to krešo kupuje 4444 kom po 4.16 ? :)) XD
A mozda i prodaje LKPC po 444. :)))
to krešo kupuje 4444 kom po 4.16 ? :)) XD
A mozda i prodaje LKPC po 444. :)))
Display MoreDisplay MorePrema podacima sustava e-Visitor, u Hrvatskoj boravi oko 180.000 turista.
https://dnevnik.hr/vijesti/hrvats…u---654591.html
U 10 dana, od kad su nas Austrijanci maknuli s popisa visokorizicnih, sektor turizma je uprihodovao 50 mil €.
Hrvatska je za Njemacku na zelenoj listi, sto znaci da njihovi turisti kada se vracaju vise ne moraju ici niti u karantenu niti je potrebno testiranje.
https://www.tportal.hr/biznis/clanak/…210604%E2%80%8B
Ove se godine, unatoč različitim ograničenjima, ipak znatno slobodnije putuje, što se reflektiralo i na višestruko bolje rezultate svibnja u odnosu na prethodnu godinu.
Cini se da ide dobra turisticka sezona.
Usporedba 5/2021 sa 5/2020
Ukupan broj dolazaka: 450.959 (u istom mjesecu prethodne godine 88.058)
Ukupan broj nocenja: 1.881.255 (u istom mjesecu prethodne godine 529.250)
The content cannot be displayed because you do not have authorisation to view this content. jel mozete ubaciti i 2019?
Pronasla sam podatke za svibanj 2019. u arhivi HTZ-a. Nadam se da ne mijenjaju metodologiju prijave gostiju i da su podaci usporedivi.
Parametar | 5/2021 | 5/2020 | 5/2019 |
Ukupan broj dolazaka | 450.959 | 88.058 | 1.637.136 |
Ukupan broj nocenja | 1.881.255 | 529.250 | 5.597.445 |
Prema podacima sustava e-Visitor, u Hrvatskoj boravi oko 180.000 turista.
https://dnevnik.hr/vijesti/hrvats…u---654591.html
U 10 dana, od kad su nas Austrijanci maknuli s popisa visokorizicnih, sektor turizma je uprihodovao 50 mil €.
Hrvatska je za Njemacku na zelenoj listi, sto znaci da njihovi turisti kada se vracaju vise ne moraju ici niti u karantenu niti je potrebno testiranje.
https://www.tportal.hr/biznis/clanak/…210604%E2%80%8B
Ove se godine, unatoč različitim ograničenjima, ipak znatno slobodnije putuje, što se reflektiralo i na višestruko bolje rezultate svibnja u odnosu na prethodnu godinu.
Cini se da ide dobra turisticka sezona.
Usporedba 5/2021 sa 5/2020
Ukupan broj dolazaka: 450.959 (u istom mjesecu prethodne godine 88.058)
Ukupan broj nocenja: 1.881.255 (u istom mjesecu prethodne godine 529.250)
Za slucaj da netko nije primjetio da je i u ovoj godini nastavljeno s poticanjem elektromobilnosti, evo link sa stranice Fonda za zastitu okolisa i energetsku ucinkovitost.
Za 2021. godinu je osigurano 105 mil kn bespovratnih sredstava.
Dakle, sufinancira se do 40% po vozilu pa se netko mozda i odluci za elektricnog smarta za voznju po gradu. :)) Recimo, smart fortwo cabrio, sad za ljeto. :))
https://www.smart.com/hr/hr/home#220
Za elektricna vozila L1-L7 kategorije -- > do 20 tis kn
Za plug-in hibride --> do 40 tis kn
Za elektricni pogon ili na vodik --> do 70 tis kn (mozda se netko odluci za Teslu) :))
Ima li netko voljan malo prodiskutirati kako vidi trenutnu situaciju?
Malo nam je zamrla tema, sto je i razumljivo s obzirom na Dalekovod, Opte, Crobex koji je u padu od objave za Dalekovod i svega ostalog. Skroz sam depresivna :)), sve se rusi....
Vezano za cijenu Atpl, cini se da je u padu zbog pada BDI-ja. I to je cinjenica, ali isto tako iz ovog prikaza vidim da je posljednji put na ovoj razini bio prije 10 godina.
