Bio sam prilično uvjeren da će ga ublažiti prije dolaska u sabor, očito sam profulao. Ali u saboru je bilo jasno da prolazi i više nego od minimuma.
Posts by lebowski
-
-
Evo još jedne analize, dry bulk i kontejneri
https://www.spglobal.com/marketintellig…022-update.html -
Evo Mintzovih top pickova u brodarstvu
-
Nekretnine skoče 100% u roku od tri godine pa padnu u mjesec dana 3%: Dramatičan pad cijena nekretnina, tržište na koljenima.
-
Evo dr. Anasa o nafti opet:
-
Za danas vele da je 75% šanse da rate hike bude 0.5%.
Pa sad....
Nekako si mislim da bude 0.75%, Jučerašnji CPI i nije bio neka špica, pa si je tržište dalo za pravo da se istrese, dobrano.
Nagurati SPY na 414 i zabiti ga na 399, pa natrag malo gore mi ne ulijeva neki bull feeling. Vick ne ES je takav da boli glava.
Da dignu 0.75% umjesto 0.5%, to bi bilo ogromno iznenađenje. Sumnjam da će se to dogoditi. Mislim da je 0.5% uklesano u stinu, a da će glavni fokus biti na to što će biti dalje, kojim tempom će nastaviti dizanje.
-
Jedina logika koju mogu prozrijeti za daljnji pad DAC-a je ta da svo bogatstvo koje su stekli u ovim debelim godinama sada potroše sami na sebe, dakle na novogradnje i slično, a da mali dioničari ostanu kratkih rukava. Ali meni taj scenarij nije izgledan niti u smislu gomilanja gubitaka, a niti u smislu oštećenja dioničara. DAC je jednostavno konzervativna firma, što je skroz nezanimljivo ulagačima.
A inače, koliko hrvatska burza bila dosadna, toliko je američka na aparatima.
5. prosinca na snagu stupaju sankcije za naftu iz Rusije, očekuje se ogroman rast tona-milja, najavljen prije ohoho vremena, vozarine visoke i ostaju visoke, kad odjednom FRO pada okomito.
Mintz je inicirao kupnju na 13.05$, dva dana nakon što je inicirao tu kupnju FRO skoči na 14.40$, onda sankcije stupe na snagu i FRO pada okomito, ugrabim nešto po 13.30$, ali ode FRO na 12.60$ dan kasnije.
Onda se nešto kao smiri i danas ponovno eksplozivan rast, eno ga na 14.02$. Jesu li to botovi, algoritmi, lajne bijelog na black friday popustu... -
Tko želi u tankere, ima vani hrpu opcija.
-
Hrx, jednako razmišljamo.
-
A što kažete na igru s naftnim kompanijama? Pullback je baš dobar na nekima, evo gledam - pratim DEN, DINO, DVN, EQT...
Na mnogima je pad dosegnuo 200MA, negdje je i probilo. Kažu analitičari da se ove godine jedino na energiji isplatilo kupovati dip, pa da su u modi zadnji mjesec dione s niskim PE što oileri svakako jesu i tako...
Naravno treba pratiti ovaj tjedan kud će indexi, ima dosta katalizatora koji će dati smjer. Potpora na $71-72 na nafti, odbijanac od 200MA i manje vruć CPI bi se baš dobro poklopili. Na Santa Rally.
Uvijek gledam razloge za i protiv i nekako... čini se da je više razloga za rast do kraja godine.
U prvom kvartalu, na isteku, ima vremena za loše vijesti i manje zarade kompanija. Do tada ajmo malo veselja za napaćene trejdere
Preporučam dr. Anasa Alhajji-a na Twitteru. Nafta je, logično, kompleksna tema, a imamo i otvaranje Kine kao pozitivnu vijest. Anasa ima i na Youtubeu, podcastima raznima, a ima i plaćeni newsletter na substacku. Prije par dana je objavio na Twitteru sat-dva dugačak space gdje kaže jako puno toga što (barem ja) nisam znao.
