Pa ako osnova za bonus nije samo rezultat poslovanja već i cijena dionice, naravno da će si dizati cijenu.
To je masovna pojava na zapadu pa ispuštaju oni koji se nadaju masnijoj dividendi. Ali to je sve jedan veliki "ako"...
Pa ako osnova za bonus nije samo rezultat poslovanja već i cijena dionice, naravno da će si dizati cijenu.
To je masovna pojava na zapadu pa ispuštaju oni koji se nadaju masnijoj dividendi. Ali to je sve jedan veliki "ako"...
Zašto ljudi misle da je ZB danas duplo vrijednija nego prošli tjedan? Što se to promijenilo u njihovom poslovanju? Ili misle da će Fina častiti šakom i kapom?
Zašto burza nije poslala upit burzi da odgovori zašto cijena burze nenormalno raste na burzi, a onda burza odgovorila burzi da ne znaju za ni jedan razlog koji već nije komuniciran na burzi?
Samo vi kupujte kolega.. vanka sve auto dionice padaju ko klade.. kupujte slobodno. Mene ne bi iznenadilo ispod 11 eura uskoro.
Ako padaju sve auto-dionice, na što se prebaciti? Proizvođače autobusa, bicikala ili vlakova? Ili su ljudi odjednom prestali putovati?
Autoindustriji, kao i mnogim srodnim, tek slijedi veliki rast prodorom u tržišta koja su do jučer bila nedovoljno razvijena za posjedovanje (novog) automobila. Kina, Indija, Nigerija, općenito Afrika gdje broj stanovnika raste gotovo geometrijski...
Naravno, neće svi pobrati vrhnje, samo oni koji budu dobro, pametno i pravovremeno radili
Ako si tako siguran da bi dionica u kratkom roku skočila 30-50%, pretpostavljam da si na putu u banku gdje ćeš kuću, ženu, djecu, punicu i bubreg staviti pod hipoteku, kupiti dionice i brutalno zaraditi?
Ako drugi fondovi ne kupuju, bar ne veće količine, zašto je tome tako? Znam da naši fondovi nisu Bogom dani, ali gdje su onda strani? Zašto drugi fondovi unutar kuće ne kupuju viškove?
S druge strane, zašto fondovi ne prodaju više od ovoga što im zakon propisuje, ako misle da se došlo do plafona?!
Meščini da po dobrom starom običaju naše fondove vode ljudi koji nemaju "skin in the game" i kupuju i prodaju po inerciji, bez razmišljanja, a zakonske regulative im dođu kao odlično objašnjenje za sve.
Nemam ove dionice, ali po meni je ovdje veći izazov način na koji firma upravlja s viškom likvidnosti na računu nego to što fondovi moraju uravnotežiti svoje knjige.
Ovdje bi bilo razumno očekivati ili brutalnu dividendu ili isti takav buy back ili veliku akviziciju. Neka me netko demantira, ali ni jedno od toga nije u planu?!
Da ti fondovi koji imaju višak prodaju drugim fondovima unutar svoje kuće, a imaju ih more, to bi bio pravi znak povjerenja u dionicu, odnosno firmu.
Dividenda 0,17 eura.
Lijepo, nakon dosta sušnih godina. Za nadati je se da će postati kontinuirana i puno veća.
S obzirom na pasivnost, neorganiziranost i neprisustvovanje malih dioničara Glavnim skupštinama, većinski vlasnici najčešće mogu raditi što im volja. Nije bitan postotak u SKDDu, već onaj koji se pojavi na GSu.
Ne kažem da će se to ovdje dogoditi, pojma nemam što će biti, samo kažem što može biti.
Dečki aktiviralo se "darkecovo prokletstvo" koje glasi sve što datkec kupi pada i sve što darkec proda raste, a darkec (ja) sam prije mjesec dana prodao 100 komada i evo nas danas na ATH ikad.
Vjerujem da svatko u sebi misli da postoji "njegovo" prokletstvo. Na van naravno, svi samo dobijaju.
Adris je prokleto dosadna dionica, ali i dobra za jaaako strpljive. Kad tad će se dogoditi prodaja nekog od biznisa, kao onomad duhana, kad će se skupljati kajmak. Do tada lagano skupljanje dividendi. One bi mogle biti i izdašnije, ali nije to tako loše za hrvatske prilike.
Nisam siguran da sam na pravom mjestu pa neka admin premjesti upit ako je potrebno, ali ima li tko znanja/iskustva s XBRL fileovima u kojima po novom neke firme predaju godišnja izvješća? Konkretno, kako ih pretvoriti u excel file sa standardnim izvješćima?
Trump ovakav, Trump onakav, ali on je jedini koji je naglas rekao "Car je gol". Amerika je prezadužena i nešto se mora napraviti, a carine su najjednostavnije. Ne i najbolje naravno, ali najjednostavnije.
Puno lakše nego rezanje potrošnje. Istu stvar smo i mi vidjeli na svojoj koži, nekoliko puta. Nisu naši ništa pametniji ni tupaviji od svojih kolega, sve je to u pet grama...
