1. Pregled
  2. Forum
    1. Unresolved Threads
  • Login
  • Register
  • Search
Everywhere
  • Everywhere
  • Articles
  • Pages
  • Forum
  • More Options
  1. Dionice.NET
  2. Hrx84

Posts by Hrx84

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Hrx84
    • June 9, 2022 at 11:45 AM
    Quote from D_artagnan
    Quote from Hrx84

    Na svim brodarima važne su dvije stvari.

    Jedna je dobra dividenda ili buyback

    A druga je NE naručivati nove kante ovako visoko u ciklusu. To se radi u druga vremena. Biti optimističan visoko u ciklusu je opasno.

    A ti znas da je sad ciklus visok ili je tek u pocetku 🤔 😎

    Kad je ciklus u početku brodove nitko normalan ne gleda. A brodovi godinama gube novce, a vlasnici se "nadaju" oporavku, tijekom tog perioda spuše jako puno jer ne smanjuju flotu na vrijeme.

    A mi smo sada u fazi kad koliko vidim više manje svi redovito gledamo drybulk, a pogotovo kontejneraše. Možda drybulk i nije toliko visoko u ciklusu kao npr.kontejneraši. Ne znam, možda netko misli da je normalno da kontejneraši plove po 150k$ ili handysize bulkeri po 30000$.

    Svaki dan na drybulku postova kao nekad u mjesec dana. I biznis je uspješniji nego ikada osim razdoblja 2005-08 koje je povijesno gledano bilo velika anomalija u sektoru.

  • ATPL (Atlantska plovidba d.d.)

    • Hrx84
    • June 9, 2022 at 7:19 AM

    Na svim brodarima važne su dvije stvari.

    Jedna je dobra dividenda ili buyback

    A druga je NE naručivati nove kante ovako visoko u ciklusu. To se radi u druga vremena. Biti optimističan visoko u ciklusu je opasno.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • June 8, 2022 at 8:37 PM

    Vozarine za kontejneraše padaju

    A Zim je u tom slučaju rizičniji od ovih koji mu unajmljuju brodove

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Hrx84
    • June 2, 2022 at 10:54 AM

    Ne znam kakve oni uragane vide. Napuhani tech i drugo što je skupo se možda još ohladi. Trebalo je na vrijeme dizat kamate i zaustavit stimulanse što nije učinjeno, sad su ovo posljedice. Pa da market padne još 20-30% to bi bilo normalno, ništa strašno. Taman da se vratimo u pred-covid razdoblje, tamo u početak 2020. I recesija je normalan dio ciklusa. Mislim da bi dizanje kamata do 3-4% i da to malo potraje riješilo inflaciju, zatuklo risk-on mentalitet, zaustavilo pumpanje nekretnina i cijena sirovina. I to nam svima treba.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • May 31, 2022 at 5:44 PM

    Pa ja imam solidan recept za ZIM. Kupiš dionicu i put opciju za Jan24. Put opciju isplati kroz dividende do tada. Pa ako se vozarine raspadnu nemaš što izgubit. I cijelo to vrijeme prodavati kratkoročne call-ove i na njima skupljat premije. Eto para.

  • Kvaliteta života - selo vs grad

    • Hrx84
    • May 31, 2022 at 8:25 AM
    Quote from accountant

    Lijepo elite šišaju raju, uskoro 1% u posjedu 90% imovine, ostali će rentat i raditi do smrti: Canadian Homeowners Now Need to Earn at Least $150.000 per Year to Buy a House

    Svugdje isto, diljem svijeta. A tko ne bude imao za platiti ni to uvijek može u kartonsku kutiju, negdje u Africi :(

    Pitam se samo gdje je ta razina na kojoj će ljudi iz velegradova krenuti na sela. Isto ti je ako sve što zaradiš potrošiš na stan i hranu u velegradu pa ti ne ostane ništa, ili da na selu živiš kao sirotinja. A i na selu danas ima i internet, struju, vodu.

    Moja žena bi npr išla i ispod ruba gladi, ali vjerujem da većina ljudi nisu toliko fanatični ljubitelji stanovanja u zgradurinama.

    Prije koji mjesec sam bio u Zg, tijekom faksa mi bilo ok, danas tamo ne bi živio. A zamisli neki Mexico city ili nešto iznad 20 milijuna

  • DRY BULK

    • Hrx84
    • May 26, 2022 at 7:08 AM

    Uz Dac i Zim koje imam, počeo sam prodavati put opcije na NMM, pa ako me izvrši i tu ću biti.

    Unatoč svim muljažama, ovdje je Mcap samo 900 m$, što je jako nisko. Ništa nije rasla a perspektiva im izgleda solidno.

    129 brodova+21 novogradnja.

    Po 1/3 svaki sektor. Kontejneraše su solidno dugoročno ugovorili.

    A imaju dosta product tankera LR1, MR1, što na spotu, što jako kratkoročno gdje bi mogli znatno popraviti situaciju, i sav drybulk im je kratkoročan ili index-linked. Znači ako dobro ugovore bulk i tanker sektor ovo bi moglo ići gore.

