Ja sam kupio analizu od jednog kolege koji je ovdje pisao i u analizi stoji ovako:
Kako su ovo gore predviđanja, dati ću točne brojke za prvih 10 mjeseci ove godine.
Željezne rude je u svijetu ukupno izvezeno svega 0,7% više nego prošle, vrlo slabe godine. Kina je čak u tom periodu uvezla 2,9% manje. Ono što valja napomenuti je da iako je kineski uvoz pao, po tona-milja modelu ona je zapravo uvezla neznatno više rude, jer je veći dio uvezla iz mnogo udaljenijeg Brazila.
Uz već navedenu nezapamćeno hladnu zima, kao i toplo ljeto, Kina je svejedno uvezla tek oko 2% više ugljena nego prošle godine. Govorim za prvih 10 mjeseci ove godine. Kada govorim globalno, prijevoz ugljena se u prvih 10 mjeseci povećao za 5,1% u odnosu na 2020.godinu, no svejedno je bio niži za 9,1% od 2019. godine. Po kvartalima je to izgledalo ovako. U 1Q.2021. globalno je prevezeno 276,7 mil. tona što je pad od 8,6% u odnosu na 2020. i ogromnih -12,6% u odnosu na pre-Covid 1Q.2019.g. U drugom kvartalu prijevoz je iznosio 297 mil. tona, što je porast od 8,2% y-o-y, ali pad od 10,1% u odnosu na isti kvartal 2019.g. Treći kvartal je bio još bolji, i tad je volumen iznosio 306,6 mil. tona +14,5% y-o-y, no i to je bio pad od 5,2% u odnosu na 3Q.2019.g. Deseti je mjesec opet bio jak sa 14,1% rastom u odnosu na prošlu godinu. Ovdje je važno istaknuti da je uvoz termalnog ugljena (onog koji se koristi za proizvodnju el. energije) u 3Q.2021 porastao za 23,8%, u odnosu na prošlu. Razlog su Indija i Kina koje su morale naglo povećati zalihe zbog nestašice u te dvije zemlje. To je i dovelo do tako nalog rasta BDI-a u tom periodu.
Proizvodnja čelika u Kini rasla je iznimno jako u prvoj polovni godine, čak 12% u odnosu na prijašnje, ali od onda ta proizvodnja kreče naglo opadati, gdje samo u rujnu bilježi pad od 20,3%. To je ukupnu svjetsku proizvodnju čelika dovelo iz 14% plusa u prvoj polovini godine, do ukupno -8,9% sada.
S druge strane, kad govorim o žitaricama, njihov prijevoz je u prvih 6 mjeseci porastao za 6%, prvih 9 mjeseci 5,6%, dok se za cijelu 2021. godinu očekuje rast od nekih 5%
Šta je s neto tonažom brodova koji su porinuti u more? Danas je ukupna tonaža brodova koji prevoze dry bulk oko 940 mil. DWT. Ako usporedimo to od prije dvije godine, dođemo do zanimljivih brojki. 2019.g neto porast ukupne tonaže bio je oko 33 mil. DWT. Još jednom, ovdje govorim NETO, dakle rast novih brodova minus oni koji su odvezeni u rezalište. 2020.g se tonaža povećala za dodatnih 34 mil. DWT, dok će ove godine na pučinu izaći oko 29 mil DWT. Ukupno 96 mil. DWT-a. Vrlo je jednostavno; brodova u moru ima 10,2% više nego početkom 2019.g, dok je promet porastao, kumulativno, za mizernih, već navedenih 2,4%,. Kako je BDI indeks 2019.g bio, u prosjeku, nekoliko puta manji, nameće se logičan zaključak da je za ovakav rast dry bulka jedino i isključivo zaslužna „Božja ruka“.
Kako su 11. i 12. mjesec još gori što se tiče prijevoza, cijela 2021.g će ukupno biti u razini 2019. godine, što se tiče demanda, a supply je iznimno porastao.
Dali se i vi slažete s ovom gore analizom ili imate neke svoje brojke?