1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Vergilije

Posts by Vergilije

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • June 3, 2024 at 2:23 PM

    Poštovani anonimni kolega serlang,

    Preporučio bih ako gradite neko okupljanje posvetite više pažnje sebi, a manje se bavite pretpostavkama o meni. Jer kako ste 2x pogrešno ovdje objavljivali koliko imam dionica, tako isto sad pišete budalaštine oko namjera. Jedino je točno da ću prodati veći dio dionica iz razloga jer imam trenutno druge investicije i važnije životne planove.

    Kao što sam rekao onima koji su zvali i pitali, neću uopće koristiti punomoći na skupštini nego ću glasati samo u svoje ime.

    Od moga angažmana su svi imali korist u vidu dividende, uključujući i one koji nisu dali punomoć.

    U tom kontekstu povlačim se iz daljnje rasprave i sretno u ulaganjima!

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • April 19, 2024 at 9:44 AM

    Naravno da neće, ali time se prijeti i već ima direktan utjecaj na pomorstvo zbog percepcije većeg rizika.

    Quote

    British security firm Ambrey said on Friday merchant vessels transiting the Gulf and Western Indian Ocean were advised to stay alert in case of increased uncrewed aerial vehicle (UAV) activity in the region.

    Ambrey said it had received information that indicated an "Israeli military strike" was conducted on Isfahan, Iran.

    Earlier, the United Kingdom Maritime Trade Operations (UKMTO) agency said it had seen similar reports but that there were no indications commercial maritime vessels were the intended target of the strike.

    Ambrey: Ships transiting the Gulf, Western Indian Ocean should stay alert
    in.marketscreener.com
  • DRY BULK

    • Vergilije
    • April 19, 2024 at 9:05 AM

    Vezano za globalne napetosti, zanimljiv članak o utjecaju rasta geopolitičkih tenzija na brodare. Ukratko, sve više kritičnih točaka je pod pritiskom, trenutno tri, uskoro možda i četiri. Što će sve u konačnici rezultirati višim vozarinama.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Quote

    Radi se o činjenici: više od 80% globalne trgovine dobrima se prevozi morem. I bilo kakav poremećaj u pomorskoj trgovini može imati duboki učinak na globalnu ekonomiju. Zadnje potencijalno žarište je Hormuški tjesnac. To je vitalna arterija putem koje se prevozi petina svjetske trgovine naftom.

    https://www.hellenicshippingnews.com/geopolitical-conflict-threatens-yet-another-shipping-choke-point/

    Za one koji žele skraćenu verziju:

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • April 9, 2024 at 11:47 AM

    Opcija za dvije novogradnje se pokazuje kao dobar potez, već vrijede 1M$ više.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    U ožujku je svim klasama bulk brodova porasla vrijednost (VesselValue&Veson).

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • April 3, 2024 at 12:27 PM

    Jedan zanimljiv graf o ton miljama

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • March 29, 2024 at 7:10 PM
    Quote from serlang

    Moram ovdje reći da na sebi Vergilije ima 29 dionica. Dozvoljavam da ih ima na nekom skrbničkom računu ili pod drugim imenom, ali tako piše u knjizi dioničara koju sam kupio nakon završetka javne ponude.

    Čisto transparentnosti radi, u top20 sam po broju dionica. Kad nekog prozivate na ovaj način bilo bi pametno provjeriti prije nego bubnete…

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • March 29, 2024 at 9:14 AM

    Kolega maratonac, brod plovi kud i svi ostali u drybulk sektoru, a to je naprijed. Mogu razumijeti razočaranje kretanjem cijene dionice, ali u bitnom svodi se na ovo što Diabolero ukazuje, vrijednost firme se debelo povećava, BDI je na odličnim razinama i poslovanje nije nimalo loše. Zbog iracionalnog straha i/ili nedostatka interesa burza diskontira brodare gdje za 0,5 centi praktički kupujete 1 euro. Vremenom će stvari doći na svoje...

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Quote

    Dry Bulk Second Hand Sales Grew by 35% During the First Quarter of 2024

    One moment, please...

    ------

    Što se tiče okupljanja, ne vidim razloge za nestrpljivost ili paniku. Inače pohvale serlang na trudu i inicijativi. Skupština je predviđena krajem 6.mj. što je sasvim dovoljno vremena za organizaciju. Po meni je ipak bitno imati konkretan cilj okupljanja. U pozivu na skupštinu cca 45 dana prije, biti će sve najvažnije teme. Tankerska je uložila puno novaca i u poslovnom smislu vjerujem da će povećavati vrijednost firme, što će također biti vidljivo u izvješćima. Znači nekakav logični prvi korak će biti sjesti tamo sa novim većinskim vlasnikom...

