1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. 5. Element

Posts by 5. Element

  • Što smo danas tržili

    • 5. Element
    • November 17, 2021 at 11:49 AM

    Jednokratno se ne ulazi, to je jasno.

    Ja prosle godine na ljeto udjem s dobrom kolicinom po 220, mislim si super, i najesen ode 40% u minus. I sto je najbolje, tada nisam kupovao jer se nije znalo sto ce biti. A nije mi se ni izlazilo. Tek sam krenuo kupovati na 180 kad je postalo jasno da ide prema gore.

  • Što smo danas tržili

    • 5. Element
    • November 17, 2021 at 11:24 AM
    Quote from Marin83
    Quote from Meri

    Istina, kao što je bilo nekidan sve ispod 500 dobra kupnja. Ili, kao što se može često čuti, nikad više 400...

    Ja sam prvi upozoravao da se prodao dio, makar ulog i to sam cijelo lito pisao..pa me se hejtalo, dislajkalo i pisalo mi da prestanem pisati, jer sam vas iritirao... Slušali smo cijelo lito gluposti o raketama i 4 znamenke, prodaji 2023 itd...i što sada ćemo isto radit na suprotnu stranu katastrofičariti i drukati da cijena padne u ambis, jer je netko izašao iz dionice, pa mu odgovara da cijena opadne što više?!

    Pa upravo to, izlazak 2023.

    Naprosto postoje razlicite strategije.

    Nisu svi trejderi.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 16, 2021 at 5:17 PM
    Quote from tin

    Ma slažem se s kolegom mitkom...samo je pitanje koliko u naprijed market gleda...po svemu sudeći u dry bulku kratkoroćno....što će biti s vozarinama u 2.3. ili 4. mj sljedeće godine ...tko će znati...sve prognoze su za 2022 bolje nego za 2021...ostaje nam da vidimo hoće li se obistiniti.

    Trenutno za supre i handy vozarine još uvijek jako dobre...panamaxi su im ionako na TC iako su i vozarine za njih još uvijek ok.

    Gleda oko mjesec dana unaprijed, do dva. Preko toga je vrlo tesko prognozirati momentum.

  • PVCM (Pevex)

    • 5. Element
    • November 16, 2021 at 4:06 PM
    Quote from Roman
    Quote from stipe_Cro

    Koja bi bila svrha manipulacije, baš me zanima koja je logika uopće takve ideje na primjeru Pevexa?

    Možda hoće prodati pa u dogovoru s nekim provlači transakcije i pumpa cijenu. Provuče sutra na 150 pa će na 100 ili 120 možda biti kandidata koji će pomisliti da je to povoljno.

    Ili se vodi neki unutarnji rat između kljucnih igrača…. Netko hoće od nekog otkupiti pa se formira cijena za transakciju.

    Ne znam, svašta može biti, a ne mora biti ništa. No, činjenica je da je zbog nelikvidnosti i netransparentnosti dionica podložna lakoj manipulaciji cijenom.

    Nije na burzi. I to je to.

  • PVCM (Pevex)

    • 5. Element
    • November 16, 2021 at 4:05 PM
    Quote from Roman
    Quote from komot

    A isto možeš raditi i ako je uvrštena. Dogovorimo se nas dvojica za 10 kom medike po 35 000 i cijena je 35 000.

    A gle, možeš se tješiti da je toliko netko spreman platiti dok ne pokušaš prodati. Stvarno prodati.

    Ako nije riječ o manipulaciji brzo ćeš saznati.

    Ono nedavno po 100k je bilo stvarno.

    Zna se i tko je kupac.

    Sto naravno ne smijem ovdje iznijeti.

    Ali bez pardona, stvarno je.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 16, 2021 at 2:37 AM

    Brod s BWTS vrijedi vise nego onaj bez. Tako da to nije trosak nego investicija.

    Ali to sve nema veze.

