Kažu: "There is an opportunity in every crisis and the deeper the crisis, the better the opportunity can be." Eto nama prilike. Sad samo treba uletiti u pravom trenutku.
Posts by Kvark
-
-
Čini se da smo svi zanijemili..... Rekordan promet u prvih 10 min; sve u crvenom.
-
Kakve su vam, jel ometaju puno?
Najbolja mi je ova za kladionicu. Mi smo bas ciljana skupina. Hahaha...
-
Pa s obzirom da sastavnica (Club Adriatic) ima zajam u iznosu 3 mil kn primljen od CERPa po kamati 13,58%, čini se da još uvijek nema pokretačke snage koja bi obuhvatila cjelokupno poslovanje i popravila sve segmente. Ovo je samo crtica, nije neki iznos, ali je kamata brrrrr.... Ne sjećam se da sam negdje drugdje ovo uočila, ne znam niti da li je zakonskim okvirima?! Moglo se reprogamirati ili nešto drugo poduzeti.
Opterećena je raznoraznim dubiozama. Trebat će vremena sve dovesti u red. Onom tko vjeruje, moglo bi biti dobro ulaganje. Ja ću još malo pričekati, ali pratim. Hvala što ste mi skrenuli pozornost.
-
Kolega, uistinu ste me zainteresirali za tvrtku svojom objavom. Nemam dionicu pa mi se učinila zanimljivom.
Površno pogledah izvještaj pa me odbila netransparentnost, odnosno bilješke koje ništa ne govore. Konsolidirani izvještaj obuhvaća i tvrtku Club Adriatic. Izvještaj navedene tvrtke kaže da je tijekom 2018. godine Društvo ispravilo pojedine pozicije financijskih izvještaja RDG za 2017. godinu i bilance na dan 31.12.2017. Ispravci su provedeni retroaktivno popravljanjem financijskih izvještaja za prethodno usporedno razdoblje.
Radi se o značajnom zadiranju u financijski izvještaj, koji obuhvaća revalorizacijske rezerve (smanjenje sa 154 mil kn na 132 mil kn - vidljive u konsolidiranom izvještaju, što me i zainteresiralo, jer se ne navodi na što se odnosi), dugotrajnu mat imovinu, potraživanja od kupaca, gubitak razdoblja..
Ovo me odbija jer ne znam čemu mogu vjerovati pa ću još malo pričekati.
Hvala na objavi. Pratim i dalje.
-
U 2019. godini ostvareni su najviši prihodi ikada; dobit je nešto niža od prošlogodišnje, a uzrok su povećani prodajni troškovi vezani za rad na novim poslovnim prilikama. I to je u redu jer se ulaže u budući profit. Iz današnjeg obraćanja gđe Kovačević na način da se čeka samo regulator da odredi uvjete i dodijeli radiofrekvencijski spektar da mogu krenuti s 5G tehnologijom, jer su oba vodeća operatora spremna za 5G tehnologiju, da se iščitati da su već dogovorili suradnju. S HT-om i A1 Hrvatska prošle su godine intenzivno radili na modernizaciji mreže i svim potrebnim pripremama za 5G tehnologiju; s A1 su potpisali ugovor za modernizaciju radijske pristupne mreže i proveli pripreme za 5G, a s HT-om je završen projekt modernizacije radijske pristupne mreže, što je stvorilo uvjete za uvođenje 5G tehnologije.
"I jedan i drugi naš partner, zajedno s nama, i na Ericssonovim tehnologijama, ima veliki potencijal da starta s 5G", kaže Kovačević.
Ericsson NT je tijekom siječnja ove godine preuzela od korporacije Ericsson potpunu odgovornost za segment upravljanih usluga u izgradnji i održavanju telekomunikacijske infrastrukture HT-a. Kovačević kaže da bi prihodi prema grubim procjenama od te usluge godišnje trebali iznositi oko 300 milijuna kuna.
U 11/2019 ista vijest je preko Lidera došla iz HT-a:
"Iz HT-a su poručili da ova tvrtka implementira Ericssonovu opremu te da oprema Huaweija nije u planu. 'Istovremeno, globalnu raspravu o sigurnosti mrežnih elemenata Deutsche Telekom shvaća vrlo ozbiljno te na razini DT Grupe nema naznaka da je došlo do narušavanja sigurnosti'. Valja pritom napomenuti da je Deutsche Telekom, vlasnik HT-a, nedavno objavio kako neće koristiti opremu kineskog dobavljača, što se moglo i očekivati imajući u vidu prisutnost ove kompanije na američkom tržištu i vrlo delikatan proces spajanja s konkurentskim Sprintom."
