1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. tollway

Posts by tollway

  • DRY BULK

    • tollway
    • October 9, 2021 at 8:56 PM
    Quote from 5. Element
    Quote from mitkko

    Jedna stvar je ovo gledati sa pozicije investitora koji jedan dan kupi dionice brodara a već drugi ih može brzo i lako prodati, a druga kada vodiš brodarsku firmu, vlasnik si brodova, imaš kredite i zapošljavaš stotine ljudi.

    Ovo je skroz razuman potez ako gledaš sa ove druge pozicije. Brodar mora razmišljati dugoročno, odgovorno i održivo. On ne može samo tako jednostavno rasprodati flotu, otpustiti ljude i zatvoriti firmu kada dođu turbulentna vremena. Trenutno je tržište naklonjeno brodarima, ali nije uvijek tako bilo i neće tako uvijek biti. Lako vjetrovi promjene smjer.

    Danas su dugoročni TC ugovori visoko iznad break-evena i zgodno je zaključati takve vozarine za jedan dio flote na što je moguće duži period. Uzmimo jedan primjer da neka firma ima 10 brodova - od toga 5 brodova ostavi na spotu, a 5 fiksira na više godina za vozarine koje pokrivaju break-even za svih 10 brodova (vozarine su trenutno visoke pa je to moguće, taman jedan brod pokriva troškove za dva broda). Na taj način je ograničen downside tako da sve te godine ne mogu biti u gubitku koliko god da je tržište loše (u najgorem slučaju su na nuli), a upside potencijal je otvoren jer je pola flote na spotu i tu pokušavaju pokupiti vrhnje. U tom slučaju je ovdje reward/risk izuzetan.

    Ali kolega, to naprosto nije tocno.

    Nitko ne mora vjecno imati brodove, firmu, zaposljavati ljude.

    Najbolja stvar sto brodovlasnik moze napraviti, barem oni promocurniji medju njima, je da negdje 2023 ili 2024, kad trziste vrlo vjerovatno bude na vrhuncu, rasproda po najvecoj mogucoj cijeni flotu, pokrije kredite, isplati se i zatvori drustvo.

    To je sasvim legitimna, pa cak i najpametnija opcija. Kad se nastampa opet hrpa brodova slijedi 10-12 godina mrcvarenja, topljenja kapitala, umjesto da taj maksimalni kapital ulozis za to vrijeme u nesto drugo i zaradjujes. Minus na minus umjesto plusa na plus.

    Sve na spot, napucati dobit i cijenu, prodati sve i ćao đaci.

    Osim toga, cemu sklapati sad dugorocne ugovore kad je sasvim izgledno da ce se u narednih godinu dvije trzisni balans ponude i potraznje dodatno pomaknuti u korist brodara?

    Display More

    da, kolega, potpuno legitimno može to napraviti svaki vlasnik. ali...

    teoretski, kada bi svi to napravili, kako bi se onda odvijala svjetska trgovina? teleportacijom? ne veli se uzalud.... ploviti se mora!

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • tollway
    • October 6, 2021 at 8:39 PM

    ne bih se iznenadio da dokapa niti ne bude. država može izaći na više načina.

  • DDJH (Đuro Đaković Holding d.d.)

    • tollway
    • October 6, 2021 at 8:22 PM

    na koliko prodajete kolega? :/

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • tollway
    • October 5, 2021 at 9:15 PM

    i ja taj ulpl mjerkam već neko vrijeme, ali kad vidim ogromne dugove, skurena sva dobit i rezerve, negativan kapital, predstečajna....nije niti jdlp neki svjetli primjer. za sada atpl izgleda daleko najbolje i vjerovatno će najlakše popeglati minuse. barem za sada tržište to tako percepira.

    bila neki dan fina rasprava na drugoj temi... vrijedi pročitati. samo nitko nigdje da napiše nešto konkretno za taj uljanik.

    admine, ako nije mjesto preseli na dry bulk.

  • PODR (Podravka d.d.)

    • tollway
    • October 4, 2021 at 9:10 PM

    tek sada ništa nije jasno!! tko je pokupio deset milja?

