1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Sheriff

Posts by Sheriff

  • DRY BULK

    • Sheriff
    • August 22, 2021 at 12:48 PM

    Gdje si našao da potražnja za robom raste? Ja sam vidio da je potraznja "ista" a delta je dovela do congestiona sto pogoduje vozarinama.

    Ovo je optimalno, previše delte opet ne bude dobro.

    Novi Zelend se zatvorio zbog 1 pozitivnog. Preludo ali zatvaranja su banana.

  • Nekretnine opcenito u HR

    • Sheriff
    • August 22, 2021 at 12:44 PM

    Kad je Kostolany pričao o taksistima tada su jos kočije vozile.

    Kumice s placa su indikator, a moja nije spomenula dionice nego nekretnine.

  • Svaštara (offtopic postovi iz raznih tema)

    • Sheriff
    • August 19, 2021 at 2:29 PM
    Quote from Parica

    Ocito je da se pojavio ozbiljniji kupac...lako moguce da je ETF CRO buduci uskoro (mislim u rujunu; gdje je Kvark???) ATPL ulazi u CROBEX10...

    A isti izlazi iz OPTE koja ispada iz CROBEX10...

    Kvark se odjavila. Na dušu admina.

  • DRY BULK

    • Sheriff
    • August 19, 2021 at 2:28 PM

    Ma svak ima svoje stajalište i ono, ima pristojna "kvota" kolko puta to radiš. Al svaki dan, 3 posta na tu spiku, kao komunistički debii, ništa oni neznaju, Marfiji i tko zna što.

    Naravno da ne pušim te spike, al ono...pričam ti priču a naivaca uvijek posvuda.

  • DRY BULK

    • Sheriff
    • August 19, 2021 at 2:13 PM
    Quote from looserst
    Quote from mitkko

    Rekao bih da su Kinezi prilicno dobro iskontrolirali cijenu zeljezne rude - pad od cca 40%.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Neki forum maheri tvrde da su to debili i da ne mogu radit takve stvari :/ Sad se samo nadajmo da im je ovo ok cijena i da ce ton milje dobro kuriti dok je ruda po diskontu 8)

    Da, upravo tako. Neki su se kleli da je Kineska partija bezveze i da nema šanse da sruše cijenu svojim postupcima.

    A gdje su sad??

    Takve koji se kunu i ruku bi u vatru dali kada se pokaže da su u krivu bi isključio sa foruma. Navlakači.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • August 17, 2021 at 2:42 PM

    krenula artiljerja, popovi bježte

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • August 11, 2021 at 10:23 PM

    Ovakve ko danas nikad.

    Npr Eagle bulk 2009 p/e 6-7.

    Jer zadnjih 10 god nije bilo profita za razumnu multiplu.


    Eagle Bulk Shipping PE Ratio Historical Data
    2021-08-1041.960.00
    2021-06-3047.32$-0.240.00
    2021-03-3136.12$-2.200.00
    2020-12-3119.00$-3.390.00
    2020-09-3016.37$-4.520.00
    2020-06-3015.33$-3.850.00
    2020-03-3112.95$-2.450.00
    2019-12-3132.20$-2.100.00
    2019-09-3030.63$-0.350.00
    2019-06-3036.68$0.35104.74
    2019-03-3132.55$1.2625.82
    2018-12-3132.27$1.2625.60
    2018-09-3039.34$-1.050.00
    2018-06-3038.08$-2.380.00
    2018-03-3134.65$-3.290.00
    2017-12-3131.36$-4.480.00
    2017-09-3031.71$-23.530.00
    2017-06-3033.11$-26.120.00
    2017-03-3139.83$-95.450.00
    2016-12-3140.95$-239.920.00
    2016-09-3049.49$-516.110.00
    2016-06-3061.39$-588.100.00
    2016-03-3150.40$-620.450.00
    2015-12-31492.80$-551.820.00
    2015-09-30830.20$-254.900.00
    2015-06-30975.80$-179.270.00
    2015-03-311034.60$-33,923.900.00
    2014-12-312053.80$-50,964.830.00
    2014-09-3025690.03$-74,826.230.00
    2014-06-3086520.09$-103,615.520.00
    2014-03-31111720.11$-72,059.970.00
    2013-12-31128520.13$-53,904.560.00
    2013-09-30201040.20$-54,942.010.00
    2013-06-30102200.10$-49,106.350.00
    2013-03-3198560.10$-65,748.530.00
    2012-12-3142000.04$-81,310.310.00
    2012-09-30101080.10$-57,967.640.00
    2012-06-3088480.09$-39,682.540.00
    2012-03-31217280.22$-21,786.490.00
    2011-12-31105515.31$-11,930.700.00
    2011-09-30175840.18$-7,780.890.00
    2011-06-30277760.28$3,631.0876.50
    2011-03-31416640.42$14,005.6029.75
    2010-12-31557760.56$22,305.2225.01
    2010-09-30584640.58$21,786.4926.84
    2010-06-30472640.47$15,561.7830.37
    2010-03-31594720.59$19,711.5930.17
    2009-12-31554400.55$35,273.3715.72
    2009-09-30574560.57$43,572.9913.19
    2009-06-30527520.53$68,471.837.70
    2009-03-31476000.48$71,584.186.65
    2008-12-31763840.76$68,471.8211.16
    2008-09-301514570.51$76,252.7119.86
    2008-06-303186782.70$70,028.0045.51
    2008-03-312758322.96$68,471.8240.28
    2007-12-312816929.62$64,322.0243.79
    2007-09-302706957.60$52,787.0651.28
    2007-06-302337175.54$46,562.3550.19
    2007-03-312001843.61$46,043.6343.48
    2006-12-311769844.56$51,230.8934.55
  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • Sheriff
    • August 3, 2021 at 10:43 AM
    Quote from Marielena
    Quote from Moller