Onda pogledam kartu gdje se nasi (svi smo mi njihovi suvlasnici :)) brodovi nalaze i vidim da plove na sve strane, sto znaci da su u punom pogonu po dobrim vozarinama. Evo ih rasporedjeni u obliku nekog slova (Ston je malo ispao tu na Borneu).
http://www.atlant.hr/en/karta/
Onda pogledam informacije za ove nase brodove i vidim da Handy i Supre cak cijelo vrijeme rastu, a da Panamax pada i to ni blizu na razine s kojih je ostvaren veci rast.
Onda pogledam ove vani i vidim da su krenuli u zeleno.
Trenutno ne vidim nista alarmantno, a zanima me do kud bi pad cijene dionice mogao i koje je vase misljenje vezano uz ovo. Cisto da se pripremim. :)) Za sada nista ne poduzimam pa bi mi savjet dobrodosao. Trenutno mi se cini da bi rezultat 2Q mogao biti jako dobar.
p.s. Junak Ovaj nas Status se nakrcao i vidi u ovome dobru priliku, a cini mi se i VI. Ja ne bi da ih prospete po bidu ni Vi ni On. :))
Mislim da bi to moglo ovako nekako biti: Junak + Parica + Kvark < StatusQuo
Osim, ako niste u top10. Onda molim da primite moju ispriku i zamjenite mjesto u nejednadzbi sa Statusom. :))
Ja bih bio spreman uložiti 100-200.000 kuna u ovakvu dokapitalizaciju. Moramo naći još 50-100 kolega koji slično razmišljaju , skupimo 10M kuna i sudjelujemo u dokapitalizaciji. Osnujemo nekakvu pravnu osobu gdje smo svi udjelničari (ne znam šta je trenutno najbolje, d.o.o., nekakav privatni fond ili nešto treće, treba se posavjetovati sa nekim pravnikom ili računovođom), stavimo svoje uloge kao temeljni kapital i javimo se za dokapitalizaciju.
Ja. Cim je neka spacka, ja sam za. :))
Pretpostavljam da moram kupiti dionice za sudjelovati u ovome. :))
Display MoreDisplay MoreS obzirom da "Money make the world go round" i samoj mi je ovo nelogicno, al ne nalazim vijesti koji bi ukazivale na skoru pomirdbu.
07.05.2021
Nema izgleda da ce se uskoro vratiti na prijasnje trgovinske odnose. Cini se da su i jedni i drugi odlucni ostati pri svom stavu.
“At the moment, what we’re seeing is a doubling down on hardening stances in Beijing (and) in Canberra,” Laurenceson told CNBC.
https://nullednow.in/business/no-pr…lyst-says/2021/
Beijing “suspends indefinitely” strategic economic dialogue between China and Australia
Te njihove političke izjave treba uzeti sa rezervom. To je demagogija, pokazivanje mišića, čiji je veći... Na kraju će razum prevladati, odjednom će se i kod jednih i drugih pojaviti prostor za časno uzmicanje i past će dogovor. Bit će samo važno da ne ispadne da je itko od njih nešto popustio ili nešto izgubio.
Kažem, jedni drugima trebaju, zato je to dosta nezgodna pozicija. Nije da je Kina zabranila uvoz recimo Končarevih veš mašina pa sada ne znaju kako će bez njih
China’s not winning its trade war with Australia
"China’s reliance on Australian iron ore for almost two-thirds of its steel industry’s requirements and Vale’s continuing struggles to restore production after its tailing dam disasters and pandemic-related disruptions in Brazil means there is little it can do to curtail purchases of Australian iron ore without hurting its steel industry and economy."
Pa sta pitas onda kad sve znas?! :))
I drugi razmisljaju na jednak nacin, ali za sada je tako. Vrijeme ce pokazati u kojem trenutku ce se situacija promijeniti.
Pise se i da ce u drugom dijelu godine Kina smanjivati proizvodnju celika i pokusati smanjiti emisiju CO2.
