1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • Tankerasi strani i domaci

    • mitkko
    • April 5, 2022 at 7:31 PM
    Quote from mitkko
    Quote from StatusQuo

    Preko oka pratim situaciju, koja mi je jos uvijek blury, ne cese me free lova pa tako ni zurba u nekakav ulazak-promjenu portfelja, zasad je trenutni na dobrom putu pa sam on hold for now.

    Kad smo vec kod tankera pitanje za upucenije, koji tip tankera bi mogao najvise profitirati od ukrainsko ruske krize i zasto ?

    Nisam jos dosao do zakljucka koji brodovi ce najvise profitirati... za sada se ova disrupcija snazno odrazila na dirty tankere - Aframaxe i Suezmaxe, a od clean tankera su profitirali jedino LR2 i nesto manje LR1. MR tankeri i dalje struzu po dnu. Ovo je prvotna reakcija na trenutne sokove, tek treba vidjeti koje nove trgovinske rute i pravci ce se trajno uspostaviti. Javi ako nadjes kakav dobar clanak na tu temu, sve sto sam ja do sada nasao su oprecna misljenja.

    To je ono sto kolegica ne kuzi kada samo slijepo prati BCTI indeks. BCTI indeks cine MR, LR1 i LR2 tankeri i njihove rute, ne samo MR tankeri. Ovih dana BCTI indeks snazno raste zato sto ga pogoni uglavnom rast LR2 tankera, dok su MR i dalje slabi (TPNG ima samo MR tankere), manje-vise nepromijenjeni. To je otprilike kao da se veselimo sto BDI raste, ali ATPL ne reagira - a onda skuzimo da BDI zapravo raste jer Capeovi snazno rastu, dok su panamaxi zakucani i plove sa minusom... ali mi to ne razumijemo, i dalje se samo cudimo.

    Porast ce i MR tankeri sigurno jednog dana, ali do tada ovo pratim sa strane. Pratim TPNG isto kao i kolegica, ali kolegica se sada tjesi kako je bila u pravu u vezi porasta cijene nafte, kako u prilog tome ide i rast stranih tankerasa... ali poanta je da se ovdje druka na rast TPNG, a TPNG ne mrda. Nema koristi sto nafta raste, ako nisi ulozio u naftu.

    U zadnjih 20-ak dana LR1 je pao 30%, LR2 pao 55%, MR 37 je iz negativnig teritorija dosao na 7.700 (iako su ovo jos uvijek niske razine, mozemo reci da je porastao vise od 8 puta), a MR 38 eksplodirao plus 580% na odlicnih 27.000!

    Istovremeno je BCTI pao cca 15% na 891. Ovdje se lijepo vidi koliko je taj BCTI varljiv kada se slijepo prati. Kada bismo gledali samo BCTI zakljucili bismo da se nista znacajno nije dogodilo, ali izuzetno je znacajno da BCTI sada pogone MR-ovi, za razliku on tada kada su ga pogonili LR-ovi. Ova situacija sada postaje zanimljiva za TPNG.

    Poten clean tanker spot rate (VLSFO fuel, non scrubber) update for Tues 4/5:

    - LR1: 14,700 (-900)

    - LR2: 14,600 (-3600)

    - MR 37: 7,700 (-1100)

    - MR 38: 27,300 (+6500)

    BCTI 891

  • DRY BULK

    • mitkko
    • April 5, 2022 at 12:01 PM
    Quote from brajakica
    Quote from mitkko

    Mintz ovdje konkretno govori da je prilika za kupnju kontejneraša, i to "selective names". Jel čita itko do kraja te postove?

    Ali ok, ključna riječ u naslovu je "shipping" - i bulkeri i tankeri... sve su to "brodovi". :S

    hvala na pojasnjenju da za Vas bulkeri (atpl) nisu "selective names" koja vrijedi kupiti?

    Znaci i tankeri isto tako?

    STNG +70% u 2022.