Pretpostavljam da će iznos dividende biti približan prošlogodišnjoj (oko 70 kn).
Ja sam odlučila za sada ne prodavati i živjeti uspješnu priču ove tvrtke. Svake godine počasti lijepom dividendom, a dionica u posljednje vrijeme značajno raste, što očekujem i u budućnosti kada planirani projekti zažive. Vjerujem da prodaja ove dionice po nižim vrijednostima neće potrajati.
Ako tko ima drugačije informacije, molim da ih podijeli sa mnom i cjelokupnim pučanstvom.
-
Ja sam jos uvijek pri ovom. Meni su trenutno u fokusu 2 dionice, zbog svojih pokazatelja i trenutne cijene. Po nekim mojim izračunima, znatno podcjenjene dionice.
1) TPNG
Za Q3/2019 je iskazana neto dobit u iznosu 17,6 mil kn, od čega je većina (11,2 mil kn) ostvarena u posljednjem kvartalu. Zbog porasta cijena vozarina, očekujem nastavak ovog trenda. Primjerice u 03/2019 ugovorena je cijena za jedan eko tanker bila u iznosu 16 tis USD, a već u 05/2019 ugovorili su po 17 tis USD te 17,1 tis USD. Taj porast je značajan i vidljiv na rezultatu. Kratkoročne obveze prema bankama manje su u Q3/2019 u odnosu na isto razdoblje prethodne godine za gotovo 58 mil kn, dok su se za isto vrijeme dugoročne povećale samo za cca 13 mil kn, što znači da se ne radi o reprogramu, već uistinu o razduživanju.
2) LKPC
Unatoč prestanku rada Aluminija, ukupni promet u 2019. porastao je za 13% (u 2019. prekrcali 3,55 milijuna tona tereta, a godinu prije 3,15 milijuna tona). Izgradnjom terminala i mogućnošću prihvata brodova do 180.000 tona nosivosti u stanju je privući nove terete.
Tvrtka nije zadužena. Dobit koju iskazuje bi mogla biti viša, a u tom smjeru se i ide jer su upravo povećali naknadu za prekrcaj sipkih tereta s četiri na osam eura po toni. Unatoč poskupljenju ne vidim isplativost komitentima za odlazak u druge luke jer je cestovni promet skup, teško je naći kamione za prijevoz ovakve vrste tereta, a i puno duže traje prijevoz u odnosu na željeznički iz Luke Ploče. Pričalo se i da bi trebala Gradu Ploče plaćati godišnji iznos komunalne naknade od 4,6 milijuna kuna, umjesto dosadašnjih 1,4 mil kn, ali je Upravni odjel za zaštitu okoliša, imovinsko pravne i komunalne poslove Dubrovačko-neretvanske županije poništio Rješenje Grada Ploča, tako da ni tu neće biti većih troškova.
Novca na računu ima oko 172 mil kn pa bi bilo lijepo i da se konačno isplati kakva dividenda da tamo ne čami.
Ako ste uocili kakvu negativnost, javite mi sto prije.
Bilo bi super kod preporuke napisati ovako koji kratki argument.
-
Nemam dionicu pa ne pratim, slučajno naletjeh na članak objavljen danas. Pogledajte ima li kakvu za vas vrijednu informaciju.
https://www.poslovni.hr/kompanije/inst…nadzera-4141640
"Lanjsko dospijeće PIK duga moglo bi značiti predaju svih nekretnina u vlasništvu tvrtke vjerovnicima."
-
jel moguće da je cerp krenuo? nisu li trebali krenuti s nalogom na mrvicu višoj cijeni?
cca 147000 komada je prošlo...
100 tis kom u bloku otišlo. Ovim tempom u 5 navrata je riješen.
-
Evo, ja ću se prvi upisat.
Lijep volumen danas.
Čini se da je CERP krenuo.
3. Odluka o prodaji dionica 5 društava na uređenom tržištu kapitala, unutar knjige ponuda
-
-
Imate li kakvih prijedloga i preporuka za dionice koje bi se isplatilo kupovati?
