1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. StatusQuo

Posts by StatusQuo

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • October 4, 2021 at 5:34 PM
    Quote from mitkko

    Dakle, ako sam te dobro shvatio, ti sugeriras da trebamo gledati omjer EV/EBITDA umjesto P/E, i ok, nacelno se u tome slazemo jer je ova djelatnost kapitalno intenzivna i ta amortizacija u nekim slucajevima moze dosta iskriviti sliku kada se usporedjuju dvije firme.

    Ako pogledas moju tablicu projekcije poslovanja JDPL koju sam neki dan postao, mozes vidjeti da obavezno racunam i EBITDU, a iskazao sam i taj omjer EV/EBITDA kao vazan pokazatelj.

    Takvu detaljnu projekciju nisam radio za ATPL, odnosno nisam dugo azurirao tablice pa sam u svom postu (kojemu je tema JDPL) u kontekstu usporedbe JDPL i ATPL spomenuo samo P/E i P/NAV jer su to jednostavni omjeri koje svi razumiju, a pokazatelje za ATPL sam jednostavno usput izracunao na kalkulatoru dok sam pisao taj post. Za bazu sam uzeo konsenzualnu neto dobit koja se spominje na temi ATPL, upravo zato da me se ne bi prozivalo za pristranost. Ako sam nesto u ovome omanuo, slobodno me ispravite.

    Ako imas izracunatu projiciranu EBITDU i EV za ATPL molim te da to objavis i pojasnis racunicu, pa cu rado usporediti i te parametre i onda mozemo diskutirati. Takodjer, ova ideja koju si nabacio da je nekada P/E 4 bolji od P/E 2 u ovom slucaju ne drzi vodu, sto cu pojasniti u nastavku.

    U svakom slucaju, cinjenica da nisam usporedio EV/EBITDA ove dvije firme ne demantira sve ove ostale tvrdnje koje sam naveo u svom postu. Usporedio sam te dvije firme samo zato da pokazem koliko je JDPL, po mom misljenju neopravdano izuzetno nisko vrednovana, sto ne znaci da je ATPL losa firma ili precjenjena. Dapace, ATPL je odlicna firma i ulaganje u tu firmu ima niz svojih prednost, ali to ovdje sada nije tema. Inace nemam obicaj javno usporedjivati parametre ove dvije firme (ili bilo kojih drugih na nasem trzistu) jer odmah izgleda da pokusavas drukati za svoje ulaganje i blatiti tudje, sto naravno nije slucaj, ili barem ne bi trebao biti, a ljudi su osjetljivi kada im dirnes u ulaganje i eto onda odmah vatra. Onda radije samo drukam za svoje ulaganje, bez da spominjem tudje :)

    -----

    Sada kada je sve ovo receno, ukazat cu na jednu kljucnu stvar koju si previdio, a sto te onda dovelo do pogresnog zakljucka. Ako sam u krivu, volio da me netko demantira.

    Sjeti se MSFI 16... kako se knjize najmovi brodova? Ukupna vrijednost najma se knjizi u imovini, trosak glavnice najma se knjizi kao amortizacija, a kamate u financijske rashode. Dakle, trosak najma povecava amortizaciju i time "umjetno" povecava i EBITDA-u. Trosak najma se do nedavno knjizio normalno pod poslovne rashode i onda nismo imali ove "iskrivljene" EBITDA-e koje se ne mogu samo tako direktno usporediti. ATPL ima najmove brodova dok JDPL nema, i zato EBITDA-e nisu direktno usporedive, odnosno EBITDA od ATPL je prividno bolja. Da bi EBITDA-e bile usporedive morala bi se EBITDA od ATPL reducirati na nacin da se amortizacija umanji za iznos najmova, a poslovni rashodi za isti iznos povecaju.

    Manje razlike u EBITDA-i su sigurno radi i manje ili vise fer vrednovana imovina, sto takodjer napravi distorziju, ali to ima bitno manji utjecaj nego najmovi. Ovako napamet znam da su i jedni i drugi imali pretjerano vrednovanu imovinu. Pisem ovo sve na mobu dok sjedim na kavi, nemam pri ruci svoje tablice procjene vrijednosti brodova sa kraja 2020. godine, pogledat cu to naknadno, bas me zanima kolike su bile razlike izmedju trzisne i knjigovodstvene vrijednosti brodova kod jednih i drugih. Postoji mogucnost da je flota bila podjednako relativno vise vrednovana u odnosu na trzisnu vrijednost pa onda ni to vise nije bitno za racunicu.