    Bili ste krajem 2021. poc. 2022. jako pesimisticni za tankere,jeste ih shortati? :/ ;( :saint:

    Display More

    Ne znam kako nisi već sama sebi dosadna sa tim upornim mantranjima.

    Ništa ja tu ne pojašnjavam, samo čitam kako piše, čovjek se jasno referira na kontejneraše, ali ti sa svojom propagandom možeš to tumačiti kako ti god odgovara. Kažem, sve su to brodovi.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • April 5, 2022 at 11:43 AM
    Quote from brajakica
    Quote from StatusQuo

    J Mintzmyer


    There’s the volatility I’m used to in #shipping! Was starting to get bored…
    Clear buying day for selective names. Market proving once again that it has very little discretion on downdrafts, price discovery will come later.


    https://twitter.com/mintzmyer/status/1511059767032168453/

    Energy stocks continue to decouple from the underlying surging oil prices... Seems like we are in a generational dislocation here, but equities just aren't adjusting up yet Feels a lot like #containerships back in early-2021.

    https://twitter.com/mintzmyer/status/1510977020976680969/

    Display More
    Quote from brajakica

    U kini je praznik pa je zatisje pred buru.

    456?

    Ovih dana zadnja prava prilika na rasprodaji? :/

    Promatrajmo :saint:

    Mintz kaze da je tako.

    Promatrajmo :saint:

    Display More

    Mintz ovdje konkretno govori da je prilika za kupnju kontejneraša, i to "selective names". Jel čita itko te postove do kraja?

    Ali ok, ključna riječ u naslovu je "shipping" - a bulkeri i tankeri... sve su to "brodovi". :S

  • Tankerasi strani i domaci

    • mitkko
    • April 2, 2022 at 9:06 AM
    Quote from brajakica
    Quote from brajakica

    Joakim Hannisdahl@JHannisdahlStrong sentiment amongst both crude & product tankers, but while PTs are being fixed ever higher, CT spot rates appear to be lacking real substance. Always challenging to predict near term, but wouldn't be surprised if this is a dead cat bounce🐈‍⬛

    Momak pere te panika jer nisi navikao trgovati sa zivom lovom.

    U strahu su velike oci i zanemarujes vrlo snazan rast oil demanda i neefikasnosti povezane sa ratom vrlo nizak orderbook i jos neke stvari.

    Ako mi gugl ovo kvalitetno prevede zaljepim mu na twitter? 🤭:/ ;(

    Stara drukercina mozda je sada prodala bulkere pa bi se jeftino ukrcao na tankerase😂

    Vidio momak da je "vlak" krenuo? 8o :saint:

    Display More

    Joakim je prilicno propustio na tankerasima u 2022.

    Zasto sam uvjerena da ovaj puta nece propustiti 🚀? :/ 🤭 ;(

    Promatrajmo :saint:

    https://mobile.twitter.com/JHannisdahl/st…980830243897345

    Display More

    Trgovao je on sa tankerasima, samo ih nije drzao... hvatao je valove, i long i short, i to dosta uspjesno. Trenutno nema tankerase u portfelju, ali su mu na radaru.

    https://twitter.com/JHannisdahl/status/1509985330765742087/

  • Tankerasi strani i domaci

    • mitkko
    • April 1, 2022 at 10:28 PM
    Quote from mariv002

    Koja je razlika MR 37 i MR 38? LR1 i LR2 je veličina, ali ovo 37 i 38 nikako da pronađem...

    Hvala

    Pogledaj ovaj post, sve ti je tu pojašnjeno:

    Post

    RE: Tankerasi strani i domaci

    […]

    U izračun BCTI-a ulaže TCE vozarine za više ruta, sve kako je prikazano na slici. Te objavljene vozarine za MR, 37 i MR, 38 rute su TC2 i TC14 rute, njihov prosjek se najčešće gleda kao reprezentativan za Atlantic košaricu ruta. U Pacifik košaricu ulaze rute TC11 i TC12. Vozarine za pojedine rute se mogu razlikovati i po nekoliko puta.