Trump već nekoliko petaka prijeti dalekometnim oružjem Europi, Kini, cijelom svijetu, da bi u ponedjeljak promijenio mišljenje. Prima li kakvu terapiju preko vikenda ja ne znam, ali sve više mi liči na onu priču "vuk, vuk, vuk..."
Mcap, plastika 45 milijuna, đuro 1,1 milijardu
Duro ne vrijedi miljardu da se okrenu naglavacke ali ce najvjerojarnije vrijediti. Kupovao sam ga na oko 20 i mislio ga prodati na 60 ali prosla baba sa kolacima a sada na 40 je precijenjen ali smatram da dugorocno ga se isplati imati i zato ce ostati u mom portfelju, a za adpl sam vec rekao sve sto sam imao za reći ....
Osobno mišljenje je jedno, s ovim se čak i slažem, ali burza kaže što kaže...
Ljepote hrvatskog tržišta kapitala - ĐĐ je trenutno 27 PUTA vrjedniji od ADPLa
kako ste to zaključili? po kojem pokazatelju?
Mcap, plastika 45 milijuna, đuro 1,1 milijardu
Ljepote hrvatskog tržišta kapitala - ĐĐ je trenutno 27 PUTA vrjedniji od ADPLa
Display MoreMeni amateru Izvješće izgledalo super pa pitao računovođu:
Na prvi pogled, izvješće izgleda sjajno – dobit je višestruko porasla, marže su snažno skočile, a neto dug se smanjio. No, ako se zagrebe ispod površine, postaje jasno da se rezultat vjerojatno „uljepšavao” računovodstveno.
Zanemarimo sada dividendu iz Rumunjske i pozitivne tečajne razlike (jer rublja i forinta nisu rasle nakon Q1, čak i pale).
Materijalni troškovi (TPOZ) pali su za cca 8 milijuna EUR, iako su prihodi mnogo pali, a Capex je istovremeno pao za preko 68%. Zanimljivo je da su materijalna i nematerijalna imovina u pripremi porasle, što sugerira da su dijelovi materijala, rada i usluga knjiženi kao ulaganje umjesto kao trošak – što automatski povećava dobit. Klasična kapitalizacija troškova.
Osim toga, postoji još nekoliko metoda kojima se troškovi mogu „umjetno smanjiti”:
- Promjena metode obračuna zaliha (npr. s FIFO na LIFO).
- Napuhavanje vrijednosti završnih zaliha.
- Preagresivna kapitalizacija troškova u imovinu u pripremi.
- Odgoda priznavanja stvarnih troškova.
- Podešavanje troškovnika da se prikaže manja potrošnja materijala.
- Preklasifikacija troškova u druge rashodovne stavke.
- Prerano knjiženje popusta od dobavljača.
Zaključno, dobit jest veća – ali ne zbog jače prodaje ili produktivnosti, već vjerojatno zbog kreativnog računovodstva. Svakako za pratiti naredna izvješća i kretanje zaliha, jer će pravi trošak kad tad isplivati.
Čemu ove teorije zavjere kad u revidiranom izvješću za svaku stavku postoji objašnjenje što je i kako rađeno; kad se i kako priznaju prihodi, kad se i kako priznaju zalihe, potencijalne promjene računovodstvenih politika i sve drugo.
Jedino što je blesavo u izvješću je da valjda 50% izvješća se odnosi na ESG i pripadajuće budalaštine, ali takva su vremena i nemaju baš previše izbora što se toga tiče...
Display MoreDisplay MoreŠto pišem napamet?
Tenk se ne proizvodi od 2003. već samo održava. Danas proizvoditi tenk s tehnologijom s početka 80ih je nebulozno. Razvoj nečeg novog traje i košta, a država se već odlučila za novi njemački tenk. Godišnje se u Đuri održava 4-5 tenkova što je posao u razini 1,5 milijuna eura, a te tenkove smo odlučili poslati u Ukrajinu.
Licenca za Patrije je istekla, radi se održavanje postojećih. S obzirom da se radi o relativno novim vozilima koja na sreću ne sudjeluju u ratnim sukobima, potreba za održavanjem je minimalna.
Bradley se remontira u suradnji s BAE Systems koji su u Đuru donijeli svu pamet i tehnologiju. Ako netko misli da su to poklonili, good luck.
Radi se u zadnje vrijeme na remontu i nekih drugih oklopnih vozila, poput Gvozdika, ali to su minorne količine.
Može se dogoditi da Đuro dobije neki posao obnove istočne oklopne tehnike za Ukrajinu, ali ne u iduće 2 godine, jednostavno nema kapaciteta, vrlo jasno piše u izvješću.
Ja bih prvi volio da je Đuro centar izvrsnosti koji ima svjetski konkurentne vlastite proizvode u vojnoj industriji, ali to jednostavno nije slučaj, niti će biti u skoroj budućnosti.
