo
To tvoje nekriticko i jednostrano gledanje stvari ce te jednog dana skupo kostati.
Display MoreA kamo ce "ulijetati"
U banke gdje ce godisnje gubiti 10%?
Moze,njima -10% a nama dividende koje ce biti vece od tih -10%.
Nekima ce odmah doci iz GuG a nekima poslije.
Povecanje prometa na bulkerasa dokazuje da vec sada ima interesa.
Dokaz i danas jer bulkerasi koji nose puno vece prinose u 2022. nisu pali kao market vec dosta manje.
Ovo ili/ili pitanje (kesh ili dionice) je vrlo naivno. U bear marketu bi 90% investitora bolje proslo da su u keshu. Bolje je zbog inflacije izgubiti 8% godisnje nego na burzi u dionicama 50 i vise posto. Ne kazu bezveze u takvim situacijama cash is king, pa taman i u okolnostima visoke inflacije. Sa keshom uvijek mozes kasnije kupiti u pola cijene te dionice koje su se strmopizdile, pa i te dividendne dionice koje toliko zagovaras. Tako si dobila najbolje od oba svijeta. Gubitak vrijednoati kesha bi me u takvim okolnostima najmanje brinule. Nekada je pobjeda i manje izgubiti.
Šteta što se ovaj bull na bulkerima događa u trenutku kada svijet tone prema recesiji. Investitori sada postaju puno oprezniji, pogotovo sa ovako volatilnim dionicama kao što su brodari pa je teško za očekivati da će ulijetati u taj sektor kao grlom u jagode, bez obzira na trenutne niske valuacije,
Prvo, bolje je da se događa nego da se ne događa, a drugo, na ovim valuacijama fundamenti su toliko opipljivi da ih je nemoguće ignorirati. Kad krene panika, prvih dana padaju i brodari, ali se vraćaju brže od ostalih. A panika dođe i prođe.
Ne bih se bas slozio. Valuacije su ovdje dosta volatilna kategorija. Valuacije ovise iskljucivo o vozarinama, a znamo koliko su vozarine volatilne. Tako da se, u slucaju jaceg pada vozarina, i te valuacije preko noci pogorsaju. Nije ovo HT.
Šteta što se ovaj bull na bulkerima događa u trenutku kada svijet tone prema recesiji. Investitori sada postaju puno oprezniji, pogotovo sa ovako volatilnim dionicama kao što su brodari pa je teško za očekivati da će ulijetati u taj sektor kao grlom u jagode, bez obzira na trenutne niske valuacije,
Display Moremajke ti, šta je ovo?
netko bacio nuklearku na NYSE danas 😅
Drugarice i drugovi ušli smo u bear market.
S&P 500 -4,11%
Dow 30 -3,60 %
Nasdaq -5,34 % 6M -21,45 %
Imam dosta povjerenja u svoj long portfelj, ali nije ugodno ovo gledati jer znas da ce po inerciji ova panika napraviti stetu i na tvom portfelju.
Lijepo, lijepo...
Poten clean tanker spot rate (VLSFO, non scrubber) for Thurs 5/5 (vs. 5/4):
- BCTI: 1357 (+47)
- LR1: 43,700(-1100)
- LR2: 46,400 (-1600)
- MR 37: 32,100 (+4600)
- MR 38: 21,500 (+2400)
Iz kvartala u kvartal sve bolje i bolje............
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
Tu bi se za realnu sliku poslovanja trebalo gledati korigirane pokazatelje, gdje bi se prikazala samo operativna dobit, bez utjecaja revalorizacije brodova i/ili otpisa kredita. Ovako ova tablica bas i nema nekog smisla.
Meni je zanimljivo postupanje Dede. U početku sam mislio da je on ovdje doveden sa zadatkom da pripremi firmu za prodaju Tankerskoj. A na koji način - pa tako da ju na papiru maksimalno obezvrijedi i brzo jeftino proda. U tom duhu je i ona planirana nabavka dva nova tankera koja se baš lijepo uklapaju u flotu TP-a.
Ali šta, zadnjih mjeseci se događa sve suprotno. Prvo sam pomislio da su mu račune pomrsile izuzetno dobre okolnosti na tržišu pa je u takvim okolnostima malo teže takvu firmu obezvrijediti, ali sada nekako vjerujem da Deda stvarno ima sa ovom firmom dobre namjere.
Naime,
Ima još puno ovakvih primjera. Ovo nikako ne izgleda kako da netko želi obezvrijediti firmu i jeftino ju utopiti nekoj HDZ-ovoj ekipi.
Korisne informacije, ali glupav i obmanjujuci naslov clanka.
Kao da drukaju na nešto, ali nije jasno na što!?
Mislim da to nema veze sa firmom, to je samo tipični novinarski senzacionalizam. Svaki drugi naslov u manje-višesvim novinama/portalima je ovako obmanjujuć.
KOLEBANJA NA TRŽIŠTUJadroplov prošle godine zaradio 100 milijuna kuna! Slična dobit zabilježena je i u 2020., ali uz suštinsku razliku: ‘Trendovi nisu dobri, postoji mogućnost recesije‘
Trendovi nisu dobri. Ako američki FED i ECB, europska središnja banka, povećaju kamatne stope, što bi dovelo do smanjenja inflacije, postoji mogućnost da na taj način dođe do recesije. Posebno uzimajući u obzir agresiju Rusije na Ukrajinu, koja posebno pogađa europsku ekonomiju i njezino najveće gospodarstvo – ono njemačko. Povrh toga, pitanje je i budućih odnosa Zapada prema Kini.
https://more.slobodnadalmacija.hr/om/vijesti/jad…ecesije-1189708
Korisne informacije, ali glupav i obmanjujuci naslov clanka.
Zanimljivo je da proslogodisnjom dobiti zatvaraju djelomicno stare nepovoljne kredite, razmisljaju o prosirenju flote, o dokapu se jos ne zna nista, ocekuju ovu godinu jako dobru, a pogorsanje trzista i pad vozarina 2023 zbog najava recesije, ali i takve vozarine bi trebale biti na profitabilnim razinama.
JDPL apdejt
Cijena je došla do 69,50 i tu se konsolidira... možemo konstatirati da je došla do targeta koji sam bio odredio na 70 kn, to je dovoljno točno. Cijena se sada konsolidira ispod te razine otpora, što je obično bullish. Figurativno rečeno, "praćka se nateže" za napad na 80 kn.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. Svaka čast, kakvo figurativno drukanje, pardon praćkanje!
Ja sam ipak prije svega druker, tek onda tehničar. Još uvijek učim kako da drukovi budu što suptilniji
Za one koji su voljeli Seinfelda.
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.
hehe, Soup Nazi
Gledam sada graf od ULPL (hvala Marielena što si mi skrenula pozornost) pa primjećujem velike sličnosti između sva tri naša brodara.
Sva tri grafa su jako slična.
ULPL (3. graf) je bio lider u ovom rastu pa je prvi probio stari top,nakon čega je pao i sada testira tu razinu. ATPL (graf 2) upravo testira prijašnji vrh, dok JDPL (1. graf) za njima kasni 16% do prijašnjeg vrha.
Hoće li ATPL i JDPL slijediti primjer ULPL, ostaje za vidjeti.