Odličan članak, a koliko vidim na tom portalu financije ima još nekoliko članaka o kompaniji ADPlastik. Uprava je sposobna i aktivno radi na rješavanju svih izazova s kojima se susreću i na povećanju vrijednosti same kompanije.
Nekoliko važnih informacija iz intervjua:
Stanje u europskoj automobilskoj industriji je dosta turbulentno. Najnovija su zbivanja prosvjedi u Volkswagenu, ostavka prvog čovjeka Stellantisa, Opel smanjuje proizvodnju… Jesu li to vijesti koje donose glavobolju tvrtki kao što je AD Plastik?
Svjesni smo kroz kakvo intenzivno razdoblje prolazi europska automobilska industrija i iako nismo direktno izloženi navedenim događanjima, sigurno nas ne ostavljaju ravnodušnima. Dinamika tržišta se nezaustavljivo mijenja i mogućnost brze prilagodbe važnija je no ikad. Upravo je to jedna od naših strateških prednosti koju se trudimo maksimalno iskoristiti. Trenutno smo primarno usmjereni na realizaciju ugovorenih projekata i u sljedećoj godini očekujemo ostvarenje punih kapaciteta serijske proizvodnje projekata pokrenutih ove godine. Njihova realizacija pozitivno će utjecati na naše prihode i osigurati nam blagi, ali stabilan rast.
Kao što sam prethodno naveo, u idućoj godini očekujemo ostvarenje punih kapaciteta serijske proizvodnje projekata pokrenutih ove godine i u isto vrijeme nastavljamo svoje komercijalne aktivnosti maksimalnim intenzitetom.
U prvih devet mjeseci poslovni prihodi su rasli godišnje više od 15 posto, rasla je i neto dobit. Kakve rezultate očekujete na razini godine?
Očekujemo nastavak trenda, ali naši ključni ciljevi ostaju očuvanje financijske stabilnosti, povećanje iskorištenosti kapaciteta, postizanje bolje troškovne efikasnosti i rast profitabilnosti. Primarna usmjerenost ostaje i dalje na uspješnoj realizaciji novih projekata, odnosno uspješnim počecima njihove serijske proizvodnje, što će dugoročno osigurati povećanje vrijednosti same kompanije.
Kako vidite kretanje prihoda i profitabilnosti u iduće dvije do tri godine i na čemu to temeljite?
Očekujemo i dalje organski rast prihoda, ali skromniji u skladu s kretanjima na tržištu. Ukoliko se ugovore novi poslovi, na čemu se intenzivno radi, ovaj rast može biti značajniji bez obzira na samo tržište.
Analitičari su u zadnje vrijeme isticali problem kratkoročne zaduženosti i likvidnosti. Koliko je velik taj izazov?
U tijeku su aktivnosti optimizacije i smanjenja kratkoročnih obveza tako da ovo ne smatramo značajnim izazovom u ovom trenutku.
Bilo je najava o novim poslovima do kraja godine koji bi trebali ojačati narudžbe. Je li se to ostvarilo?
Nedavno smo objavili nove poslove koje smo ugovorili sa Stellantisom i Fordom u ukupnoj vrijednosti od 9,1 milijun eura što govori u prilog našim ranijim najavama.
Prodaja električnih vozila u Europi ne ide onom brzinom kako se očekivalo, no pretpostavka je da je tranzicija ipak nezaustavljiva. Kako se AD Plastik prilagođava na tu promjenu?
Budućnost autoindustrije sigurno je usmjerena prema elektrifikaciji i održivim rješenjima, ali i sam put prema dekarbonizaciji treba biti održiv. AD Plastik Grupa proizvodi plastične komponente koje doprinose smanjenju ukupne težine vozila i poboljšavaju njihovu energetsku učinkovitost, bez obzira govorimo li o tradicionalnim ili električnim vozilima. Vrlo smo proaktivni u prilagodbi promjenama industrije te koristimo svoje kompetencije i iskustvo kako bismo iskoristili prilike koje tranzicija donosi.
Ostaje li Europska unija na dulji rok temeljno tržište za AD Plastik i vidite li u tome smislu neke nove iskorake?
Naše su aktivnosti u potpunosti usmjerene na europsko tržište, ali uvijek istražujemo potencijalne nove prilike i kupce sa ciljem diverzifikacije portfelja proizvoda i kupaca.