Tesla je danas uvjerljivo glavna zvijezda. Nek nam je Elon kupio Twitter da se zabavi malo. Bolje da je u luna park otišao.
Posts by lebowski
-
-
Evo što kaže Bog Mintz:
ZIM's ship leasing cost structure will peak in mid-2023 and will significantly reduce by 2024 as high efficiency newbuilds come online and higher cost legacy leases begin to roll off. ZIM is a very controversial pick for our models as the containership boom is clearly 'over and done,' but I believe this is both a wildly undervalued stock for the long-term as well as an excellent candidate for a January-effect blowout.
If container freight rates stabilize and/or ZIM initiates a buyback program (ZIM trades at just 42 cents per $1 of net cash), then we could easily see gains of 50-100% in just a few weeks as this is one of the highest shorted stocks in the market. Our current 'fair value estimate' for ZIM is $42/sh, which implies a shocking upside potential of 148%.
A inače, kada su u pitanju vozarine za kontejneraše, najrelevantniji index je SCFI. Previše se pažnje pridodaje spot vozarinama, a spot je cca 15% tržišta.
John D. McCown:
Multicollinearity is evident among most of the spot rate indices. For instance, the SCFI at 12/30/22 is 78.0% below its 12/31/21 level. Its noteworthy that the latest SCFI was up 0.1% compared to the prior week, the first sequential increase following 21 straight weeks of declines. While much of the SCFI decline was in 4Q22, which was down 56.0% versus 3Q22, the weekly trend in the SCFI suggests spot rates are leveling. With an apparent support level, it is worth noting that the 12/30/22 index is still 34.3% above the average 4Q19 SCFI, the last quarter before the pandemic. That fact is inconsistent with many claims of where current spot rates are relative to before the pandemic. While there is a range and in any such distribution anecdotal examples supporting a narrative may be found, analysis of the broader picture is driven by actual averages. The broader picture of what is actually happening with pricing is driven by contract rates. With those there is a striking dichotomy with all current comparisons versus spot rates. There is certainly an information content in spot rates, but what they say about the level and trend of overall pricing should be taken with a large grain of sea salt. A very large grain…
Maersk je 25% iznad cijene na dnu.
Uglavnom, najteže je pred nama i to se već itekako odrazilo na cijenu. -
Nisam vodio detaljnu evidenciju o dividendama ZIM-a, a imao sam ga najviše u onom periodu kad ga je prodavao DB pa je bio na 40$, pa je skočio na 60$, tu sam ga negdje prodavao. Nakon toga sam kupovao DAC, prosjek mi je 70$ pa sam sad u lijepom minusu. Moguće je da su trenutno u minusu svi koji su kupovali ZIM prije godinu dana, ali na ovoj cijeni tržište percipira strašne gubitke ZIM-a tijekom sljedeće godine (sljedećih godina). Bumo vidli. Kupio sam baš u petak 120 komada čisto da ne budem pasivni promatrač, nekih 17,20$ sam plaćao. Sad sam u pušingu 6$.
I svakako i dalje preporučam logiranje na Mintzmyer.com i iskorištavanje povremenih trial dvotjednih perioda, tamo je stvarno riznica znanja o brodarstvu.
Evo popisa zim dividendi:
https://stockanalysis.com/stocks/zim/dividend/
...ali svemu lijepome dode kraj pa i tome. One rute na kojima su brali maslo i vrhnje su vec ispod break evena. Tu je i long term graf fbx-a pa se ja pitam koliko ce se tog kesa kojeg imaju na racunu sprziti uskoro. Nije bezveze ta cijena tu gdje je. Na burzi kupujemo buducnost a buducnost ove firme ne izgleda sjajno imho. Sretno hazarderima i mintzu, mozda vam se isplati.
ZIM sad ima 40$ keša na računu, a brali su vrhnje na svim rutama, na nekima još uvijek beru, a dio i oni imaju ugovoreno dugoročno. ZIM ima puno brodova u najmu, a kad najam istekne, neće obnoviti ugovore ako neće biti profita,a dolaze im i neke novogradnje.
Sad bi trebalo uzeti tablicu pa vidjeti gdje su im sve profitabilne rute, gdje nisu, kad ističu lizinzi, kad dolaze novogradnje...