    Rute koje ulaze u sastav BCTI indeksa:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.




    Te oznake 37 i…
    mitkko
    March 15, 2022 at 10:02 PM

    MR 37 (TC2) i MR 38 (TC14) su dvije reprezentativne rute za Atlantik. MR 37 ruta je US istočna obala - Europa, a MR 38 je Meksički zaljev - Europa.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tankerasi strani i domaci

    • mitkko
    • April 1, 2022 at 7:35 PM

    MR vozarine danas bombasticne... MR,38 +130%

    Poten clean tanker spot rate (VLSFO fuel, non scrubber) update for Fri 4/1; MRs :

    - LR1: 15,600 (-400)

    - LR2: 18,000 (-2300)

    - MR 37: 8,500 (+600)

    - MR 38: 16,700 (+9500)

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • mitkko
    • March 28, 2022 at 9:39 PM
    Quote from BudFox
    Quote from hugh

    BCI 5TC 16333 -1079

    Ništa ove godine od porasta na ATPL, kako sam jučer rekao :/

    Gospodin Lisica je jedan od moja dva najpouzdanija kontraindikatora. Kada on izgubi nadu, znam da je dno blizu. Ovaj put smo eto trebali pricekati samo jedan radni dan od njegovog call-a da se dionica pokrene.

    Drugi kontraindikator je Kolegica... kada ona pocne crtati rakete, onda znam da je vrh blizu.

    Dakle, vrlo dobri bottom i top indikatori. Do sada me nisu nikada iznevjerili.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • mitkko
    • March 28, 2022 at 8:01 PM
    Quote from plavi01

    Ma nema veze Ante,alias,mitkko sve je to za ligu 5*

    Nisam ja Ante, ali poznajem ga, preko njega smo isli na dokap. I nemam nikakve veze sa Aliasom.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 24, 2022 at 11:17 PM
    Quote from looserst
    Quote from brajakica

    Tih 46% bi impliciralo ATPL na 543 ili GNK sa 23,5 nazad na 19$

    GNK ima i kejpove pa je trebao rasti manje od atpl samo gnk isplacuje postenu divku :/ :)

    Promatrajmo :saint:

    Odlicno, do jucer je dija bila etalon koliko treba atpl kostat a sad je genko :thumbup:

    A proslo je cijelih tjedan dana od kad je bio na 19. Implicirajmo dalje...

    Tipujem da sutra pratimo vikinge, a Dija je ponovo na redu u ponedjeljak... Egle je rezerva, drzimo ga na oku, pa tko vec prije potegne.

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 24, 2022 at 8:47 AM

    Ako taj trendlajn gledamo malo fleksibilnije, onda se moze primijetiti njegov znacaj jos tamo od 1988.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • mitkko
    • March 23, 2022 at 10:23 PM

    Jel ima netko ideju kako bi trziste moglo reagirati kada bi se pokazalo da je Njemacka u Q1 opet imala pad BDP-a? To bi tehnicki znacilo recesiju. Sta mislite, da li burza ovo vec ukljucuje u cijenu ili bi to bilo iznenadjenje? Da li bi burzovni sudionici ovo smatrali ocekivanom i prolaznom pojavom ili bi pak to bila najava nekih daljnih dubljih problema, a onda i potresa na burzi?

  • Tehnička analiza - komentari LIVE

    • mitkko
    • March 23, 2022 at 10:15 PM

    Naisao sam na zanimljiv graf. Svaki put, jos tamo od 2000. g., kada god su prinosi na 10Y obveznice dotaknuli ovaj trendlajn to je znacilo pocetak velike korekcije na SPX.

    Ne znam sta ce biti ovaj put, ali vrijedi imati na oku jer su obveznice upravo ponovo dotaknule ovaj trendlajn.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tankerasi strani i domaci

    • mitkko
    • March 23, 2022 at 8:56 AM

    Naisao sam na jos jedan zgodan graf - odnos i utjecaj cijene nafte na potraznju. Ne bi valjalo da cijene nafte dugo budu visoke jer to destruktivno utjece na potraznju.

