NItko ne zna što donosi donosi sutra... Osim možda Maerska.
I kao i uvijek imamo i pogled s druge strane, ne pesimističan i medvjeđi nego realan i oprezan (the way I like it):
Dobro je što ti možeš procijeniti što je realan pogled, a što nije.
NItko ne zna što donosi donosi sutra... Osim možda Maerska.
I kao i uvijek imamo i pogled s druge strane, ne pesimističan i medvjeđi nego realan i oprezan (the way I like it):
Dobro je što ti možeš procijeniti što je realan pogled, a što nije.
Kako se promjeni situacija u trenu....danima nitko neće na 530 kn a sad se skida sve do 560 kn u prvih 20 minuta....a šta da kažem....tek nakon 600 kn će da bude udri kolko možeš....
Nemoj bit takav, oni koji su kupovali po 570 kn još uvijek su u strašnom gubitku.
NItko ne zna što donosi donosi sutra... Osim možda Maerska.
Izgleda procurila informacija...
Cure informacije svakim burzovnim danom, a to su informacije o podcijenjenosti ATPL u odnosu na sektor.
Da nema ovih razdoblja divlje panike, bilo bi teže zaraditi. Ali evo, znači, pola Kine u lokdaunu, najveća luka njihova mrtva, a opet i dalje kolone po američkim lukama ko po našim cestama na produženi vikend usred sezone tijekom štrajka carine i kontrolora i sve. Brodova je premalo, luke su potkapacitirane, a kao što znaš, slijede i pregovori sa sindikatima. Kako mi ovdje divanimo, tako i američka burza shvaća da su ZIM i DAC popadali ko kruške bez razloga. Osvijest će se taj osjećaj i više kako se približavaju objave 1q rezultata.
Daj pogledaj na koliko se godina i po kojima dnevnim cijenama ugovaraju najmovi kontejneraša. Da prijeti bilo kakav radikalan pad u par sljedećih mjeseci, takvi ugovori se jednostavno ne bi ugovarali. Kamioni nikakve veze nemaju s kontejnerima.
Kolega u svijetu kontejnera postoje lineri i lessori, nisu svačiji ugovori jednako trajni. Da li slijedi radikalan pad ili ne nemožete znati. Ako znate onda prodajte kuću, pesa i pesekovu kuću pa uložite na kontejnere. Da bar dio marketa ne misli da slijedi nebi vam npr ZIM pao (after div) sa 75 na 50 USD.
Ovo da kamioni nemaju veze s kontejnerima neću ni komentirati
A i nismo skupa ovce čuvali pa ako već docirate onda malo kulturnije to.
LP
Evo, baš sam dobio na mail da ZIM ima q1 prezentaciju 18.05. pa da vidimo gdje će ta famozna opadnula cijena od 50$ koja je sad 60$, ali to ne znači da se vozarine neće strmopizdjeti zbog ovog onog lajnerlesorskog argumenta. Mislim i da je mom DAC-u q1 prezentacija 9.05. ako se ne varam. DAC, koji je lesor, ima ugovorene četvero do peterogodišnje ugovore po strašnim cijenama, da se smrzneš. ZIM, koji je lajner, gle, znam razliku, dajem si odmah pet, ima stravično strašno ugovorene ugovore na istinabog neko kraće razdoblje, do dvije godine. I jedna i druga ta firma su bombonice koje se trguju po suludo niskim cijenama. I to ne kažem ja čoban koji čuva ovce s forumašima po Cresu, nego to kaže Bog brodastva Mintzmyer. Nemoj se brinuti, eto ti poruka.
Display MoreNe znam kako će kontejneraši preživjeti. Bit će izuzetno gadno. Pogotovo s obzirom što su lani zaradili 200 milijardi dolara, više nego svih prethodnih 20 godina zajedno, a ove godine čekuje se zarada od 300 milijardi dolara. Bit će gadno, vikeri idu prema dolje i još su svijeće dvije upaljene i ramena.
Ta trucking ekipa se stalno svađa sa brodarima, najavljuje megakorekciju vozarina itd i sad kome tu vjerovati
Ja se mislim, what if...