Mintz ima te tablice, hazarderi ih nemaju. -
Nisam vodio detaljnu evidenciju o dividendama ZIM-a, a imao sam ga najviše u onom periodu kad ga je prodavao DB pa je bio na 40$, pa je skočio na 60$, tu sam ga negdje prodavao. Nakon toga sam kupovao DAC, prosjek mi je 70$ pa sam sad u lijepom minusu. Moguće je da su trenutno u minusu svi koji su kupovali ZIM prije godinu dana, ali na ovoj cijeni tržište percipira strašne gubitke ZIM-a tijekom sljedeće godine (sljedećih godina). Bumo vidli. Kupio sam baš u petak 120 komada čisto da ne budem pasivni promatrač, nekih 17,20$ sam plaćao. Sad sam u pušingu 6$.
I svakako i dalje preporučam logiranje na Mintzmyer.com i iskorištavanje povremenih trial dvotjednih perioda, tamo je stvarno riznica znanja o brodarstvu.
-
Bilo bi iluzorno očekivati da SDP neće podržati ovakav porez, to što je HDZ skrenuo toliko ekonomski lijevo da SDPu nije preostalo ništa drugo nego složiti se je već drugi par rukava. Nema niti jedne relevantne ekonomski desno nastrojene političke stranke na cijeloj političkoj sceni, to je najveći problem...
Sav taj prostor je usisao HDZ, od lijeve strane i SDP-a preko prirodne desne i sve do liberala u vidu HSLS-a. Ostalo je bezlično lijevo (SDP, Socijaldemokrati) i radikalno lijevo (Radnička fronta) i onda primitivno desno Hrvatski suverenisti. I imamo i Fokus i Centar i ove zagrebačke Zelene, lijeve nastale na antibandićizmu.
Sve u svemu, imamo HDZ kao zlo koje poznajemo i imamo antiHDZ koji ne poznajemo i koji dolazi na vlast kad se u HDZ-u baš jako opuste. Žalosno i jadno, ali eto, imamo šengen i eurozonu, nikad više nismo imali. -
Bio sam prilično uvjeren da će ga ublažiti prije dolaska u sabor, očito sam profulao. Ali u saboru je bilo jasno da prolazi i više nego od minimuma.
-
Evo još jedne analize, dry bulk i kontejneri
https://www.spglobal.com/marketintellig…022-update.html -
Evo Mintzovih top pickova u brodarstvu
-
Nekretnine skoče 100% u roku od tri godine pa padnu u mjesec dana 3%: Dramatičan pad cijena nekretnina, tržište na koljenima.
-
Evo dr. Anasa o nafti opet:
-
Za danas vele da je 75% šanse da rate hike bude 0.5%.
Pa sad....
Nekako si mislim da bude 0.75%, Jučerašnji CPI i nije bio neka špica, pa si je tržište dalo za pravo da se istrese, dobrano.
Nagurati SPY na 414 i zabiti ga na 399, pa natrag malo gore mi ne ulijeva neki bull feeling. Vick ne ES je takav da boli glava.
Da dignu 0.75% umjesto 0.5%, to bi bilo ogromno iznenađenje. Sumnjam da će se to dogoditi. Mislim da je 0.5% uklesano u stinu, a da će glavni fokus biti na to što će biti dalje, kojim tempom će nastaviti dizanje.
-
Jedina logika koju mogu prozrijeti za daljnji pad DAC-a je ta da svo bogatstvo koje su stekli u ovim debelim godinama sada potroše sami na sebe, dakle na novogradnje i slično, a da mali dioničari ostanu kratkih rukava. Ali meni taj scenarij nije izgledan niti u smislu gomilanja gubitaka, a niti u smislu oštećenja dioničara. DAC je jednostavno konzervativna firma, što je skroz nezanimljivo ulagačima.
A inače, koliko hrvatska burza bila dosadna, toliko je američka na aparatima.
5. prosinca na snagu stupaju sankcije za naftu iz Rusije, očekuje se ogroman rast tona-milja, najavljen prije ohoho vremena, vozarine visoke i ostaju visoke, kad odjednom FRO pada okomito.
Mintz je inicirao kupnju na 13.05$, dva dana nakon što je inicirao tu kupnju FRO skoči na 14.40$, onda sankcije stupe na snagu i FRO pada okomito, ugrabim nešto po 13.30$, ali ode FRO na 12.60$ dan kasnije.
