Tu sumu novaca uz ovakve vozarine zarade za dva mjececa. To sto kolega prica je vjerojatno upravo to.
Racunica je jednostavna. Uzmimo da je (uz vremenski pomak) prosjecna postignuta vozarina u zadnja dva mjeseca recimo 30k usd, uz recimo cca 14k usd break-even, za 60 dana dobijemo neto profit = (30.000-14.000) × 5 brodova x 60 dana = 30M kuna. Ako uzmemo i 10M kesa koji su imali u FIQ2, eto nam 40M kn kesa na racunu. Nemam inside info o trenutnom stanju na racunu, ali ovo me ne bi iznenadilo i zapravo je vrlo objektivno. Ovo je samo aproksimativna racunica, ali poanta je jasna.
Mnogi to jos uvijek ne kuze, ali JDPL je uz ovakve vozarine "kes masina".
Pa pitanje je da li je stvar nagadjanja oko casha na temelju pretpostavki ili na temelju nekih informacija od negdje makar i kuloarskih ?
Racunica je jednostavna uz pretpostavke ali pretpostavka je uvjek dalje od realnosti, prosjecna vozarina na trzistu nije prosjecna vozarina koju ostvaruje jadroplov jer postoji lag trenutni prosjek jadroplova je oko 20 000$, Split ima kapitalne troskove i treba u brodogradiliste i on kao takav do sada ne ostvaruje punu vozarinu ima penale zbog neispunjenja brzine i nepotpune ispravnosti broda pri ukrcaju-iskrcaju, trogir je imao problem s covidom koji isto sigurno njije doprinosio kako treba, s te strane trenutni cash BE vise naginje na vise nego na 14 000$ ako se uzme i otplata glavnice u obzir, doduse uvjek postoje drugi izvori po kojima se novac moze povecati pa nije tako jednostavno ali gledajuci sadasnje stanje to je ono sta vidim sa svoje strane i zato me i zanima ima li koji izvor ili je stvar pretpostavki kao sta ih i ti racunas u idealnim uvjetima.