    Cijena ide kako ide.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 15, 2021 at 9:28 PM
    Quote from Brunos
    Quote from brajakica

    China promises to **phase down** (but not **phase out**) coal "during" its 15th five-year plan (that's it, at some point between Jan 2026 and Dec 2030). That's in line with China's promise that its emissions will peak in 2030. We have 9 more years of Chinese coal growth.

    2030.Sapienti sat

    Vrh bull marketa na drybulku ce biti 2023 ili 2024

    Danasnji prodavaci brinu sto ce biti za 10g ili 100g sa planetom i drybulkom a zanemaruju sve ono jako pozitivno sto ce se dogoditi unutar godinu ili dvije.

    Rast demanda, rekordno niski orderbook, eexi, carbon tax.

    Po meni to ce biti "potez za notes", zivotna investitorska skola.

    A ako komentiramo strategiju trgovanja, mozda ce dionica nesto dole ali jako su male sanse da ce se ostvariti trejderski san svih prodavaca da ce kupiti jeftinije svu prodanu kolicinu.

    Kupiti ce oko pola njih i to prosjecno oko pola prodanog.

    Tako je bilo 3-4 puta ove godine.

    Tko misli da ce sada biti drugacije neka napise pa cemo napraviti analizu poc 2022.

    Ti isti koji sada prodaju ce pogurati drybulkere na novi vrh samo sto ce tako zaraditi manje umjesto vise.

    U ruke kokice i pivu🍿🍺😁

    Display More

    Kolegice cijenim vas optimizam ali u ovoj situaciji je bilo mudro prodati pa dokupiti ispod 400. Ako indeks i dionica ne nastave padati i dalje. Tako da nemojmo izvrtati cinjenice tko god da je rasprodavao pogodio je dobar tajming i to se mora priznati. Ja nisam sa svojim dionicama reagirao i mislio sam da mi nece otici u minus jer su bile u osjetnom plusu pa ipak nije bilo dovoljno. Slazem se s pozitivnim ocekivanjima u bliskoj buducnosti i nadam se preokretu ali trenutno bih radio bio izvan nego u poziciji. E sad nebi me zacudilo da dionica potone i dublje jer pitanje je koliko su pojedinci imuni na crvenilo na brokerskom a osobito nakon propustene zarade. Ja za sada ostajem imun ali strah me za druge.

    Display More

    Upravo tome i sluzi pravovremen ulaz.

    Da je malo pogledati knjigu dionicara vidjelo bi se da ono sto je kupljeno po 200 uglavnom miruje, a ono po 400-500 ili vise zbraja minuse i panicari.

    Tko je uspip pogoditi blizu vrha, cestitke.

    Isto tako i tko napipa dno.

    Mislim inace da je tu negdje. Ako i nije, nije daleko. Ugljen ce podrzati dok ne prodje Olimpijada.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 15, 2021 at 7:16 PM

    Kolegice, ostavite se krecenja.

    Kad je doslo vrijeme rasta naraslo je, kad je doslo do pada, korekcije, zovite to kako hocete, desilo se i to, i kad opet dodje vrijeme narast ce opet i opet pasti itd.

    Otvorite bocu vina, otpijte malo, ili piva, viskija, cega vec, sve ce izac na dobro.

    Pomalo, vrag prisu odnija, rekli bi moji iz ŠKŽ.

  • Politika - općenito

    • 5. Element
    • November 14, 2021 at 6:44 PM
    Quote from Marin83
    Quote from 5. Element

    Kreditni rejting, tj. kamata na drzavni dug, osim o financijama jako puno, a u navedenim slucajevima mozda i presudno, ovisi o politickim faktorima.

    Te sve drzave su u sukobu s EU centralom zbog svojih neliberalnih demokratovanja i to se hoces neces poima kao rizik od Polexita, Huxita i sl.