    Display More

    Ma dosta ljudi je nacelo tu usporedbu ovdje s p/e i dalo tezinu tome kao nesto presudno pri odabiru pa si se eto jos i ti nadovezao s tim, ne mislim da to ne radis inace kako treba ali kako si sam rekao sad je vrijeme da malo i ti drukas pa sam te morao ubacit u kontekst eto nekako sam morao reagirat jer smatram da ta usporedba s P/E je neprimjerena jer iz ovog mog primjera ocitava se koliko amortizacija moze utjecat na taj p/e pa je sigurno bolje radi usporedbe izbjeci ga i fokusirat se na mozda bolje p/ebitda ili ev/ebitda, nisam radio u zadnje vrijeme procijene buduceg EBITDA jer mislim da postoji jos puno volatilnosti u predvidjanju kako se mogu neke stvari oko ugovaranja poklopit pa sam se nekako vise orjenitirao na minimum ocekivanja nego na vise jer je taj dio poprilicno rastezljiv i da nebi sebe uhvatio u euforiji ionako ne mislim da je ciklus jos gotov i mislim da ima vremena jos za odredit max potencijal kad nam izvjesca otkriju detalje tako da zasad cekam kako ste zakljucili kako ono vremenski target, a i kako sam izlozen s 6 brodara nije lako ni na taj nacin uc u detalje za svaki posebno lako se covjek premori s pustim informacijama koji su za svakog posebno drugaciji.

    Sta se tice najmova, razlika je sta ja ovo vodjenje najmova tih brodova kod ATPL vodim kao brodove koji imaju otkupnu klauzulu jer su mi tako odgovorili ljudi iz atpl da te brodove moraju otkupit ne vjerujem da su moje pitanje krivo svatili i krivo odgovorili misleci na nesto drugo prilikom odgovora dajem jako jako malu vjerovatnost toj pogresci gotovo nikakvu, istina da ovakvo vodjenje povecava amortizaciju za ta dva broda i sigurno da je to jedan razlog povecane amortizacije u svakom slucaju kod usporedbe preko zarade dvije kompanije je zavaravajuce, a s obzirom da ovo placanje najma smatram dio otkupa od brodova onda mi je to nesto sta vise pripada amortizaciji nego rashodima da bi to uzeo kao dio koji iskrivljuje amortizaciju, situacija bi bila drugacija da smatram da su ti brodovi samo u najmu jer bi onda to bio samo trosak, malo je kompliciranije ovakve najmove pravilno vrednovati i usporedjivati s drugima.

    Sta se tice ovih najmova npr iz rev izvjesca ima jedan citat koji objasnjava najmove koji kaze da obveze po najmu obuhvacaju "cijenu izvrsenja mogucnosti kupnje ako je izvjesno da ce se iskoristiti ", sta ide u prilog mom saznanju

    "

    Obveza po najmu prvi se put mjeri u visini sadašnje vrijednosti plaćanja najma koja na datum početka nisu

    podmirena, umanjena uporabom stope koja proizlazi iz najma. . Plaćanja najma obuhvaćena mjerenjem obveze po

    najmu obuhvaćaju:

    • fiksna plaćanja najma (uključujući plaćanja najma koja su u biti fiksna), umanjena za primljene poticaje

    za najam;

    • varijabilna plaćanja najma koja ovise o indeksu ili stopi, početno mjerena primjenom indeksa ili stope

    koji vrijede na datum početka najma;

    • iznos za koji se očekuje da će ih najmoprimac plaćati na temelju jamstava za ostatak vrijednosti;

    • cijenu izvršenja mogućnosti kupnje ako je izvjesno da će najmoprimac iskoristiti tu mogućnost; te

    • plaćanja kazni za raskid najma ako razdoblje najma odražava da će najmoprimac iskoristiti mogućnost

    raskida najma

    "

