1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. mitkko

Posts by mitkko

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 9:12 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from mitkko

    Ne trebaju FED i ECB direktno kupovati dionice da bi one rasle - za primjer pogledaj sve ove prijasnje godine. Novac je jeftin, inflacija sve veca, trosi se nemilice, trziste kapitala i nekretnine se u ovakvim okolnostima smatraju utocistem i to je cijela poanta. Dok ide, ide. Slazem se da treba biti oprezan i svjestan ovih okolnosti, sve je na vrlo visokim razinama, ali u ovakvim okolnostima uvijek moze ici jos i vise. Steta je ovaj rast gledati sa strane.

    Ako ulazes na US burzi mislim da se ne trebas bojati da ce ti bid presusiti, osim naravno ako nisi Buffett i portfelj mjeris u milijardama.

    pa nitko ne stoji sa strane.

    trenutno na obveznicama imam +10% i mirno spavam, jer znam što pogoni ovaj rast na dionicama, a to nije novac iz realne ekonomije, nego financijski derivati bazirani na kolateralima.

    inače, u USA su opet počeli sa eksponencijalnim rastom duga po kreditnim karticama, kako se ovaj novac koji im je isplaćen na ruke već potrošio, kao i sa subprime hipotekama, sve što je dovelo i do krize 2008.

    dovoljno je samo da se ekipa preračunala, a šta mnogi i jesu, sa isplatnim planovima i počnu kasnit u plaćanjima, a šta je vrlo moguće, jer im je ovaj stimmy često bio veći i od plaće koja im se trenutno nudi, skoro presušio, pa sad odbijaju ići raditi ako im se ponudi plaća da to mogu financirat.

    mnogi šta su uletili u kupnju/gradnju kuće ili kupovinu novog auta se fino zeznula.

    ja sam napravio svoj risk/reward i odlučio se za obveznice.

    uostalom, i Buffett trenutno spava na hrpi cash-a, jer zna šta slijedi, pa čisto da mu ne zafali kad bude tribalo :S

    Display More

    Ne znam sta uopce podrazumijevas pod "novac iz realne ekonomije". Sta je to uopce? Pa cijela moderna ekonomija pociva na dugu. Dug je novac, novac je dug. Cijela ekonomija je jedan veliki financijski derivat baziran na kolateralima - tako je zadnjih valjda 50 godina. Nema vise onoga - ja tebi zito ti meni kravu.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 8:53 PM

    Prenosim jedan citat. Kaze da su brodogradilista puna zbog narudzbi kontejnerasa, LNG, LPG i tankera. Kaze da je slicna situacija bila u 2000-ima, sto je onda izazvalo blow-off top.

    This past week saw some new orders announced for capesize but notice 2 are for end 2023 and 3 are for end 2024. Not much yard space left for the big ladies after boxship, LNG, LPG, tanker orders. Expect low capesize deliveries through 2024 end, maybe longer = high rates.

    Same thing happened in the 2000s bull market. Shipyards filled with the high complexity/high margin ship types and drybulk got pushed to the back of the line leading to the 2008 blow off top when new ships finally started to deliver in volume.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 8:39 PM
    Quote from st-brajo
    Quote from mitkko

    Mislim da nije oportuno protiv ovoga se boriti, tj. ici protiv trenda - to je pisanje u vjetar.

    Ja kada gledam taj graf vidim dobru korelaciju i znam da dokle god FED bude pumpao novce ce burza rasti - upravo to ovaj graf lijepo oslikava. Pumpanje novaca je ovdje leading indikator. Pocet cu se brinuti kada FED pocne posustajati, odnosno dizati kamate.

    A gledam sada i debt-to-gdp ratio SAD-a pa usporedjujem sa drugima. Cinjenica je da je taj omjer jako porastao u SAD-u u zadnje dvije godine, ali meni to jos uvijek ne izgleda alarmantno. Ali opet, nisam strucnjak, samo usporedjujem sa drugim zemljama, njihovim nacinom funkcioniranja i zabrinutoscu oko duga. SAD je trenutno na 133%, sto je puno, ali nije nevidjeno u usporedbi sa drugim zapadnim zemljama, pogotovo uzevsi u obzir pandemiju.

