Display MoreMogu oni jos godinama zatvarati ljude po kucama ako zele.
Za dry bulk je relevantno da ne zatvore tvornice i luke.
S obzirom da im je burza danas u lijepom plusu kao i zeljezo, ocito da investitori ne brinu puno. Za sada su proizveli samo zagusenje u lukama.
BDI pada zbog neizvjesnosti da ne zatvore i gospodarstvo.
Display MoreMoje mišljenje je, ali uz opasku samo moje mišljenje da je ovdje u Hrvatskoj i na ZSE prevelika psihoza oko ovoga
što se događa u Ukrajini, dok je na NYSE i Nasdaq-u rat tamo negdje daleko, a stalno se negdje ratuje u svijetu,
pa je tamo trenutno lakše nešto zaraditi, nego ovdje, a o likvidnosti da ne pričamo.
Ovo o anualiziranom prinosu bi se dalo raspravljati, evo primjera: koliki anualizirani prinos ima netko tko je kupio
dionicu ATPL prošle godine na 560 - 570 kn? A znamo što se poslije sve izdogađalo i koliko je bilo padajućih noževa.
Svi izrezali ruke na padajućim noževima, a cijena nikako da se stablizira, ali to je tako na ZSE, već smo navikli.
Inače migra, želim vam sve najbolje, pokazali ste se kao vizionarski general budućnosti prošle godine
Za dry bulk je relevantnije sto se dogadja u Kini, nego u Ukrajini. Ne znam naravno koliko to investitori na ZSE razumiju.
dobar dan svima,
Pratim ovaj forum već duže vrijeme i nisam izdržao a da se ne uključim jer vidim da se pišu svakakve gluposti, pa bih samo ispravio neke netočne navode. Ne želim nikoga uvrijediti i nemojte se ljutiti, samo iznosim činjenice.
Kao prvo, Kina tvornice i luke neće nikad zatvoriti pa ne vidim zašto to uopće i spomijanti kao 'relevantno'. To se jednostavo nikad neće dogoditi osim u nekim hipotetskim scenarijima koje sad nećemo spominjati.
Drugo, zagušenja u lukama su dobra za BDI jer što je više brodskog prostora zauzeto čekanjem u lukama, proporcionalno je istog tog brodskog prostora manje na tržištu, znači fali brodskog prostora na tržištu i BDI raste.
Treće, BDI ne pada zbog nikakvih 'neizvjesnosti', BDI je takoreći trenutni odraz ponude i potražnje za brodskim prostorom pa shodno tomu ako je danas povećana potražnja za brodskim prostorom BDI raste, a ako danas pada ta potražnja i BDI pada. Vi ste pobrkali FFA's (Futuresi) koji su nešto drugo i oni rastu ili padaju zbog nekih budućih neizvjesnosti na raznim tržištima (ne samo BDI) npr. nafta, željezo, pšenica itd..
I zadnje, za dry bulk je relevantno i što se događa u Kini i Ukrajini i SAD-u i u Bangladešu. Naravno da je Kina najvažnija jer je i najveće tržište svega pa tako i sirovina koje se prevoze dry bulkerima, ali ne možete reći da Ukrajina koja zajedno sa Rusijom iz Crnog mora izvozi oko 30% svjetske pšenice i ječma trenutno manje relevantna za dry bulk, dapače ja bih rekao da je sad trenutna situacija oko rata u Ukrajini zajedno sa neizvjesnosti oko cijena energenata što je sve posljedica tog rata, i više relevantna za dry bulk nego Kina.
eto samo toliko za sad..
lp