Evo da prodiskutiram :-).
Piše se dosta o dnevnim cijenama željeza, ugljena, rezervama Kine, ekonomskom oporavku itd...Sve je to uračunato u cijenu a cijena je takva kakva je.
I kad se potencijal nadzirao, izrazito povoljne okolnosti već početkom godine ATPL cijenovno ni makac. Nije bila u fokusu (masa).
Sporo paljenje, ZSE neefikasnot štogod -> to je važna formula u sagledavanju situacije.
Kada je počeo rast, bio je skyrocket. Naravno da se ukrcala hrpa (slijepih) putnika, svkakav novac je tu ušao, špekulantski, dugoročni, traderski itd.
Kada se cijena stabilizirala, vjerovatno svi (ok ne svi ali dosta njih) su rekli, OK to je to i sad će do izvješća BDI određivat situaciju a ako izvješće bude dobro raketa.
Što govore indexi. Otac je malo bolestan (The Capesize Index has now retraced ~45% from recent highs), ok ne bi trebalo kaćiti ATPL jel ih nema ali to je kad vam najebe susjed u zgradi a vi ne, al ste oprezni, netaknuti ali nelagodno, neprirodno (Smax > Cape??!?).
Jel to prilika za dokupiti ili će nas povuć dolje (korekcija) nitko ne zna.
Perspektiva je i dalje bull, kada se vidi kako je uprava odigrala bit će opet reakcija, nadamo se pozitivna.
Najjači externi push (po meni) i dalje dolazi od malog broja novih brodova u 2021/2022/2023 čime osnovno pravilu u suppy/demand jednadžbi nam daje jak adut. Što zbog nejasnih ekoloških direktiva za nove brodove, što zbog visoke cijene željeza izgleda da je ovaj aspekt dugoročniji. Cijena scrapa je također na zavidnim razinama no i dalje ih ne koriste jer više vrijede brodovi koji voze po ovim vozarinama.