Mislim na samo zdrave firme, dionice koje leže na zdravim fundamentima i koje su pa vašem mišljenju podcijenjene.
Molim nikakve preporuke ala: tehnika, igh, ksst itd.
Posljednjih 6 mj. se nisam stigao baviti zse osim dokupa i preslagivanja već postojećeg portfelja tako da je svaka preporuka dobrodošla
Meni su trenutno u fokusu 2 dionice, zbog svojih pokazatelja i trenutne cijene. Po nekim mojim izračunima, znatno podcjenjene dionice.
1) TPNG
Za Q3/2019 je iskazana neto dobit u iznosu 17,6 mil kn, od čega je većina (11,2 mil kn) ostvarena u posljednjem kvartalu. Zbog porasta cijena vozarina, očekujem nastavak ovog trenda. Primjerice u 03/2019 ugovorena je cijena za jedan eko tanker bila u iznosu 16 tis USD, a već u 05/2019 ugovorili su po 17 tis USD te 17,1 tis USD. Taj porast je značajan i vidljiv na rezultatu. Kratkoročne obveze prema bankama manje su u Q3/2019 u odnosu na isto razdoblje prethodne godine za gotovo 58 mil kn, dok su se za isto vrijeme dugoročne povećale samo za cca 13 mil kn, što znači da se ne radi o reprogramu, već uistinu o razduživanju.
2) LKPC
Unatoč prestanku rada Aluminija, ukupni promet u 2019. porastao je za 13% (u 2019. prekrcali 3,55 milijuna tona tereta, a godinu prije 3,15 milijuna tona). Izgradnjom terminala i mogućnošću prihvata brodova do 180.000 tona nosivosti u stanju je privući nove terete.
Tvrtka nije zadužena. Dobit koju iskazuje bi mogla biti viša, a u tom smjeru se i ide jer su upravo povećali naknadu za prekrcaj sipkih tereta s četiri na osam eura po toni. Unatoč poskupljenju ne vidim isplativost komitentima za odlazak u druge luke jer je cestovni promet skup, teško je naći kamione za prijevoz ovakve vrste tereta, a i puno duže traje prijevoz u odnosu na željeznički iz Luke Ploče. Pričalo se i da bi trebala Gradu Ploče plaćati godišnji iznos komunalne naknade od 4,6 milijuna kuna, umjesto dosadašnjih 1,4 mil kn, ali je Upravni odjel za zaštitu okoliša, imovinsko pravne i komunalne poslove Dubrovačko-neretvanske županije je poništio Rješenje Grada Ploča, tako da ni tu neće biti većih troškova.
Novca na računu ima oko 172 mil kn pa bi bilo lijepo i da se konačno isplati kakva dividenda da tamo ne čami.
-
Bas me zanima kakvi ce biti fundamenti kada se iscisti ovaj posljednji kvartal 'stare' Petrokemije.
Mislim da ce biti jako dobri pokazatelji pogotovo sto se tice bilance. Petrokemiji je bio problem kreditiranje banaka, no mislim da je to proslost i da ce firma napokon stvarno prodisati i doci na radar sirem spektru investitora.
Ako promotrite posljednje FI izvješće (Q3/2019), primjetit ćete da su već reprogramirali više od 100 mil kn kratkoročnih obveza (prešli su u dugoročne) te su kratkoročne obveze prema bankama neznatne u odnosu na ukupno zaduženje. Mislim da briga, što se ovog tiče, više nemaju.
Koliko vidim skoncentrirali su se na buduće investicije i plasman na tržište, što je jako dobro.
http://hr.n1info.com/Biznis/a466600…i-rezultat.html
"Iduće godine će nam glavni zadaci biti da s vlasnicima dogovorimo konačni dizajn Petrokemije, od proizvodnje, prodaje i distribucije do investicija. Kada to učinimo, počinje višegodišnje investicijsko razdoblje, koje će osigurati stabilno poslovanje."
-
Ja bi opet po 33 kn.
-
Mišljenja sam da će prijeći tu vrijednost.
-
"Vujnovčev PPD, javna je tajna, produžena je ekspozitura moćnog ruskog plinskog diva Gazproma u Hrvatskoj. Ili, u prijevodu, Putinovih geostrateških interesa na Balkanu. Nemojmo se zavaravati, Vujnovac je samo eksponent tih interesa. I ništa više.