    jos nesto sta se tice ovih najmova cak bi bilo idealno da svi vode na taj nacin imovinu kao glavnicu kroz amortizaciju i kamate jer bi time zarada odnosno cash flow bio onoliko koliko je stvarno firma zaradila vidljivo odma iz Rdig i koliko joj je novca ostalo lakse izracunat i jasnije, ovako na primjer jdpl kojemu je godisnja amortizacija 17mil je u neskladu s glavnicom koju jdpl treba trenutno platit sljedecih godinu dana pa ako cemo racunat cash flow koji ove dvi firme ostvare je takav da ce atpl trenutno svoju glavnicu financirat iz prikazane amortizacije, a sve ostalo je trenutno zadrzan novac, dok ce jdpl za placanje glavnice trebat puno vise novca iz prave dobit koristit uz amortizaciju pa ce iako mozda vecu dobit prikazat usporedno ostvarit manje zadrzanog novca sta ce u jednom trenutku mozda bit bitno u trenutku kada se smijer brodara okrene, a i moze bit bitno za neke manevre kupnji brodova i ugovaranja, naravno uvjek postoji refinanciranje koji mogu stvari popravit pa je tesko odma sve tako zakljucit isto kao sta ne znamo ni kako je ovo zadnje refinanciranje napravila atpl i kako ce utjecat, mislim da ce s tim povecat dug da bi povecali novac barem zasada.

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • October 4, 2021 at 1:33 AM

    Vidim rasprava se zakuhtala oko nasih miljenica pa da malo i ja ukljucim mozak s nekim svarima o kojima sam ja razmisljao vec prije kad sam usporedjivao.Vec prije sam rekao da Jdpl je volatilnija dionica s tim i dionica s vecim rastom, a i padom kad stvari se okrenu nenadano, iman i nje nesto jer smatram da vrijedi nesto vise da ne ispadne da sad s ovim sta cu sad napisat radim neku kontru jednoj strani pa da krenem malo s nekim drugim stvarima o kojima vidim da se ne prica na drugi nacin, naime vidim stalno se trenutno spominje neka usporedba p/e i sta je jeftinije cak me cudi da eminente kolege podljezu takvim usporedbama bez uzimanja drugih u obzir, prvo nije mi jasno otkad se dvije kompanije iz istog sektora usporedjuju na taj nacin tim parametrom preko zarade nakon poreza kad je opce pravilo da se takve usporedbe rade preko EBITDA kad je zarada u pitanju mislim svi to znate, a odlucili ste to u potpunosti zanemarit i nitko da to spomene bas cudno, a zna se zbog cega se to radi na takav nacin i zbog cega ne mozemo tako usporedjivat iako tema moze bit dulja ali zadrzat cu se na najbitnijem ?.

    Sad da malo stavimo u kontekst dosadasnje polugodisnje rezultate cisto radi bolje vizualizacije

    JDPL 1H EBITDA 24 538 (dobit 3,3 mil, amortizacija 8,8mil) (godisnja amortizacija cca 17mil)

    ATPL 1H EBITDA 106 203 (dobit 45,6 mil, amortizacija 33,6mil)(godisnja amortizacija cca 67mil)

    Sad vidljivo za 1H da je Atpl ostvarila 4 puta vecu EBITDA, ako stavimo u kontekst DWT koji je za 3 puta veci od JDPL ocito je da je ostvarila bolju zaradu u tom razdoblju, medjutim gledajuci samo dobit razlika je drasticnija, sad nije ovo razlog zbog cega sam spomenio ovo nego da potegnem ovo pitanje EBITDA i zarade naime do sad je poznato da je JDPL redovitije uskladjivala vrijednost svojih brodova pa sa samim tim i njezina amortizacija se trebala prilagodjavat zadnji put na nize i zato cesce njezina zarada moze predstavljat iskrivljeno gledanje ako se usporedjuju dvije kompanije sta konstantno radite, sta u konkretnom slucaju s obzirom da je JDPL umanjila svoju imovinu nedavnije dovodi do prikazivanja vece dobit od ATPL i zato ta usporedba preko dobiti je iskrivljena, sad kada sam objasnio poantu gdje u startu grijesite idemo na drugi korak.

    Naime vidljivo gore u zagradama da je trenutno godisnja amortizacija JDPL 17 mil dok kod ATPL 67 Mil odnosno kod ATPL 4 puta veca za 3 puta vecu flotu po DWT sta vezano za predhodno objasnenje govori da ako usporedjujemo dvije kompanije moramo uzeti u obzir da JDPL usporedno s ATPL ima manju amortizaciju jer je uskladila svoje brodove na nizu vrijednost i sad ako ste mislili da je to sve sta iman rec na to idemo na taj drugi korak druga cinjenica.

