1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Flight

Posts by Flight

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 24, 2021 at 12:58 PM

    Ja bih zamolio kolega Mittka i Paricu da nam daju procjenu NAV-a za ATPL?

    Cisto da vidimo sto bi njihovi brodovi i dug pokazali o trenutnoj NAV vrijednosti flote! Po istom ili slicnom kljucu procjene kao za JDPL. Po mojem sudu kolege su to solidno pokazale na procjeni za JDPL, pa bi bilo možda poučno i informativno da imamo slične izračune i za ATPL. Unaprijed hvala.

    A molim njih da me netko ne bi optužio za pristranost, navijanje ili nešto slično. Ako raspravljamo, diskutiramo i polemiziramo možemo valjda raspravljati o svim kompanijama na lokalnoj burzi.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 24, 2021 at 12:47 PM
    Quote from looserst

    Ne znam da li je neko vec stavio link na izjave druga brane?

    https://more.slobodnadalmacija.hr/om/vijesti/dir…darstvu-1114946

    Meni osobno najzabavniji dio:

    Kako smo uspjeli?! Ne znam više ni sam, trudom i zalaganjem. Znanjem. Dokazali smo i da kompanija u državnom vlasništvu, uz dobro upravljanje, može opstati i na izrazito lošem tržištu.

    Evo i bahatosti koju je neko spominjao:

    Planiramo graditi nekoliko novih brodova za sipke terete i veće nosivosti, još ćemo vidjeti, od jedne do tri novogradnje.

    Jos mu nisu rekli da su brodovi duplo skuplji nego prije 6 mjeseci sa tendencijom rasta cijena?! A brod ce dobit 2025 kad mu ponovo budu lanjske vozarine. :rolleyes:


    I Q2 heads up:

    Trenutne vozarine su zadovoljavajuće te pokrivaju sve troškove i financijske obveze. Očekujemo ovakvo tržište u idućih 12 mjeseci, te možda nešto niže u periodu nakon tri godine.

    I sad mi ocekujemo da ispale nekih 15 milja dobiti za Q2 :/

    Display More

    Jel ti znaš kako se brodovi financiraju u gradnji?

    On neka samo počne graditi, ako se ciklus nastavi, do izgradnje će na svakom brodu zaraditi par mil USD. Nitko nije bio vidoviti Milan da je prije dvije godine ugovarao novogradnje. A da i jest, tada ih je bilo znatno teze financirati nego danas.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 24, 2021 at 10:14 AM

    Mene bi jako zanimalo da nam kolege Parica i Mitkko daju procjenu NAV-a za ATPL, cisto da vidimo postoji li tamo neka premija na NAV i ako postoji da vidimo iz kojeg razloga postoji. Naravno, ako postoji diskont zašto postoji? Unaprijed hvala.

  • DLKV (Dalekovod d.d.)

    • Flight
    • July 23, 2021 at 1:38 PM
    Quote from Jure
    Quote from ptahotep

    Nisam pratio, što se zbiva kada netko ima manje od 100komada? Npr. 49 komada i ne želi dokupiti do 100? Znači li to da mu Društvo mora isplatiti 49x10=490kn, jer dioničar ne želi uplatiti 51x10_510kn

    U tvom slučaju ako ne dokupiš do 100 diona ostaješ bez svih dionica. Znači 0 dionica. Možeš dokupiti do cijelog broja 100 ili na ZSE po tekućoj cijeni ili od DLKV po tromjesečnom prosjeku (oko 6-7 kn što ti se ne isplati a mislim da ti je prošao rok za zahtjev).

    Ne ostaje, nego će biti suvlasnik u zajedničkom suvlasništvu svih takvih dionica i svih takvih dioničara. A kako doći do love iz tog suvlasništva, to treba pitati upravu DLKV.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 23, 2021 at 1:17 PM
    Quote from Meri
    Quote from goldfinger

    Kratkoročno da, ali će se vratiti. A ovako će ih skupo razvodni

    Najavljuju dokapitalizaciju da spase poslovanje, kao dio restrukturiranja tvrtke. Nikako ne bi bilo dobro da ne uspije.

    Pa ne bi se baš složio ako iskazuju namjeru da prošire flotu.