    ma ok, sačekati ćemo onda dok vi unovčite Opte, ali nemojte sada opet rastegnuti 5 god

    p.s. vidim da se ženski lobi uzjogunio što samo govori opet da žene na brodu donose nesreću, izgleda se proširilo i na obalu,

    a vi kolegice Marijahelena možete vrtjeti taj prst kako želite, ali fitilj gori, samo nemojte puhati da ga ugasite

    Pardon, htjela prst gore staviti pa krivo stisnula😅

    Prst gore ili palac gore :/

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • August 2, 2021 at 4:25 PM
    Quote from tento

    Jeli ima netko da objasni, tko sada prodaje poslije onakvog izvješća.

    Neko ko treba love, neko ko bi sad u turiste, neko ko je proracunao izvjece i mogao sad kvantitetu istovariti, a mozda su i popovi.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • August 2, 2021 at 4:20 PM
    Quote from forumas

    Da, sve 3, 4% u plusu, mi 5% u minusu??

    A ne tako davno bio si dežurni za pilu naopako i tobože dušebrižnik, svašta si pisao i histeriju dizao od prevelikog rasta.

    Sad kad si unutra se čudiš dnevnoj volatilnosti.

    FOMO po definiciji.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • August 2, 2021 at 11:55 AM

    Kompaniji je bitno i preživjeti. Zato kombiniraju spot i dugoročne vozarine.

    U desetljeću loših vozarina grabili su BE sa dugoročnim a sada dugoročni ugovori im jamće zaradu.

  • OPTE (OPTIMA TELEKOM d.d.)

    • Sheriff
    • July 31, 2021 at 12:43 PM

    kupac daje dobrovoljnu ponudu, može i za kunu, nije bitno.

    Ako se realizira ponuda onda za dionicare ide obvezujuca ponuda, po tromjesecnom prosjeku ili visoj cijeni (sto ovdje nije slucaj).

    Za obvezujucu ponudu su ti dali odkad se broji 3m prosjek.

    EV koji se spominje je jasno naznaceno da nije vrijednost kompanije po kojoj se prodaje.

  • TPNG (tankerska plovidba next generation)

    • Sheriff
    • July 31, 2021 at 7:46 AM
    Quote from Neo

    Dakle sutra probijamo 44 ili 45kn. Prava rapsodija krece krajem godine. A lijepo sam govorio kupujte.

    Imati u vidu da se tankeri stari 5.g. sa ugradjenim scruberima vrijede 31.5 milijun USD po Vesselvalue transakcijana pa Tpng tezi 250milja vise u odnosu na kraj 2020.g. k tome najava je sjajne vozarine do 2026.g. i rast potraznje 4.6% na godisnjoj bazi.

    Sutra gornja blokada do 9h35.

    A di je ta blokada jučer?

    To tebe blokiralo u 9.35

  • JDPL (Jadroplov d.d.)

    • Sheriff
    • July 30, 2021 at 10:48 PM
    Quote from mitkko

    Nego, nitko ne pise o FI. Niste ga jos analizirali? Sta sada kazu kriticari? Skoro 12M neto dobit u Q2, to je vise od 7kn po dionici. To je taman ovih 7 kn koliko francesco (ili kolega user35 , ne znam koji je koji =O ) kaze da firma fundamentalno vrijedi :D

    Sta cemo sada spocitavati da ne valja?

