Preko oka pratim situaciju, koja mi je jos uvijek blury, ne cese me free lova pa tako ni zurba u nekakav ulazak-promjenu portfelja, zasad je trenutni na dobrom putu pa sam on hold for now.
Kad smo vec kod tankera pitanje za upucenije, koji tip tankera bi mogao najvise profitirati od ukrainsko ruske krize i zasto ?
Nisam jos dosao do zakljucka koji brodovi ce najvise profitirati... za sada se ova disrupcija snazno odrazila na dirty tankere - Aframaxe i Suezmaxe, a od clean tankera su profitirali jedino LR2 i nesto manje LR1. MR tankeri i dalje struzu po dnu. Ovo je prvotna reakcija na trenutne sokove, tek treba vidjeti koje nove trgovinske rute i pravci ce se trajno uspostaviti. Javi ako nadjes kakav dobar clanak na tu temu, sve sto sam ja do sada nasao su oprecna misljenja.
To je ono sto kolegica ne kuzi kada samo slijepo prati BCTI indeks. BCTI indeks cine MR, LR1 i LR2 tankeri i njihove rute, ne samo MR tankeri. Ovih dana BCTI indeks snazno raste zato sto ga pogoni uglavnom rast LR2 tankera, dok su MR i dalje slabi (TPNG ima samo MR tankere), manje-vise nepromijenjeni. To je otprilike kao da se veselimo sto BDI raste, ali ATPL ne reagira - a onda skuzimo da BDI zapravo raste jer Capeovi snazno rastu, dok su panamaxi zakucani i plove sa minusom... ali mi to ne razumijemo, i dalje se samo cudimo.
Porast ce i MR tankeri sigurno jednog dana, ali do tada ovo pratim sa strane. Pratim TPNG isto kao i kolegica, ali kolegica se sada tjesi kako je bila u pravu u vezi porasta cijene nafte, kako u prilog tome ide i rast stranih tankerasa... ali poanta je da se ovdje druka na rast TPNG, a TPNG ne mrda. Nema koristi sto nafta raste, ako nisi ulozio u naftu.
U zadnjih 20-ak dana LR1 je pao 30%, LR2 pao 55%, MR 37 je iz negativnig teritorija dosao na 7.700 (iako su ovo jos uvijek niske razine, mozemo reci da je porastao vise od 8 puta), a MR 38 eksplodirao plus 580% na odlicnih 27.000!
Istovremeno je BCTI pao cca 15% na 891. Ovdje se lijepo vidi koliko je taj BCTI varljiv kada se slijepo prati. Kada bismo gledali samo BCTI zakljucili bismo da se nista znacajno nije dogodilo, ali izuzetno je znacajno da BCTI sada pogone MR-ovi, za razliku on tada kada su ga pogonili LR-ovi. Ova situacija sada postaje zanimljiva za TPNG.
Poten clean tanker spot rate (VLSFO fuel, non scrubber) update for Tues 4/5:
- LR1: 14,700 (-900)
- LR2: 14,600 (-3600)
- MR 37: 7,700 (-1100)
- MR 38: 27,300 (+6500)
BCTI 891