- Shangai se otvara, kreće congestion par tjedana kasnije u LA/LB i kamiondžije budu nakrcane?
- Sezonalno je sad loš dio godine a vozarine klize lagano, nije to tobogan, šta će biti preko ljeta kad bi trebale ići up?
- Imamo te famozne pregovore sa sindikatima u USA, šta ako ne(dajbože) dođe do štrajka?
- Razno (svjetski ratovi, tajfuni, osmi val kovida itd...)
Evo Maersk kaže da će bit masla (uz najavu H2 normalizacije):
https://theloadstar.com/carriers-on-co…uidance-by-6bn/
A možda i neće
Daj pogledaj na koliko se godina i po kojima dnevnim cijenama ugovaraju najmovi kontejneraša. Da prijeti bilo kakav radikalan pad u par sljedećih mjeseci, takvi ugovori se jednostavno ne bi ugovarali. Kamioni nikakve veze nemaju s kontejnerima.
Teški dani za cestovne prijevoznike, ali ni kontejnerašima nije bolje ?
Ne znam kako će kontejneraši preživjeti. Bit će izuzetno gadno. Pogotovo s obzirom što su lani zaradili 200 milijardi dolara, više nego svih prethodnih 20 godina zajedno, a ove godine čekuje se zarada od 300 milijardi dolara. Bit će gadno, vikeri idu prema dolje i još su svijeće dvije upaljene i ramena.
Ako dividenda bude manja od 100 kuna, prodajem sve na 900 kn.
Gdje je zapelo revidirano trebalo je vec biti po izmjeni kalendara ?
"
Atlantska plovidba d.d. obavještava kako će revidirana financijska izvješća za 2021. godinu objaviti u zakonom predviđenom roku, najkasnije do 30. travnja 2022. godine
"
Zapelo je, objavili su da će kasniti.
Nakon nevjerojatnih izvješća na bulkerima, očekivano i ostvareno rušenje cijena!
Osobno, očekivao sam ovaj pad, moguće je i da će nastaviti. Naime, brojni dugoročni ulagači koji su masovno upadali u petak ujutro smetnuli su s uma da će morati ostati u dionici i subotu i nedjelju, što je otprilike 200% više dana nego što su prvotno zamislili i sad prodaju ne pitajući za cijenu. Strašna je muka imati dionicu preko vikenda, znam ljude koji su posijedili od toga. Nikom to ne bih poželio.
nego na kojim omjerima P/E, P/NAV su strani brodari ?
Pa evo NMM ima manji P/NAV od nase perjanice,mozda 0.3-4. S druge strane GOGL i SBLK su preko 1. Svaka sa svojim razlozima. Ako ti je ceo grcka vjestica, ne dajes dividendu i razvodnjavas dobijes po piksi. Ako je ceo vajking i daje 80% profita u dividendu druga je prica. Atpl je ocito izmedju grcke i norveske
Do ovog petka nismo znali gdje je Atpl jer nismo znali koliko je NAV. Koliko je meni poznato, ATPL nije firma koja je svjesno radila protiv dioničara, nije da takvih nema na ZSE.
S druge strane, točno je i da ATPL nije u zadnje vrijeme isplaćivala dividende. Prije ih je u dobra vremena znala isplaćivati.
Ako se dogodi da Atpl sad počne isplaćivati dividende, imat ćemo dionicu koja je po cijeni na razini firmi koje ne isplaćuju dividendu.
Evo isto jednog od jačih na Twitteru:
Display MoreDisplay MoreDanas je ali racuna su duzi period od danas?
![]()
Gogl je pao na 9$ ali je za 3-4 mj bio na >14$
Atpl je pala na 350 pa rast na 540.
Mnogi su se zatrejdali u padu i sada promatraju u cudu i nevjerici. U studenom na 350 sam prognozirala:
Ostale su opcije pregristi pogresnu trejd odluku i kupiti te ubuduce primjeniti. Moze se i cekati neki novi bull na dry bulku za 10-20g?
Dipova je bilo i biti ce ih opet ali ih treba iskoristiti.
Atpl je gledajuci P/NAV sestara bulkerasica prilicno podcijenjena pa je rizicno odgadati.