    Dok je nas Plenki cvrsto na probriselskoj liniji, pudlicarenje do kraja. To uglavnom nije dobro za interese zemlje, ali u ovom slucaju evo ispalo je dobro. Bar nesto...

    U čemu to Plenković pudličari ,osim što im verbalno povlađuje, a onda doma radi isto kao i ove gore spomenute zemlje. Šta primamo imigrante, postali smo hot spot?!. Ja ti kažem da ima barem deset puta više ilegalnih imigranata u Mađarskoj i Češkoj, nego u nas. Vanjska politika , pogotovo prema EU mu je izvrsna, ospasipaju nas parama,imamo velike koriste od povoljnog zaduživanja, radimo što i kako želimo, a vidim i prema SAD-u nam je dobra politika, jer su nam ukinuli vize.

    Ne znam što ja vama ljudi, kad se napravi izvrsna stvar treba reći, napravljeno je izvrsno, ali ne samo kudit dobro i loše.

    EDIT: zar ste već zaboravili HAC i njegov ogroman dug, kada ga je SDP htio dati u koncesiju, a ovi su uspijeli refinacirati gotov cijeli dug sa kamatom tek na prvoj decimali, te je HAC prvi put u povijesti postao profitabilan.

    Uostalom što mislite da bi firme na ZSE osvarivale ovakve dobiti, da se male kamatne stope nisu prelile i na njih, što je posljedica pudličarenja. ;)

    Display More

    Sve je podredio daljnjem uguzu sebe u EU. I sto je tu je. Ali da, ovo sam rekao da je ok izvedeno, cak smo i previse para namolili. Vise negoli je za nase dobro. :D

  • Politika - općenito

    • 5. Element
    • November 14, 2021 at 1:15 PM

    Kreditni rejting, tj. kamata na drzavni dug, osim o financijama jako puno, a u navedenim slucajevima mozda i presudno, ovisi o politickim faktorima.

    Te sve drzave su u sukobu s EU centralom zbog svojih neliberalnih demokratovanja i to se hoces neces poima kao rizik od Polexita, Huxita i sl.

    Dok je nas Plenki cvrsto na probriselskoj liniji, pudlicarenje do kraja. To uglavnom nije dobro za interese zemlje, ali u ovom slucaju evo ispalo je dobro. Bar nesto...

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 13, 2021 at 9:06 PM

    Kako bilo da bilo, ide zima, pa nekakvo proljece, a svaka maca dodje na vratanca.

    Bulkeri su sada manji rizik nego sto su bili u proljece i ljeto 2020.

    Mozda i grijesim, vidjet cemo, ali ne desava se cesto. :)

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 13, 2021 at 8:51 PM
    Quote from mitkko
    Quote from looserst

    Ja nekako ne vidim taj extra cargo kojeg bi volio vidjet. Stoji nesto povecanja, zitarice iz usa npr. Ali ako pricamo o superciklusu treba nam nesto vise? U pravu ste da se nagomila tereta, to se dogodilo na ovom cape peaku ali generalno kroz godinu nema nesto da kazemo evo sad je to to....osim sta imamo port congestion. Kako ce se odigrati dalje neznamo ali stoji da ce biti manje novih brodova a vise tonmilja i to daje nadu. Ne za 200k i slicno ali za mid/long term pozitivne vozarine sa i bez peakova DA

    Evo tocni i svjezi podaci o kineskom uvozu. Zeljezna ruda i soja podbacili, ugljen je nesto rastao. Zanimljivo je i da su ovo podaci u odnosu na pandemijsku 2020. g.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Vozarine sigurno nisu narasle 300% zbog nicega. Zbog pada potraznje. Zbog pada prijevoza tereta. To fizikalno nije moguce.

    Ako su podaci tocni onda je na porast vozarin utjecao i veci porast tona milja. Brazil umjesto Australije za rudacu, australski ugljen odlazio u Kinu i sl. za zitarice.