Ovdje govori o SPR-u u USA i Kini, isto jako zanimljivo.
Što se nafte tiče, koliko god koštala, morat će se voziti tankeri.
Evo što kažu iz Teekaya za prosinac:
https://www.teekay.com/blog/2022/12/0…-december-2022/ -
Počeo me ponovno svrbjeti DAC, iako ga imam dosta u portfelju, pa sam malo gledao flotu i sjetio se da su u ovom kvartalu prodali dva broda, najavljeno je početkom ove godine:
https://www.danaos.com/news-and-media…ls/default.aspx
The Company has also entered into an agreement to sell two 20-year-old 6,422 TEU vessels for a total consideration of $130 million and are expected to be delivered to their buyer in November 2022. The Company acquired these two vessels as part of the consolidation of Gemini Shipholdings Corporation on July 1, 2021, based on a fair value of $73 million, and expects to book a healthy profit when the sale is completed.
Kakva su to luda vremena bila, kupiš u sedmom mjestu za 73, prodaš u siječnju za 130 i još ga držiš do tad u čarteru lukrativnom.
Mintz veli da su mu i u najvećem bearish scenariju vrijednosti DAC-a i GSL-a iznad trenutnih burzovnih. DAC mlati 8-10$ po kvartalu i mlatit će i dalje najmanje godinu-dvije, a dividenda, koliko se god mala činila, iznosi 5%, što ustvari uopće nije loše i ima tendenciju rasta.
Imaju nekih novogradnji, a imaju i par brodova zrelih za scrap... Sentiment je upravo užasan i ne prođe dan a da ne bude neki naslov da su kontejneri propali ko nikad. -
Mintz kaže da Zim trenutno ima 42$ keša po dionici i da mu je neugodno to javno govoriti.
Upside za DAC i GSL su mu 100%, očekuje da tržište dobije nakon interes nakon što q1 i q2 rezultati pokažu da im dobit raste, umjesto da pada.
-
China’s surprise COVID pivot offers new hope to shipping marketsFaster easing of China’s COVID restrictions could provide eventual support for container and dry bulk markets and a more immediate boost for tankers.www-freightwaves-com.cdn.ampproject.org
Sve je više long dry bulk pobornika. Joakim isto tvita da je ponovno u dry bulku.
-
Pa je, ali treba nekoliko tjedana da porastu vozarine nakon Nove godine, ima onaj graf na Clevesu.
-
Mintz kaže da zadnjih 4-5 tjedana promatra dry bulk I da mu se čini da je sad dobro vrijeme za uleti zbog otvaranja Kine. Veli da bi vozarine tradicionalno trebale krenuti prema gore nakon kineske nove godine, znači otprilike ožujak.
Njegov izbor: SBLK i GNK za miran san, SB sredina, SHIP i NMM kao najveća mogućnost rasta, ali i najrizičniji.
-
U zadnja 2 kvartala isplatili su punih 30 % kroz divku.
U prvom kvartalu 20 %.
Ako će isplatiti samo 30 % ne ostaje puno prostora za glavnu divku nažalost
Zim ako nastavi ovako za par dana ide na IPO cijenu.
sad je jasnije zašto DAC prodaje cijelo vrijeme
a tome se i Mintzy bio čudio
Mintz se čudio zašto je DAC prodavao ZIM u vrijeme kad se mogla postići bolja cijena za ZIM. DAC je prodavao ZIM kao slon u stakleniku, recimo, evo baš sad bi ga DAC prodao, nakon pada od 8 posto u jednom danu.
Having said that, Mintz već neko vrijeme tvrdi da je u ovom krugu ciklusa bolje imati DAC nego ZIM jer je DAC kao leser (davatelj leasinga) osiguran dugoročnim ugovorima koji su neraskidivi, dok su lajneri osuđeni na čari tržišta i spota. I tu je Mintz u pravu jer DAC je pao (sad lupam) 30%, a ZIM 70%.