Prije otprilike dvije godine PPD i Gazprom potpisali su desetogodišnji ugovor o isporuci plina u Hrvatsku, kojim se ruska kompanija obvezala Hrvatskoj isporučiti milijardu prostornih metara tog energenta godišnje.
Struka procjenjuje kako je riječ o ugovoru teškom između 200 i 250 milijuna eura godišnje, za deset godina to je čak 2,5 milijardi eura, odnosno gotovo 20 milijardi kuna. Ugovor pokriva oko dvije trećine hrvatskih potreba za uvoznim plinom i zemlju čini još ovisnijom o Gazpromu.
Rusi su PPD-u dali desetogodišnji ugovor, što je neuobičajeno u tom biznisu, jer su time željeli dodatno pritisnuti Hrvatsku da odustane od projekta gradnje LNG terminala na Krku. Taj terminal forsiraju Amerikanci, ali i Europska unija. Jedni jer žele Europi prodati što više svojeg ukapljenog prirodnog plina, a drugi jer žele smanjiti ovisnost o ruskom plinu.
LNG terminal se gradi i nema nikakve sumnje da će vrlo brzo profunkcionirati. No, taj plin je skup, po nekim procjenama 20-ak posto skuplji od ruskog plina. Tko će pokriti razliku u cijeni, nitko živ ovog časa ne zna.
Jedno je sigurno: LNG terminal na Krku politički je, a ne ekonomski projekt. U hipotetskoj krizi poput ukrajinske u kojoj je dio Europe nakratko bio ostao bez ruskog plina, takvi terminali služe kao moćna pregovaračka pozicija. Bez njih, Putin može što god poželi. S njima, nešto manje.
Kad je o ruskom igraču PPD-u riječ, valja svakako podsjetiti i na činjenicu da su ta tvrtka i INA, koja je u rukama Mađara, postali većinski vlasnici Petrokemije, strateške tvrtke za proizvodnju mineralnih gnojiva. Petrokemija je posve ovisna o plinu i to je za državu bio jedini izlaz jer su dugovi bili nepodnošljivi."
(Izvor: https://jajce-online.com/2020/02/12/rus…euzeli-agrokor/)
Iz FI za Q3/2019:
Obveze prema dobavljačima su se u Q3/2019 prepolovile u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Podsjećam da je Petrokemija potpuno ovisna o plinu te da se veći dio obveza prema dobavljačima odnosi upravo na plin. Dakle, obveze prema dobavljačima su se smanile sa 310 mil kn na 157 mil kn.
Za Q3/2019 je iskazana neto dobit u iznosu 121 mil kn, a rezultat za isto razdoblje prethodne godine bio je gubitak u iznosu 343 mil kn. U iskazanoj dobiti za Q3/2019 veći dio (gotovo 80%) se odnosi na posljednji kvartal. S obzirom na nisku cijenu plina, da je oprskbljivač i vlasnik tvrtke te na sve ispred navedeno, očekujem da se trend nastavi te da posljednji kvartal 2019. godine bude u najmanju ruku kao i ovaj prije njega. Dakle, daljnje smanjenje obveza prema dobavljačima te porast dobiti.
-
Hvala puno administratoru za trud, entuzijazam, angažman...za sve. Sva sreća da u ovoj našoj zajednici imamo nekoga i sa ovakvim znanjima i velikom voljom. Vidim da članovi pristižu. Već smo se preorganizirali. Ko vojska smo.
-
Što je trenutno poznato:
Rusi imaju većinu u Fortenovi (pretpostavka je da mogu krenuti u prodaju pojedinih dijelova) te udjele u Petrokemiji i Luci Ploče.
https://jajce-online.com/2020/02/12/rus…euzeli-agrokor/
Poteškoće koje imaju:
Mercator u Sloveniji
https://novac.jutarnji.hr/aktualno/slove…catora/9855862/
Dijamant u Srbiji: Banca Intesa 15,2 milijuna eura s kamatama, kao i troškove postupka, može naplatiti imovinom Agrokora. To pak znači da Fortenova može ostati bez manjeg dijela tvornice ulja Dijamant, čiju je prodaju banka blokirala još u rujnu 2017. godine.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Gospod…ta_refresh=true
Visoki trgovački sud (VTS) poništio je dvije presude Trgovačkog suda u Zagrebu (TSZG) u vezi s tužbom malih dioničara protiv Jamnice i Leda.