    2021 Port Congestion Report | Hellenic Shipping News Worldwide

    Dosta dobar clanak sto se zagusenja tice.

    Vrijedi procitati.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 13, 2021 at 7:40 PM
    Quote from looserst
    Quote from 5. Element

    Pa ako se ne varam grafovi uvoza ugljena, rudace i malih bulk tereta u Kinu su ovdje redovno objavljivani. I uvijek su nekako bili veci posljednjih mjeseci od onih prije.

    S druge strane, kovidske restrikcije su u Kini i dalje, nisu ih ukinuli, a i nece tako skoro, izgleda.

    Zbog cega su onda vozarine pale? Pa valjda zbog istog razloga zbog koneg su i rasle. Javlja se o manjem uvozu rudace zbog prigusenja celicana, zbog Olimpijade, kazu, ali i zbog nedostatka ugljena za pogon istih.

    Nekako je ipak volumen tereta taj koji diktira i vozarine, ali i to da li ce do zagusenja doci ili nece, pod svim uvjetima istim.

    Ne kazem da port congestion ne utjece na velicinu vozarina, utjece, naravno, ali ne pada s neba. Nego se nagomila vise tereta od propusnosti.

    Ali ok, nema frke, imate pravo, o istim podacima ljudi mogu imati razlicita misljenja. Sve 5. Podrzavam.

    Display More

    Ja nekako ne vidim taj extra cargo kojeg bi volio vidjet. Stoji nesto povecanja, zitarice iz usa npr. Ali ako pricamo o superciklusu treba nam nesto vise? U pravu ste da se nagomila tereta, to se dogodilo na ovom cape peaku ali generalno kroz godinu nema nesto da kazemo evo sad je to to....osim sta imamo port congestion. Kako ce se odigrati dalje neznamo ali stoji da ce biti manje novih brodova a vise tonmilja i to daje nadu. Ne za 200k i slicno ali za mid/long term pozitivne vozarine sa i bez peakova DA

    Display More

    Upravo u tome i jest stvar, vrhovi i dna daju neki prosjek kroz godinu. A taj prosjek bi zbog povecanja tereta koje je vece od flote, i dosad i u najavama za dalje, trebao rasti.

    Ja se nadam, iliti ocekujem, bas taj pravi superciklus, jednom kad se korona prigasi i vise manje svi na svijetu krenu u zidjanje sad vec podosta oronulih infrastruktura. Plus energetska modernizacija. Sto onda poveca razinu dohotka pa raste potraznja i za zitaricama itd.

    Sad mislim da je pocetak tog istog bio u 2019, ali ga je korona jako sasjekla. Ipak, nastavit ce se, jer je OB malen, zasad. Ovo je maraton.

    P.S.

    Napustanje ugljena i fosilnih goriva naprosto nije realno u ovom desetljecu, a niti dugo kasnije. Nema tehnoloski kvalitetne zamjene. Kad je bude to ce se i desiti. Prije ne.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 13, 2021 at 7:17 PM
    Quote from looserst
    Quote from 5. Element

    To nije moguce.

    Iz jednostavnog razloga jer je sad potraznja across the board za rasutim teretima veca nego tada. I ocekuje se s oporavkom daljnji rast veci od rasta flote.

    Naprosto, port congestion niti u jednom trenutku nije bio presudan faktor za rast vozarina nego volumeni. Port congestion je posljedica volumena koji su veci od propusnosti luka.

    Ovo gore sta sam postao je bilo iskljucivo kao protuteza ultrabull postu kolegice ugljen. Izvor je Platts. Ja osobno ne mislim da ce vozarine na 2019 levele ali ne mislim ni da ce avg cape biti 43k 2023 koliko god bi to zelio.

