BDI +2.8% 1,097
Capesize +3.9% 14,937$
Panamax +5.1% 7,258$
Supramax -1.1% 8,066$
BDI +2.8% 1,097
Capesize +3.9% 14,937$
Panamax +5.1% 7,258$
Supramax -1.1% 8,066$
U Alpha Adriaticu, bivšoj Uljanik plovidbi, Cuccurin je predsjednik Nadzornog odbora i četvrti najveći dioničar s vlasničkim udjelom od 4,30 posto, vrijednim oko 460.000 eura. Pulska brodarska kompanija, čija je osnovna djelatnost međunarodni pomorski i obalni prijevoz robe brodovima za rasute terete te brodovima za prijevoz nafte, naftnih prerađevina i kemikalija, prije nekoliko godina zaključila je predstečajnu nagodbu, nakon čega stabilno posluje. Lani je Alpha Adriatic ostvario 23,5 milijuna eura prihoda i čistu dobit od šest milijuna eura. Kompanija ne isplaćuje dividendu, ali u posljednje dvije godine tržišna cijena njezine dionice je udvostručena.
Dokapitalizacijom Atpl se stječe udjel u društvu čiji NAV na datum 30.06. iznosi 97.68$, a trenutna tržišna cijena dionice na Zse je 50.4€. U većini dosadašnjih dokapitalizacija cijena dionice na Zse gotovo nikad nije pala ispod minimalne cijene dionice u dokapitalizaciji, u ovom slučaju 53.5€ što je svakako iznimka na Zse. Ovdje se radi se o rasponu cijene dionice u dokapitalizaciji od 53.5 - 60€, te ovisno o potražnji i interesu za samu dokapitalizaciju cijena možda ni neće biti minimalna, već bliže iznosu od 60€.
FFA vozarine i strani dry bulk brodari su i danas u plusu
BDI +10.9% 1,067
Capesize +21.8% 14,379$
Panamax +2.8% 6,908$
Supramax -1.3% 8,159$
Freight Futures
Dry Bulk
Capesize: up ~4%
Panamax: up ~4%
NAV
Izračun vrijednosti flote je baziran na svim dostupnim informacijama iz više relevantnih izvora uključujući sve specifičnosti flote. Vrijednost flote na dan 30.06.2023. iznosi 202,12 mil. USD, što daje NAV osnovne djelatnosti 85,12 USD po dionici.
Knjigovodstvena vrijednost imovine neosnovnih djelatnosti na dan 30.06.2023. iznosi 17.47 mil.
USD, što daje NAV od 12,56 USD po dionici.
Arctic predicts a strong dry cargo comeback
Prvi brod očekujemo polovicom 10. mjeseca, a drugi krajem godine.......... Poslušajte od 42:30 Pomorska večer - Hrvatski radio (hrt.hr)
Dubrovačka Atlantska plovidba kreće u dokapitalizaciju društva. Pravo na kupnju novih dionica dubrovačkog brodara imat će isključivo dosadašnji dioničari i oni koji to postanu do 28. srpnja
FFA vozarine i strani dry bulk brodari su danas u plusu. Moguće da se upravo dešava preokret u kretanju BDI indeksa i da u budućem razdoblju slijedi porast dry bulk vozarina i dionica brodarskih kompanija.
Trenutno smo u fazi bull tržišta kada bi pojedine "manje" dionice mogle doživjeti iznenadne skokove. Prvenstveno ovdje mislim na neke manje brodare kao Ulpl i Jdpl, te na neka druga zapostavljena i manje likvidna izdanja poput Ktjv ili građevinara poput Igh ili manjih banaka Ikba i Snba, a naravno sve, kao i uvijek ovisi o poslovnim rezultatima, te o očekivanjima budućeg poslovanja. Ulpl osim bulkera ima i clean tankere kojima su nedavno vozarine značajno porasle i praktički se udvostručile.