    P.S. Vezano za mailove, poruke, odgovorim u okviru vremena i mogućnosti pa nemojte zamjeriti ako nije odmah. Treba uskladiti sve poslovno, privatno, investicije, a dan ima 24 sata. Da se nešto bitno dogodilo, javio bi se i vama i svima ostalima koji su izrazili želju sa zajedničkim djelovanjem.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • February 21, 2024 at 12:59 PM
    Quote from borsa

    Treba vidjeti na koga bi išla punomoć (Vergilije možda prodao) i kako treba izgledati.

    50 kn nam je valjda ostalo za bilježnika

    Nemojte pisati gluposti, nisam prodao.

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • February 6, 2024 at 6:43 PM
    Quote

    Kineska nova godina donosi capesize spot vozarine na najvišoj razini u 15 godina

    Dok je u Kini u tijeku slavlje Godine zmaja, vlasnici Capesizea imaju svoju prekretnicu za slavlje, s Capesize spot vozarinama na najvišoj razini u 15 godina za ovo doba godine, u razdoblju koje je tradicionalno označavalo najnižu točku za bilo koju godinu.

    Atlantik ostaje glavni pokretač tako zapanjujuće, ali iznenađujuće izvedbe, dok razlozi koji stoje iza trenutne snage upućuju na neadekvatnu ponudu plovila na zapadnoj hemisferi. Iako statistike pokazuju trivijalan utjecaj trenutnog poremećaja u Crvenom moru kada je u pitanju suhi rasuti teret, čini se da je tonaža balasta doista dislocirana (u vrijeme kada suša Panamskog kanala utječe na ponudu brodova), što je dovelo do nedostatka plovila koji već traje mjesecima u tom dijelu svijeta.

    Kombinirajući gore navedeno s općim optimizmom u svakom segmentu brodarstva, doista nije teško zamisliti spot tržište koje će ostati snažno kroz dugo vremensko razdoblje. FFA već uračunavaju takav scenarij sa vozarinama za sljedeće dvije godine iznad 20.000, što je porast koji se nije dogodio od kasnih 2000-ih za Capesize brodove.

    ....

    Dobar pregled stanja; ima još korisnih podataka u analizi koga zanima na linku.

    Ukratko, sjajan početak godine za brodare :)

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • February 5, 2024 at 10:39 AM
    Quote from maratonac

    Ekipa, još tjedan za prihvat ponude. Kolega Vergilije, mogu li dobiti vaš mail da vam se još danas javim tijekom dana. Odluka što učiniti nije jednostavna. Najradije ne bih prodao jer je cijena sramotna, ali želio bih se uvjeriti da nisam usamljen sa tom idejom. Volio bih ćuti razmišljanja kolega koji su istog stava. Posjedujem 4-znamenkasti broj dionica.

    Poslao kontakt podatke u poruci za svaki slučaj, mislim da sam mail napisao još ranije na temi. Slobodno se javite

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • January 31, 2024 at 1:14 PM

    Lijepo je vidjeti zelenilo na svim rutama kud plove brodovi 🫡

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Podaci iz izvješća banchero costa koga zanima više…

  • ULPL (Alpha Adriatic d.d.)

    • Vergilije
    • January 24, 2024 at 1:58 PM

    Evo friškog stanja vrijednosti brodova, bulk samo zeleno 😁

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • January 23, 2024 at 9:15 AM

    Kineska centralna banka ima uskoro konferenciju o tome kakvim mjerama misli napumpati ekonomiju. 😁

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • January 19, 2024 at 2:04 PM
    Quote from TrtaMrta

    bbMolim info na koji način kontaktirati kolegu Vergilija?

    Hvala

    Slobodno se javite na mail:

    bbaretic@gmail.com

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • January 12, 2024 at 5:12 PM

    Sa većinom dioničara koji su sudjelovali oko skupština komuniciram putem mobitela (Whatsup ili Viber) ili maila, poštujući interese svih uključenih. Slobodno se javite porukom pa se možemo čuti za dalje.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Vergilije
    • January 12, 2024 at 2:25 PM

    Mogu napisati svoja razmišljanja o situaciji, ali ponavljam svatko treba odlučiti za sebe.