    Ne slazem se za port congestion, nije uzrokovan porastom volumena. Koji je to teret i koji volumeni su zakrcili luke? Ugljen? Nebi se reklo. Iron ore? Ni to! Bice soja i kukuruz onda?? Port congestion je posljedica covid restrikcija, karantena, promjena posade, neucinkovitosti na kopnu u lukama, kontejner booma itd. Naravno da je port congestion utjecao na rast vozarina a ne rast tereta na port congestion. Kriva uzrocno posljedicna veza ali dobro, svako ima svoje misljenje

    Pa ako se ne varam grafovi uvoza ugljena, rudace i malih bulk tereta u Kinu su ovdje redovno objavljivani. I uvijek su nekako bili veci posljednjih mjeseci od onih prije.

    S druge strane, kovidske restrikcije su u Kini i dalje, nisu ih ukinuli, a i nece tako skoro, izgleda.

    Zbog cega su onda vozarine pale? Pa valjda zbog istog razloga zbog koneg su i rasle. Javlja se o manjem uvozu rudace zbog prigusenja celicana, zbog Olimpijade, kazu, ali i zbog nedostatka ugljena za pogon istih.

    Nekako je ipak volumen tereta taj koji diktira i vozarine, ali i to da li ce do zagusenja doci ili nece, pod svim uvjetima istim.

    Ne kazem da port congestion ne utjece na velicinu vozarina, utjece, naravno, ali ne pada s neba. Nego se nagomila vise tereta od propusnosti.

    Ali ok, nema frke, imate pravo, o istim podacima ljudi mogu imati razlicita misljenja. Sve 5. Podrzavam.

  • CORONA virus

    • 5. Element
    • November 13, 2021 at 6:37 PM
    Quote from zlocesti

    https://www.bbc.com/news/world-europe-59258409

    Niskozemska........ vodeni topovi protiv demonstranata zbog uvođenja djelomičnog lockdowna

    Nije lijepo ni u ostatku Europe, u zemljama sa visokom procijepljenošću veliki brojevi oboljelih.

    Virus je očito mutirao i nadmoćan je zaštiti koju je pružalo cjepivo.

    Sve skupa, te covid potvrde su kao mjera za sprječavanje širenja zaraze potpuni debakl

    Obolijevaju cijepljeni, obolijevaju oni koji su prebolili.. a testiramo samo asimptomatske necijepljene ???

    Sve više mislim da nam se valja svima razboliti. Imunitet krda.

    Na dobrom smo putu ;(

    Display More

    Vidite kako je bio u pravu Tegnel kad je govorio da ce na kraju svi imati slicne rezultate. A to je bilo logicno i lako za zakljuciti. Respiratornim virusima koji se sire brzo i lako, a s nama su vjecno, ne mozes se suprotstavljati mjerama koje mogu biti samo kratkorocne, tipa lockdown, distanca, maske i sl. Ljudi se bune i zaobilaze ih. Jedino rjesenje je prihvacanje, cijepljenje i lijecenje, nadajmo se sa sve boljim tehnologijama. A tko nece sretno mu bilo.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 13, 2021 at 6:13 PM

    To sto je svijet poludio kupujuci gluposti poput Tesle i kriptovaluta ne znaci da je svijet, tj. Mr. Market u pravu.

    Gledajuci po omjerima ulozenim u nesto sto donosi realne povrate, zarade, naspram neceg gotovo u cijelosti nepostojeceg ili nezaradjujuceg, nikad nije bio vise u krivu. To se naravno ne vidi dok uvijek ima nova iduca budala koja kupuje, jer dotle sve raste i svi prije se raduju.

    Jednog trenutka, a taj trenutak je vrlo blizu, vjerujte mi, ili nemojte, kad se svjetlo upali, svi ti kripto hajflajeri, redditovci, teslaneri i slicni ce se naci gole gujice nasred sobe s Elonovim u cubama. Frajer prodaje. The end.

    A onda ce se svi odjednom sjetiti da ipak mozda treba pogledati fundamente.