Je li razmišljao netko o mogućem scenariju pomirbe Australije i Kine te reperkusije po dry bulk sektor? Jel prati netko politička događanja na tu temu? Meni bi stvarno bilo nevjerojatno da taj njihov spor potraje. Sve je počelo kada je australski premijer prozvao Kinu zbog korone i tražio da se istraži porijeklo i od onda se tenzije pojačavaju?!? Mislim, to mi sve skupa izgleda bezveze, vjerojatno ćese u nekom trenutku tenzije smiriti i ponovo će prevladati pragmatizam - Australija je najveći svjetski izvoznik željezne rude, Kina najveći uvoznik, stvarno bi mi bilo nevjerojatno da ne nastave trgovinu koju uspješno razvijaju zadnjih 20-ak godina.
"It is virtually impossible for China to replace Australian iron ore in the short term," Oliver said. "They'd still have a short fall ... It took a long time for Australia to build up so it will take a long time for other countries to do [the same]."
"It's really a calculation between economic losses and political gain ... I think there would be some overall constraints on how far they can go," he said. "I remain optimistic."
S obzirom da "Money make the world go round" i samoj mi je ovo nelogicno, al ne nalazim vijesti koji bi ukazivale na skoru pomirdbu.
07.05.2021
Nema izgleda da ce se uskoro vratiti na prijasnje trgovinske odnose. Cini se da su i jedni i drugi odlucni ostati pri svom stavu.
“At the moment, what we’re seeing is a doubling down on hardening stances in Beijing (and) in Canberra,” Laurenceson told CNBC.
https://nullednow.in/business/no-pr…lyst-says/2021/
Beijing “suspends indefinitely” strategic economic dialogue between China and Australia
Cini se da PPD stjece sve veci udio u Fortenovi.
Pisalo se o 6,4% vlasnistva, a cini se da od tada jos skuplja. Tko bi znao na koliko je sada?!
Tu i tamo izroni neka informacija, kao npr. "PPD povecao udio u Fortenova grupi - kupili su vrijednosnice propale Glumina banke" pa onda nedavno "PPD tajkun Vujnovac preko Malte preuzeo Todoricevo carstvo jabuka".
Cini se da tih njihovih firmi na Malti ima dosta. Krenulo se u osvajanje preko Malte. Za sada znamo za Dalekovod i Fortenovu.
Tesko mi je vjerovati da je netko odabrao ovu temu za napisati pjesmu, a tek k tome i uglazbiti to remek-djelo.
Ne znam kako je bilo pjevacu ovo otpjevati, ali meni je neugodno ovo objaviti. Komentari ispod su zanimljivi. Jednog bi mogli prepraviti u "Gradonacelnice, povedi nas!". :))
Ako ovim predvidjamo trendove, svijetla buducnost nas ceka. :))
U
Nisam ja taj, ali ste blizu, odmah iznad onoga s 500. mislio sam petsto neće ići ali ode kao sir u komadu.
Pretpostavio sam da je tih 1xx komada ubola koleginica Kvark... 😁
Ja cekam i nize. Tko zna, danas je lud dan, mozda se netko odluci dati. :)))
+ATPL (366)
+RIVP (29,20)
Svi imaju dobre najave za drugu polovicu lipnja, dok im je booking u velikim brojkama krenuo za srpanj i kolovoz.
Jel bi mi netko tko ovo prodaje htio reci koji je razlog? Postoji li neka informacija, osim sto se Dalekovod rasprodaje.
Naime, sad je vec dosta palo. Ja ovo nemam, ali mi se ova cijena cini dobra za kupnju. S obzirom da se prodaja blizi, same financijske rezultate ne smatram relevantnim u ovom slucaju za vrednovanje trzisne cijene dionice.
Ako ima nekoga tko bi htio podijeliti razmisljanje, bila bi zahvalna. Namjera mi je kupiti na ovim razinama, ako nema neceg negativnog vezano bas za ovu dionicu / neka nova informacija.
Sto se tiče ATPL ja mislim da uprava mora vise raditi na odnosu sa investitorima i češće i vise ih informirati o poslovanju i situaciji u firmi. Mnogo je ovdje prestrašenih iz proslih vremena koji su gubili i izgubili novac. Takodjer, treba zadobiti povjerenje i ponovni interes institucionalca. Dok god se to ne dogodi oporavak će biti skroman i slab. Prodaja dionice između Pere, Marka i Ivana neće fer vrednovati dionicu ni osnažiti vjeru u upravu i kompaniju.