    Znamo da JDPL ima 15 godina staru flotu knjizenu u vrijednosti 325mil dok ATPL ima 10 godina staru flotu knjizenu u vrijednosti 1,2mlrd, poznato nam je da brod ima svoj vijek trajanja taj vijek se najcesce krece oko 25 godina sad iz toga zakljucujemo da je JDPL neki ostatak uporabe postojecih brodova jos 10 godina dok kod atpl je to jos 15 godina sta iz toga zakljucujemo, kod JDPL 325mil dijeljeno sa 17 dobijemo 19,1 godinu, dok kod ATPL 1,2mlrd dijeljeno 67mil dobijemo 17,9 godina amortizacije, sad iz ovoga je ocito da jos dodatna cinjenica da JDPL i ATPL nemaju istu politiku amortizacije, ATPL po ovome amortizira svoje brodove puno brze nego to radi JDPL i ne radi se o maloj razlici, ako cemo ici usporedjivat da na isti nacin vode amortizaciju prvo s obzirom da je JDPL flota starija 5 godina amortizacijski izracuna bi treba biti 5 godina manje od ATPL, a ne kao u ovom izracunu godinu vise, sta nam to znaci recimo da uzmemo u obzir tih 5 godina manje i stavimo JDPL amortizaciju u kontekst s ATPL znaci oko 12,9 godina na imovinu od 325 dobijemo da bi usporedna amortizacija na godisnjoj bazi bila 25,2mil, a ne 17mil sa trenutno vodjenim knjigovodstvenim stanjem imovine i sad kad na to dodam jos da je JDPL radila umanjenje vrijednosti i da u odnosu na ATPL ima nesto nizu usporedivu vrijednost (ne znam tocno koliko trenutno pretpostavio sam neki postotak) dolazimo vrlo lako da bi godisnja amortizacija kod JDPL trebala bit 30mil + da bi se zarade mogle usporedjivat i sad s obzirom da se ocekuje za 3Q 20mil dobit i prijasnjih 3,3mil u polugodistu dolazimo da je usporediva ocekivana zarada 10,3 mil koju ce JDPL ostvarit pa onda taj P/E nije vise u takvim omjerima kakvim ga prezentirate u korist JDPL, a i ocito je besmisleno na taj nacin usporedjivat vidljivo iz kojih razloga, a i ocito zbog cega se dionice istih sektora nekad trze po razlicitim P/E i da je nekad P/E 4 jeftiniji od P/E 2 barem trenutno jer nije sve tako jednostavno ovo je samo dijelic primjera razlicitog knjizenja, ne ulazim sad u predvidjanja to je za drugu temu, drugi put cu se osvrnut na jos nesto nisam ni ocekiva da ce mi ovo oduzest ovoliko vremena kasno je valjda nisam sta falio siguran sam da ima onih sa budnim ocima koji ce odma skocit ako sam taknuo u osinje gnjezno :P .

    Ps. mittko kako si reka neki dan

    Kolega, nemoj da sada i tebe moram ispravljati ;)

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • October 2, 2021 at 3:26 PM
    Quote from mitkko
    Quote from brajakica

    Po meni pretjerujete kada pisete

    "Rekao bih da brodare (odnosno unajmitelje) trenutno uopce nije briga kolika je cijena goriva"

    Da cijena goriva nije bitna brodovi bi vozili 20 knots a ne 11-12.

    Uvijek je brzinu odredivala i cijena goriva.

    Slazem se sa vama da po ovim visokim vozarinama je cijena goriva manje vazna ali nikako nevazna jos dodatno kada je to na ovim razinama cijena goriva koje ce i dalje rasti.

    To je neki kompromisni izracun sto manjih ukupnih troskova.

    Dolazi nova regulativa pa ce brodovi voziti sporije kolikogod im se zurilo.

    Znaci da ce potrosnja goriva👎 a vozarine 👍

    potrosnja alkohola ce 👍 medu vlasnicima bulkera

    🥂🍺🍷😁

    Display More

    Naravno, pretjerujem sa tom konstatacijom sa ciljem naglasavanja poante. To je stilska figura znana kao "hiperbola". Vasa tvrdnja je bila da ce se zbog nedavnog rasta cijene goriva (koji je red velicine par postotaka) smanjiti brzina flote, dok ja tvrdim suprotno, kako to nece biti dovoljan poticaj da se brzina smanji jer u danasnjim trzisnim okolnostima visokih vozarina brodari imaju motiv za cak i povecati brzinu.

    Na brzinu flote ne utjece samo cijena goriva, vec i npr. potrosnja, ali i jos stosta drugo. Recimo, potrosnja goriva u jednom trenutku gotovo eksponencijalno pocne rasti sa povecanjem brzine tj. opterecenjem motora.