    Mislim da je u trenutnu cijenu uključen izostanak dividendi, muljaže i moguće nepovoljno spajanje s NM.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • May 23, 2022 at 2:49 PM

    Odlično da kužiš.

    Iznenadio bi se koliko ljudi ima kojima je ovo gore teško razumljivo.

    Ili ne žele koristiti um, sve im je opterećenje i komplicirano.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • May 23, 2022 at 2:19 PM
    Quote from accountant
    Quote from Hrx84

    ...

    Kupio dugoročnu put opciju PUT Jan 2024, strike 55$ potrošio 19$ koju namjeravam dugoročno držati.

    ovo ti je hedge protiv pada dakle: ako padne prema $55 cijena put opcije će rasti pa možeš izaći bilo kada + ako u trenutku dospjelosti put opcije cijena bude ispod $55, možeš izvršiti put opciju i zaraditi na svakoj od 100 kom dionica još i razliku od $55 do te niže cijene; ako cijena i ne naraste i put opcija propadne izgubio si tih $19 (100 kom x $0.19)

    mene muči (ne razumijem) ove na kraći rok

    koliko mi je pokušao objasniti nesebično kol BSOD tu najveći dobitak ostvaruješ na naglim pomacima smjera, kao što je bilo u ovaj petak kad je sve padalo, padalo i padalo i onda zadnjih sat i pol poletilo; tad je trebalo uletiti u call opciju i uzeti par dolara razlike po opciji

    (za one koji ne trguju, opcija svaka je 100 kom, pa ako cijena opcije naraste par dolara, to treba pomnožiti sa 100 pa izađe fina lova; vrijedi i obrnuto za put opcije)

    posjedovanjem opcije nisi vlasnik dionice pa ne sudjeluješ u dividendi, jel vrijedi isto i sa šortanom opcijom? da ne bi bilo da moraš vlasniku nadoknaditi dividendu?

    jesam li dobro pohvatao?

    problem je i likvidnosti jer nisu sve (od silnih dostupnih opcija) dnevno likvidne pa treba paziti

    tako i ova gore Jan 2024 neće imati većih pomaka do potkraj 2023./početak 2024.

    Display More

    Kratkoročne opcije šortam i šortanjem njih na kratki rok skupljam premije.

    Što se tiče kratkoročnih opcija, više ih volim šortati, jer brzo isteknu. Šortanje put-a radiš kad želiš kupiti dionicu, pa usput pokupiš premiju,

    a šortanje call-a radiš samo ako posjeduješ dionicu, jer je rizik prevelik ako šortani call nije pokriven, a cijena dionice ode naglo gore.

    Dobio sam 3,10$ premije za šortanje put-a koji istječe Jun 17, znači za 25 dana ako dionica bude iznad 60$, ne izvršava se tj. ostaje mi tih zarađenih 3,10$

    i ponovo ću šortati put opciju na cca 15-20-25 dana i opet uzeti novu premiju.

    U slučaju da cijena bude ispod 60$, meni ostaje tih 3,10$, ali ću dobiti 100 dionica ZIM-a po 60$

    Tada ću šortati call opciju po cijeni npr 70$, s kratkoročnim dospijećem i dobiti cca 1-1.5$ mjesečno.

    Ako cijena prijeđe 70 ta opcija se izvrši i onda će mi netko dati 7000$ za mojih 100 komada ZIM-a. To bi bio covered call.

    Onda ću ponovo na početak, opet šortati put opcije.

    I na šortanje putova i callova skupljaš premije. Dobra income strategija.

    A ova do 2024 stoji tu kao dugoročna zaštita, jer kad tad će se vozarine vratiti u normalne okvire.

    Kad imaš dionicu koja je trenutno na p/e ispod 2, cijena zaštite kroz dugoročni put nije visoka a pokriva rizike.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • May 23, 2022 at 12:31 PM

    Što se tiče ZIM-a našao sam shemu što napraviti za slijedeće skoro 2 godine.

    Kupio dugoročnu put opciju PUT Jan 2024, strike 55$ potrošio 19$ koju namjeravam dugoročno držati.

    Šortao PUT Jun15, 2022, strike 60$, dobio 3,10$

    Ako me ne izvrši, ponovo šortati kratkoročne put-ove dok me ne izvrši

    Ako me izvrši

    Imat ću ZIM, prodavati kratkoročne Call opcije i skupljati premije

    Dividenda će do 2024 sigurno pokriti trošak dugoročne put opcije i razlike od 55-60$, ako ne i donijet će više od toga.

    Ovdje eliminiram rizik krahiranja vozarina do kojeg će vjerojatno doći do 2024. A tada bi moglo doći do problema

    zbog prevelike cijene najma unajmljenih kontejneraša.

  • DRY BULK

    • Hrx84
    • May 22, 2022 at 2:17 PM

    Sektor 10 godina nije vrijedio ništa, gubio je novce vlasnicima. Jedino su koristi imali pomorci zbog visokih plaća i banke jer su mogle kamatariti brodare s visokim kamatama. I onda kovid pa par mjeseci poslije prvi put u 10 godina bdi iznad 2500 bodova.

