Malo sam za vikend proveo gledat ove vrijednosti brodova i nav, ako gledam onaj mitkov izracun prema tablici od cleavesa od 14.3 ne uzimajuci u obzir charter premium i svodeci na tecaj od 31.3 $6,45, ispada da je po toj tablici NAV JDPL 35,4 mil kn ili P/NAV OD 1 na 21,7 kn, ako za ATPL uzmem iste podatke vrijednosti brodova iz te tablice usporedivosti radi i za bareboat brodove vrijednost po 7 mil za NAV ATPL dobijem 330mil kn ili P/NAV od 1 na cijeni 337kn, medjutim ako vrijednost brodova gledamo po nekim transakcijama prodaje brodova koje su bile i pokusamo po tome odredit vrijednost brodova dobijem NAV od 237 mil kn ili P/NAV od 1 na cijeni 170kn, za jadroplov nema bas usporedivih transakcija jer se radi o supramaxima od 52 000 DWT, nije mi jasno uopce zasto su gradili brodove 2010-12 godine od 52 000 DWT-a kad su tada svi vec prelazili na 56-58000 DWT Supramaxe kao sta je i ATPL 2012 gradila 57 000 DWT supre, to jos jedan razlog da umanjim premiju za JDPL jer ako gledamo izracun prihoda po indexu on se bazira na 58 000 DWT suprama pa je onda za takve brodove i zarada manja jer imaju manje prostora te jos spadaju u starije tipove iako su kasnije gradjeni pa je i interes za takve brodove manji pri prodaji. Zakljucit vrijednost brodova prema transakcijama prodaje nije lako dosta se treba nagadjat jer prvo niti ima dovoljno transakcija u odredjenom razdoblju da se dobije prosjek, a i sama transakcija je zapravo vec proslost, svaki brod je na neki nacin razlicit, a niti ovako se moze zakljucit u kakvom je stanju brod i koliko se u predhodnom razdoblju ulagalo u njega sta sigurno utjece na vrijednost broda bar 10tak % sta kod ovoga izracuna NAV-a npr kod ATPL moze bit razlika 100mil kn pa sad ti budi pametan i to procijeni,a razlika po cijeni dionice je 30-50% veca za P/NAV=1 ako slucajno povisis tih 10% vrijednosti broda, zapravo to je ono sta brodare cini specificnim taj faktor x koji u datim trenutcima u povijesti i buducnosti vrijednost njihove imovine moze povisit i za 30-50%, kao sta je u proslom desetljecu ta imovina pala za 50% tako u jednom trenutku ce i narast za tih 50% i jos kada na to nadodas zaradu od te imovine jer jedno i drugo se prate uz premiju na vrijednost imovine imas i premiju na zaradu od te imovine pa ako se jedno i drugo poklopi imas faktor x koji multiplicira nekoliko puta pa sad ti pogodi taj trenutak, u svakom slucaju jasno je zasto brodari skacu nekoliko puta kada se stvari poklope u tom smjeru.
Posts by StatusQuo
-
-
Bene je koliko znam prodan radi pritisaka vjerovnika ne jer su eto tako tili da zarade, pa sumnjam da ce tu biti neke love
evo bas sam pogledao revidirano svasta se tu nadje morat cu to malo detaljno procitati pazi sad ovo
2
Dugoročni kredit odobren je za obrtna sredstva i kupnju motornog broda „Bene“ u iznosu od 30.000.000
USD. Kredit je odobren u rujnu 2013. godine, a povučen dana 1. listopada 2013. godine u više tranši uz
ponderiranu kamatnu stopu LIBOR + 2,98%. Otplata glavnice i kamata vrši se kvartalno, prvi anuitet
dospijeva 1. listopada 2014. godine, a krajnji rok dospijeća je 1. srpnja 2023. godine, odnosno 1. srpnja
2021. godine. Kao osiguranje ovog kredita Banka je upisala hipoteku na brodove „Solin“ i „Bene“. Dana 2.
studenog 2016. godine potpisan je dodatak ugovoru kojim je dogovoren moratorij u otplati glavnice do
travnja 2018. godine. U skladu s Pismom namjere od 2. siječnja 2019. godine predviđen je reprogram ovog
kredita skupa s kreditom pod rednim brojem (1). Dana 5 ožujka 2020. godine društvo je zatvorilo kreditne
obveze pomoću novih kreditnih aranžmana, kao što je spomenuto u prethodnom odlomku.