  • MAIS (MAISTRA d.d.)

    • Flight
    • July 23, 2021 at 11:33 AM

    Zaštita od čega konkretno?

    Pa ne možeš ti upravljati društvom ako nemaš većinu nego onaj koji je ima. Da ti imaš ista ili veća prava od većinskog vlasnika onda bi njegova većina bila besmislena i općenito ulaganje kapitala i upravljanje jer bi se ti uvijek mogao pozvati na neko izuzeće jer si kao manjinac, navodno ugrožen?! Moš si misliti.

    Ako ti hoćeš predlagati i izglasavati dividendu sjedni na bicikl ili u auto i odvezi se do Rovinja, ugovori sastanak sa vlasnicima Maistre pa im daj ponudu za preuzimanje. Kad preuzmeš kompaniju onda ćeš moći predlagati dividendu od strane svoje uprave, izglasavati je na skupštini i kasnije uživati u brojanju love.

    Očito Adris ne primjenjuje istu politiku upravljanja i odnosa prema dioničarima za ovisna društva sustava, i u tom smislu, jasno daje doznanja dioničarima ovisnih društava da tamo neće biti isplate dividendi nego isključivo na matici. On to nije ni dužan prema Zakonu dokle god poštuje one zakonske odredbe koje mora ispuniti, a to da isplaćuje dividendu nije nikakva obveza, kao ni da čini sve što je u njegovoj moći da cijena dionice raste na burzi.... Na svakome je osobno da procijeni isplati li mu se u takvoj situaciji biti dioničar ovisnog društva, matice ili uopće ne biti dioničar bilo kojeg društva iz spomenute Grupe povezanih društava.

    Doduše, mislim da isplaćuje dividendu na CROS-u (na povlaštenoj samo, jer tamo je mora isplatiti), pa ako te zanima zašto negdje to čini, a negdje ne, lijepo odeš na skupštinu društva i postaviš tamo to pitanje. U ovisnosti od odgovora donijet ćeš odluku što i kako dalje.

  • MAIS (MAISTRA d.d.)

    • Flight
    • July 23, 2021 at 9:02 AM
    Quote from Mladen Milicic

    Upravi i većinskom vlasniku dividenda i sama vrijednost dionice ne znači ništa. Dionica bez značajnog prometa osim ako ne dokupljuje većinski. Čitavu vječnost bez dividende. Otužna slika hrvatskog dioničarstva.

    A zašto bi netko tko ulaže u ovisno društvo i kreditira ga još i iz njega povlačio dividendu? Kao ulagač imaš dividendu na matici, ne vidim razlog da se ista isplaćuje na "kćerci". Barem ne dok se ne ovlada sa 100% kapitala kćerke, a novčani tok i profitabilnost budu dostatni da se servisiraju i kreditne i "dividendne obveze".

    Quote from Ledica

    https://plavakamenica.hr/2021/07/22/zag…-ondje-spavati/

    Još jedna otužna slika.

    Tekst izgleda dosta tendeciozan. Sheraton i ostali HUP-ovi smještajni kapaciteti vape za obnovom, al sad da se u Esplanadi organiziraju bakanalije i da se stoji u redu za prespavati, ne vjerujem... osim što djeluje reketarski, napisan od nekog uvrijeđenog plačljivca... k tome je i prepun pravopisnih pogrešaka, pa je jasno da bi mogao biti iz kuhinje nekog usputnog nezadovoljnika, tipa ovih tzv. digitalnih nomada ili influencera koji je moguće nešto htio, pa je mjesto zahvalnice dobio ili dobila srednji prst.

    Vis a vis te obnove, ona sigurno neće biti jeftina i pitanje je općenito ulaganja u zagrebačku turističku scenu, i što će se s njome ubuduće događati. Nekako mi se čini da će citiybreak najsporije se baš u našim krajevima oporavljati (što zbog covida, što zbog potresa, a što zbog zapuštenosti glavnoga grada) i da je zapravo upitno koliko 4* i 5* hotela treba Zagrebu? Trebaju mu možda više kongresni kapaciteti... i neki drugi, specifični. A i pitanje je ima li Adris "kupina" da obnavlja hotele jer koliko sam shvatio, njegova je keš pozicija od Agrokora naovamo dosta stradala i zahvaljujući Covidu i padu potrošnje, danas je tek sjena negdašnjeg obilja. Ispravite me ako griješim...