Ovo što mi kupujemo pod tenkove i avione bogami i Đuro može napraviti, a dok nam Ursula kroji što mi i vi moramo/te niti nismo za drugo. E sad što se tiče proizvodnje, tvrtka radi vagone i to joj dobro ide i neka nastave. Cijenu dionice ne mogu ama bas nikako opravdati ali sam sretan zbog iste jer sam ubacio nesto unutra i kvrckam se sto nisam bio hrabriji. I da, pišeš napamet jer jedno je dron i moderno ratovanje a drugo je t84 moderniziran, a ovo drugo Đuro je radio i može raditi, a eto Anusić se hvali kako cemo kupiti tenkove. Ja sam specijalna postrojba tenkista pa recimo mrvicu znam o temi .... Kupiti cemo skupo željezo od kojeg koristi nema, kao i zastarjeli avioni koji pazi sad mogu nositi nuklearne glave kojih nemamo za razliku od 6-te generacije aviona koje rade kinezi i ameri ..... Itd itd ....
Nisam u životu ušao u tenk, ali mislim da je stvarno pretenciozno govoriti da je M84 bolji od Leoparda ili da je Rafale loš avion. Mislim, govorimo o naoružanju koje koriste Njemačka i Francuska, to je kičma njihove vojske. S druge strane je 50+ godina stara sovjetska oprema za koju danas niti ima dijelova niti znanja za održavanje.
Možemo pričati o tome je li bolji Leopard, Abrams ili Merkava, Rafale ili F16, ali gurati Đuru u tu priču je baš jako pretjerano. Danas sutra nekakvo osnovno održavanje kroz transfer znanja, to je u redu, ali više od toga je SF.
Na kraju krajeva, Đuro ima nove vlasnike koji su dokazali da rade dobro, jasno je koji proizvodi su im u fokusu i najvažnije, ne ovise o državi u bilo čemu. Zato valjda napokon i posluju pozitivno
Što pišem napamet?
Tenk se ne proizvodi od 2003. već samo održava. Danas proizvoditi tenk s tehnologijom s početka 80ih je nebulozno. Razvoj nečeg novog traje i košta, a država se već odlučila za novi njemački tenk. Godišnje se u Đuri održava 4-5 tenkova što je posao u razini 1,5 milijuna eura, a te tenkove smo odlučili poslati u Ukrajinu.
Licenca za Patrije je istekla, radi se održavanje postojećih. S obzirom da se radi o relativno novim vozilima koja na sreću ne sudjeluju u ratnim sukobima, potreba za održavanjem je minimalna.
Bradley se remontira u suradnji s BAE Systems koji su u Đuru donijeli svu pamet i tehnologiju. Ako netko misli da su to poklonili, good luck.
Radi se u zadnje vrijeme na remontu i nekih drugih oklopnih vozila, poput Gvozdika, ali to su minorne količine.
Može se dogoditi da Đuro dobije neki posao obnove istočne oklopne tehnike za Ukrajinu, ali ne u iduće 2 godine, jednostavno nema kapaciteta, vrlo jasno piše u izvješću.
Ja bih prvi volio da je Đuro centar izvrsnosti koji ima svjetski konkurentne vlastite proizvode u vojnoj industriji, ali to jednostavno nije slučaj, niti će biti u skoroj budućnosti.
Ljudi su vrlo direktno u izvješću napisali sa su kapaciteti Obrane popunjeni, nema ništa osim obnove Bradleya (gdje kajmak kupi BAE) i osnovne revizije tenka što je višegodišnji naziv za osnovno održavanje, trenutno pred slanje u Ukrajinu.
Već sam napisao, jedini proizvod iz obrambenog sektora koji ĐĐ trenutno može, smije, zna proizvoditi je razminirač. Ako sam dobro popratio, lani ih je prodano 6.
Meni je jasno da trenutno u EU sve što ima veze s vojnom proizvodnjom leti u nebo, ali ovdje je totalno mašen fudbal. Doduše, možda krenu štancat oklopne vlakove...
Meščini da su u tajnim pogonima ispod zemlje osmislili super leteći tenk koji uništava sve na zemlji, nebu i moru, ja drugo objašnjenje nemam...
Uvijek ima ljudi koji idu na onu o "letećem dvorcu", "zadnjoj budali" i ostalim uspješnim strategijama, ali ako među kupcima zadnjih dana ima itko ne daj Bože zaposlen u OMFu, treba im poslati USKOK, a diplome poništiti.
Nelogičnosti će uvijek biti, ludih poteza također, ali da netko svjesno plaća ovo više od 3 eura, to meni nije objašnjivo. Doslovno na petoj stranici izvješća stoji kako se kapital sastoji od 28 milijuna dionica, ne želim vjerovati da ljudi svjesno prelaze preko toga.
Da, poslovanje je danas nemjerljivo bolje nego prijašnjih godina, nadam se da će biti 10x bolje u budućnosti, ali firma koja zaradi 7 milijuna eura u najboljoj godini unazad 50 godina sigurno ne vrijedi 1,5 milijardi eura...