    Graf je stariji, ali aktualan.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tankerasi strani i domaci

    • mitkko
    • March 23, 2022 at 8:51 AM

    Kad smo kod VLCC-ova, vidi ovu zgodnu grafiku... primjer za jednu rutu od neki dan, trenutno je strasna razlika u zaradi izmedju onih sa scrubberom i bez scruberra.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Tankerasi strani i domaci

    • mitkko
    • March 22, 2022 at 1:01 PM
    Quote from StatusQuo
    Quote from mitkko

    Odlican clanak, ukazuje na srz problema trenutne situacije. Zato je vazno razumjeti od cega se prosjek sastoji, koje su dominantne/vazne rute, koje vozarine za koju rutu su u kojem izvjescu objavljene...

    Jedni jedu kupus, drugi meso... ali u prosjeku je sarma.

    Da znaci mozemo ocekivat da ce cim ova ruta od 100 000 dolara se ugasi da ce prosjek biti realniji i dosta nizi barem u pocetku, iako ovo sve s ukrainom bi trebalo dovest do vece potraznje za morskim prijevozom ako misle smanjit ovisnost o nafti iz ruskog cijevovoda.

    Je.

    Vidi ovaj kratki video, tip priča šta će najvjerojatnije biti sa ruskom naftom, zatvorili su neki dan neki naftovod prema Kini... jako je zanimljivo. Pojašnjava i zašto su skočile vozarine za Aframaxe, ali ne i za VLCC. Baltičko more je plitko, tamo ne mogu voziti VLCC-ovi pa su sada najbolje prošli ti manji dirty tankeri.


    Također, kod clean tankera je sada višestruka razlika između pacifika i atlantika (kažu istočno i zapadno od Sueza), trenutno je veliki disbalans u količini raspoloživih brodova... to se sada vremenom nivelira, brodovi se repozicioniraju pa je za očekivati da će atlantic rasti, a pacifik padati. Naftni derivati se sada umjesto iz Rusije voze sa istoka, a na tim rutama najviše voze LR1 i LR2 pa sada oni najviše profitiraju. Za MR kažu da će repozicioniranje brodova smanjiti i uravnotežiti vozarine istoka i zapada, ali i da će se do tada ovi početni šokovi oko Ukrajine razvodniti pa je pitanje šta će poslije biti sa MR vozarinama.

    The case behind rising East CPP rates
    While crude rates are falling from the peaks reached following the Russian invasion in Ukraine, CPP tanker rates continue their rally, especially in the…
    www.vortexa.com
  • Tankerasi strani i domaci

    • mitkko
    • March 22, 2022 at 12:03 PM
    Quote from StatusQuo

    https://compassmar.com/reports/Compas…et%20Report.pdf

    Tanker chartering has been all over the place since the Russian invasion of Ukraine began, especially in the Baltic

    where some Suexmax fixtures Black Sea/Med TCE's have been estimated at region $125-140,000/day while

    Suezmaxes in general are fixing below operating costs on most trade routes.

    There is overwhelming confusion on multiple sanctions issues (when was the cargo sold, true ownership of

    cargoes and ships, relets, agents refusing to handle some ships, etc.) as shippers rush to beat the April 22nd

    deadline for Russian crude and product imports to the United States

    Display More

    Odlican clanak, ukazuje na srz problema trenutne situacije. Zato je vazno razumjeti od cega se prosjek sastoji, koje su dominantne/vazne rute, koje vozarine za koju rutu su u kojem izvjescu objavljene...