    U SAD-u puno pisu o tom dugu jer nisu valjda navikli gledati takve brojke, o njima pisu svi mediji, oni na neki nacin kao najvece gospodarstvo namecu trendove tj. odredjuju smjer pa svi vrlo pozorno pratimo sta se kod njih dogadja, ali kazem, meni to jos uvijek ne izgleda alarmantno.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    točno.

    samo šta, u ovom slučaju, "don't fight the FED" se odnosi na obveznice, a ne na dionice, jer ova "naprintana" lova u njih ne ide direktno.

    ovdi su baš obveznice kolateral koji bankama daje pokriće da daju margin kredite i slično za kupovanje dionica, pa i crypta, koji su onda u uptrendu sve dok ne okinu ispod neke jake tehničke potpore.

    npr., ako si skužio, Powell u svom portfelju skoro uopće nema nekretnine, tako da bi ladno mogao prestati sa kupovinom MBS-ova, a i to bi moglo dovesti do urušaja na dionicama, jer se i od toga prave kolaterali za margine i opcije.

    u svakom slučaju, vjerojatnost da će FED prestat s kupovinom obveznica je skoro ravna nuli, pogotovo šta stižu nove porcije trošenja od strane Bidena, koje će se trebat posušiti sa QE-em.

    pa valjda je više svima jasno da se kod dionica trenutno ovisi isključivo o tome hoće li se na tehničkoj potpori ukazat buy the dipperi, dok kod obveznica FED samo raspali "printer", tj. bolje rečeno usisivač, i samo pokupi sve što se nađe na tržištu, i sruši yieldove.

    btw., trenutni target S&P-a je oko 4800 punti i onda graf doslovce ulazi u vrh trokuta, koji i ove dnevne oscilacije mogu okinit za totalnu rasprodaju.

    i to je isključivi razlog zašto sam se pozicionirao u obveznice, a ne u risk assets, jer tamo doslovce moraš ovisiti da se bid ukaže.

    a kako u USA skoro nitko ne kupuje po bidu, nego se samo ganjaju po asku, sad vidiš na kojoj tankoj niti ovo sve skupa visi.

    pa Bank of Japan, nakon što su posušili sve što trezor izdaje, počeli su kupovati i dionice na burzi.

    tako da se USA trenutno isplati biti u obveznicama, pa se preseliti u dionice ako FED i to počne kupovati.

    a zamisli tek cirkusa ako ECB počne kupovati EuroStoxx :D

    Display More

    Ne trebaju FED i ECB direktno kupovati dionice da bi one rasle - za primjer pogledaj sve ove prijasnje godine. Novac je jeftin, inflacija sve veca, trosi se nemilice, trziste kapitala i nekretnine se u ovakvim okolnostima smatraju utocistem i to je cijela poanta. Dok ide, ide. Slazem se da treba biti oprezan i svjestan ovih okolnosti, sve je na vrlo visokim razinama, ali u ovakvim okolnostima uvijek moze ici jos i vise. Steta je ovaj rast gledati sa strane.

    Ako ulazes na US burzi mislim da se ne trebas bojati da ce ti bid presusiti, osim naravno ako nisi Buffett i portfelj mjeris u milijardama.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 7:18 PM
    Quote from st-brajo

    drugi put kad netko spomene FED tapering, samo neka pogleda ove slike i sve će mu biti jasnije ili možda misli da će se Jay žrtvovat za ekipu :S

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Mislim da nije oportuno protiv ovoga se boriti, tj. ici protiv trenda - to je pisanje u vjetar.

    Ja kada gledam taj graf vidim dobru korelaciju i znam da dokle god FED bude pumpao novce ce burza rasti - upravo to ovaj graf lijepo oslikava. Pumpanje novaca je ovdje leading indikator. Pocet cu se brinuti kada FED pocne posustajati, odnosno dizati kamate.

    A gledam sada i debt-to-gdp ratio SAD-a pa usporedjujem sa drugima. Cinjenica je da je taj omjer jako porastao u SAD-u u zadnje dvije godine, ali meni to jos uvijek ne izgleda alarmantno. Ali opet, nisam strucnjak, samo usporedjujem sa drugim zemljama, njihovim nacinom funkcioniranja i zabrinutoscu oko duga. SAD je trenutno na 133%, sto je puno, ali nije nevidjeno u usporedbi sa drugim zapadnim zemljama, pogotovo uzevsi u obzir pandemiju.

    U SAD-u puno pisu o tom dugu jer nisu valjda navikli gledati takve brojke, o njima pisu svi mediji, oni na neki nacin kao najvece gospodarstvo namecu trendove tj. odredjuju smjer pa svi vrlo pozorno pratimo sta se kod njih dogadja, ali kazem, meni to jos uvijek ne izgleda alarmantno.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 5:31 PM
    Quote from 5. Element

    Jel se zna kad ce izaci odluka?

    Ima propisan rok?

