pad brodara vani danas i jućer prilično je velik......ovaj se od zadnjih takvih padova razlikuje po tome što je prvi dan pada bio dosta blaži nego ovaj jućer a drugi dan pada događala se kakva takva konsolidacija koja danas izostaje i pad se bitno produbljuje........da li je ovo samo igra tržišta ili naznaka nemirnih dry bulk voda vidjet ćemo uskoro.......mislim da je za očekivati neki odbijanac tamo več sutra osim ako ovi vani stvarno dobro ne predviđaju nešto loše što ćemo mi tek saznati.......a po kašnjenju smo poznati kao i HŽ......što se našeg bry bulk marketa tiče njemu je tak svejedno što se događa vani jel na našem marketu već neko vrijeme ne postoji nikakva trgovina i volumeni i to je svojevrsni "pa-pa" odgovor bez odgovora trgovanjem dionicama......
nevezano samo za dry bulk, gledao sam danas jednog lika (prije današnjeg otvaranja burzi vani) koji je vrlo dobro objasnio da je gorivo za rast indexa vani uglavnom potrošeno u ova zadnja 2 tjedna gdje tržište zapravo nije otišlo nikuda i da je velika vjerovatnost daljnjeg pada i testiranja zadnjeg dna na indexima.......u neku ruku i brodari gube gorivo za rast a to je rast bdi indexa kojeg nema......a možda samo tankaju gorivo za dalje.......zse dry bulk ne takna ništa tako da može samo na dizelskim parama očekivati dolazak do cilja, mada nikad u životu nisam vidio da je vozač bez goriva došao do cilja........
Za sve one koji se cude padu bulkera jedan fun fact: danas je BDRY 52 week low.
Ono sta mene nervira kod ovih padova je neselektivnost ali tako market funkcionira. Pada jednako bulker na pola nav-a kao i neki na 1+. Zgazi sve redom, ako plovi nevalja
ovu "fun fact" isto sam primjetio na početku današnjeg trgovanja.......
a ovo drugo ima mi smisla u sljedećem kontekstu: brodar koji se trži na 0,5 nava možda se trži na toj valuaciji s nekim razlogom.......jel kao atpl. naprimjer, ne isplačuje dividendu i prosjek vozarina mu je ispod prosjeka vozarina brodara iz "prvog razreda" a uz to ima i 75% flote na dokovanju i ugradnjama ove godine........neki dan je na pomorskoj večeri ovaj iz atpl rekao da gube velike novce jel su brodovi na dokovanju i ne zarađuju.....nepratim blisko izvješća svih brodara vani i njhove valuacije ali mi je u "mom malom svemiru" postalo jasno da se drugorazredni brodari koji ne isplačuju dividende ili su one male a imaju i bitno manje ostvarene prosječne vozarine na mogu uspoređivati s prvorazrednim brodarima koje tržište svejedno ovako ruši bez obzira na velike dividende i velike ostvarene prosječne vozarine.....
nešto ima i u tome da li je neki brodar imao znanja i financijskih sposobnosti da naruči polovne i/ili nove brodove još prije godinu,godinu i pol jeftinije ili kasnije skuplje.......koliko su loše fixirane ili dobro fixirane ugovore na vrijeme i koje vrijeme imali prije velikog obrata trenda.....i tako mic po mic dođe razlika od 0,5 do 1 i više......plus još malo burzovnog sentimenta i svi sastojci su tu.......