Ovo je stari post otprije sa poslovnog, prenosim ga:
Firma u kojoj sam konzultant bavi se KG kompamijama ili brodovima dionickim drustvima. Veliki igraci kao Comerz Bank kupuje brodove, pretvori vrijednost u dionice i prodaje ih. Uvjet za kupnju brodova je TC minimum 5 godina. U normalnim okolnostima to je dosta riskantan posao za obe strane i Charter hire se formira na nacin da pokriva troskove i donosi dividendu od minimum 6%. Ispod toga CH ne moze biti. Ta cijena je u startu znacajno niza od spota ili kratkorocnog najma. Da bi i dionicari imali benefit od dobrog marketa (ako se dogodi) Bulkeri se vezuju za Baltic index, konteineri za neki drugi i porast indexa podize vozarinu a razlika se djeli u odredjenom iznosu izmedju unajmitelja i brodara (dionicara). Na kraju godine se razgovara sa bankom koja otkupljuje vozarine (freight forward). Moji rade sa Engleskom bankom koja je specializirana za tu vrstu poslova. Ukoliko banka nudi vise od trenutne projekcije za iducu godinu dionicari u porincipu glasaju za prodaju buducih primanja. To im daje sigurnost dividende za iducu godinu.