    Jedni jedu kupus, drugi meso... ali u prosjeku je sarma.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • March 21, 2022 at 6:53 PM

    Zanimljivo je da je cijena plina u zadnja 3 tjedna pala za vise od 50% i sada je niza nego sto je bila kada je rat poceo. Stvarno ludo.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    European Gas Falls to Lowest Since First Days of Ukraine War

    https://www.bloomberg.com/news/articles/…ady-russia-flow

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • March 20, 2022 at 11:26 AM

    Mozemo se mi cuditi potezima Kine, gurati glavu u pijesak, nazivati to deluzijama... ali ja sam misljenja da nije uputno kladiti se protiv Kine.

    Kina nije povecavala proizvodnju ugljena ne zato sto to nije mogla, vec iz istog razloga zasto su zapadne zemlje napustale ugljen, gasile nuklearke i opcenito povecavale udio iz obnovljivih izvora. Sada je zbog takve politike voda svima dosla do grla pa je i ugljen odjednom opet postao prihvatljiva opcija, zato smatram da je tvrditi da Kina ovim najavama blefira apsurdno.

    Evo jos jedan clanak na tu temu.

    Faced With Turmoil, China Turns to Its Old Reliable — Coal https://www.bloomberg.com/news/articles/…g-climate-goals

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • Utjecaj uvođenja eura na tržište kapitala

    • mitkko
    • March 19, 2022 at 11:44 PM
    Quote from verdi

    bit će tu svašta u igri. vidio sam neku naznaku trgovine između kineza i rusa. neki mix yuana, rublje i tržišne cijene robe. navodno do kraja mjeseca su neka fina podešavanja. moramo biti svjesni da procesi idu jako brzo dok je pozornost na ukraini. samo što je po toj logici glavni cilj amerika. ko će to njihovom stanovništvu objasniti i kako pojma nemam. neki plan tu postoji. naše je da gledamo i čudimo se. bitcoina ima premalo da bi pokrio značajan dio. neku ulogu će odigrati sigurno. jedino što sam siguran da se više neće dešavati da netko može štancati lovu koliko želi i blokirati nešto kad želi.

    Samo da nadodam, svaki Bitcoin se moze dijeliti na 100 milijuna dijelova. Taj 1/100M dio se zove Satoshi. Dakle, ako znamo da moze postojati najvise 21M Bitcoina, znaci da moze postojati ukupno najvise 2,1E+15 Satoshija. To je prilicni potencijal za skaliranje, a uz to postoje i Layer 2 solucije koje bi bez problema mogle to dodatno skalirati.

  • Utjecaj uvođenja eura na tržište kapitala

    • mitkko
    • March 19, 2022 at 8:40 PM
    Quote from verdi

    nešto bi moralo biti pokriće tom novčiću. paladij sam po sebi ne može jer je to traženi industrijski metal. kad bi i teoretski uspjeli u tome opet bi dobili zlatni dukat. znači metal podložan volatilnosti ponude potražnje. koliko ja vidim bit će neko prelazno riješenje gdje će petrodolar pokrivati određeni dio tržišta i ubaciti će se neke nove valute i štamparije. to će biti prelazni period do digitalnog bezgotovinskog plaćanja. u toj malo daljoj fazi više neće biti jedan internet pa da netko pod bilo kojim izgovorom može na globalnom nivou gasiti bilo šta, a da se dešava u toj domeni. u glavnom već se nazire novi vrli svijet. tko ima energiju, resurse, realan rad i tehnologiju za kontrolu informacija sjesti će za stol sa istim takvim i dogovoriti polazišne osnove. drugi će se prilagoditi ili propasti. dok god imamo kunu koliko god je i ona vezana za € bolje su nam pregovaračke pozicije nego da netko drugi pregovara u naše ime.

    Za sve ovo vec postoji rjesenje - Bitcoin. Uspjesno mijenja i fiat valutu i zlato (ista stvar je i sa drugim plemenitim metalima, pa i sa ovom idejom paladija). Nedostaje jos samo siroka prihvacenost, sa cime ce se stabilizirati i njegova volatilnost, ali i to je svake godine sve bolje.

    Usporedba po svim kriterijima karakteristika novca:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™