Onda se nešto kao smiri i danas ponovno eksplozivan rast, eno ga na 14.02$. Jesu li to botovi, algoritmi, lajne bijelog na black friday popustu... -
Tko želi u tankere, ima vani hrpu opcija.
-
Hrx, jednako razmišljamo.
-
A što kažete na igru s naftnim kompanijama? Pullback je baš dobar na nekima, evo gledam - pratim DEN, DINO, DVN, EQT...
Na mnogima je pad dosegnuo 200MA, negdje je i probilo. Kažu analitičari da se ove godine jedino na energiji isplatilo kupovati dip, pa da su u modi zadnji mjesec dione s niskim PE što oileri svakako jesu i tako...
Naravno treba pratiti ovaj tjedan kud će indexi, ima dosta katalizatora koji će dati smjer. Potpora na $71-72 na nafti, odbijanac od 200MA i manje vruć CPI bi se baš dobro poklopili. Na Santa Rally.
Uvijek gledam razloge za i protiv i nekako... čini se da je više razloga za rast do kraja godine.
U prvom kvartalu, na isteku, ima vremena za loše vijesti i manje zarade kompanija. Do tada ajmo malo veselja za napaćene trejdere
Preporučam dr. Anasa Alhajji-a na Twitteru. Nafta je, logično, kompleksna tema, a imamo i otvaranje Kine kao pozitivnu vijest. Anasa ima i na Youtubeu, podcastima raznima, a ima i plaćeni newsletter na substacku. Prije par dana je objavio na Twitteru sat-dva dugačak space gdje kaže jako puno toga što (barem ja) nisam znao.
Ovdje govori o SPR-u u USA i Kini, isto jako zanimljivo.
Što se nafte tiče, koliko god koštala, morat će se voziti tankeri.
Evo što kažu iz Teekaya za prosinac:
https://www.teekay.com/blog/2022/12/0…-december-2022/ -
Počeo me ponovno svrbjeti DAC, iako ga imam dosta u portfelju, pa sam malo gledao flotu i sjetio se da su u ovom kvartalu prodali dva broda, najavljeno je početkom ove godine:
https://www.danaos.com/news-and-media…ls/default.aspx
The Company has also entered into an agreement to sell two 20-year-old 6,422 TEU vessels for a total consideration of $130 million and are expected to be delivered to their buyer in November 2022. The Company acquired these two vessels as part of the consolidation of Gemini Shipholdings Corporation on July 1, 2021, based on a fair value of $73 million, and expects to book a healthy profit when the sale is completed.
Kakva su to luda vremena bila, kupiš u sedmom mjestu za 73, prodaš u siječnju za 130 i još ga držiš do tad u čarteru lukrativnom.
Mintz veli da su mu i u najvećem bearish scenariju vrijednosti DAC-a i GSL-a iznad trenutnih burzovnih. DAC mlati 8-10$ po kvartalu i mlatit će i dalje najmanje godinu-dvije, a dividenda, koliko se god mala činila, iznosi 5%, što ustvari uopće nije loše i ima tendenciju rasta.
Imaju nekih novogradnji, a imaju i par brodova zrelih za scrap... Sentiment je upravo užasan i ne prođe dan a da ne bude neki naslov da su kontejneri propali ko nikad. -
Mintz kaže da Zim trenutno ima 42$ keša po dionici i da mu je neugodno to javno govoriti.
Upside za DAC i GSL su mu 100%, očekuje da tržište dobije nakon interes nakon što q1 i q2 rezultati pokažu da im dobit raste, umjesto da pada.
-
China’s surprise COVID pivot offers new hope to shipping marketsFaster easing of China’s COVID restrictions could provide eventual support for container and dry bulk markets and a more immediate boost for tankers.www-freightwaves-com.cdn.ampproject.org
Sve je više long dry bulk pobornika. Joakim isto tvita da je ponovno u dry bulku.
-
Pa je, ali treba nekoliko tjedana da porastu vozarine nakon Nove godine, ima onaj graf na Clevesu.
-
Mintz kaže da zadnjih 4-5 tjedana promatra dry bulk I da mu se čini da je sad dobro vrijeme za uleti zbog otvaranja Kine. Veli da bi vozarine tradicionalno trebale krenuti prema gore nakon kineske nove godine, znači otprilike ožujak.
Njegov izbor: SBLK i GNK za miran san, SB sredina, SHIP i NMM kao najveća mogućnost rasta, ali i najrizičniji.