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 23, 2021 at 8:38 AM
    Quote from D_artagnan
    Quote from Marielena

    Ja sam napisala NAV Atpl i Tpng na Poslovnom negdje. Mnogima se ne bi svidjelo :)

    Jdpl i Ulpl ne bih niti kupovala.

    P.S. Mnogi brodari vani pa i nas Atpl se trenutno trze debelo iznad NAV. To je spekulacija o buducim zaradama. Vidjeti cemo sto ce biti.

    O cemu vi filozofirate da se na to samo gleda nebi ni apple ni google kupovali vec godinama!!!! Kriptovalute da ni ne pricamo.

    Kao da je cijena nasih brodara 2008. imala pokrice u NAVu i poslovanju, jbga to je tako, ciklusi, pa sad dali ce netko to iskoristiti ili nece

    A u čemu je imala pokriće?

    U šarenim lažama i bombonima?

    Pa upravo "to pokriće" i razlikuje neki ozbiljan biznis i njegovo vrednovanje od očekivanja na dugom štapu. Naravno da su Google i Apple imali pokriće za rast cijene. Nije ista rasla po Duhu Svetom nego po rezultatima, procjenama vrijednosti, pozitivnom odstupanju stvarnih brojeva od tih procjena i na kraju kapitalnoj, kadrovskoj i tehnološkoj snazi tih kompanija koja im je omogućila da zavladaju tehnološkim svijetom i našom svakodenicom. Kripto raste iz malo drugačijih pobuda i očekivanja, al on je još na početku ili u razvojnoj fazi svojeg dugoročnog ciklusa... ili u posljednjoj. Vrijeme će pokazati.

    Ne znam u kojoj je fazi ATPL, al ako ista ne promijeni svoj model i ne otvori se investitorima i vlasnicima kapitala, poveća transparentnost i ne počne kupovati novi(ju) ili općenito produktivnu imovinu, ni postojeći dioničari neće imati razloga za zadovoljstvo u dugom roku. Osim ako na ulaganje u ATPL gledaju kao na kraću ili dužu spekulaciju.

    Isto vrijedi i za JDPL.

    Jedini rationale ovih lokalnih brodara da opstanu i nastave dugoročno poslovanje je njihovo spajanje i formiranje jedne značajnije bulk kompanije. Da li je to moguće i da li bi takva opstala i bila produktivna, ne znam. Al dokapom JDPL otvorila se i takva mogućnost... barem to tako izgleda gledajući sa strane.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 9:43 PM

    Jedino sto će određivati smjer iz moje perspektive je FFA i tekuce vozarine. Rezultati su povijest i oni mogu utjecati na cijenu samo ako je menadžment toliko dobar i njegova strategija, da odbacuju konstantno natprosječne rezultate i isto tako upravljaju poslovanjem i flotom. Nisam shvatio da se to događa u ATPL. Zato se cijena preko bare drugačije ponaša od lokalne koja je prije svega posljedica neefikasnosti tržišta i činjenice da su svi već “unutra” i ne ide im se van. Neki će ovakvo razmišljanje drzati pristranim i tendecioznim, al ruku na srce iz perspektive inozemnih brodarskih kompanija i ATPL i JDPL i sve ostale lokalne bulk kompanije su mini odnosno mikro kompanije. I ATPL i JDPL i ULPL i TNPL (bulk dio) imaju ukupno brodova kao jedna manja do srednja bulk kompanjja listana u SAD-u. I ta činjenica ne znaci premiju, već diskont na vrednovanje u usporedbi s konkurencijom, IMHO.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 6:36 PM
    Quote from Philidor
    Quote from harpun

    bila je planirana dokapitalizacija i o tome sam pisao ali nikad pretvaranjem duga

    Neovisno o tome kako je planirana uvijek može takva ispasti. Ako se javi vjerovnik s ponudom na x milijuna kuna on moze svoje dugovanje za uplatu dionica namiriti izjavom o prijeboju, ne mogu mu iskljuciti to pravo

    Ma može malo morgen ako se dug uredno podmiruje. Onda bi svaki vjerovnik mogao prebijati i uzimati sto god mu padne napamet.