Bilo je rizicno odgadati i na 350-540?
Rizik se ne isplati svaki put
![]()
Pocinje sezona sve boljih dry bulk vijesti.
TC opet u rastu.
BDI 4 week high
Kinezi kazu odmah svi ⛏️🛠️lopate i krampove u ruke.
Cijena celika raste.
VALE potvrduje da ce sve nadoknaditi.
Sada tek vidim da su jucer opet svi brodari vani pali, DSX na 4.66 $
Skoro svi strani brodari vec godinu dana isplacuju dividendu, imaju dobre financijske pokazatelje, pa se ipak i dalje percipiraju kao rizicna investicija sa cestim propadima cijene
Odakle često propadne cijena, jel s novih vrhova? Vidiš, ima ti tu jedan trik. Kad padne cijena, ne prodaš nego pričekaš.
Tržište nije ni trepnulo na FI. Sad ce pametne glave reci kako je to vec uracunato u cijenu…. a jucer su se sprdali.
Da, prošlo je već skoro dva sata otkako se burza otvorila, svi dugoročni koji su ušli u petak sad već razmišljaju je li vrijedno čekanja.
Evo malo Cleavesa, prosječan P/NAV je 0,92. Prema izračunu ATPL, NAV = 130$. Prema ZSE, P = 528. Prema HNB, $ = 7,18 NAV = 933 kn.
Da dođemo na prosjek od P/NAV = 0,92, treba nam cijena od 858 kn.
Trenutno smo na P/NAV 0,56
Ova druga slika je za MrCasha koji misli da će Q1 biti najuspješniji
ATPL je u 1q prosječno vozio po 21.000 $ po brodu po danu, 28.04. smo na 23.000$ (vidljivo iz izvješća), a dolar je u međuvremenu skočio 6%. Nije puno, ali čovjeka veseli.
Bruto vozarina za 1q iznosi 23.000$ - brokerska komisija = 21.000$
Dobro, piše da je prosječna dnevna vozarina po danu iznosila 21.000$, ne piše je li to bruto ili minus brokeri. A jel sigurno brokeri uzimaju 10%, nije li 5%?
Brodari su na suludo VELIKOM P/E?
Na koji segment brodarstva misliš, može li neki primjer?nisu brodari, nego druge dionice u small caps indeksu.
a kad krene likvidacija, sve se likvidira, pa i brodari, koji su trenutno jeftine dionice, jbg. 🤷
Ako misliš da su brodari jeftini zbog panike u kojoj sve stradava, to se slažem. Ako misliš da će brodari ostati jeftini, to se ne slažem nimalo. Fundamenti su naprosto prejaki.
ATPL je u 1q prosječno vozio po 21.000 $ po brodu po danu, 28.04. smo na 23.000$ (vidljivo iz izvješća), a dolar je u međuvremenu skočio 6%. Nije puno, ali čovjeka veseli.
Display Moredefinitivno jako čudan market.
da mi je netko rekao da ću moći kupovati Facebook po P/E 13 ili Google po P/E 20, rekao bi mu da je lud.
al da bi indeksi mogli još dolje, mogli bi, jer je još hrpa firmi u indeksima precijenjena.
ista stvar kači i brodare, jer su u small caps indeksu di je većina firmi na suludo velikim P/E, a većina marketa u USA se kreće po pasivnim ulagačima koji kupuju indekse, a nisu stock pickeri.
p.s. argument za bull case je taj što su Japanci odlučili braniti 0.25% na 10y yield, što daje plafon za yieldove i u USA.
stoga je očito da će najvjerojatnije rast dollara nešto polomiti na marketu i da će doći likvidacijskog eventa, a kad će se to manifestirati i što će biti okidač, ostaje za vidjeti.
slažem se s kolegom accountant, ne spavati u papiru.
s druge strane, ništa još ne pokazuje ni da je vrijeme za ići full short.
čini se da je još uvijek jedina ispravna intraday long/short strategija, s čime god da trgujete 🤷
Brodari su na suludo VELIKOM P/E?
Na koji segment brodarstva misliš, može li neki primjer?