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • tollway
    • October 4, 2021 at 5:05 PM
    Quote from Marin83
    Quote from D_artagnan

    Pa moraju i brokeri zivjet od necega 😀, da je od mog trejdanja odavno bi gace na stapu nosili 😂😂

    Što mislite kolega( i svi ostali) koliki bi godišnji promet u milijunima trebalo imati, da tražiš privilegirane brokerske naknade??? 5,10 ili 15 milijuna kuna???

    koliko godina trguješ i koji ti je prosjek? ako se smije znati.

  • DRY BULK

    • tollway
    • October 3, 2021 at 7:30 PM
    Quote from mitkko

    Naime, ako vjerujemo da će dry bulk općenito kao gospodarska grana rasti - a pretpostavljam da vjerujemo jer zbog toga i kupujemo dionice bulkera - zašto netko misli da će ATPL brutalno zarađivati a JDPL neće?

    ako je išlo na mene.... nigdje nisam napisao da samo atpl zarađuje. moj omjer je samo iz razloga što za atpl znamo malo, a o jadroplovu još manje! pogotovo nakon ove p....arije sa dokapom. po meni jdpl omogučuje veći potencijalni povrat, ali je i rizik veći.

    pitao sam paricu za pojašnjenje.... prodaje, a vjeruje u nju, te kupuje jdpl! nekako mi malo.... neobično.

  • DRY BULK

    • tollway
    • October 3, 2021 at 4:57 PM

    kolega parica

    cijenim vas i poštujem, ali nekako mi kontradiktorne dvije stvari

    1. skratio sam pola bulka, dakle vjerujem u njega.... ako vam pozicija atpl bila tako velika i/ili tako enormo narasla pa ugrožava portfelj, onda ok. pošto imate kvalitetan portfelj i pretpostavljam poprilično velik, pa vam rast atpl predstavlja nekakav disbalans i izaziva nesigurnost, mudro je kratiti.

    osobno nikad ne prodajem dionicu u koju vjerujem.

    a zatim velite... 2. podebljao poziciju u jadroplovu.... nije đavo nego je vrag... meni tako zvuči, i zato ne razumijem!!! znam da ste znalac i iskusan igrač.. jedino što mi pada na pamet je da jadroplov ima puno veći potencijal rasta!!?? dakle, 2022. atpl npr na 1000, a jdpl.... koliko? 200? 250? 300?

    osobno imam obadva papira koja sam kupio u omjeru 70:30 i na sadašnjim cijenama čine točno 33% dioničkog portfelja. atpl porasla 127%, jdpl (kupljen mj i pol kasnije) 105%. s time što mi brojke, kao i starost flote, govori puno više u prilog atpl. zato sam i izabrao takav omjer.

  • PODR (Podravka d.d.)

    • tollway
    • October 3, 2021 at 10:43 AM

    u pon i utorak ćemo biti (možda!) pametniji kada se proknjiži trgovanje od četvrtka i petka kada je bilo preko 20 milja prometa

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • tollway
    • October 2, 2021 at 4:20 PM

    mitkko

    kakav ste odgovor dobili iz jdpl? isprika, kamate, vaučeri... ?( ili jednostavno kao i obavjest na zse?

  • PODR (Podravka d.d.)

    • tollway
    • October 2, 2021 at 3:56 PM
    Quote from D_artagnan

    A zbog cega AZ fond izlazi? Ima bolju priliku ili jednostavno zeli propustiti imati super kompaniju u portfelju za svoje clanove, među kojima sam i ja sa obaveznim 2. Stupom

    mirovinci ti u statutu imaju neku odredbu.... u stilu.. ako pojedina stavka dioničkog portfelja prelazi određeni postotak, da moraju rezati poziciju. vjerovatno je to razlog. nešto o tome pisalo i u lideru? (nisam siguran gdje).

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • tollway
    • September 30, 2021 at 9:17 PM

    kolega, in medias res!

  • DRY BULK

    • tollway
    • September 30, 2021 at 9:14 PM

    koliko je to milijunčića za q3?

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • tollway
    • September 30, 2021 at 9:12 PM

    kolega, ne bih bio tako siguran! ako masovno kupuju nekretnine, kaj mislite da nisu upućeni u situaciju? nisu to siromačeki! sječate li se 2004-06? tko je pokrenuo tržište? najprije švedski fondovi zbog ernt, a onda su došli i ostali. i ipo ine. nastavak svi znamo!