A pod dva se vodi da je ostatak glavnice 2019 bio 26 840 000 $
Iz ovog primjera vidite upravu na djelu oni na kraju 2019 imaju kredit na Bene u vrijednosti 26 840 000 $, a brod prodan 2020 za 5mil $
Sad da to poslje izgleda normalnije oni su to sve ponovo reprogramirali pod brojem 1
1
Dugoročni kredit odobren je za financiranje gradnje motornog broda „Solin“ u iznosu od 33.000.000 USD.
Kredit je odobren u prosincu 2010. godine uz kamatnu stopu LIBOR + 3,0%, a povučen dana 24. svibnja
2011. godine. Otplata glavnice i kamata vrši se kvartalno, prvi anuitet je dospio 24. kolovoza 2011. godine,
a krajnji rok dospijeća je 24. svibnja 2018. godine. Kao osiguranje ovog kredita Banka je upisala hipoteku
na brodove „Peristil“ i „Sveti Dujam“. Dana 2. studenog 2016. godine potpisan je dodatak ugovoru kojim je
dogovoren moratorij u otplati glavnice do veljače 2018. godine. Sukladno Pismu namjere od 2. siječnja
2019. godine predviđen je reprogram ovog kredita na način da će se preostala glavnica ovog kredita i kredita
pod brojem (2) objediniti u jedan kredit u ukupnom iznosu od 50 milijuna USD s ponuđenom kamatnom
stopom od LIBOR plus 2,75%, kvartalnom otpatom u 28 rata od 1 milijun dolara počevši od drugog kvartala
2019. godine i krajnjim dospijećem u 2026. godini s jednokratnom isplatom preostale glavnice. Sredstva
osiguranja jedinstvenog kredita će biti hipoteka nad brodovima „Peristil“, „Sveti Dujam“, „Solin“ i „Bene“ te
državno jamstvo u iznosu 20% vrijednosti kredita. Temeljem primljene obavijesti od 9. srpnja 2019. godine
i odluke banke o namjeri prestanka kreditiranja brodarskog sektora i prestanka restrukturiranja postojećih
kredita u brodarstvu, društvo je nakon višemjesečnih pregovora dana 5 ožujka 2020. godine zatvorilo
kreditne obveze pomoću novih kreditnih aranžmana
Sta se tice outlooka kod brodara samo jedno je bitno na kraju dana, a to su vozarine, ako budu u 2Q ostali ovakvi svi brodari ce rast to je tako
-
Pise Vrijednost transakcije iznosi 615 milijuna eura, na bazi bez gotovine i bez dugova
-
Doduse i knjigovodsvena imovina bi bila veca onda za taj tecaj s obzirom da su slicne imovina i dug vjerovatno bi utjecaj bio zanemariv, svejedno mislim da je pravilnije uzesti tecaj na datum bilance i onda rezultat-razliku po sadasnjem tecaju
-
Jdpl bez dodatnog ulaganja dugorocno tesko da ce opstat, vozarine na ovim razinama bi trebale ostat dosta duze da bi se stabilizirali, vec dugo imaju problema s likvidnoscu, zbog cega su im brodovi u losem stanju, u zadnjem kvartalu imaju 1.5 mil novca, od toga potrazivanje od kupaca 5mil, dok su obveze prema dobavljacima 32mil, ociti je problem s placanjem jer love nije bilo stalno su se krpali, tako da ako i zarade nesto u prvom kvartalu otic ce na to, a gdje je jos ulaganje u odrzavanje, drugo prosjecna staropst brodova je 15 godina, s tim da jedan brod im ima 19 drugi 22 godine,jedan od 19 su taman prodali za 5mil iako ga mitko tu vodi za 6.5mil sta je ocito precjenjeno, kao vjerovatno i ovda dva starija broda, tu se postavlja pitanje isplativosti ulaganja u balast sistem, to mogu drzat jos dok nisu u obvezi ugradnje, nakon toga nema smisla jednostavno, mozda njima ima dok placa ide nije bitno jel opravdano ili ne, uglavnom vrlo brzo se moraju rjesit ta dva, prakticki ce ostat na tri broda, sta povisuje trosak administracije, dug i dalje ostaje slicni, love za nove brodove tesko da ce imat, jos je sve i zalozeno, a uprava je losa tako da dugorocno je upitna opstojnost, kratkorocno moze i do 50kn trejderski, a pitanje je kako uvrstit i cijenu dokapitalizacije u racunicu ako je bude sta je naravno i najbitnije.