    Dok izračunaju tečajne razlike bit ce q4 i 25 eps.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • July 30, 2021 at 8:36 AM
    Quote from Flight
    Quote from Sheriff

    Pa uvijek je sve opet na indeksu i FFA. Pardon, važan check point je prošao - uprava nije niš zasrala i sad se lakše mogu raditi projekcije tj "klađenje" na vozarine.

    Dividenda mi izgleda izvjesno. Generalno očekivani korak u pravom smjeru. I kad vozarine padnu još bar 2 kvartala laga nas čeka. Za dugoročno 5+ god ostatli u Atpl mi ne izgleda izvjesno. A valjda i vecina tako gleda u tu cikličnost i svi bi bežaniju na vrhu napravili. Gdje je, tko zna :).

    Al upravo tako kratka ocekivanja ti formiraju rel. slabu multipla metriku. Da bulk brodari ili kada bi bulk brodari plovili uvijek po profitabilnim ili rubno profitabilnim vozarinama onda bi se tržili barem na PE 10-15 ili EV Ebitda 7-12. Ovako, relativno kratki uzlazni ciklusi se presijecaju brzim silaznim kretanjima i onda se valuacije brzo mijenjaju (već kod tankerasa, valuacijska metrika je bolja pa oni redovito postižu stabilnije dugoročne valuacije od bulkera). Zato je bulk biznis gdje možeš naći neku firmu na forward PE 1 ili 2 i nikome to nije Big deal kad znaju (ili pretpostavljaju) da neće potrajati (toliko o tome da se investitori ne vode i povijesnim iskustvom u procjenama buducih trendova). Pritom mislim na to da cijenu neće samo balansirati investitori nego i surova realnost odnosno poslovanje.

    Ako hoćeš dugoročnu stabilnost i malu volatilnost kupiš telekom ili oroozvođaca čokolade, a ako hoćeš pojacano spoekulirati kupiš brodara ili neki biotech.

    Je stoji, ali prenaglašavaš trenutnu globalnu situaciju i u njoj si stavio svoju referentnu točku promatranja.

    Zašto uzimati PE1 ili 2 ili 3 za "normalno" zato što to tako je sada u dry bulk svijetu.

    Već sam postao post prije 2005-2006 P/E dry bulka po kompanijama na približnim vozarinama kao i sad.

    Ima materijala po netu, ali sa svim se slažem što se tiće cikličnosti što si napisao ali ovakve multiple mi govore jednu stvar - jeftino!

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • July 30, 2021 at 7:31 AM
    Quote from 5. Element

    Prije nekoliko mjeseci jedan je kolega postao dijagram BDI i cijene ATPL jos od 2004 pa sve do 2015 ili tako nesto.

    Iskreno, ne surfa mi se za tim pa molim nekoga tko zna gdje je to ili onoga tko je to onomad postao da stavi opet.

    Uglavnom, graf objasnjava time lag izmedju porasta vozarina i rasta cijene dionice, a valjda temeljem ostvarenih zarada u FI.

    Molim vas, nadjite to. Negdje je iza. I sjecate se toga. Sigurno.

    Pozdrav!

    Ima ova slika, nije ATPL nego kolektivno.

    Na rastucim vozarinama svakako se isplatio buy the dip.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • July 29, 2021 at 7:17 PM
    Quote from Flight

    Al nema tu iznenađenja nažalost. Sve je ovo manje vise u granicama očekivanog. Sve je sad opet na indeksu i FFA.

    Čak i da te dobiti budu vise do kraja godine i da na godišnjoj razini budi cca 120-140 milijuna kuna, neto. To je opet 4-5 forward PE i to je u skladu s vrednovanjem inozemnih bulkera. Ima jeftinijih, ima skupljih.

    Pa uvijek je sve opet na indeksu i FFA. Pardon, važan check point je prošao - uprava nije niš zasrala i sad se lakše mogu raditi projekcije tj "klađenje" na vozarine.

    Dividenda mi izgleda izvjesno. Generalno očekivani korak u pravom smjeru. I kad vozarine padnu još bar 2 kvartala laga nas čeka. Za dugoročno 5+ god ostatli u Atpl mi ne izgleda izvjesno. A valjda i vecina tako gleda u tu cikličnost i svi bi bežaniju na vrhu napravili. Gdje je, tko zna :).