    Neobično mi je da ne rade taktiku reži-bježi kad vide da je ciklus gotov pogotovo zbog toga što vrijednost brodova ne pada tako brzo te smanje flotu. I onda hiberniraju, zadrže najkvalitetnije ljude te voze nešto onako da ne izgube skroz know how.

    Nego metodom kuhane žabe 10 godina trunu u gubitnoj poziciji nadajuć se preokretu. Koliko je para spaljeno od 2012 do 2020 u drybulku u to je strašno.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • May 21, 2022 at 11:10 PM
    Quote from zlocesti

    https://www.zerohedge.com/economics/gian…ning-everything

    Pohlepa je uzrok mnogih zala na ovome svijetu

    Da nije bilo pohlepe još bi bili u pećinama.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Hrx84
    • May 21, 2022 at 8:21 AM

    Mene zanima zašto na zse nema opcija. Zamisli da možeš raditi triple income strategiju na Adrisu, Rivijeri, Kodt ili Zabi.

    Ubereš dividendu i premiju na opcije.

    I uvesti short selling. Povećali bi im se prometi značajno.

    Ali to je za njih znanstvena fantastika.

    Nekad je bilo i certifikata pa su i to uklonili.

    Pa da izlistaju papire "iz regiona" da imamo izbora od Vardara do Triglava.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • May 20, 2022 at 11:17 PM

    Index ovog foruma je Dac, Zim, PANL, GOGL, Atpl. A taj se zeleni. Ne gledamo mi puno u Nasdaq.

    A što se tiče bear marketa, očekivali smo ga.

  • Aktualno (vijesti)

    • Hrx84
    • May 20, 2022 at 5:33 PM

    Stvarno kao privatnik ne kužim kako mogu biti profitabilni s tolikim plaćama bez da rade 15h dnevno i jako su učinkoviti. Da bi ovdje imali neto plaće 4k eura i slično, trebali bi imati super efikasne nadljude na radnim mjestima.

  • DRY BULK

    • Hrx84
    • May 20, 2022 at 1:57 PM

    Razmatram jednu ideju

    Za očekivati je da će ZIM imati izvrsnu 2022. te 2023., iza tijekom 2024. će novogradnje poplaviti tržište.

    Tijekom 22. i 23. ZIM će dati bolesno visoke dividende.

    Kupiti ZIM recimo po 65$, kupiti i dugoročnu put opciju na ZIM-dospjeće Jan24 sa strike cijenom 65$ što bi me koštalo cca 28$

    Ukupan trošak 93$ po komadu.

    Kroz 2022. i 2023. zaraditi na shortanju kratkoročnih call opcija i dobiti dividende te time pokrit trošak ovog dugoročnog puta.

    Za očekivati je da će dividende pokriti trošak ove put opcije, a na prodaji call-ova bi dobro zaradio.

    Napraviti to s velikim iznosom. Nadam se da bi trebalo funkcionirati. U Jan24 zatvoriti pozicije.

  • Komentari trgovanja na burzi - LIVE

    • Hrx84
    • May 20, 2022 at 12:16 PM

    Rudarenje, brodarenje, bilo kakvi basic materials, proizvodnja čelika, aluminija i sl.

    Te crpljenje nafte i plina postali su najunosnije aktivnosti današnjice.

    Nakon bilo kakvog značajnog pada indexa, cijene commoditiesa se brzo vrate gore

    Tko je to mogao zamisliti prije 5 godina koliko se svijet promijenio. Tamo negdje 2016-17 gore navedeno je bilo na dnu.

    Nitko nije zamišljao takvu budućnost.

    Ima li tko kakvih ideja, koji sektori su danas van fokusa, a i isto bi jednog dana mogli postati bitni.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • May 18, 2022 at 10:01 PM

    Meni je opet najčudnije od svega da mediji ne ukazuju na paniku na marketu.

    Ranije su svaki dnevni pad preko 2-3% naglašavali ozbiljno. Bilo je već više većih padova od nove godine, mediji ništa.

    Ni na običnim portalima za mase ništa.

  • Birtija

    • Hrx84
    • May 18, 2022 at 9:58 PM
    Quote from tollway

    dok i dan danas vidim (a svi plaču nad cijenom goriva) da je u svakom automobilu samo vozač, onda benzin nije preskup. možda dizel je, ali nisam baš ni u to siguran!

    Ovako sam i ja razmišljao 2008 na ljeto kad je nafta bila 140$. To je kao danas 260$, ipak je euro bio jači pa nije benzin bio preko desetak kuna.

    Da ode na cca 25kn onda bi ljudi ozbiljno počeli paziti.

  • Ideje za trgovanje na inozemnim tržištima - Što i zašto ?

    • Hrx84
    • May 18, 2022 at 5:38 PM

    Daljnja rasprodaja na ZIM i DAC mi stvarno nije jasna. Ili market zna da će Kinezi napast Tajvan ili su stupili u kontakt s iz vanzemaljcima koji će robu teleportirat pa više neće biti potrebe za njihovim brodovima.

  1. Privacy Policy
  2. Kontakt
Powered by WoltLab Suite™