    Vezano za izvanrednu skupštinu, to nije pametna ideja. Ne možemo ništa postići, a radili bi protiv Atlantske (i svojih ulaganja). Sukobi radi sukoba nisu moj stil, niti raditi štetu ikome.

    Oko dokapa, ostao je gorak okus zbog načina na koji je sve izvedeno. Razumijem i Upravu, društvo je dobilo novce za lakši daljnji razvoj i investicije, poboljšala se financijska krvna slika, smanjili dugovi, povećala se profitabilost po brodu, manji rizik općenito… Atlantska ima 27,8 mil eura više, Tankerska je jeftino dobila 33% društva. Oko prodaje broda, financiranje novogradnji je prilično rastegnulo novčani tijek, ostvarena je lijepa dobit na tom poslu, a sada se račun maksimalno napunio. I to je to. Prošlost se ne može promijeniti, idemo dalje.

    Vezano za sadašnju ponudu za preuzimanje, vidim samo dva moguća scenarija:

    1. Ako Tankerska doista namjerava uzeti sve sebi, trebamo se okrupniti u blok i zajedno tražiti puno veću cijenu za veći paket.

    Brodari se vrednuju po NAV-u, odnosno vrijednosti brodova. Po zadnjem financijskom izvješću Atlantske NAV iznosi oko 87 eura po dionici. Ponudili su zakonski minimum od 53,60 eur (što je njihovo pravo). Spominje se micanje dionice sa Zagrebačke burze i istiskivanje. Za takve poteze im je potrebno 75%/95% vlasništva, a sada imaju 39,19% vlasništva. Tankerska je u prethodnim preuzimanjima isto radila, zbog čega ima takvu reputaciju. Ali su plaćali puno veću cijenu po dionici o čemu su kolege već pisale. Imate puno više informacija na temi drybulk o stanju u sektoru, te perspektivama brodara. Mislim da je većina dioničara ipak svjesna vrijednosti Atlantske i koliko su plaćali svoje dionice. Nitko nikoga ne može prisiliti da nešto proda ispod cijene, a kupac se uvijek može prilagoditi ako ima novaca.

    2. Drugi smjer je strateški dogovor između dioničara o razvoju firme u sljedećih 5-6 godina, ako u ponudi ne prikupe 75% vlasništva.

    Na stranu emocije, objektivno bi morali sjesti za stol sa svima... Nema sumnje da je Tankerska uspješna kao brodar, zato imaju novaca za preuzimanja, koriste povoljan tajming i visoke vozarine za ostvariti enormnu dobit, iz koje kupuju firme. U ponudi za preuzimanje se također navode planovi koji su dobri, konkretno:

    Quote

    „U pogledu konkretnih planova u vezi sa budućim poslovanjem Ciljnog društva, Ponuditelj će, u pravilu, podržavati investicije koje će rezultirati pomlađivanjem i povećanjem energetske učinkovitosti flote Ciljnog društva, ali pritom ne isključuje i nabavu rabljenih brodova koji mogu biti financijski isplativiji za Ciljno društvo…

    …Namjera ponuditelja je, u bitnome, fokusirati se na reinvestiranje dobiti, širenje i modernizaciju flote, potencijalne akvizicije unutar osnovne djelatnosti i porast ukupne vrijednosti Ciljnog društva.“

    O ovome su novinari već špekulirali:

    Quote

    Ako Tankerska plovidba uspije preuzeti Atlantsku plovidbu te Jadroplov za koji su i do sada pokazivali interes, nastat će jedna od najvećih brodarskih kompanija u povijesti na ovim prostorima.

    Tankerska plovidba kreće u preuzimanje Atlantske plovidbe
    Ako Tankerska plovidba uspije preuzeti Atlantsku plovidbu te Jadroplov za koji su i do sada pokazivali interes, nastat će jedna od najvećih brodarskih…
    www.fondovi.hr

    Kad bi se naši brodari skupili u jednu moćnu trgovačku flotu, takva kompanija bi momentalno bila u TOP15 drybulk firmi u svijetu po tonaži. Ovaj scenarij je moguće ostvariti samo suradnjom, ne sukobima. Ako žele stvoriti nacionalnu reprezentaciju, onda će i Tankerska u jednom trenutku morati igrati timski. Dionice bi vrijedile jako puno i mogle bez problema izaći na bilo kojoj svjetskoj burzi.