Pogledaj zadnju tablicu na prethodnoj stranici. Taj brod koji su prodali vodim po prodajnoj cijeni koja je objavljena, 5,125m, ne po 6,5m. Taj brod su prodali ranije, prije ovog rasta vrijednosti brodova, sada su ga samo isporucili. To je onaj brod koji je radi duga bio blokiran u nekoj luci 10 mjeseci, a i navodno je bio u jako losem stanju, citao sam o tome neki dan.
Sorry nisam vidio da si objavio ispravku svugdi se pojavljuje prva verzija gdje su svi na 6.5 mil, jos jednom digresija vec sam jednom napomenuo da ne mozes u izracunu imovine i duga uzesti za imovinu brodova tecaj 6,36, a za dug uzimati tecaj 6.14 koji je bio na datum bilance to nije usporedivo dug je isto vecinom u dolarima, ako si uzeo imovinu po tecaju 6,36 onda se i dug treba uzimati po tom tecaju to ti daje skoro da je dug veci 10 tak mil kn po tecaju od 6,36
Pravilnije bi bilo da si dobio taj izracun s tecajem 6.14 na datum bilance i onda taj rezultat konvertirao na danasnji tecaj
-
Jdpl bez dodatnog ulaganja dugorocno tesko da ce opstat, vozarine na ovim razinama bi trebale ostat dosta duze da bi se stabilizirali, vec dugo imaju problema s likvidnoscu, zbog cega su im brodovi u losem stanju, u zadnjem kvartalu imaju 1.5 mil novca, od toga potrazivanje od kupaca 5mil, dok su obveze prema dobavljacima 32mil, ociti je problem s placanjem jer love nije bilo stalno su se krpali, tako da ako i zarade nesto u prvom kvartalu otic ce na to, a gdje je jos ulaganje u odrzavanje, drugo prosjecna staropst brodova je 15 godina, s tim da jedan brod im ima 19 drugi 22 godine,jedan od 19 su taman prodali za 5mil iako ga mitko tu vodi za 6.5mil sta je ocito precjenjeno, kao vjerovatno i ovda dva starija broda, tu se postavlja pitanje isplativosti ulaganja u balast sistem, to mogu drzat jos dok nisu u obvezi ugradnje, nakon toga nema smisla jednostavno, mozda njima ima dok placa ide nije bitno jel opravdano ili ne, uglavnom vrlo brzo se moraju rjesit ta dva, prakticki ce ostat na tri broda, sta povisuje trosak administracije, dug i dalje ostaje slicni, love za nove brodove tesko da ce imat, jos je sve i zalozeno, a uprava je losa tako da dugorocno je upitna opstojnost, kratkorocno moze i do 50kn trejderski, a pitanje je kako uvrstit i cijenu dokapitalizacije u racunicu ako je bude sta je naravno i najbitnije.
-
Uzeo povlaštenog adrisa
Neces radi toga bit povlasten ovdi
-
United States President Joe Biden said on Thursday that China is investing three times more than the US in infrastructure as he made the case for his next major initiative.
Speaking at his first formal press conference as president, Biden told reporters he will unveil the details of his ambitious infrastructure bill on Friday in Pittsburgh, Pennsylvania. "It’s the place where we’ll be able to significantly increase American productivity," he remarked.