    Evo jedan clanak od proslog tjedna na ovu temu, govori tocno ono sto sam ja ovdje opisao, a sto i sam zdrav razum nalaze. Brzina bulkera je trenutno na desetogodisnjem vrhuncu.

    https://www.hellenicshippingnews.com/dry-bulk-ships…-a-concern/amp/

    "The multi-year record dry bulk freight rates have forced the average sailing speed of these ships to a decade high with shipowners cranking up their vessel engines starting from the smaller Handysize to the larger Capesizes.

    It’s a fact that ship emissions are reliant on vessel speed and the current firm market has emboldened owners to sail faster.

    According to data from ship valuation provider VesselsValue, the average laden speed in August was 11.62 knots, the highest since January 2012, and up 8% from 10.75 knots in February 2020.

    The trend was similar on the ballast leg, with the average reaching 11.95 knots in June, the highest since November 2012, and up 4.25% from 11.46 knots in February 2020.


    Nije mi cilj nadmudrivati se. Ova tema je u euforiji, svaki dan se najavljuju rakete, ukljucilo se puno novih imena... ne svidja mi se smo smo ovdje na temi dosli u fazu potpunog odsutstva kritickog razmisljanja, pa cak i osnovnog logickog zakljucivanja. Zato ovdje uglavnom vise nista ni ne pisem.

    Cinjenica je da su bulkeri u bull trendu, svima je valjda jasno da i ja sam vec dugo zagovaram ulaganje u bulkere, najveci dio trenutnog dionickog portfelja mi cini JDPL... ali ljudi moji, euforija i novac promijene ljude, konstruktivna debata naglo nestane i pocne vladati jednoumlje, ljudi zbog toga postanu slijepi na cinjenice oko sebe koje se ne uklapaju u njihovo jednostrano vidjenje stvari. "Been there, done that", to je put u propast. Nemojte izgubiti sposobnost kritickog promisljanja koliko god stvari bile ruzicaste, ne govorim ovo samo na temu dry bulk-a, to vrijedi za sve u zivotu.

    Display More

    Kad smo se vec dotakli potrosnje goriva naravno da to nije bas tako lako, uzmimo za primjer da je trenutna brzina 11,62 , a onda uzimo za primjer da je max brzina brodova oko 13-14 cvorova, zasto onda ta brzina ne raste jos, ocito je razlog sta ta potrosnja goriva raste eksponencijalno nakon neke granice povecanja brzine pa ta isplativost nije vise tako bezazlena, naime treba uzeti u obzir da recimo panamax pri max brzini moze trositi oko 37t dnevno goriva pa onda uzmimo koliko je to velika cijena troska dnevno goriva ako je tona 500$ to znaci da pri max brzini dnevno potrosi 18 500$ i onda uzmemo to u kontekst vozarina vidi se da to nije bas tako bezazleni trosak, naime 20% redukcije u brzini broda postize se 50% usteda na potrosnji goriva dok za 10% manju brzinu postize se 27% ustede na gorivu, zato i ta brzina koja se najcesce dostize je u ovim granicama oko trenutnih 11,62 jer je to u granicama tih 10-20% od max brzine sve preko toga drasticno dize cijenu goriva, vozarina bi trebala bit jos poprilicno veca da bi kompenzirala to, a onda uz to jos kad netko rece da je gorivo poraslo 10-20% vidi se koliko je to utjece na trosak ovakvih potrosaca, s druge strane ne znam tocno kako se gleda ali pretpostavljam da i vlasniku broda nije u interesu da se njegov motor maksimalno iskoristava bez dodatne naknade od unajmitelja.

  • Inflacija

    • StatusQuo
    • October 1, 2021 at 12:38 AM
    Quote from st-brajo

    odlično si ovo uočio.
    btw., to ja cijelo vrijeme i govorim.

    QE ubija obrtaj novca i napucava vrijednost, većinom neproduktivne, imovine, i u biti, stvara dojam da si bogat, a zapravo si nelikvidan (što prosječni Hrvat i je).

    to se najbolje vidi na cijenama koje rastu brže od plaća, al, u međuvremenu, ti je narasla cijena nekretnine, pa imaš dojam da si nikad bogatiji.

    i, btw., inflacija je jedina konstanta u ovoj priči, samo je sad nešto vidljivija, pa su se svi o njoj uzp*zdili, al, u biti, ona je uvijek tu, samo šta sada nešto više utječe na ovo jada od likvidnosti koju prosječan Hrvat ima.

    inače, dug, porezi, doprinosi, parafiskalni nameti, to sve ubija likvidnost i money velocity, jer novac tada iz sustava izađe, a vrati se potrošen u neproduktivne svrhe (npr. digne se plaća uhljebu da se dobiju izbori, a ni ovu šta ima po produktivnosti ne zaradi ili izgrade neku cestu koja vodi iz ničega u ništa, i usput to višestruko preplate, itd.)