Trebali su mjesto one Putice imenovati Kvark za glasnogovornicu i odnose s investitorima. Predložite to upravi u formalnom i neformalnom druženju kad bude GS. Nekog sposobnog mjesto podobnog.
Čini se da i fond menageri ocjenjuju da je ovo tek pocetak dry bulk ciklusa
Flight, vidi, cini se da su se institucionalci zainteresirali. Jos da ti kupis koju dionicu pa da moj uspjeh bude potpun. :)) Sta kazes? :))
Uoči vikenda kada u Njemačkoj počinju veliki školski praznici za Duhove, njemački Institut Robert Koch trebao bi danas u 15 sati maknuti Hrvatsku s liste visokorizičnih zemalja. To je odlična vijest za hrvatski turizam, koji bi mogao ostvariti i neke malo veće brojke u iduća dva tjedna kada tradicionalno Nijemci putuju na more.
To znači da od nedjelje za povratak u Njemačku više neće biti potrebna karantena, već samo negativan test.
Poveznica Luke Rijeka i Luke Ploce je PPD, odnosno tvrtke grupacije na nacin da u Luci Rijeka ostvaruju koncesiju na Zapadnu obalu, a u Luci Ploce preko suvlasnickog udjela.
Koncesija na 50 godina za Zagrebacku obalu u Luci Rijeka pripala je konzorciju nizozemskog APM Terminals i Enna Logic (dio PPD-a).
Koliko se moze iscitati iz objavljenog sadrzaja, fokus je na kontejnerskom prometu, odnosno izgradnji 280 m nove obale kontejnerskog terminala i njeno opremanje. Cilj je dostici veci kontejnerski promet od luke Kopar, a da bi to postigli morali bi uzeti dio prometa toj luci.
https://www.vecernji.hr/vijesti/konces…-godina-1491722
S obzirom da su u Luci Ploce (podsjecam da Energia Naturalis (dio PPD-a) ima 38,27% udjela) napravljeni svi preduvjeti za povecanje prometa rasutog tereta, odnosno da je izgradjen novi terminal za rasute terete, mogli bi pretpostaviti da ce dio prometa rasutih tereta iz Luke Rijeka biti preusmjeren u Luku Ploce.
Godisnji kapacitet prekrcaja ovog terminala je 4.600.000 t (mogucnost povecanja do 6.200.000 t). U 2019. godini izvrsen je prekrcaj 2.297.480 t rasutog tereta pa ne vidim razlog izgradnje novog terminala, s gotovo 3x vecim kapacitetom, ukoliko nije postojao plan povecanja prometa rasutih tereta.
https://www.luka-ploce.hr/o-luci/razvoj-…-terete-razvoj/
--> Izgradjen novi terminal za rasute terete 240.000 m²; samo u prekrcajnu opremu ulozeno je 40 mil €. Nakon zadovoljenih svih tehnoloskih i ekoloskih uvjeta novoizgradjeni terminal za rasute terete dobio je uporabnu dozvolu. Novi terminal otvoren je u 02/2021. dolaskom najveceg broda u povijesti Luke, Orient Cavalier cija je nosivost 110.813 tona, duzine je 255 m te sirine 43 m, spada pod brodove ”baby capesize velicine” za rasute terete.
--> Prema vrsti tereta koja stize u Luku Ploce vidljivo je i da je Alumnij Mostar (izraelski MT Abraham Group) poceo s radom, a pitanje je sto ce biti i s rudnicima u BiH jer je njihova drzava do sada za sanaciju vec utrosila 1,5 mlrd KM pa se mozda uvoz ugljena i dodatno poveca.
Manipulira se sa malim ulagačima kao sa lego kockicama ili figuricama u monopoly-u i treba imati jako brzi prst za ući i izaći, te nikad ne znaš kada će nestati bid-a.... kao na 300kn kad sam se na poslovnom forumu zezao sa jednim kolegom, te me je provocirao da neću imati kome prodati 2000 komada koje imam ... i puf bida je nestalo skroz do 270kn skoro u sekundi .
