Pa sve vam pise u izvjestajima, samo procitajte.
Izdvojite 20 min vremena i procitate, puno toga se nauci, vise nego gledanja u grah. Ako je iskoristenost svjetske flote na 80%, ako je proizvodnja rafinerija na povijesno niskim razinama, gdje ce bit vozarine nego strugati po dnu.
Ako brod prevozi benzin, moze i stat na sidru, ne prevozit ga, nego bit skladiste. Toga je bio poprilicno u Q2. Ako takvih ima puno, manje ih prevozi, cijena vozarina ide up, ako se ima sta prevozit. Ali rekao bi da situacija nije ko u ozujku, gdje su rafinerije radile punom parom, pa su zbog covida morale naglo stat, a to se ne gasi bas preko noci, nego postepeno, pa je bilo viska produkata, koje se nije imalo se gdje skladistit nego na brodoeve. Sad ne vjerujem da ce rafinerije tolikom silim proizvodit, nemaju zasto, prate potraznju, koja je nikakva zato vozarine i jesu na povijesno niskim granama za zimu.
I jos jedna napomena, treba uvijek odvojit "sporke" od "cistih" tankera, iako u teoriji mogu skladistit i prevozit sirovu naftu, nasi tankeri vjerovatno to nece, jer im je veci trosak ocistit tank od nafte da poslije opet moze benzin unutra, ako ce to radit kratkorocno, nego zarada. Kad se takve stvari rade koriste se najcesce VLCC....