    Sta vise gledam ovakve grafove cini mi se da je bas drasticni nesrazmjer izmedju realne consumer vrijednosti robe koje se trosi i nekog hard consumer asseta i da se u u odredjenom trenutku trebaju balansirat sad dopustit da se samo asset drasticno smanji vodi u drasticnu deflaciju i depresiju, jedini ekonomski opravdani nacin je da se vise consumer vrijednosti balansiraju prema gore sve u svemu 100% porast vrijednosti ne bi bio nista cudno s obzirom na odnose, cak i vise od toga ne bi bilo nikakvo iznenadjenje, a to je izgleda jedini put, a onda opet sljedi gusenje inflacije i posljedice toga, ocito s razlogom centralne banke dopustaju ovakve 5% inflacije jer drugog nacina na kraju nema, potrebna je veca inflacija da bi se vrijednosti balansirale i da bi se moglo nastavit dalje.

  • Inflacija

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 10:53 PM

    Ne znam gdje su stavit ovo pa sam stavio ovdje, malo me zaintrigrirao ovaj graf dole s linka koji sam naisao i dao mi za mislit cini mi se jako zanimljiv mozda ces st-brajo moc isto rec nesto pametno na njega kako vidis sa svoje strane ili netko drugi, kako je vidljivo brzina okretanja novca u ekonomiji se drasticno smanjila u zadnjih 20 godina meni je neki zakljucak na to da je to zbog toga sta je baza novca u ekonomiji koja se okrece puno manja nego baza novca koja je parkirana negdje drugdje u dugorocnim ulaganjima (nekretnine, dionice itd ) pa je zbog toga ovaj omjer drasticno pao, a stim nekako ide i u prilog sta su cijene asseta u nebo, a realni povrati jako mali na to ulaganje pa je za isti prinos potrebno parkirat daleko vise novca nego prije ?


    Velocity of M2 Money Stock

    Velocity of M2 Money Stock
    fred.stlouisfed.org


    Velocity of M1 Money Stock

    Velocity of M1 Money Stock
    fred.stlouisfed.org


  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 9:37 PM

    Pa opcenito europa u zadnjem desetljecu nije bila mjesto gdje je kapital isao, isao je prema americi i poslje se nesto od njih zarada preljevala na ostale, a u dogledno vrime bi se to sve moglo promjenit

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 3:12 PM
    Quote from brajakica

    ask je prazan ako ne racunamo nalog od 1000 kom na 520 a taj je tu da druge gura ispred sebe? 😁

    StatusQuo

    Ako se mora revalorizirati imovina to znaci da ce dug u odnosu na kapital se smanjiti te ce i trosak kamata kroz nova refinanciranja i dalje padati?

    Ponistiti rast kamata radi inflacije?

    Imovina i dug je dolarski barem 90%, bitna je razlika neto vam u kunama raste kapital jer je imovina veca i dobit isto raste u kunama, doduse oni su vjerovatno s ovim zadnjim refinanciranjem povecali i dug ocito s razlogom ulaska u ove novogradnje, doduse ta promjena tecaja jos nije znacajna ali mogla bi postat

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 12:20 PM
    Quote from NaBiduAsku
    Quote from StatusQuo

    Mene kad cuju koliki mi bicikla dodje me zajebaju jer mi bicikla kosta kao moje staro autom haha, za auto im kazem da ga najaradje ne bi imao da ne moram, samo zajebancija s njim servis, parking, zurba, ulaganje uvik nesto, s druge strane im kazem moje auto ide tamo i parkira di tvoje nikad nece bas zato sta je jeftino i boli te briga sta ga manje pazi jer ako se sta desi par 100eura sve rijesi (nije da se ne pazi da se ne bi krivo svatilo poantu), a ne meni prijatelj skupo auto onda kad idem s njim do grada parkiramo 5km dalje zbog razno raznih razloga, samo se izivciram kad idem s njim, a da ne govorim da nitko od tih skupih ne iskoristi ni 2% njegovu snagu ali bitno da ima snage, a prosjek voznje 60km/h.

    zato je za grad krama a za vikende, putovanja komotan suvić... mi smo u godinu i pol napravili 34 000 km već :D

    smo šta će ti krama za grad kad raja ne vidi kola. taština posvuda.