https://lider.media/poslovna-scena…h-tvrtki-129962
Sudac koji je ovo presudio je u u mojim očima heroj koji se usudio u ovoj našoj maloj bari donijeti odluku protiv vladajuće oligarhije i njihovih poslušnika. Želim mu svako dobro i dovoljno hrabrosti i razuma da se uvijek ovako postavi i sudi po pravu i pravdi. Baš me zanima kakva će u konačnici pravomoćna presuda biti i kakvo će biti obrazloženje. Zloupotrijebili su sve što su mogli. I što, ako se kojim slučajem, u konačnici potvrdi da imovinu nisu smjeli prenijeti?! Da li će to imati ikakav utjecaj na nagodbu koja je već sve to izvela ili „izija vuk kenjca“ i idemo dalje?
Čekam još presudu za Belje. Pretpostavljam da će biti jednaka. Nema smisla da se za isti slučaj donose različite presude, makar više nije za čuditi se ničemu.
A materijala za sve što se događalo i još uvijek se događa je nepresušno. Prestrašno je što su radili i još uvijek rade, pravdajući se očuvanjem radnih mjesta i sličnim floskulama. Niti u jednoj zemlji, uključujući i blisko nam okružje, ovo ne bi zaživilo. Opljačkali su male dioničare i ostale vlasnike, bez prava na ikakvu, a kamoli pravičnu naknadu. Mirovinski fondovi su, pod paskom i naređenjem zakona, ulagali naše novce u ove dionice. I tu smo ostali bez svega, a neki su dobro profitirali. Zakon su napisali, usvojili i stavili u primjenu doslovno preko noći. Može se, kada je njima u interesu.
-
https://otvoreno.hr/gospodarstvo/i…tizirati/254998
Kakva će biti budućnost tvrtke Đuro Đaković i je li moguća privatizacija? Hoće li doći do privatizacije ostalih javnih poduzeća?
Budućnost Đure Đakovića, kao i nekih drugih sličnih industrija ili kompanija, teška je i neizvjesna bez pravog strateškog partnera. Ono što je i više nego jasno, na način kako je kompanija funkcionirala do sada, dalje jednostavno više ne može. Tek ćemo vidjeti u kojem su obimu državi potrebne usluge Đure Đakovića u servisiranju postojeće, te u proizvodnji nove vojne opreme. No, svi ostali dijelovi kompanije i segmenti poslovanja moraju biti tržišno orijentirani i održivi. Matematika je vrlo jednostavna, treba znati uprihoditi više nego se troši. S kojim brojem ljudi, s kakvom tehnologijom i na kojim tržištima, to je stvar i pitanje menadžmenta.
Ovdje se opet vraćam na početak, trebaju nam kvalitetni ljudi s iskustvom, znanjem i vještinama korporativnog upravljanja, koji će se moći nositi sa zahtjevima okruženja u kojem Đuro Đaković posluje. Trenutni minus kompanije na poslovnom računu iznosi više od 500 milijuna kuna kratkoročnih i dugoročnih obveza. Kako bismo kompaniji pomogli da stane na noge, kreirali smo financijski aranžman koji ide u dva koraka. Prvi od njih bila je financijska “injekcija” od 150 milijuna kuna, pomoću kojih je deblokiran račun. Kompanija je dobila likvidna sredstva za plaće i provedbu tri aktivna ugovora, nakon čega će se uprihoditi novih 128 milijuna kuna, što će biti iskorišteno za potrebe tekuće likvidnosti. Ovo mora biti godina ozdravljenja Đure Đakovića, no kalkulacije poslovanja pri tome moraju biti u plusu.
Minusi na računu više se neće smjeti nadomještati iz Državnog proračuna. Financijski aranžman o kojem vam govorim napravili smo u dogovoru s Europskom komisijom, te ako isti ne uspije, odnosno ukoliko se tvrtka ne rehabilitira, ići će se u likvidaciju. Više od toga ne možemo učiniti, a pravila ponašanja moraju se znati i treba ih se pridržavati. U konkretnom slučaju to sada znači da je potrebno izraditi održivi program restrukturiranja, pronaći kvalitetnog strateškog partnera i početi poslovati pozitivno. U suprotnom slijedi likvidacija, a to vrijedi za svaku tvrtku koja se nađe ili se već našla u situaciji poput Đure Đakovića.
-