Posts by kupoprodajnik
-
-
Trejder se ne mora nikome ispricavati, ali promisljanje na fundamentalnoj razini, ovakvo ili onakvo, s malo duljim horizontom, nazivati jako neozbiljnim je ipak pomalo bezobrazno. Opcenito, bilo tko u poziciji da ima neku firmu, vodi poslovanje, planira, ulaze i radi te ima horizont dulji od trejdera na ZSE po toj logici moze biti nazvan neozbiljnim.
-
Kolega, svi imaju pravo na misljenje.
Nitko nikad nije rekao da je Atpl sjajna firma koja posluje na vrhunski nacin na prosperitetnom trzistu.
Ali da su teze iz vise izvora o stezanju supply strane tocne, jesu, neoborivo, a pretpostavka eksplozije potraznje po odlasku korone u povijest su zive i trebaju se tek dokazati, da, ali mislim da to nije upitno, iz vise razloga.
Ugljen ce otrcati jos barem jednu snaznu dionicu i to u narednoj fazi globalnog oporavka naprosto zato jer ga ima i jer je brzo dostupan i jeftin. Kad se krene hvatati zalet oporavka vjerujte mi, nikoga nece biti briga za dekarbonizaciju. O tome ce se brinuti mozda tamo negdje 2025 i iza, kad se sve vrati na neke pristojne razine. Tek tada ce se krenuti pricati opet i o ekologiji. Globalni oporavak se sigurno nece bazirati na solaru i vjetru nego na ugljenu i celiku. Barem u najvecem dijelu svijeta koji jos nije na razini Zapada, a tamo zivi 4-5 milijardi ljudi.
-
Kolega, dugo se nisam ovako nasmijao...
Hvala vam.
Ali da, logika i argumentacija je slicne kvalitete.
-
https://www.alibrashipping.com/timecharter-rates
Ugodan rast TC.
Iduci tjedan je povratak Kineza s ferija pa bi i spot mogao pojacati.
I dobre najave za q4 generalno, po svim segmentima.
-
Maknut cu se od dnevnih vozarina (sto mi je tesko jer sam trejder) i objasnit cu svoje vidjenje srednjorocnog razdoblja za shipping.
Trenutno top tema shippinga (ne samo bulka) je ekologija i zadovoljavanje ekoloskih standarda (balastne vode, scrubberi)...a iz sljedeceg clanka vidimo da ide to i dalje i da nema tome kraja (https://splash247.com/top-charterers…ping-emissions/).
Postavlja se pitanje tko ce od sadasnjih brodovlasnika u uvjetima gospodarske nesigurnosti narucivat brodove. Osim gospodarske tu je i tehnoloska nesigurnost jer zadovoljavanje eko standarda trazi inovativna, neisprobana rijesenja i nitko nezna koliko ce bit funkcionalna/isplativa. Takoder, brodovlasnici koji su ugradili scrubbere su trenutno u teskoj pusioni jer skoro i nema razlike u cijeni izmedju goriva koji koriste njihovi brodovi i brodovi bez scrubbera.
S druge strane, brodogradilista su u vecem kolapsu od shippinga i postavlja se pitanje i njihovih kapaciteta, ali i tehnoloskog znanja da naprave nove brodove (o stanju brodogradilista https://seekingalpha.com/article/437429…-shipping-cycle).
Osim svega navedenog brodovlasnici su kapitalno devastirani, a banke ih skoro vise ni ne financiraju...i sve to je dovelo do ovog (DryBulknewbuild ordering of 1.2m dwt in 3Q20 was the second lowest number on our record going back to 1Q96.Order Book is now at an all-time-low 6.5% of fleet). I da ovo nije kratkorocno stanje, ovo ce, po mom misljenju, trajati barem 3-5 sljedecih godina. Novo normalno kako se kaze...
A potraznja?
Svijet se vraca u normalu, potraznja raste svojim tempom s tim da se moze ocekivati i pocetak velikih drzavnih infrstrukturnih projekata da se potakne gospodarstvo...