    Da meni je 95% gradska voznja

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 12:13 PM
    Quote from NaBiduAsku
    Quote from StatusQuo

    Ja sam i dalje na starom samo 19 god, bolje da ja njih gledam drukcije nego oni mene :P

    žena i ja smo pred godinu i pol kupili novi auto... imamo 2. Ovaj drugi je stari punto iz 2002. I najbolje se osjećam u njemu, vozim ga samo za grad kad idem sam u nabavku ili slično. Vrh :)

    Mene kad cuju koliki mi bicikla dodje me zajebaju jer mi bicikla kosta kao moje staro autom haha, za auto im kazem da ga najaradje ne bi imao da ne moram, samo zajebancija s njim servis, parking, zurba, ulaganje uvik nesto, s druge strane im kazem moje auto ide tamo i parkira di tvoje nikad nece bas zato sta je jeftino i boli te briga sta ga manje pazi jer ako se sta desi par 100eura sve rijesi (nije da se ne pazi da se ne bi krivo svatilo poantu), a ne meni prijatelj skupo auto onda kad idem s njim do grada parkiramo 5km dalje zbog razno raznih razloga, samo se izivciram kad idem s njim, a da ne govorim da nitko od tih skupih ne iskoristi ni 2% njegovu snagu ali bitno da ima snage, a prosjek voznje 60km/h, ne namjeravam nesto imat sta ne mogu iskoristi njegov potencijal kako treba samo zato da se vidi ja se dobro osjecam i dalje u svome, a to je najbitnije, a ne kako se osjecas jer te drugi drugacije vidi.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 11:42 AM
    Quote from NaBiduAsku

    sa auta starog 16 godina, na novog Jaguara, nije ni čudo da te gledaju drukčije. :D :thumbup:

    Ja sam i dalje na starom samo 19 god, bolje da ja njih gledam drukcije nego oni mene :P

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 11:40 AM
    Quote from jasko

    Diana Shipping (DSX)

    2021 im je ocajna zbog puno dugorocnih TC

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 10:37 AM

    Evo ga sluzbeno

    JADROPLOV d.d. - Obavijest o odbijanju ponuda za upis dionica 30.09.2021.

    https://eho.zse.hr/fileadmin/issuers/JDPL/COI-JDPL-a7a7e44f8e4f27e4e2099c6efb97cd83.pdf

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • September 30, 2021 at 10:00 AM
    Quote from st-brajo

    oho, vidim da vlada opće veselje, jer je Evergrande odbio platiti i drugu tranšu stranih, dolarskih obveznica.

    već vidim kako kolega BSOD prebacuje sav raspoloživ cash za mogući short 😁

    S druge strane su prodali dionice za 1.5 bilion $

    Evergrande has raised Rmb10bn ($1.5bn) by selling part of its stake in a bank to a state-owned investment group, as the heavily indebted Chinese property developer battles for survival amid mounting pressure over bond repayment deadlines.

    The company said on Wednesday it had sold a 20 per cent stake in Shengjing Bank, based in the northern city of Shenyang, to Shenyang Shengjing Finance Investment Group, which is owned by local authorities.

    Evergrande will retain a 15 per cent stake in Shengjing Bank, which is “demanding” that the net proceeds from the sale be used to settle liabilities the group owes to it, according to a regulatory filing.

    Local authorities have already inserted themselves into part of Evergrande’s operations to take control of sales revenue. In a district of the southern city of Guangzhou, a local government department said last week that revenues at an Evergrande subsidiary must be put into a government account so that “homebuyers’ interest can be protected”. Another housing bureau in the nearby city of Zhuhai asked sales proceeds to be put into a government account.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • September 29, 2021 at 11:47 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from StatusQuo

    Na koji yield mislis 10y je na 1.5, ne znam meni to s obveznicama je i dalje risky, ja sam long usdjpy i nesto malo short eurusd lipi inverted H&S na tjednom grafu

    30y.

    inače, di si uzea ove long/short?

    neki ETF-ovi ili?

    stavi ticker

    Spot trejd, forex parovi ticker je kako pise hahaha

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • September 29, 2021 at 11:14 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from StatusQuo

    Jesi jos long bond meni se cini da to ide nizbrdo, yield raste, dolar raste na svim poljima.

    smanjio sam poziciju.

    nije očito još tolika panika da se pretrčava u obveznice.

    trenutno je tu klackalica.

    tek ako yieldovi roknu ispod 1.7, onda mogu i prema 1%.

    al zato sam pojačao cash poziciju i čekam dobar rip 😁

    Display More

    Na koji yield mislis 10y je na 1.5, ne znam meni to s obveznicama je i dalje risky, ja sam long usdjpy i nesto malo short eurusd lipi inverted H&S na tjednom grafu

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • StatusQuo
    • September 29, 2021 at 10:32 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from BSOD

    Kakva rasprodaja sad zadnjih 15 min. Ulovilo me nespremnog.