Atlantic product tanker rates skyrocket 64% in a day as Europe activity hots up
Spot rates for MR product tankers in the Atlantic took flight on Tuesday, taking a single day to back nearly all of the ground lost over the prior two weeks.
Goldman Sachs cuts probability of US recession in next 12 months
The main reason for our cut is that the recent data have reinforced our confidence that bringing inflation down to an acceptable level will not require a recession.
Samo bih još dodao slijedeće. Index S&P 500 je u rastućem trendu u klasičnom bull marketu i trenutno je na 4555 bodova, a po tehničkoj analizi bi mogao porasti do otprilike 4700 bodova do kraja ove godine.
Danas na USA tržištu rastu ciklički sektori sa naglaskom na brodarske kompanije. Moguće da uskoro dolazi do zaokreta u smjeru kretanja brodarskih vozarina.
Supply-side spur: Cleaves sees ‘significant’ recovery for bulkers in 2024
Planirana dokapitalizacija Atpl vjerojatno ide u svrhu obnove flote i kupnje jednog ili više polovnih brodova prije novog uzleta vozarina, koji će uz kupnju dva već naručena nova broda plus dva opcionalna nova broda činiti okosnicu buduće flote.
Odrađena je konsolidacija Crobexa na 2370 bodova i uskoro slijedi proboj rastućeg trokuta prema targetu od 2550 bodova. Bullish indikatori na pojedinim sastavnicama Crobexa sugeriraju na nastavak postojećeg rastućeg trenda. Brodari u sastavu Crobexa, koji su bili zapostavljeni veći dio ove godine bi mogli biti predvodnici novog rasta, pogotovo u slučaju za njih povoljnih okolnosti.
Dry Bulk
Capesize: up ~5%
Panamax: up ~2%
Upravo se dešava preokret trenda u dry bulk vozarinama, te uskoro slijedi jači rast vozarina i dry bulk brodara koji javno kotiraju na tržištu.
Atpl uz trenutnu cijenu dionice, nakon isteka prava na dividendu ima najviši dividendni prinos na Zse od čak 9,19%, što je poprilična anomalija i izuzetak s obzirom na podcijenjenost same kompanije i na visoki potencijal buduće zarade, također uz planirano pomlađivanje i eventualno proširenje flote koje je upravo u tijeku ove i iduće godine.
Trziste ce naci neki potrebni balans odrzivosti i profitabilnosti te ocekujem porast vozarina do kraja ove godine i iduce al daleko od nekih spektakularnih skokova a 2025.ce bit "skakljiva" te sam stoga izbalansirao svoj portfelj i odlucio da mi je Atpl potentnija od Rivp te prebacio fokus na brodare a uslijed petogodisnjeg minimuma Bdi-a procjenio da je dno blizu.
Slažem se s vama da smo negdje blizu dna što se tiče vozarina, a to potvrđuje i trenutni petogodišnji minimum Bdi-a, te očekujemo porast vozarina do kraja ove godine, samo je potreban neki trigger da vozarine krenu rasti sa ovih razina. Uz marginalni porast flote u slijedećih nekoliko godina trebamo još vidjeti što će biti pravi okidač za porast vozarina, te je vrlo vjerojatno da će razlog za porast biti povećana potražnja iz Kine, bar po ovome što piše u donjoj analizi.
Once again, we are looking for potential disruptions to cause a tightness in that market before any meaningful turnaround in rates. Furthermore, Sub-Cape rates are now back to pre-Covid run rates, having declined considerably in the last 18 months. Overall, the macro picture will play a major role on how the market develops, but without a change in the pace of trade, the main thing bulls have going for is the very low absolute level of spot rates that could potentially translate to high percentage increases when the time comes.
Following a period of high uncertainty and significant disruptions across the commodity spectrum, the gradual normalization of trade is shifting the market’s attention back to the traditional demand and supply dynamics that have shaped dry bulk profitability for decades. As effective fleet supply growth for the next few years looks marginal, demand will be the main determinant of spot freight rates with China returning back to the driver’s seat as the dominant force of bulk imports and thus shipping demand.