Inače, strategija DAC-a je da dođu do kako kažu neprobojne bilance (fortress balance sheets) pa bi krajem sljedećeg kvartala trebali imati neto dug 0.
Q4 bi IMHO po prvi puta trebao pokazati u praksi razliku između lesera i lajnera. Lajnerima bi zarada trebala padati (iako ne toliko drastično koliko kažu mediji), a leserima rasti (što bi bilo potpuno neočekivano s obzirom na "falling of a cliff" naslove) -
Gledam Zim i opet se mislim da nešto pokušam. Mcap je sada malo više od 2b$.
Vozarine su se urušile. Nesretnici koji su ostali unutra dobiti će dividendu za koji dan. Možda neki i reinvestiraju. A opet i mali buyback na ovoj razini bi dosta pomogao.
Vjerojatno budu znatno smanjili onu dividendu koja se očekuje početkom proljeća. Ovdje bi bio za očekivati nekakav barem mali odbijanac ako imalo mrdnu vozarine za kontejnere.
Medijski naslovi su i dalje prilično grozni, sve je i dalje falling of the clip, sad je glavna vijest da se očekuje jako velik pad zarade u Q4. Svi pišu da su se vozarine vratile u pre-covid vremena, a pozivaju se na West Coast gdje je sve manji promet zbog ILWU-a. Ignoriraju se svi ostali pravci. Ovi mali nezavisni već su popadali s glavnih linija.
John D. McCown na LinkedIn-u ima dobre postove:
Mr. Lauron, the cork will need to stay in the champagne bottle for now. Have a look at the chart below. It’s your monthly SCFI compared to the CTS Global Pricing Index. The CTS as you know covers all shipments worldwide, including the minority of loads moving under spot rates and the large majority moving under contracts. Both are benchmarked to 4Q19 (the last full quarter with no pandemic effect) for comparability, with SCFI monthly averages to November and CTS to September (latest available). As you can see from the blue line of the SCFI, it is down sharply from the beginning of the year, although November was still 68.5% above 4Q19. The more important red line of overall pricing has recently had a slight decline, but in September was still 162.3% above 4Q19. As this aggregate pricing measure includes the relatively small amount of spot loads whose rates are noticeably down, that means the more relevant contract rates that drive sector pricing are near or at peak.
ZIM ima svoje procjene o godišnjem EBIT-u, trebalo bi izračunati na koliko računaju u Q4 i ne sumnjam da će pozitivno iznenaditi rezultatom. Međutim, sentiment je takav da takvo veselje traje dan-dva i sve se vrati nazad i ispod. Što se dividende tiče, njihova politika je da isplaćuju 30-50% zarade, a dio te zarade isplaćuju kvartalno. Ono što ne isplate, ide u glavnu dividendu. Procjena je da će ove godine isplatiti 30% zarade.
Sad se nešto nadaju lajneri da bi se mogle povećati vozarine oko kineske Nove godine koja pada u siječnju, bumo vidli.
A ovaj pad brodara zadnjih dana nije samo u kontejnerima nego u svim segmentima.
Ja na žalost nemam keša više, ali nakon ovako baš naglih jednodnevnih padova znaju biti i nagli jednodnevni rastovi. -
Sad će ispast da Kina olabavkjuje mjere ssmo da bi gorivo iślo gore, jer Rusiji odgovaraju viśe cijene goriva...
Misliš da su Kinezi toliko friendly nastrojeni prema Rusima? Ne bih se kladio. Pa Kinezima super odgovara price cap.
-
"Primorac od novog poreza ne odustaje, objasnio i zašto nema ništa od izuzimanja pojedinih sektora"
Naslov je po meni pogrešan. Prvo, naravno da nitko ne bude u fazi javne rasprave odustao od poreza. Naslov je mogao biti i ovaj:
Primorac ublažava zakon o ekstraprofitu: Prihvatć emo sve smislene prijedloge -
AmCham je isto protiv poreza. Imam dojam da će ga toliko očerupati u javnoj raspravi da ga na kraju nijedna firma neće platiti.