    Nekakvi preduvjeti dogovora bili bi:

    - obavezni ostanak dionice ATPL na Zagrebačkoj burzi

    - upravljanje od strane Tankerske fokusirano na brodarski posao, ne zastrašivanja ili raznorazne igre prema dioničarima

    - vođenje računa o vrijednosti društva i isplata dividendi u okviru mogućnosti

    Nemam iluzija da će se gore navedeno ostvariti, ali nije nemoguće. Slično kao kad je nastao Valamar od nekoliko manjih kompanija, a pogledajte di je sad…

    Za početak, pričekajmo mišljenje Uprave. Svi koji se želite povezati radi zajedničkog nastupa u budućnosti pošaljite podatke i javite se. Spreman sam se ponovno angažirati, ali trebati ću Vašu podršku.

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • January 10, 2024 at 3:45 PM

    Kod većine analitičara još vlada oprez, npr. Cleaves u većini slučajeva drži hold preporuku za bulk. Ali trguju se na bitno višem P/NAV-u nego naši brodari.

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.

    Stvari su malo zakuhali norvežani (HSHO NO; 2020 NO iz tablice), njihov CEO g. Herman Billung koji se slaže sa KicanCRO pa je izjavio prije 5 dana "Mislim da 2024. godina može biti dobra, ali 2025. i poslije toga mislim može biti ekstremno dobra. Gotovo nema naručenih brodova.... trenutno se nalazim u Kini i ovdje je maksimalni pritisak.... gledajući capesize indeks preskočio je 31.000 usd u trenutku kada su očekivanja za siječanj bila tek između 10.000-12.000 usd pred nekoliko mjeseci. To pokazuje koliko je uski raskorak između ponude i potražnje, tako malo je potrebno... normalno, u ovom periodu imamo sezonalnu slabost, ali to je daleko od slučaja ove godine."

    ---

    A razlog njegovom dugoročnom optimizmu je između ostalog:

    Quote

    World’s biggest mining project to start after 27 years of setbacks and scandals

    Rio Tinto hopes $20bn Guinea iron ore, rail and port plan will pave way for ‘new era’ of mining

    Groundworks have already started along the rail corridor and once Beijing approves Chinalco’s investment, Rio Tinto plans to begin mine construction. The first ore is expected to be shipped in 2025, ramping up to full production of 60mn tonnes a year by 2028, representing about 5 per cent of the global seaborne iron ore market.

    Cijeli članak koga zanima više.

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • January 6, 2024 at 9:57 PM

    The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content.


    U Crvenom moru problemi sa Hutima, u Africi se probudili Somalski pirati. Ratni rizici na Crnom moru zbog rata, suša u Panamskom kanalu. Ne ulazeći u stanje ponude i potražnje za brodskim prostorom, već se sad nazire da će vozarine biti jako dobre čak i u prvom kvartalu. Kruh sa sedam kora, ali nitko ne nosi glavu u torbi besplatno…

    Quote

    As of January 5, 389 container vessels accounting for 5.4 million TEUs of capacity (~22% of global capacity) are actively diverting, will divert, or have already diverted the Suez Canal. This is out of ~664 vessels that typically transit the Suez Canal.

    Global Ocean Carriers Halt Red Sea Transits – What to Expect
    www.flexport.com
    Quote

    India’s navy said its commandos have secured a bulk carrier after its attempted hijack in the Arabian Sea.

    The Liberian-flagged capesize Lila Norfolk was boarded on January 4 by six armed people while underway in waters some 460 nautical miles off Somalia.

    Bulk carrier secured after hijack attempt off Somalia - Splash247
    India’s navy said its commandos have secured a bulk carrier after its attempted hijack in the Arabian Sea. The Liberian-flagged capesize was boarded on January…
    splash247.com
  • Sretan Božić i Novu godinu žele vam Dionice.NET

    • Vergilije
    • December 25, 2023 at 4:00 PM

    Sretan Božić svima 🎅🎄

  • DRY BULK

    • Vergilije
    • December 20, 2023 at 9:34 PM

    Greece has advised commercial vessels sailing in the Red Sea and the Gulf of Aden to avoid Yemeni waters, keep only the necessary crew on the bridge and follow alerts issued by maritime authorities to avoid attacks in the area.

    Greek ship-owners control about 20% of the world’s commercial vessels in terms of carrying capacity.…

    Članak

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™