  • DRY BULK

    • Sheriff
    • July 29, 2021 at 10:46 AM

    https://twitter.com/i/status/1379431833713041409/

    Haha, to je to! :D

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Sheriff
    • July 28, 2021 at 5:34 PM
    Quote from Flight
    Quote from StatusQuo

    eeeee da se trejdanje temelji na ponavljanju proslih dogadjaja, uvik je drugacije tako i u biznisu uvjek su novi izazovi i drugacije se sve odvija nego sta netko iz proslosti moze precrtati, zadnjih 100 godina se nije moglo zamislit da ce jednom kamate bit 0 pa je eto to nesto kao svima normalno i nezamislivo da mogu bit 7% i vise u buducnosti, umjece je iz sadasnjeg trenutka uspit iscitat blizu proslost na temelju sadasnjih podataka i akcija monetarnih politika, a projiciranje toga iz bilo kakve proslosti je samo pogadjanje nista vise.

    Je, samo ovdje pretpostavka This time will be different ne fercera, jer se to nije nikad dogodilo u povijesti. Nije bilo trenda duljeg od 5 godina i po njegovu završetku nastupila je kriza gora od prethodne.

    Ovo je zanimljiva teza...za pobiti.

    Tamo prema kraju 2020 kada je sp500 probio ath i nadoknadio covid pad gledao sam zanimljiv intervju sa Mark Mobiosom, guru investiranja narocito emerging marketa. Kaze on da to nece biti V shape recovery nego W. Da tek slijedi krah i pad veci od March 2020. Da je neizvjesnoat prevelika, da je nezaposlenost nika veca.

    I kaze onda da ima suradnike koji mu kazu "this time will be different" a on kak ima valjda 60 godina ulagackog iskustva kaze a koji je nas moto? Ovaj pokunjeno "this time will be different" je zabranjeno govoriti u njegovu prisustvu.

    I sta bi...ath itd itd. Ko je cekao krah i nize od march low nije pogodio ni blizu.

    Budalama su zvali sve likove koji nisu govorili da to ide dole i novi krah.

    Isto nije normalno 10 godina banane i losih vozarina. I stvarno kolektiv i njihovo vrednovanje cijene brodara mogu biti u krivu.

  • DRY BULK

    • Sheriff
    • July 28, 2021 at 12:13 PM
    Quote from Flight
    Quote from Hrx84

    Za ovaj podatak znam, jer od jučer imam NMM pa pokušavam neke stvari proučiti. Čini mi se nenormalno skupo dati za novogradnju 5300 TEU 61 mil $.

    Znam da muljaju svašta ali 500 mil Mcap za NMM je naprosto smiješna cijena. Procijenio sam da vrijedi ući u taj rizik i kupiti NMM unatoč svemu. I kiseliti se unutra pola godine ili cijelu

    Smiješno ili ne, forwaard PE je ispod 2, a current 3. I skoro svugdje je to tako. Događaji idu iz krajnosti u krajnost, pa tako i valuacije, al meni to govori da to znači da to može biti sve skupa kraćeg daha nego se očekuje. I zato tržište ne honorira dionice brodara nekim višim i stabilnijim dugoročnim multiplama jer su cijene volatilne i jel ne postoji pouzdanija predikcija da će se trendovi nastaviti u dugom roku. Ili su jednostavno svi zaspali i u krivu su s procjenama.


    Quote from Flight
    Quote from Hrx84

    Za ovaj podatak znam, jer od jučer imam NMM pa pokušavam neke stvari proučiti. Čini mi se nenormalno skupo dati za novogradnju 5300 TEU 61 mil $.

    Znam da muljaju svašta ali 500 mil Mcap za NMM je naprosto smiješna cijena. Procijenio sam da vrijedi ući u taj rizik i kupiti NMM unatoč svemu. I kiseliti se unutra pola godine ili cijelu

    Smiješno ili ne, forwaard PE je ispod 2, a current 3. I skoro svugdje je to tako. Događaji idu iz krajnosti u krajnost, pa tako i valuacije, al meni to govori da to znači da to može biti sve skupa kraćeg daha nego se očekuje. I zato tržište ne honorira dionice brodara nekim višim i stabilnijim dugoročnim multiplama jer su cijene volatilne i jel ne postoji pouzdanija predikcija da će se trendovi nastaviti u dugom roku. Ili su jednostavno svi zaspali i u krivu su s procjenama.

    Ako odemo u 2006/2007, nekakav početak ludog rasta BDI-a (2500-4000) onda P/E je očito i preočito trenutno izvrstan.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™