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • tollway
    • September 30, 2021 at 8:03 PM

    da li je nekome palo na pamet da možda neki strani fondovi počinju ulagati na zse? dugo sam ovdje, ali toliko blok transakcija kao posljednjh 15-20 dana ne pamtim! ako idemo uspoređivati valuacije ino firmi i naših..... onda je sve prilično jeftino!

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • tollway
    • September 30, 2021 at 5:15 PM
    Quote from mikromakrto

    Može li Pivcima netko sugerirati da pogledaju na HTu kako se kupuju velike količine dionica odjednom ili baš uvijek moraju mrcvariti mjesecima i sami sebi izbijati milijune iz džepa? Nije da me briga hoće li oni zaraditi ili izgubiti, ali zar je moguće da će dva puta napraviti istu grešku?

    kolega

    daj si desetak minuta vremena, napiši mail upravi koncerna i objasni im kako se to radi! oni jadni sigurno neznaju što, kako i zašto!!

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • tollway
    • September 30, 2021 at 5:01 PM
    Quote from Marielena
    Quote from tollway

    apsolutno točno i to se upravo događa. i nikako ne zaboraviti uvođenje eura. slovenci masovno kupuju apartmane po sjevernom jadranu i u istri. znaju što ih je snašlo. stanovi u iole značajnijem gradu u zadnjih deset g doživjele enorman rast. pogotovo mali i manji stanovi. ingo iz prve ruke: stan star 17 g u mariboru kupljen prije 11 g., prodao poznanik prošli mjesec skoro za duplu cijenu.

    u sz hr cijene novogranji neprestano rastu. ispod 1550 eura gotovo nemoguće kupiti novogradnju (eventualno velike stanove iznad 100 m2), a u vž cijene već ližu i 2000!!

    u čk poznati lokalni investitor još nije zapičio lopatu, a svih 28 stanova manjih od 80 m2 prodano!! ostala 3 velika stana od 120 m2 i dva poslovna prostora.

    Pa cijene nekretnina se kod nas odavno trze u eurima?

    Naravno da ce cijene rasti zbog inflacije. To nije realni rast.


    Quote from tollway

    marielena

    zašto ne kupnja kvalitetne nekretnine kao investicija? stan kupljen prije 13 g sada vrijedi 20-25% više. i kroz te godine uprihodovana neto najamnina nešto iznad 50% investicije. puno? malo? premalo? odlučite sami.

    Je. Samo od kada je kupnja kvalitetne nekretnine kupnja lose novogradnje u Zagrebu izvan tramvajske zone ili stana iz socijalizma u Splitu?

    Display More

    o tome nisam govorio jer neznam, a niti me ne zanima. a svi znamo da su i zagreb i split "države" za sebe!

  • CKML (Čakovečki mlinovi)

    • tollway
    • September 29, 2021 at 9:15 PM

    pa kaj nije prošao prijedlog o divki od 500kn?

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • tollway
    • September 29, 2021 at 9:13 PM

    marielena

    zašto ne kupnja kvalitetne nekretnine kao investicija? stan kupljen prije 13 g sada vrijedi 20-25% više. i kroz te godine uprihodovana neto najamnina nešto iznad 50% investicije. puno? malo? premalo? odlučite sami.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • tollway
    • September 29, 2021 at 9:08 PM
    Quote from Nevera

    Cijene novih i poslovnih će rasti ne zbog potražnje nego ulaznih inputa.

    apsolutno točno i to se upravo događa. i nikako ne zaboraviti uvođenje eura. slovenci masovno kupuju apartmane po sjevernom jadranu i u istri. znaju što ih je snašlo. stanovi u iole značajnijem gradu u zadnjih deset g doživjele enorman rast. pogotovo mali i manji stanovi. ingo iz prve ruke: stan star 17 g u mariboru kupljen prije 11 g., prodao poznanik prošli mjesec skoro za duplu cijenu.

    u sz hr cijene novogranji neprestano rastu. ispod 1550 eura gotovo nemoguće kupiti novogradnju (eventualno velike stanove iznad 100 m2), a u vž cijene već ližu i 2000!!

    u čk poznati lokalni investitor još nije zapičio lopatu, a svih 28 stanova manjih od 80 m2 prodano!! ostala 3 velika stana od 120 m2 i dva poslovna prostora.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™