    Cekaju 8 radnih dana jer dopustaju da ponuda u tom roku stigne preporucenom postom - to je valjda do 02.09. Onda nakon 15 kalendarskih dana ide odluka o prihvacanju ponude.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 5:21 PM
    Quote from user35

    ne bi baš rekao... jedna lasta ne čini proljeće

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ne razumijem sta hoces reci, daj molim te pojasni. Ja iz ove tvoje slike vidim samo to da cijena kontinuirano raste zadnjih 20 radnih dana tj. da je u tom periodu porasla vise od 30%.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 4:16 PM
    Quote from Kokojedvaj

    Jučer gurali na kupnji preko 50 kn da bi danas tajac pametni prodaju.

    Rast na velikom prometu, pad na malom... meni to sve jako dobro izgleda.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 1:32 PM
    Quote from tin
    Quote from mitkko

    To bi vrijedilo samo kada bi svi brodovi bili na spotu, a znamo da nisu i da vjerojatno nece ni biti.

    Trenutno su za 1godišnji ugovori za supre cijene oko 28 000 usd ako se ne varam....tako da ako dođe do daljnjeg rasta sve je moguće.

    Kamsarmax 1 year T/C rate is usd 30,900/day, while Panamax 1 year T/C

    is usd 28,700/day.

    1 year T/C rate for

    Ultramax is at usd 31,500/day with 1 year T/C for Supramax earns usd 28,500/day.

    1 year T/C rate for 38k Handy is usd 27,250/day,

    with 1 year T/C for 28k Handysize Atlantic region at usd 24,500/day, whereas 28k Handy 1y T/C

    Pacific region is 25,500/day

    Display More

    Naravno, sve je moguce, luda su vremena, mozda vozarine budu jos rasle pa onda ova racunica ispadne tocna. Samo hocu reci da ova racunica koju si postao je radjena sa pretpostavkom da je 40.000 spot vozarina i da su svi brodovi na spotu, jer samo u tom slucaju je ta matematika tocna. A znamo da ATPL ima 5 brodova na dugorocnom ugovoru, od toga su 4 na visegodisnjem ugovoru, zato kazem da je ta matematika samo teoretska, ali ne i realna.

    U svakom slucaju, zarade ce biti odlicne. Ovu tvoju racunicu komentiram samo u svrhu rasprave, da budemo egzaktni.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • mitkko
    • August 25, 2021 at 1:20 PM
    Quote from tin

    Malo sam se igrao pa računao....ostvare li se prognoze i rast kako se predviđa...ATPL bi na prosjeku vozarina od 30 000 usd sa sadašnjom flotom zarađivala oko 130 mil.kn kvartalno a na 40 000 usd oko 200 mil.kn kvartalno.

    To bi vrijedilo samo kada bi svi brodovi bili na spotu, a znamo da nisu i da vjerojatno nece ni biti.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • August 24, 2021 at 9:50 PM
    Quote from jasko

    An active day for Supramax paper with good volume

    trading across the curve. Oct and Q4 pushed to

    respective highs of $39850 and $37000. Q1 and Cal22

    made up most of the day's volume, pushing to $26900 and $22500.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Ovo je vec perverzija, supre na 40.000, Q4 na 37.000. Mislim da ovakve vozarine nisu ocekivali ni najveci optimisti.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 24, 2021 at 4:43 PM
    Quote from bubimir

    postavljen čep na 60..nije loše da je zaustavljen prenagli rast, jer bid je i dalje pun pukotina, unatoč relativno velikoj protrgovanoj količini...treba ovdje malo vremena za predah..uspio sam danas malo dokupiti, nažalost ne po bidu, jako je teško ovdje dobro trgovati, no kako interes raste, čini se da će uskoro (i ulagačima slabijih živaca) biti ovdje lakše, obzirom na stečeno iskustvo sa brodarskom perjanicom..a tek kada stigne društvo sa iskustvom na DLKV-VLEN, biti će još napetije (+/-20%):saint:

    Nema DLKV nikakvih slicnosti sa ovime sta se ovdje dogadja. DLKV je bila spekulacija, ovo ovdje je rast zbog iznimno povoljnih fundamentalnih promjena.

    Ovo nije direktan komentar na tvoj komentar. Ti ovdje pretpostavljam mislis da ce cijena znacajnije poskociti kada neizvjesnost oko dokapa popusti i trejderi se ukljuce? Ranije su cesto neki usporedjivali DLKV i JDPL kao primjer ciste spekulacije sa izglednim ishodom u obliku brutalnog sisanja malih ulagaca, ali ja se s tim ne bih slozio. Vidim danas prizeljkuju i na DDKH slican scenarij kao i na JDPL. Ali opet kazem, JDPL raste organski, fundamenti su izuzetno povoljni, nema to nikakve slicnosti sa DDJH i DLKV.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • August 24, 2021 at 4:31 PM
    Quote from Manu
    Quote from mitkko

    Citam i ja upravo o ovome pa se pitam je li nekakva zezancija. Ali izgleda da stvarno to rade.