    I zašto bi bilo koji vjerovnik trazbinu koja je prioritetniji instrument mijenjao za dionice, osim ako to bas ne želi jer zna da kupuje povoljno i očekuje natprosječan prinos. Nije mi to bas vjerojatno, čak i da se radi o financijskoj instituciji kao vjerovniku.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 5:22 PM

    Pa da, lakše je kupiti fondovima u dokapu nego na burzi.

    Bar ćemo imati novu “vruću” robu na tržištu i možda premještaj interesa i kapitala od Dubrovnika prema Splitu.

    Naravno pod uvjetom da to upisu fondovi i/ili institucionalci.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 5:07 PM
    Quote from mitkko
    Quote from tin

    A tko iz branše može kupiti....jedino ATPL.

    Mozda i neki stranci. Zasto ne? Ako sam dobro shvatio, prije par godina su se neki Njemci nudili, kolega Flight je nedavno prenio jedan stari clanak na tu temu.

    Ja mislim da će to upisivati ponajviše fondovi i individualci. A sad da mi ima netko strateški…. to će pokazati vrijeme.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 5:02 PM

    Zašto bi bila kocka?

    Ja sam prilično uvjeren da ako vozarine ne kihnu da će svi kupci Jadroplova u posljednjih 6 mjeseci moći izaći s plusom iz dionice.

    Meni je JDPL u usporedbi s ATPL vrijedio 100-120 kuna prije ove vijesti. A sto će biti nakon dokapa, to ćemo suditi po vozarinama i daljnjem razvoju poslovanja. I naravno, ako dokapa uopće bude….

    Možda sam ja falio u procjeni, al onda ni ATPL ne vriiedi ni izbliza koliko je tržište trenutno cijeni.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 4:50 PM
    Quote from tento
    Quote from Marin83

    Čim sam došao na ovaj forum shvatio sam da je ovde više kockara, nego ulagača ili trejdera. ZSE je kockarnica za bogatije, spičkaš lovu, a nitko ti ne govori iza leđa da si raspikuća, već te gledaju sa divljenjem jer ulažeš u pazi sad dionice. Valjda iz američkih filmova to je nešto cool, al na rubu zakona. Lova, droga i prostituke.

    Vidi kolega Marine, ne mislim da sam kockar niti se bavim ikakvom vrstom kocke. Ovo na forumu sam napisao iz razloga što me asociralo na kocku jer se za jdpl predviđao dobar rast sve do jučer, a danas - 20 posto.

    Al isto tako se diskutiralo i o rizicima dokapitalizacije. Pa ako se vozarine održe, nakon dokapa, dionica će vjerojatno ponovno rasti. A možda i prije. To su sad sve spekulacije.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 1:45 PM

    Tako je, nitko od njih ne kupuje dionice jer im ne trebaju i jer znaju da im dionice služe samo kao kontrola za njihove udobne stolice, prava, nagrade, kombinacije i sve što s menadžerskim paketom i pripadnošću krdu, ide.

    Dotični, kojeg spominješ, je bio i ostao njihov smokvin list. Uletio čovjek u krdo ovaca i nastavio sa ostalima blejati! I tko je sad tu čovjek, a tko ovca?

    Sva sreća što BDI ima neki svoj put i crta neke druge kombinacije koje ostavljaju mogućnost i onima s kraja priče, manjinskima, da podebljaju svoj konto i račun.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 1:35 PM

    Kojem vlasništvu?

