Novi skup IMO-ovih regulativa o emisijama ispušnih
goriva stupio je na snagu kad je i predviđeno, 1. siječnja
2020. godine. Novi standard znači da svjetska flota (oko
60 000 brodova) mora prijeći na skuplja goriva sa
niskim udjelom sumpora (VLSFO) ili nastaviti koristiti
gorivo sa visokim udjelom sumpora (HSFO) pod uvjetom
da su ugradili sustave za pročišćavanje ispušnih plinova
(EGCS), takozvane “scrubbers”, odnosno uređaje za
kontrolu onečišćenja zraka koji u pravilu koriste
tekućinu kako bi uklonili čestice ili ispušne plinove.
Tankerska Next Generation d.d. odlučila je kako neće
ulagati u pročišćivače, već će se radije prilagoditi
gorivima s niskim udjelom sumpora. Kompanija je
zauzela mišljenje kako će raspoloživost odgovarajućih
goriva biti zadovoljavajuća te će se i povećavati s
vremenom. Razlika u cijeni između VLSFO i HSFO u
cijelom svijetu doista se smanjila i kreće se čak i ispod
50,00 USD po metričkoj toni na glavnim europskim
čvorištima
Ne znam da li to ima veze s ovim ali ako se mora onda moraju svi a i to nije jednokratna stavka na strani rashoda već se revalorizira kroz amortizaciju a s druge strane sigurno će utjecati i na visinu najma....jedino vjerojatno to znači bar nekoliko dana brod van tržišta...tako da kolega Jasko ništa to bitno neće utjecati na odlične rezultate...žao mi je ako sam vas razočarao....uvijek me žalosti kad se ne može podnijeti uspjeh...ili dobro ulaganje.