    Evo par fotki.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    heard Starbulk Cape

    One of their capes got cleared for Loading ex Cont to China
    200 x 20ft containers at usd 20,000 per container

    1,200 x 20ft containers empty at usd 3,000 per container

    - equiv to $43 C3

    Display More

    Vidio sam tu vijest za taj jedan cape, ali pogledaj sliku sto sam stavio, to je nekakav supramax. Izgleda da je to uzelo maha. Stvarno zona sumraka, svijet je totalno skrenuo :S ali ok, kako D_artagnan kaze, moglo bi se to povoljno odrazini na bulkere.

    Citao sam prije koji mjesec da su bulkeri poceli prevoziti sirovine koje su pakirane u vrecama a koje se inace prevoze u kontejnerima. Trpali su te vrece u svoje bunkere. A vidi sada, sada trpaju i cijele kontejnere ^^

  • DRY BULK

    • mitkko
    • August 24, 2021 at 3:19 PM
    Quote from Manu
    Quote from looserst

    Holly B kaze (a Holly zna znanje):

    Star Bulk $SBLK has confirmed to me it has not fixed any of its capesizes to carry containers. So maybe it's someone else (if anyone?!)

    Nije bas lako bulkera pretvoriti u kontejnerasa i nebi se reklo da ce se sad masovno to raditi. Kontejneri pomazu sa port i shipyard congestionima i djelomicno se dio njigovog tereta prebacuje na bulk ali sad da ce fensi najkice i lego kockice za bozic doci na capeu... :/

    Malo mi je DryBulkETF preozbiljan da bi pisali bez veze. Do sada se njihovo tvitanje pokazivalo uglavnom točnim. Istina, ovdje postoji ograda ali ako je to točno sigurno će doći još informacija i to vrlo brzo.

    Citam i ja upravo o ovome pa se pitam je li nekakva zezancija. Ali izgleda da stvarno to rade.

    Evo par fotki.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 23, 2021 at 11:13 PM

    Drzava u svakoj kombinaciji dokapa pada na cca 30%. Osnovni cilj dokapa je upravo privatizacija.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • August 23, 2021 at 5:21 PM

    Evo ga novo izvjesce od Cleavesa.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • August 23, 2021 at 5:11 PM

    Izgleda da cemo ubrzo gledati jos vece zastoje, a znamo kako su se ovakve stvari inace odrazavale na vozarine :)

    Ships could be delayed for weeks as Panama Canal plans maintenance

    Ships could be delayed for weeks as Panama Canal plans maintenance | TradeWinds
    Shipowners advised to book early for transits, but backlog could boost rates
    www.tradewindsnews.com
  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • mitkko
    • August 23, 2021 at 12:30 PM

    Ponude znacajno premasuju emisiju, a ponuditelji su i domaci i strani. Odlicna vijest.

  • Nekretnine opcenito u HR

    • mitkko
    • August 22, 2021 at 12:49 PM
    Quote from Sheriff

    Kad je Kostolany pričao o taksistima tada su jos kočije vozile.

    Kumice s placa su indikator, a moja nije spomenula dionice nego nekretnine.

    I kod mene se kumice bacile u nekretnine. Izgleda da je zato cijena breskvi porasla - trebalo je ukalkulirati ratu kredita :D

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • mitkko
    • August 22, 2021 at 12:03 PM
    Quote from zlocesti

    Kostolany je pisao da krah burze obično navijeste taksisti.

    Kada i taksisti počnu sa mušterijama pričati o burzi, gotovo je, samo što nije.

    Članak iz Novog Lista, dođe mu skoro na isto.

    Hellou.............., Novi List :/

    https://www.novilist.hr/novosti/svijet…-i-analiticari/

    Ako cemo koriistiti taksiste kao indikator, pad se dogodi onda kada taksisti pocnu preporucivati kupnju dionica. Ovdje buduci da Novi list pise o padu trzista, mozda se onda dogodi upravo suprotno - to bi bila nekakva analogija.

  • DRY BULK

    • mitkko
    • August 20, 2021 at 9:33 PM
    Quote from looserst

    https://splash247.com/record-number-…ort-congestion/

    16% congested 8)

    Na kontejnerima smo sa congestionima dosli na ath. Ajmo bulkovi :thumbup:

    Jos jedan clanak na tu temu.

    COVID restrictions in China push dry bulk congestion to all-time high

    China bulker pileup dwarfs California container-ship gridlock - FreightWaves
    Extreme measures to contain delta variant create unprecedented backlog of dry bulk ships off China.
    www.freightwaves.com
  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™