Ja stvarno pokusavam sve procitati i naci korisne informacije. Puno vise mi znace one nazovimo ih "negativne" jer me tjeraju na oprez.
U ovim tvojim izlaganjima BudFox nesto mi nije jasno pa daj par rijeci da i ja pokusam shvatiti sto mi je ciniti.
Dakle, imao si (ili jos uvijek imas?) 2.000 komada i ulagao u tvrtku u koju ne vjerujes i o kojoj pises iskljucivo negativno ili ja nesto pogresno gledam?
Da li si prodao jer si nesto negativno vidio i zakljucio pa sada i nama pokusavas to prenijeti i objasniti nam da ovo nije tvrtka za ulaganje, da si zaradio, pokupio profit i nemas vise namjeru u nju ulagati i koji ti je konkretan razlog? Daj neki argument i cinjenicu.
Da li kupujes ili ces kupovati na nizim razinama koje cekas?
Kakva ti je strategija? Sto nam pokusavas reci? Tko manipulira malim ulagacima?
Jesu li sad opet poceli komentari svih oni koji su bili izasli na 385 pa opet usli na 330?
Otkad je Bdi poceo padati nestalo je i komentara.
Iskreno i sama sam se nadala da ce kako pada BDI i cijena dionice nastaviti padati. Isto tako sam razmisljala da ce SZAIF i CO prodavati aktivno i dalje i da ce biti i po nizim cijenama, al izgleda nemam srece u razmisljanju. :)) (Iskoristila sam dok cekam pa ulovila dosta Adrisa.)
Danas me je dopalo samo 10 komada po 339kn. Vise nije dao. Mozda je manipulacija. :))
Vjerojatno se ocekuje dobar rezultat 2Q pa nema zainteresiranih za prodaju na ovim razinama. Barem za sada.
Cini se da ide dividenda -- > 12,50 kn.
Nadzorni odbor Društva održao je sjednicu 17. svibnja 2021. godine, te su usvojeni prijedlozi odluka koje Nadzorni odbor predlaže Glavnoj skupštini Društva.
Ad 7) Uprava i Nadzorni odbor Društva predlažu Glavnoj skupštini donošenje sljedeće odluke:
I. Dioničarima Društva isplatit će se dividenda u iznosu od 12,50 kuna po dionici, iz zadržane dobiti ostvarene poslovanjem Društva u razdoblju od 2005.g. do zaključno 2011.g.
II. Pravo na isplatu dividende iz točke I. ove Odluke pripada svim dioničarima Društva koji su na dan 14.07.2021. godine upisani kao dioničari u depozitoriju Središnjeg klirinškog depozitarnog društva d.d. Dividenda će biti isplaćena dana 30.07.2021. godine.
Hint: Banane :))
Buduci da u luku Ploce godisnje dodje oko 1.200 kontejnera banana, fizicki je bilo nemoguce prekontrolirati svaki kontejner pa u Carinarnicu u Plocama stize mobilni rendgenski uredjaj u vrijednosti 2 mil $ koji ce skenirati svaki kontejner. Nema vise; sto se smrkalo, smrkalo se. :))
----------------------------------
Luka Ploce registrirana je kao dionicko drustvo za usluge u pomorskom prometu, lucke usluge, skladistenje roba i spediciju. Terminali Luke Ploce omogucavaju prekrcaj gotovo svih vrsta tereta koji se pojavljuju u medjunarodnom pomorskom prometu. Luka posluje vise od 70 godina.
PRO:
--> U 1q/2021 ukupni prihodi su iznosili 70,3 mil kn te su se gotovo utrostrucili u odnosu na isto razdoblje prethodne godine (iznosili 26,2 mil kn).
--> Iskazana dobit u iznosu 4,5 mil kn (u istom razdoblju prethodne godine iskazani gubitak iznosio 3,9 mil kn).