    Misliš ovog jednog, ključnog? Navodno... da oni brinu o svojem vlasništvu... bio bi i ostatak uprave krcat dionicama, a oni baš nisu ni ovaj put pohrlili da ih se nakupe. Budimo realni... u nekom trenutku, ne znamo kojem, oni će morati ojačati kapitalnu bazu, a sad, po kojim i kakvim uvjetima će to biti, to nitko od nas ne zna. Ja samo vjerujem da nitko neće biti spreman kupovati dionice s prmijom na NAV jer to bi indiciralo da zaista slijedi oporavak od najmanje 3-5 godina s rekordnim vozarinama. A da li je to izgledno.... i koliko je izgledno.... Odgovor na to pitanje.... zanemarimo li forumaške mudrace ne znaju ni mnogo veće face. I to iz branše.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 1:22 PM
    Quote from goldfinger

    Očekivani slijed događaja... Imamo dioničara koji se želi riješiti ovog posla. Čak je i cijena nešto bolja nego što se prije pričalo. Zato i je rizik/nagrada bila velika. Na prvu, svakako mi se čini logično riješiti se sad dionica i čekati rasplet. Usporedbe, atpla i jdpla su deplasirane jer imamo sasvim različitu vlasničku strukturu. Dubrovčani sigurno, u ovom trenutku, neće raditi dokapitalizaciju jer to glavnim nije u interesu.

    Samo ću te podsjetiti da oni, ako me sjećanje ne vara, imaju istu tu skupštinsku odluku kakvu sad primjenjuje JDPL, o odobrenom temeljnom kapitalu već izglasanu. Ako sam u krivu, slobodno me demantirajte.

    Članak 22. Statuta, st. 4

    http://www.atlant.hr/pdf/Statut%20Atlantske%20plovidbe_procisceni_tekst14082020.pdf

    Tako da skupština ni dioničari više ne moraju o tome odlučivati jer su već odlučili. Ne kažem ja da će ATPL u dokap, ali mogu, kad god požele i s kime god požele.

    Doduše, postoje ili bi trebali postojati i neki posebni razlozi za korištenje ovog instrumenta za dokap, al tko kod nas više uopće gleda na "sitna slova"....

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 12:32 PM
    Quote from Marielena
    Quote from NaBiduAsku

    kad prođe dokap JDPL će definitivno biti zdravija kompanija... ja samo ne bih bio tako siguran da će cijena biti viša od tih 25 kn. Pozdrav, neću više obećajem. Sretno svima, biti će tu još napucavanja.

    Bilo je i dokapitalizacija i na Dlkv pa PSN i na Dlkv i na Igi i opet su te firme nigdje.

    Ja ne vidim koji bi ozbiljan investitor iz grupe to preuzeo.

    I ja se odjavljujem sa teme.

    P.S. Imam 5 dionica Jdpl, kupljenih jako nisko po bidu. Vise nije proslo. Maknula sam sve naloge sa kupnje nakon sto sam procitala FI za 1Q 2021.

    Da, Atpl je jako rizicna prica ali nebo i zemlja sa Jdpl.

    Display More

    Ali si zaboravila da je trenutno kapitalizacija JDPL 70-tak milijuna kuna, a nakon dokapa po ovim cijenama će biti manja od 150 milijuna kuna, dok je kapitalizacija ATPL više od 550 milijuna kuna, a ATPL ima samo cca 2,5 veće prihode od JDPL, a imat će i relativno gledano znatno, barem 3 puta veći dug, pa i više. Bojim se da bi jedan fer izračun NAV-a na ATPL mnogima otvorio oči širom zatvorene. S druge strane, sve je krasno dok vozarine rastu, no ako i kada ne daj Bože posustanu, e onda ćemo vidjeti što i koliko vrijedi i tko će u danim okolnoistima bolje moći i znati amortizirati moguće potonuće. JDPL je bila za stečaj i na iglene uši se provukla i sad traži drugu priliku. Vidjet ćemo što će donijeti budućnosti i za JDPL, ali i za ATPL. Rekao sam već, brodovi ne traju i ne plove vječno.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 12:24 PM

    Pa ako cijena neće biti viša onda gotovo je sigurno neće biti viša ni na ATPL, DSX, GOGL i svim ostalima....

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Flight
    • July 22, 2021 at 12:19 PM

    Jos jedan u nizu s budućim procijenama s pogledom u retrovizor…. Puna burza filozofa.

    A koja je alternativa malim ili velikim ulagacima? Staviti minimalno milijun kuna u dionicu s nepoznanicom hoće li im ponuda proći.

    Kako je isla dolje, tako će ići i gore. Kao i uvijek na burzi.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™