    Šteta.

    baš i ja gledam šta se deslio.

    iskreno, očekivao sam i veći rast danas, al i sutra je dan 🤑

    Jesi jos long bond meni se cini da to ide nizbrdo, yield raste, dolar raste na svim poljima.

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • September 29, 2021 at 9:57 PM
    Quote from Hrx84

    Bitno bi bilo proučiti tko ima koliko brodova na spotu pa koristi ove lude vozarine, a tko će propustiti zaraditi na ovom hypeu.

    Gledam DSX je zadnjih mjesec dana uglavnom ugovarao panamaxe na godinu-godinu ipo po samo 25-28k što je vjerojatno razočaralo špekulante.

    PANL navodno na spotu ima oko 30% flote, negdje pročitao, za njih ne mogu naći podatke za pojedini brod.

    NMM containershipovi su uglavnom ugovoreni do 2023-4 tako da propuštaju hype, osim par nekih sitnih do 3000teu. Drybulk voze po indexu, za product tankere iz Nna vidim da im brzo ističu ugovori.

    Ajde malo pišite, volio bi da imam mjesec-dva dana slobodno da sve istražim, nemam vremena za išta osim površno

    Meni je SB zanimljiv trenutni Mcap 580mil, ocekivana dobit 50mil u 3Q i oko 70mil Ebitda, koliko vidim 27-30 brodova od 40 tak im je na nekim kracim TC ili na indexu jos nekih 5-7 zakljuceno povise 20 000 tako da ubiru dobru lovu, nesto su prodavali brodova nesto narucivali trenutno u pomladjivanju i sredjivanju dugova uz to jos na racunu imaju preko 100mil $, dug je oko 500mil bio u proslom kvartalu, smanjili ga za 100mil od pocetka godine doduse zbog novogradnji ce novi dug doc s vremenom ali rade trenutno dobar posao

    Gogl isto mlati pare nedavna dividenda bila 0,5$ na cijenu od 10$ je samo u kvartalu povrat 5% na dividendu mislim da su cilu dobit kvartala isplatili u dividendu ali imaju noviju flotu pa ne moraju ulagat bas pa izgleda da ce sve skoro vracat kroz dividendu sta zarade

    Ship je isto imao dobre akvizicije pocetkom godine poprilicno rizicna dionica do tada, imali su skoro sve na indexu doduse nesto su konvertirali na fiksne nisam sad popratio koliko ali onako jedna rizcinija prica koja na kraju moze bit zanimljiva

    Stalno me kopka stavit nesto sitno u ovaj NM kao kockarski al nikako ga pogledat taj navios je previse ogroman i isprepleten za sve to pohvatat, ali gazdarica vuce poteze rijesavanja samo nema kod nje polako ta je isto igracica pa ce bit jos toga puno zanimljvog sigurno


    Previse je za sve to pohvatat u svakom kvartalu se puno toga promini, svi nesto kupuju, prodaju sredjuju i ako stalno ne pratis brzo sve to zaboravis

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • StatusQuo
    • September 29, 2021 at 8:34 PM

    Kako bilo bit cemo sigurno mozda pametniji za pola godine, do tada evo izgleda i dolar pokazuje da ide u smjeru jacanja, pa s tim u vezi ovakve dolarske firme na nasem kunskom trzistu i sa flat brodskim stanjem daju nam jos dodatno na vrijednosti.

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • September 29, 2021 at 6:46 PM
    Quote from looserst
    Quote from StatusQuo

    Ovaj dry bulk vanka je nemoguc za pretpostavit u kojem ce smjeru

    Ovo ubija. Cape 30k gogl 10 usd. Cape 60k gogl 10 usd. Drugi su jos i gori :rolleyes:

    I mi se bunimo kako atpl reagira kad i vani je neka druga prica nelogicna

  • DRY BULK

    • StatusQuo
    • September 29, 2021 at 4:23 PM

    Ovaj dry bulk vanka je nemoguc za pretpostavit u kojem ce smjeru

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™