--> Konstantno smanjuju broj radnika. Proces zbrinjavanja radnika, koji je zapoceo u cetvrtom kvartalu 2020, bit ce okoncan tijekom drugog kvartala 2021. godine. Broj zaposlenih na dan 31.3.2021. je bio 497, a predvidjeni broj zaposlenih na dan 31.5.2021. je 453 (na kraju 2019 je bilo 556 radnika).
--> Novac na racunu 116 mil kn (na kraju 2020. iznos je bio 81 mil kn).
--> Izgradjen novi terminal za rasute terete 240.000 m²; samo u prekrcajnu opremu ulozeno je 40 mil €. Nakon zadovoljenih svih tehnoloskih i ekoloskih uvjeta novoizgradjeni terminal za rasute terete dobio je uporabnu dozvolu. Novi terminal otvoren je u 02/2021. dolaskom najveceg broda u povijesti Luke, Orient Cavalier cija je nosivost 110.813 tona, duzine je 255 m te sirine 43 m, spada pod brodove ”baby capesize velicine” za rasute terete.
--> Prema vrsti tereta koja stize u Luku Ploce vidljivo je i da je Alumnij Mostar (izraelski MT Abraham Group) poceo s radom, a pitanje je sto ce biti i s rudnicima u BiH jer je njihova drzava do sada za sanaciju vec utrosila 1,5 mlrd KM pa se mozda uvoz ugljena i dodatno poveca.
https://www.luka-ploce.hr/terminali-i-us…spored-brodova/
CON:
--> Obveze prema dobavljacima znacajno porasle te iznose 44 mil kn (na kraju 2020. godine iznosile 4 mil kn).
--> Broj radnika se konstantno smanjuje u proteklom razdoblju, ali to nije vidljivo na stavci troskovi osoblja. Mozda kada se isplate i posljednje otpremnine to postane vidljivo te se troskovi smanje.
--> U svom izvjestaju navode da jos uvjek postoji utjecaj Covida na poslovanje te da se bolji rezultati tek ocekuju.
Dodatna zanimljivost:
Luka Ploce ima koncesiju i na Luku Metkovic do 13.08.2037. godine.
Dio je Luka Ploce dala u podkoncesiju tvrtki Meet the Sea d.o.o koja namjerava ulagati u terminal za cement, silose i pripadajuca skladista. Osnivac tvrtke je Ante Grubisic koji je ujedno i suvlasnik vukovarske tvrtke Olimp engineering d.o.o., zajedno s Pavom Vujnovcem i Damirom Kurtovicem.
Cini se da ce se i cement pojacano uvoziti. Radovi na Koridoru 5C kroz FBiH su u tijeku, a zatvorena je i financijska konstrukcija za dionicu Ovcari – Mostar sjever, kojoj pripada tunel Prenj (600 mil eur koje osiguravaju EBRD i EIB).
https://www.poslovni.hr/regija/zatvore…iji-bih-4284219
Vlasnistvo:
Energia naturalis konstantno u vecim paketima povecava svoj udio pa je od 01/2020 svoj udio povecala za 2,12 pp (trenutno je na 38,27%). Zanimljiva je posljednja transakcija u 03/2021 koja je isla od Agram Investa preko NLK Trgovina i distribucija d.o.o. do Energie Naturalis (0,64 pp).
Jos cetvoro iz top10 je mijenjalo vlasnicki udio i to na nacin da su smanjivali, ali se sastav top10 niti njihov poredak nije mijenjao.
Kretanje cijene dionice:
Cijena dionice prilicno fluktuira, nema velikih prometa, a niti likvidnost nije na visokoj razini. Od 01.03.2021 do 14.05.2021 trgovalo se 31 dan od mogucih 53 (58% trgovinskih dana).
Zakljucak:
Stabilna bilanca (udio vlastitog kapitala 66%); posla je sve vise i ocekuje se dodatno povecanje; modernizirala se oprema i povecali kapaciteti; restrukturiranje se vrsi kroz smanjenje broja zaposlenih. S obzirom da se radi i na prihodovnoj i rashodovnoj strani, rezultat bi trebao biti sve bolji.
Novaca na racunu ima. Mozda se za nadati i nekoj dividendi, ako se poslovanje u ovoj godini nastavi kao u 1q.