    Da, celicne grdosije nisu sexy. I zato je P/E vani 3 do 4, mozda 5-6. Ali ja svoje ne dam dok ne dodje do barem 10, a jednom hoce, i to na puno vecem E. Negdje 2022, 2023, 2024...

    A do tada ce i kripte i sve te dot.com napuhance raspuhati vjetar povijesti kao prasinu. Ostat ce Microsoft i Apple. Jer nesto ipak rade, proizvode i zaradjuju.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 13, 2021 at 2:59 PM

    Pa logicno je to, nije da se time otkrila topla voda ili slican preparat... ^^

    Kad je cijena blizu vrha, privremenog, dugorocnog, nekog, to znaci da je veci broj ljudi unutra, da cijena raste i da je svima dobro.

    Imali smo po meni pretjeranu korekciju, ali sto je tu je, idemo dalje. Svatko sa svojim horizontom i ocekivanjima.

    Tome i sluzi dobar ulaz, pravovremen, na pocetku, prije rasta, radije nego kasnije.

    Pravo vrijeme za neciji novi ulaz znaci ne znam, mozda sad, mozda poslije, ali zato znam koje je vrijeme za izlaz. Ono kad utilizacija bude u rasponu od 95 do 98%, a orderbook preko 20%, ili znatno vise.

    Nakon toga je off the cliff.

    S ove tocke koja sada je, to je jos jaaaako daleko. S ovakvim OB i ocekivanim rastom potraznje prosjecne vozarine mogu samo up.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 13, 2021 at 2:01 PM
    Quote from looserst
    Quote from brajakica

    Ocito da svi mi nesto neznamo ili ne razumijemo.

    I The Joakim crta 🚀 i on ce od vas dobiti kritiku🤔🤭😇

    tko ovdje nezna ili grijesi🧐

    ABGSC on drybulk today: Expecting fleet util 92% and 93% in 2022/23, highest since 2008. Capesize rates to average $43,000 in 2023 vs current cal23 at $16,100.

    A neki naravno uvijek misle i drugacije i uzimati most bullish izvor kao sveto pismo nije neka pamet:

    https://www.hellenicshippingnews.com/asias-dry-bulk…mmodity-prices/

    “No trader wants to buy coal right now as they expect further correction in prices,” the source said, adding that freight rates could go back to 2019 levels once port congestions ease.

    Display More

    To nije moguce.

    Iz jednostavnog razloga jer je sad potraznja across the board za rasutim teretima veca nego tada. I ocekuje se s oporavkom daljnji rast veci od rasta flote.

    Naprosto, port congestion niti u jednom trenutku nije bio presudan faktor za rast vozarina nego volumeni. Port congestion je posljedica volumena koji su veci od propusnosti luka.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 12, 2021 at 12:18 AM

    Dobro je biti u tvornici novca.

    U ova teska vremena. Nesigurna.

    Zanimljivo je to. Kako nesto od cega se bjezalo kao vrag od tamjana postane hedge protiv inflacije, sigurna luka, dobra investicija...

    Bit ce zanimljivo kad krene bijeg iz Tesle.

    A to se mora desiti. Jer u jednom trenutku rast ce stati, prica prestati obecavati zilione na Marsu i Enkeladu, i sve ce se svesti u realne P/E okvire. A ne u neke napuhane stostruko. Prije ili kasnije prestanes biti startup i postanes staro procitano kljuse. Evo i Musk je krenuo prodavati.

    Deseci milijardi casha ce bjezati.

    I nagurati bulkere na P/E veci od 10.

    Nadam se.

  • DRY BULK

    • 5. Element
    • November 10, 2021 at 6:15 PM

    Ono sto me recimo brine je Tajvan.

    Da bi retardi mogli pomisliti da imaju pravo krenuti u invaziju.

    Zato bih pozvao SAD da to sprijece instalacijom nekoliko stotina nuklearnih glava na otoku. I mir je zajamcen.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™