Biden's infrastructure bill could come with a price tag as high as $4 trillion according to reports. Earlier this week, Treasury Secretary Janet Yellen said that the Biden administration's infrastructure package will require tax hikes.
-
Poanta je da trenutno ce trenutni kvartal zavrsiti u minus, a drugi kvartal jos nije poceo, a niti su trenutne vozarine dovoljne za nekakvu znacajniju dobit po tome se vozarine kroz cijeli drugi kvartal trebaju dosta popravit i zadrzat, s obzirom da je cijeli shipping dosta skocio osim tankera mozda je vjerovatno to ocekivat iako ako pogledas realno ne znam da ce potrosnja goriva bit tolika da popuni utilizaciju kao 2019 godine, iako mislim da uzrok rasta potpomaze i drugi faktor
-
Ima tom edavno kladila sam se na ovaj scenarij.
Jedino mi proračun nije bio dovoljan za to popratiti tijekom vremena
E zloćka
Manje telefonirajte pa ce se proracun povecati
-
kada počinje raditi burza danas ?
Prespavao si zatvorila je maloprije
-
A large backlog of ships is now massing on either side of the waterway, waiting to go through. The incident has caused congestion of approximately 60-70 bulk cargo
I sad da to potraje jos koji dan jos vise se smanjuje dostupna kolicina brodova i ne samo to nastala bi nakon toga i veca guzva u lukama pa ce i prekrcaj biti sporiji
-
Vidis da je od 1993 tu
-
Cekajte da se vecina uz top-10 pocne iskrcavat.
Kao i kolega @Neo, poznatiji pod nickom Mr %.
Sta sam rekao, bid se stanjio. To je nevjerojatno koja navlakusa pojedinaca na forumu, koji izađu na ovim razinama.
Nisu pojedinci problem koji navlace, vec oni koji upijaju.
Sto sad.... Opet na 180 i mozda nize.
A on sa finim zaradom na drugu dionicu ili kao nestane neko vrijeme, pa se slucajno vrati. Bio na sluzbeno putu, zbog nemogućnosti privatnih ili poslovnih obveza nije bio dostupan. 🤦♂️🤦♂️🤦♂️
Zaboravlja se da povise 10 000 je sve plus, a vozarine se vrte povise 20 000 i da padne na 13 000 to je jos uvijek jako dobra lova ako ostane na toj razini
-
Ali nije tecaj jako se promjenio to su relativno malo oscilacije
12mil kn razlike nije malo
-
nema više onih skrivenih koji se vide u 12?........
Vjerovatno cekaju misle da ce cijena skocit gledajuci da je jutros potraznja malo veca i osjeca se mali pritisak za gore, mislim da je pametnije povuc se sa kupnje pa da oni posloze svoje nego da se placa skuplje
-
Nisam stigao sve pogledati ali greska ti je sta uzimas dva razlicita tecaja, da bi ti racunica bila ispravna moras uzesti tecaj na datum bilance ili bilancu svesti na tecaj izracuna vrijednosti brodova sta je nemoguce pa onda ti jedino preostaje da se drzis tecaja na datum bilance kada je rijec o imovini
-
No krasno.
Na 165. stranici postigli smo konsenzus o povoljnom ishodu koji samo što nije.
A svi drže fige u džepovima.
Ajmo..... pare na sunce !!
Ja sam mislio da je taj konsenzus postignut na prvoj stranici
-
Bilo bi u redu napisati tocno razlog zbog cega je pojacano promatranje nego samo citirat clanak u kojem moze biti 10 razloga zbog cega se moze vrsit pojacano promatranje, ono svrstano u segment promatranja jer se promatra zakljucak svega
https://eho.zse.hr/obavijesti-o-trgovanju/view/3961
Sukladno članku 148. st. 2. i 260. st. 3. t. 8. Pravila Zagrebačke burze, Burza je razvrstala izdavatelja VIRO TVORNICA ŠEĆERA d.d. u segment promatranja zbog određenog perioda pojačanog promatranja izdavatelja od strane Burze.
-
Zasto bi itko kupovao skuplje ako su neki voljni prodavati po ovoj cijeni dok takvi ne potrose sve sta misle prodat