Zakljucak.. doci ce do uskog grla, prefect storm se formira i nije pitanje hoce li se dogodit nego sto ce bit okidac...
Znam da zvuci ludo, ali mogao bi rekord iz 2007. biti ugrozen...kockice su se slozile...da, sad mislite da sam lud, ali ATPL je 2004. vrijedila 22kn a tri godine nakon toga skoro 4k...hej tri godine!!!...to vam je shipping...
Ne znam kako ce ATPL proc u svemu ovom, ali mozda se radi o zivotnoj prilici i treba imat bulkove u portfelju...
Sve ovo se vec odvija, nije predvidjanje, ovo je stvarnost...
Upravo ste i vi i clanak koji ste postali na tragu onog sto sam vec par puta iznio i bio skoro pa ismijan: stvara se savrsena oluja uskog grla na strani ponude, a s druge strane potraznja ce kad se prica s koronom odvrti eksplodirati do takvih razina da je doista sasvim moguca ugroza vrhova od prije 12ak godina. Zamislite cijeli svijet koji udara po javnim investicijama... A morat ce.
U svakom slucaju iduce godine je neminovan znacajan rast prosjecnih vozarina, jer nize od korona godine tesko da moze.
Novi vrhovi ce se ostvariti u periodu od 2023 do 2026, slijedeci model rasta koji je bio prije velike krize.
A mogli bi biti doista nezamislivi.
-
Ni med cvetjem ni pravice.
Pa ni na trzistu kapitala u nas.
-
Kaj je najbolje panamaxi su danas narasli!
-
Dok je jeftinog novca nema vise znacajnog pada. Bila je ona panika s koronom, ali uletjeo je stimulans u USA i to se vrti. Ocekivanja su da ide oporavak, kakav takav, i uracunata su vec. Ako bude sporiji od ocekivanog bit ce korekcija, a ako bude jaci ici ce se up. U svakom slucaju dogadjaji u realnoj ekonomiji imaju manje utjecaja od cinjenice da su kamate na nuli i da ako hoces ikakav prinos moras na burzu. Kod nas jos uvijek samo beton.
-
Ma kakav lockdown. Sjedim na terasi kafica, ne vidim da ce se tako nesto desiti. Zapravo treba ukinuti maske, prestati testirati i naprosto ukinuti cijelu pricu.
-
Tocno kao sto sam i najavljivao. A sad ostaje da to odradi cijeli svijet. I onda idemo na soma i kusur.
-
Ako se po kineskom jutru dan poznaje danas opet zestoki rast spot vozarina.
-
+ Atpl - r - a
To je to. Dobar tajming.
-
Ovo je vec ozbiljno potezanje.
Bit ce dobar prosjek vozarina u Q3.
-
Ja sam digao low 6 digits u eurima na stecajusi kao kao sto je Optima. I rest my case. Znaci stvarno se moze dignuti nevjerovatan prinos na bilo cemu. Sve je stvar tajminga.
Ali da bih sad odusevljeno ganjao Djuru, Ingru i sl.... Ipak ne bih.
Ali sam se zato rastegnuo u Atpl... Ludjak? Vizionar? Vidjet cemo uskoro.
-
Dobro je da ce se zakucati kvartal sa solidnim prosjekom BDI. A iduci je tradicionalno najbolji u godini.
-
Upravo to je ono sto tvrdim.
Da ce drzave gurati infrastrukturu i da ce nastati stampedo za tonazom.
Ostaje da vidimo...
-
Slabo je sto tko trzio. Promet je kao na utrinskom placu srijedom.
-
Nije sve tako crno, doci ce i kod nas rast, do nekih 2000 bodova, mozda i vise, iduce godine vjerovatno nesto, za dalje cemo vidjeti.
Ali da rasta kao vani nema to je jasno. Postoji samo igranka napucavanja stecajusa. I kad koja dodje na red.
-
Nevjerovatna uhljebnicka prica se privodi kraju. Ili ce stecaj ili ce novi vlasnik dovesti svoje ljude. U svakom slucaju HNS uhljebi dobivaju cipelu. Ali nije da se nisu dobro nacuclali.